روستای عالی چنگل کجاست؟

روستای عالی چنگل از توابع شهرستان آمل استان مازندران می باشد. این روستا در کمربندی امازاده عبداله واقع در 5 کیلومتری جاده هراز به آمل قرار دارد. این روستا جمعیت زیادی ندارد و شاید تعداد افراد ساکن در این منطقه به 50 نفر هم نرسد! اما این منطقه تعداد بسیار زیادی زمین جنگلی که هم کاربری مسکونی دارند و هم کابری زراعی دارند، یافت می شود.

زمین های این منطقه کوچک در اطراف کمربندی امامزاده عبداله، قرار دارد. و همانطور که در نقشه می بینید فاصله بسیار کمی با روستاهای اطراف خود دارد.

برای دیدن این منطقه بر روی نقشه، کلیک کنید.

همچنین امکانات رفاهی تفریحی مانند مجموعه اکسین، بیمارستان امام خمینی، دانشگاه شمال، جنگل هلومسر، بنای تاریخی امامزاده عبداله و.. در این مسیر قرار دارد.

 روستای عالی چنگل

 

چشم اندازی 5 ساله از روستای عالی چنگل آمل:

همانطر که می دانید این روستا بر روی نقشه گوگل اسمی از آن وجود ندارد. و از نظر تقسیمات این منطقه جزو روستای دیورز می باشد. و از آنجائی که این منطقه تا چند سال پیش جزو زمین های زراعی اهالی روستای دیورز بوده است. و بعد از احداث کمربندی امامزاده عبداله و استفاده از زمین های این منطقه برای ایجاد این کمربندی این منطقه به عنوان روستای بین راهی ایجاد شد. و هنوز ویلاها و ساخت و سازهای زیادی در این منطقه کوچک انجام نشده است. و از آنجائیی که این منطقه دقیقا چسبیده به کمربندی امامزاده عبداله هستند برای ساخت ویلا مناسب نیستند و ساخت مجتمع های تجاری تفریحی بسیار جوابگو می باشد. زیرا این منطقه با وجود کمربندی امامزاده عبداله که باعث شده شمار زیادی از مسافران برای رفتن به ساحل و شهرستان نور و چمستان از این مسیر عبور کنند، بنابراین این مسیر به یک منطقه تجاری تبدیل می شود.

زمین کشاورزی

 

مزایای خرید زمین در منطقه عالی چنگل آمل:

  1. افزایش ارزش مادی زمین: عموما حتی در شرایط ثبات قیمت مسکن نیز، زمین‌ ها و ویلاهای شهرهای شمالی افزایش قیمت را تجربه می‌کنند. به همین دلیل با خرید ویلا و یا زمین در مناطق مستعد رشد قیمت شمال کشور مانند روستای عالی چنگل، می‌توانید از ارزش دارایی‌ های خود محافظت کنید.
  2. حق مالکیت مستقیم: در این نوع معامله مشتریان برای خرید یک زمین، پول نقد را به فروشنده ارائه می‌دهند و در مقابل، زمین مناسب را تحت تملک خود در می‌آورند. این کار باعث ایجاد یک آرامش خاطر در ذهن خریدار خواهد شد. زمین مستقل در شمال کشور، یک دارایی ملموس است که هیچگاه حق مالکیت آن از بین‌ نمی‌رود. از طرف دیگر اگر بخواهیم از جنبه سرمایه‌ گذاری یا دارایی مالی به این قضیه نگاه کنیم می‌توان گفت حق مالکیت مستقیم زمین می‌تواند یک سند معتبر باشد تا مالک زمین بتواند با استفاده از آن وام بانکی دریافت کنند.
  3. هزینه های کمتر، نگهداری کمتر: خرید زمین در شمال به نگهداری کمتری نیاز دارد. زمین‌ های خالی که هنوز هیچ استفاده تجاری و کاربردی از آن‌ها نشده است از نظر بازرسی یا هزینه‌های جانبی، بسیار مقرون به صرفه هستند. همچنین مالک زمین، نگرانی‌های مربوط به پرداخت آب و برق، لوله‌ کشی‌ ها و خدمات شهرداری را ندارند. در حقیقت، این مسائل برای زمین‌ هایی که هنوز استفاده نشده‌ اند اجرا نمی‌شود، بنابراین احتمال خرابکاری کمتری نیز از سوی افراد متفرقه در زمینه وجود دارد.
  4. کسب درآمد با ساخت و فروش یا اجاره ویلا: زمین‌ های بایر و خالی شهرهای شمالی از لحاظ هزینه نسبت به زمین‌ های ویلایی بسیار مقرون‌ به‌ صرفه هستند. در نتیجه اگر قصد سرمایه گذاری با خرید زمین در شمال کشور را دارید، می‌ توانید با خرید یک زمین خالی و ساخت ویلا بر روی آن، سرمایه خود را چند برابر کنید. در صورتی که سرمایه شما برای ساخت یک ویلا کافی نیست، برای تأمین هزینه‌ های آن می‌ توانید از سرمایه‌ گذاران کمک گرفته و پس از فروش زمین، هزینه به دست آمده از فروش زمین را با درصدهای از پیش تعیین شده، با یکدیگر تقسیم کنید. با ادامه این روند قادر خواهید بود تا در مدت کوتاهی، سرمایه خود را چند برابر کنید.

 زمین کشاورزی

 

فاصله روستای عالی چنگل از تهران:

سریع ترین و کوتاه ترین  و بهترین مسیر، هم از لحاظ مسافت، هم از لحاظ ترافیک، و هم از لحاظ جاده سازی؛ جاده زیبای هراز می باشد. و مسافتی معادل 194 کیلومتر و در زمان  سه ساعت و  19 دقیقه طی می شود. 

شما در این مسیر بعد از اینکه جاده هراز را طی نموده اید؛ در 5 کیلومتری شهر آمل به منطقه هلومسر نزدیک خواهید شد؛ که از آنجا وارد کمربندی جدید امامزاده عبدالله می شوید. دقیقا روبروی ورودی روستای چندر محله، روستای عالی چنگل قرار دارد.

برای دیدن این مسیر روی نقشه، کلیک کنید.

 جاده هراز

 


 

مقالات پیشنهادی سایت سفیرویلا:

سائیج محله کجاست؟ خرید ویلا در سائیج محله

نکاتی در مورد ساخت ویلای شهرکی در مناطق شمالی کشور

نکات لازم در مورد خرید و فروش ملک مشاع

حکم تخلیه ملک چگونه خواهد بود؟

آشنایی با نحوه روش های صحیح جهت خرید زمین در شمال کشور

آشنایی و چگونگی انتخاب منطقه ای مناسب جهت خرید ویلا در شمال کشور

ویلای لوکس در شمال چه مزایایی دارد؟

چهار محل آهی و امتیازات این روستا در محمودآباد برای خرید ویلا

انگتارود کجاست و خرید ویلا در انگتارود

مهارت های اساسی بهترین مشاور املاک دنیا