تفاوت سبک مدرن با کلاسیک در چیست؟  

آیا دکوراسیون منزلتان شما را خسته کرده است؟ آیا به دنبال سبکی جدید برای خانه خود هستید؟ سبک های متفاوتی برای چیدمان هستند که با اندکی دقت و توجه می توانید سبک دلخواهتان را پیدا کنید. ما در این مقاله توضیحاتی در زمینه دکوراسیون داخلی خانه می دهیم و قصد داریم در مورد تفاوت سبک مدرن با کلاسیک صحبت کنیم.

سبک مدرن سبک مدرن

 

دکوراسیون داخلی خانه به سبک مدرن

هنگامی که فضای خانه شما کوچک به نظر می رسد و نور لازم را دریافت نمی کند کافیست در جستجوی سبک مدرن باشید. مدرن از نظر لغوی به معنای تازه و جدید است. در سبک مدرن تجمل گرایی تعریفی ندارد بلکه سادگی از اصول اصلی آن می باشد.

برای داشتن خانه مدرن باید در زمان خرید وسایل توجه فراوان داشته باشید که بافت، طرح و رنگ لوازم با یکدیگر سازگار باشند تا بتوانید دکوراسیون ایده آل خود را دریابید. در حال حاضر اکثر خانواده ها به علت کوچک بودن فضای خانه خود و هزینه های کم اقتصادی، سبک مدرن را برای خانه های خود انتخاب می کنند.

 

مزایای انتخاب سبک مدرن

  • برای فضاهای کوچک بسیار مناسب هستند.
  • سادگی و بی آلایشی در کل فضای خانه سبک مدرن قابل مشاهده است.
  • خودداری از تزیینات و لوازمات اضافی در خانه.
  • برگزیدن از رنگ های طبیعی و ترکیب آن با رنگ های تند.
  • استفاده از وسایل انتزاعی در طرح ‌ها و فضای خانه.
  • استفاده از مبل ‌های چرم یا تمام پارچه بدون طرح.

 

دکوراسیون داخلی خانه به سبک کلاسیک

لقب مادر در بین دیگر سبک ها مختص به سبک کلاسیک می باشد. تجمل گرایی در این سبک برخلاف سبک مدرن از اصول اولیه آن می باشد که به عصر یونان باستان باز می گردد که البته هنوز طرفداران مختص به خود را دارد. در کشور فرانسه به این سبک، سبک کلاسیک یا لولایی و در کشور انگلستان به سبک ویکتوریا معروف می باشد.

در این سبک انسان نقش به سزایی دارد و گل و گیاه در آن کمتر دیده می شود. اگر دکوراسیون خانه برای شما بسیار مهم است و از لحاظ اقتصادی مشکلی ندارید به شما توصیه می کنیم بیشتر برای شناخت این سبک وقت بگذارید. مطمئن باشید سبک کلاسیک از همه نظر پاسخگوی نیاز شما است. انتخاب این سبک معمولا برای مسکن هایی با متراژ بالاتر از ۸۰ متر است و برای خانه هایی با متراژ کمتر خیلی مناسب نیست.

 

مزایای انتخاب سبک کلاسیک

  • برای فضاهای بزرگ و تجمل گرا بسیار مناسب هستند.
  • با استفاده از لوازم وسیع و پر زرق‌ و برق در فضا سبب شلوغ شدن خانه می شود.
  • وجود لوازم لوکس در طراحی محیط.
  • استفاده از مبل ‌های چوبی با نقش های شلوغ و پارچه های گلدار.

سبک کلاسیکسبک کلاسیک

 

شیوه طراحی و ساخت مسکن به سبک کلاسیک

۱- ستون‌ ها: یکی از ویژگی هایی که نشان دهنده سبک کلاسیک است، ستون های بزرگ یک خانه می باشد این نشانه آنقدر بزرگ است که خیلی از اشخاص با دیدن آن می توانند سریع تشخیص دهند.

۲- سقف: یکی دیگر از نشانه ها داشتن سقف بلند است که عظمت و شکوه آن فضا را تشدید می کند.

۳- پنجره: به علت بزرگ بودن سقف ها، پنجره ها را بلند و کشیده طراحی می کنند و این مدل باعث عظمت و دل باز شدن فضا می شود.

۴- تفاوت در هزینه: همان طور که ذکر کرده ایم این سبک هزینه زیادی دارد چون لوازمی که در آن به کار برده می شود یا ساخته از دست یا از جنس چوب است؛ اما در سبک مدرن احتیاجی به خرید لوازم فراوانی نیست در نتیجه هزینه کمتری دارد.

۵- تفاوت در ظاهر معماری آن‌ ها: در این سبک از اشکال منحنی اما در سبک مدرن از اشکال گوشه دار و مکعبی  به کار برده می شود.

۶- تفاوت در انتخاب پرده ‌ها: در این سبک پرده ها به شکل گل دار و از پرده هایی با نقش های شلوغ استفاده می شود اما در سبک مدرن پرده ها به شکل ساده و کرکره ای می باشند.

ترکیب سبک مدرن با کلاسیکترکیب سبک مدرن با کلاسیک

ترکیب سبک کلاسیک و مدرن

بسیاری از اشخاص طرفدار ترکیب سبک کلاسیک و مدرن می باشند. اگر این دو سبک به شکل صحیح در کنار هم جای بگیرند فضایی چشم نواز و زیبایی را ایجاد خواهند کرد.

برای طراحی پرده منزلتان می توانید از ترکیب پارچه های ساده (مدرن) و گلدار (کلاسیک) به کار ببرید.

یکی دیگر از ترکیب های شیکی که می توانید ایجاد کنید، استفاده از میز های مربعی شکل(مدرن) و مبل ‌های چوبی (کلاسیک) است.

همچنین استفاده از قالی های ایرانی که شامل طرح و نگار شیکی هستند در کنار چیدمان مدرن سبب جلوه بیشتر و دیدنی منزل شما می شود.

 

نتیجه‌گیری

هیچ دکوراسیون داخلی بی نقص نیست. شما لازم است بر اساس سلیقه خاص و متناسب با سبکی که با خانه شما سازگاری دارد دکوراسیون را انجام دهید. اگر همچنان مطمئن نیستید کدام یک برای منزل شما بهتر است توصیه می کنیم به دنبال سبک ترکیبی مدرن و کلاسیک بروید که امروزه طرفداران بسیاری دارد.

خانه مدرن خانه مدرن

 

مقالات پیشنهادی " سفیر ویلا " :

 

نکاتی درباره ی انتخاب محله ی مناسب برای خرید ویلا یا خانه

تا کنون با خرید ویلا در شمال سرمایه‌گذاری کرده‌اید؟

دلیل خرید ویلا در شمال منطقه محمود آباد

نکاتی که باید در خرید ویلا در شمال باید رعایت کرد