خرید ویلا در منطقه شمال

اگر قصد سرمایه گذاری از طریق خرید ویلا را دارید ، باید گفت یکی از بهترین گزینه ها، می تواند خرید ویلا در شمال کشور باشد . شمال از جمله مناطقی می باشد که علاوه بر ، برخورداری از آب و هوایی مطبوع و خوشایند، نزدیکی به جنگل، کوه و دریا، می تواند لحظاتی مفرح بخش و شادی آفرینی را برای شما و همراهان تان به وجود آورد.

بنابراین منطقه شمال با داشتن جاذبه های توریستی و تفریحی، چند دهه ای است که مورد توجه سیل مشتاقان و همچنین سرمایه گذاران قرار گرفته است. بنابراین با خرید ویلای رو به ساحل و یا جنگل می توانید علاوه بر سرمایه گذاری مطمئن ، خریدی رویایی را هم رقم بزنید.

اما توجه به اینکه چه محدوده ای از منطقه شمالی کشور را جهت خرید ویلا انتخاب می کنید، بستگی به شرایط و عواملی دارد که در ذیل بدان اشاره خواهد شد.

مهمترین نکات در انتخاب منطقه ای مناسب و بکر برای خرید ویلا در شمال کشور

همیشه این نکته مهم و با اهمیت در زندگی هر فردی وجود داشته است که قبل از هر اقدام مهم و تاثیر گذاری در زندگی از قبل می بایست عواقب ، شرایط و عواملی را به خوبی سنجید. از این رو در خرید ویلا در شمال نیز می بایست از قبل با افراد دوراندیش و عاقلی مشورت نمود و همچنین شرایط و امکانات موجود را هم در نظر گرفت.

خرید ویلا در شمال، برای خیلی از افراد می تواند به منزله یک سرمایه گذاری کلان به شمار آید. از این رو یک منطقه مناسب جهت خرید ویلا در شمال بسیار با اهمیت می باشد. بنابراین توجه به یک سری از عوامل و شرایط ، قبل از هر گونه اقدامی بسیار مهم و تاثیر گذار می باشد.

خرید ویلا در شمالخرید ویلا در شمال

 

  1. یکی از مهمترین نکات در خصوص خرید ویلا در شمال ، توجه به نوع اقلیم و شرایط آب و هوایی منطقه ای که قصد خرید ویلا در آن را دارید، می باشد. شمال، منطقه ای با آب و هوای همیشه بارانی و داشتن زمینی بسیار حاصلخیز می باشد. در حقیقت دو سوم از تمام طول سال، هوای شمال ابری و بارانی می باشد.

 از این رو این مسئله می تواند یکی  مهمترین ملاک ها برای انتخاب شمال به عنوان منطقه ای برای گذراندن زندگی و یا سپری نمودن ایام تعطیلات، به حساب آید. داشتن ویلا در کنار سواحل آبی دریای خزر ، هوای شرجی این منطقه را تشدید می نماید. از این رو برخی ترجیح می دهند که ویلای جنگلی را محلی برای اقامت خود و خانواده شان در نظر بگیرند. اما نکته مهم در تفاوت میان این دو ویلا، ویلای ساحلی و یا ویلای جنگلی، قیمت آن می باشد.  ویلای ساحلی به دلیل شرایطی همچون نزدیکی به دریا و حاصلخیز بودن خاک آن منطقه، امکان ساخت و ساز آن تا حدودی تحت تاثیر این عوامل قرار می گیرد. از این رو مصالح و امکاناتی که جهت ساخت ویلا در کنار ساحل به کار گرفته می شود به مراتب گرانتر از مصالحی می باشد که برای ساخت یک ویلا در دل جنگل و یا در حومه شهر و یا در شهرک می باشد. از این رو در هنگام خرید ویلا در شمال ، می بایست به میزان سرمایه و بودجه خود از قبل فکر نمایید.

  1. شمال، منطقه ای توریستی و گردش پذیر می باشد . بنابراین اغلب شهر های این قطعه از ایران در بیشتر ایام سال پر تردد و مملو از جمعیت می باشد. همچنین باید گفت که این منطقه به خاطر توریست پذیر بودن آن از بیشتر امکانات رفاهی و گردشگری برخوردار می باشد. بنابراین این منطقه بسیار مورد توجه مردم جهت خرید ویلا واقع شده است.

 اما بسیاری از افراد دوست دارند در مدتی که در شمال به سر می برند، در آرامش خاطر زندگی کرده و حداکثر بهره را از آن ببرند. از این رو قبل از خرید ویلا در شمال می بایست به ازدحام و تردد آن منطقه ای که قصد خرید ویلا را دارید، توجه نمایید. همچنین توجه به این نکته که توریست پذیر بودن یک شهر ، این مشکل را هم به وجود می آورد که مسیر های منتهی به آن شهر در بیشتر ایام سال، پر تردد و پر ترافیک خواهد بود. بنابراین دسترسی به آن ممکن است ساعت ها شما را درگیر موج ترافیک نماید.

 خرید ویلای رو به ساحل دریاخرید ویلای رو به ساحل دریا

 

  1. یکی دیگر از مهمترین عوامل خرید ویلا در شمال، می توان به بعد مسافت و نزدیکی آن منطقه به تهران اشاره نمود. بیشتر افرادی که قصد می نمایند در منطقه شمال، ویلایی تهیه نمایند، تمایل دارند که منطقه مورد نظرشان در نزدیکی جاده تهران-شمال قرار داشته باشد. تا در برخی از زمان ها با اتوبوس های بین شهری سریع تر به ویلای خود برسند.

از این رو شهر نزدیکی چون چالوس به تهران به دلیل بعد مسافتی آن در کنار جاذبه های گردشگری و تفریحی آن، بسیار مورد توجه و استقبال سرمایه گذاران جهت ساخت و ساز ویلا قرار گرفته است.

  1. همچنین در ادامه مباحث باید بیان نمود که یکی از دلایل اصلی انتخاب شمال، جهت خرید ویلا را می توان به خاطر نزدیکی این استان به دریای خزر و دسترسی راحت تر به طبیعت جنگلی آن اشاره نمود. زندگی شلوغ شهرنشینی به همراه ازدحام و ترافیک های سرسام آور آن سبب گشته است که با کوچکترین تعطیلی در ایام هفته، همه کوله بار سفر خود را بسته و راهی به سوی طبیعت باز کنند. آرامش و آسایش در دل طبیعت شمال ، مثال زدنی می باشد. از این رو بسیاری با توجه به میزان پس اندازی که دارند، قصد می کنند که در جایی همانند شمال که از هر لحاظ آرامش و آسایش آنها را تامین می کند، ویلایی را خریداری نمایند.
  2. همچنین می بایست به این نکته توجه نمود که در چند سال اخیر، بسیاری از کشورهای خوش آب و هوای جنوب خلیج فارس و یا کشور همسایه مانند ترکیه ، در زمینه توریستی و گردشگری بسیار پیشرفت نموده اند. از این رو در کنار امکانات رفاهی مطلوبی که برای مسافرین مهیا می نمایند ، امکانات مناسبی چون تسهیلات ویژه ای جهت خرید ویلا در کشور خود را هم در دسترس عموم قرار می دهند. و این می تواند زنگ خطری برای ما و مسئولین کشور باشد. چرا که ما از منطقه خوش آب و هوا و طبیعت دست نخورده و بکر سرزمین شمال خود، غافل شده ایم و به دنبال آرامش و آسایش در کشورهای همسایه می گردیم. بنابراین با کمی توجه و پیشرفت در زمینه توریستی و گردشگری این منطقه و ساپورت کردن آن به لحاظ مجهز نمودن آن از امکانات رفاهی و گردشگری روز دنیا، می توانیم از برون رفت سرمایه کشور جلوگیری نماییم.

ویلایی دلنشین در دل جنگل های شمالویلایی دلنشین در دل جنگل های شمال

 

  1. در واقع با توجه به میزان بودجه و سرمایه تان، می توانید یکی از بهترین مناطق در شمال کشور را به عنوان سرمایه گذاری خود انتخاب نمایید. خرید ویلا در شمال ، یک سرمایه گذاری دو سر سود می باشد. بنابراین با خرید ویلا در یک منطقه خوب، می توانید برای آینده خود و اعضای خانواده تان دست به اقدامی مهم بزنید . همچنین مکانی برای تفریح و گردشگری انتخاب نموده اید که از هر لحاظ زیبا، دیدنی و خاطره انگیز می باشد.

 بنابراین باید گفت که با خرید یک قطعه زمین، ویلا و یا آپارتمان در صورتی که به صورت اصولی و قاعده بند پیش روید، می توانید در مدتی نه چندان طولانی بازدهی بسیار خوبی را به دست آورید. چرا که شمال از پتانسیل بسیار خوبی برای پیشرفت، سرمایه گذاری و آینده نگری برخوردار می باشد.

مهمترین مکان ها جهت سرمایه گذاری در شمال

  • معرفی شهر توریستی و گردشگری چالوس

چالوس از جمله شهرهای توریستی- گردشگری با طبیعت بکر و منحصر به فرد می باشد که در هر ایامی از سال، مسافران بسیاری را به سمت خود جذب می نماید. چالوس از جمله نزدیک ترین شهرهای شمالی به تهران می باشد . مسافت یک الی دو ساعته از مرکز تهران به این شهر، سبب شده است که  بسیاری از کسانی که قصد خرید ویلا در شمال را دارند، چالوس در اولویت قرار دهند.

چالوس تاریخچه ای به قدمت کهن دارد. این شهر در کنار جاذبه های توریستی و مسحور کننده اش در میان جنگل، کوه و ساحل منظره ای دیدنی را برای مشتاقان به طبیعت متصور شده است.  می توان به جاذبه های دیدنی این شهر خوش آب و هوا به آبشار آکاپل که در میان جنگل کوهستانی چال کلاردشت اشاره نمود. در حقیقت شهر چالوس را باید شهر آبشارها نامید. آبشار سواسره ، هریجان نیز یکی از زیباترین آینه های طبیعت این شهر بکر می باشند. 

خرید ویلا در شهرک های زیبا و رو به دریاخرید ویلا در شهرک های زیبا و رو به دریا

 

همچنین برخورداری چالوس از امکانات رفاهی چون نزدیکی به تله کابین نمک آبرود، دریاچه سد دریوک، دریاچه ولشت، دریاچه حصار چال و همچنین مرداب های بسیار کم نظیر آن همچون کندو چال و هسل چشم هزاران عاشق طبیعت را به خود میخکوب نموده است.

دیدنی های چالوس گفتنی بسیار دارد.  ساحل رادیو دریا، یکی از نزدیکترین ساحل های گردشگری به استان تهران می باشد. همچنین منطقه سیاه بیشه، پل زغال، کاخ اجابت و کاخ چایخوران که از بناهای تاریخی عصر پهلوی می باشند در کنار موزه های تاریخی آن می تواند ساعات دلنشینی را برای شما رقم بزند.

 

  • معرفی رامسر ، عروس شهرهای شمالی ایران

رامسر به عنوان عروس شهرهای شمالی کشور، واقع در استان مازندران می باشد مسافت نزدیک آن به شهر تهران و برخورداری از جاذبه های توریستی، گردشگری و تفریحی آن از مهمترین دلایل توجه به سرمایه گذاری و خرید ویلا در شمال می باشد.

خرید ویلا در منطقه خوش آب و هوای رامسرخرید ویلا در منطقه خوش آب و هوای رامسر

 

آنچه که می توان در حد سخن از جاذبه های گردشگری این عروس شمال، بیان نمود، برخورداری آن از روستای جواهر ده می باشد . همچنین بوستان جنگلی صفا رود، تلکه کابین زیبا و دیدنی آن که هر هفته سیل مشتاقان بسیاری را به سوی خود می کشاند. همچنین در کنار آن موزه های تاریخی و داشتن عمارت مرمر ، جنگل دالخانی در کنار قلعه تاریخی مارکو به همراه بازارهای زیبا و مملو از جمعیت آن، می تواند از دلایل اصلی جهت سرمایه گذاری از طریق خرید ویلا در شمال به حساب آید.

 

مقالات پیشنهادی " سفیر ویلا " :

آشنایی با شناخت خرید ویلا رو به دریا در شمال

عوامل اصلی تاثیرگذار بر محبوبیت خرید ویلا در شمال چیست

تمایل به ساخت ویلا توسط خریدار بیشتر است یا به خرید ویلا آماده در شمال

خرید ویلا در شمال به سبک جنگلی در نور‌

اهمیت و ارزش سرمایه گذاری با خرید ویلای ساحلی