امروزه افراد زیادی هستند که برای فرار از آلودگی، استرس و اضطرابی که در شهرها خصوصا شهرهای بزرگ وجود دارد، تصمیم به خرید ویلا در شمال کشور را می ­گیرند. در بین شهرهای شمالی خرید ویلا در محدوده آمل می ­تواند پیشنهاد خوبی باشد! چرا که هم اکنون امکان خرید ویلا در این منطقه فراهم شده است. در حقیقت باید گفت که ویلاهایی که در بخش چمستان شهرستان آمل و بالطبع در روستاهای آن واقع شده ­اند؛ در مقایسه با دیگر مناطق شمالی از لحاظ قیمت مناسب­تر می­ باشند! بنابراین شما قادر خواهید بود با صرف هزینه ه­ای پایین تر صاحب ویلایی زیبا شوید. یکی از این مناطق روستای جنگلی، سرسبز و زیبای سائیج محله می باشد...

 

سائیج محله کجاست؟

سائیج محله از روستاهای توابع شهرستان آمل در استان مازندران است. این روستا در دهستان پایین خیابان لیتکوه و در جاده بین آمل و چمستان واقع می باشد.
این روستای سرسبز از نظر موقعیتی در مکان جغرافیایی عالی قرار گرفته است. این روستا دارای دو ورودی می باشد یکی به قلب روستا و دیگری به باغات و زمین های کشاورزی روستا می باشد؛ که از این نظر نیز دارای ویژگی های خاص خود می باشد. ساحل نور در فاصله 38 کیلومتری سائیج محله با فاصله زمانی 46 دقیقه قرار دارد. تقریبا می توان گفت؛ این روستا چسبیده به شهرستان آمل می باشد، و با مرکز شهر آمل 7 کیلومتر فاصله دارد.  شغل اکثر مردم این روستا، باغداری، کشاورزی، دامداری و... می باشد. از امکانات این روستا می توان به داشتن مدرسه دبستان دخترانه و پسرانه، 2 نانوایی، انواع سوپرمارکت، زمین مخصوص ورزش و فوتبال، مسجد، بهداشت، عابربانک، ایستگاه تاکسی به آمل، و... می باشد. همچنین یک پمپ بنزین در اول روستا قرار دارد و با بیمارستان و درمانگاه امام علی حدودا 3کیلومتر فاصله دارد.

 سایج محله

 

مزایای خرید ویلا در سائیج محله

شواهد و مدارکی که سال های اخیر خصوصا از 2 سال گذشته تا به امروز، نشان می دهد پتانسیل سرمایه گذاری در این روستا بسیار بالا می باشد. زیرا ارزش و قیمت زمین ها و ویلاها رشد بی سابقه ای در این روستا داشته است. هرچه زمان می گذرد تعداد اراضی قابل ساخت برای ویلا کم می شود، و از آن جهت که این روستا چسبیده به شهرستان آمل قرار دارد. و همانطور که در بالا توضیح داده شده فاصله کمی با امکانات تفریحی و رفاهی در مقایسه با روستاهای هم جوار جنگلی خود دارد، باعث شده قیمت زمین ها و ویلاها در این منطقه روز به روز افزایش یابد. این روستا برای افرادی که نمی خواهند زیادی از شهر دور باشند و به همه چیز دسترسی کامل و آسان داشته ، و حتی بتوانند در مواقع ضروری راه جاده به سمت تهران را پیش بگیرند، متقاضی بسیار زیادی دارد. و هرجا که متقاضی زیاد و عرضه کم باشد، قیمت و ارزش ویلا در آن منطقه بالا می رود.

سائیج محله یک روستایی با قدمت بسیار بالا می باشد. مردمان خونگرم و مهربان این روستا مهاجرپذیر و توریست پذیر می باشد. و فرهنگ مسافرپذیری برای این روستا به خوبی جا افتاده است. دهیاران این روستا استقبال بسیار گرمی از هموطنان و مسافران عزیز دارد. همچنین این روستا به جهت نزدیک بودن به پاسگاه آغوزبن و نصب 3 دوربین مدار بسته در ورودی و خروجی محل، امنیت آن بسیار بالا می باشد.

 ساییج محله

 

حدود قیمت ویلاها و زمین های موجود در روستای سائیج محله:

در این روستا به دلیل اینکه از لحاظ سرمایه گذاری پتانسیل بسیار بالایی داشته است؛ بسیاری از شرکت های عمرانی به احداث شهرک های ویلایی با انواع متراژها و امکانات، پرداخته اند. بنابراین شما می توانید یک ویلا فلت ساده با متراژ 90 متر شهرکی، یا یک ویلا تریبلکس شخصی ساز با متراژ 400 متر استخردار پیدا کنید! بنابراین این به خواسته و بودجه شما بستگی دارد که چه مقدار سرمایه گذاری می کنید.

همچنین به جهت اینکه ویلاسازی و مهاجرت به این روستا از قدیم الایام وجود دارد، شما  می توانید ویلای چند سال ساخت با قیمت پایین تر نیز پیدا کنید. حدود قیمتی ویلاهای نوساز در این روستا از متری 2میلیون و 500 هزارتومان شروع می شود و به متری 7 میلیون تومان نیز می رسد. همه این ها بستگی به امکانات موجود در ویلا، و متریال های بکار گرفته در ساخت ویلا، دارد.

 ویلا

 

فاصله روستای سائیج محلهِ آمل با تهران:

1) جاده هراز

که سریع ترین و کوتاه ترین  و بهترین مسیر، هم از لحاظ مسافت، هم از لحاظ ترافیک، و هم از لحاظ جاده سازی می باشد. و مسافتی معادل 193 کیلومتر و در زمان  سه ساعت و  53 دقیقه طی می شود. 

شما در این مسیر بعد از اینکه جاده هراز را طی نموده اید؛ در 2 کیلومتری شهر آمل به منطقه هلومسر نزدیک خواهید شد که وارد کمربندی جدید امامزاده عبدالله خواهید شد و از آنجا وارد مسیر کمربندی آمل به چمستان می شوید و در همین اوایل کمربندی دو بار، با تابلوی روستای سائیج محله برخورد می کنید. با اولین ورودی از راه باغات و زمین هاش کشاورزی وارد روستا می شوید. از ورودی دوم مستقیما وارد منطقه مسکونی روستا می شوید.

برای دیدن این مسیر روی نقشه، کلیک کنید.

 هراز

 

 2) مسیر جاده چالوس

 زمانی مسیر دوم یعنی مسیر جاده چالوس را انتخاب می شود که مسیر اول یعنی مسیر جاده هراز به خاطر ترافیک زیاد آخر هفته، اعیاد یا ریزش کوه و تعمیرات و مسدود بودن جاده؛ بسته باشد. این مسیر سرسبزی و زیبایی خاصی دارد و دارای جاده های پرپیچ و خم می باشد. در نتیجه این مسیر طولانی تر است، و مسافتی معادل 250 کیلومتر و زمان حدودی 4 ساعت  را بایستی برای انتخاب این مسیر در نظر داشت.

این مسیر بعد از تهران وارد جاده چالوس شده و در نهایت به شهر چالوس می رسید و از آنجا به سمت شهرستان نور و وارد کمربندی نور به آمل می شوید و از شهر چمستان نیز عبور می کنید، تقریبا در انتهای این مسیر روستای سائیج محله در سمت چپ شما قرار دارد. بازهم دو بار، با تابلوی روستای سائیج محله برخورد می کنید. ولی این بار  از ورودی اول مستقیما وارد منطقه مسکونی روستا می شوید. با دومین ورودی از راه باغات و زمین های کشاورزی وارد روستا می شوید.

برای دیدن این مسیر برروی نقشه، کلیک کنید.

 چالوس

 

فاصله روستای سائیج محله با مناطق تفریحی، گردشگری اطراف:

 فاصله این روستا با پارک جنگلی کشپل  24کیلومتر در 30 دقیقه،  با ییلاق لاویج  42کیلومتر در 1 ساعت، با جنگل واز 19 کیلومتر در 20 دقیقه، با روستای ییلاقی جوربند 26 کیلومتر در 30 دقیقه، با روستای ییلاقی گزنا سرا 56 کیلومتر در 1 ساعت و نیم، با دریاچه الیمالات  31 کیلومتر در 50 دقیقه، فاصله دارد. همچنین این روستا با جنگل هلومسر 10 کیلومتر در 20 دقیقه، با بقعه امامزاده عبدالله 6 کیلومتر در 11 دقیقه، با دانشگاه شمال 12 کلیومتر در 20 دقیقه، با روستای ییلاقی فیلبند 60 کیلومتر در 1 ساعت و 40 دقیقه، با مجموعه اکسین 14 کیلومتر در 20دقیقه  فاصله دارد.

 ویلا

 

 مقالات پیشنهادی سفیر ویلا:

با جاذبه‌های توریستی شهر نور بیشتر آشنا شوید!‌

کمربندی جدید شمال یا همان امامزاده عبدالله کجاست

آشنایی با ویژگی های آتشگاه در محوطه ویلا

جلیکان کجاست و خرید ویلا در جلیکان چمستان

دشت نور کجاست و خرید ویلا در نور