گوشه ای از بهشت خدا در زمین!

بی انتها بودن زیبایی های مناطق شمالی ایران، باعث شده که به نگین گردشگری ایران تبدیل بشه و اگه اون رو بهشت خدا در زمین بنامیم، اغراق نکردیم! دریای نیلگون خزر، جلگه ها و کوهپایه ها، شالیزارها و مراتع سبز بوته های چای، تنها بخش کوچکی از این زیبایی های بی کران هستن. مردمی خون گرم و مهربان، با لهجه شیرین که با لبخند از مسافران اقصی نقاط جهان میزبانی می کنن. این ناحیه اونقدر از نظر مناطق دیدنی غنی هستن که با وجود پر مسافر بودن اون، هنوز جاهای زیادی وجود داره که بکر باقی مونده و دیده نشده. روستاهای بی شمار که هر کدام ویژگی ها و زیبایی های خاص خودشون رو دارن و البته زیبایی های شمال به مناطق طبیعی محدود نمی شه. این مناطق از نظر آثار تاریخی و مذهبی هم سرشار هستن و نمونه های اون مساجد، امام زاده ها و کاروانسراها هستن. به قول معروف، مناطقی که:

که در بوستانش همیشه گل است   به کوه اندرون لاله و سنبل است

 

چشم اندازی زیبا و رنگ بندی زیبای درختان

چهار محل آهی، و روستاهای  باصفا آن در محمود آباد استان مازندران

در مقاله های قبلی به طور مفصل از محمود آباد و تعدادی از روستاهای اون گفتیم. امروز و در این مقاله به آشنایی با یک منظقه زیبای دیگه به نام چهار محل آهی خواهیم پرداخت. این ناحیه همونطور که از اسمش پیداست، دارای چهار روستا به نام های آهی محله، ارمکلا، آرم و جوراکلا هست و از توابع بخش مرکزی شهرستان محمود آباد محسوب می شه. با ساحل مازندران چیزی حدود 4 کیلومتر فاصله داره و همچنین فاصله اون از بخش مرکزی حدود 9 کیلومتر هست؛ بنابراین از نظر دسترسی هم مشکل خاصی برای اهالی روستا وجود نداره.

این روستا هم مثل روستاهای دیگه استان مازندران، به واسطه قرار گرفتن در ناحیه جلگه ای، آب و هوای مرطوب داره و بارش خوبی رو در پاییز و خصوصا بهار شاهد هستیم. شغل عمده مردم این روستا شالیکاری و کشت برنج هست و هر ساله برنج مرغوبی از این منطقه وارد بازار می شه. همچنین در این منطقه محصولات دیگری مثل مرکبات، لبنیات و سبزیجات تولید می شه.

 

   دسترسی به چهارمحل آهی از روی نقشه؛ کلیک نمایید.

 

خرید ویلا در چهار محل آهی و امتیازات آن

ویلا سازی و ویلا نشینی در این منطقه به واسطه امتیازها و ویژگی های اون رونق بسیاری پیدا کرده و خریداران زیادی مشتاق خرید ویلا در این منطقه هستن. این منطقه با دریا فاصله خیلی کمی داره و با مسیرهایی به محمود آباد و از جهت دیگه به فریدون کنار وصل می شه. به طوری که ویلا دارها می تونن به عنوان پیاده روی مسیر ویلا تا دریا رو طی کنن، در مسیر در مراتع سبز و پرگل لذت ببرن و وقتی به ساحل رسیدن، از قدم زدن و آب تنی به عبارتی حال کنن!

در این منطقه ویلاهای خوش ساخت زیادی وجود داره و از تنوع بندی مناسبی برخوردار هست و همچنین زمین هایی با قیمت مناسب هم موجود هستن که می تونن برای ساخت ویلا استفاده بشن.

این منطقه به نسبت وسعت، جمعیت کمی داره و برای کسایی که از شلوغی خسته شدن بسیار مناسب هست. همچنین از امتیازات دیگه این منطقه، به واسطه وسعت زیاد، در نتیجه خریدار میتونه زمین ایده آل و مناسب خودش رو انتخاب کنه و در صورت علاقه خودش ویلای خودش رو بسازه. این یعنی خریدار در خرید دست بالا رو داره و از تنوع انتخاب بالایی برخوردار هست. همچنین ویلا می تونه در ارتفاعات مختلف باشه و به آبگیرهای مختلف هم دسترسی داشته باشه تا بتونید از دیدن اردک ها و چشم انداز بی نظیر اون نهایت لذت رو ببرید.

نمایی زیبا از کشاورزی در چهارمحل آهینمایی زیبا از کشاورزی در چهارمحل آهی

 

ویلای شهرکی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

در مقاله های گذشته در مورد تشخیص و خرید ویلای خوش ساخت و استاندارد و همچنین نکاتی که در هنگام خرید ویلا باید بهشون توجه کنیم، توضیحاتی داده شد. اما در این مقاله قراره در مورد ویلای شهرکی صحبت کنیم که عده زیادی در مورد اون چیزی نمی دونن و از ویژگی ها و امتیازاتش آگاه نیستن.

ویلای شهرکی همونطور که از اسمش مشخصه داخل شهرک هایی قرار داره و این شهرک ها خارج از مرکز شهرها هستن. اما اینطور نیست که شما برای دسترسی به جاهایی مثل مراکز خرید یا پمپ بنزین مجبور باشید به مرکز شهر برید؛ بلکه این امکانات داخل خود شهرک هستن و در کل پاسخگوی نیازهای اهالی شهرک هستن.(عموما در شهرکهای بزرگ صدق می کند)

ویلای شهرکی مزایای و امتیازهایی داره که ویلاهای پراکنده و تکی ندارن که در ادامه تعدادیش رو معرفی خواهیم کرد.

 

دسترسی بهتر:

 همونطور که گفته شد ویلای شهرکی امکاناتی خوبی از نظر امنیت داشته و نزدیک به مراکز خدماتی می باشد و همچنین از امکاناتی مثل آب، برق، گاز و تلفن هم بی بهره نیست. به طوری که خریدار ویلا می تونه خیلی راحت تر اقدام به ساخت ویلا و برق و آب کشی به ویلاش کنه و این یعنی کاهش هزینه.

 

امنیت:

شهرک های ویلایی ایستگاه یا گیت نگهبانی دارن؛ به طوری که به افراد غیر بومی اجازه ورود داده نمی شه و امکان دزدی از شهرک تقریبا به صفر می رسه. پس مالک ویلا می تونه با آسودگی خاطر ویلاشو ترک کنه. این مورد به درد افرادی که هدفشون از ویلا فقط گردش آخر هفتهای هست کاملا ایده آله.

یکی از مسیرهای پیاده روی زیبا چهار محل آهییکی از مسیرهای پیاده روی زیبا

 

قیمت و زیرساخت مناسب:

به دلیل این که ویلاهای شهرکی تقریبا سر و شکل یکسان دارن و اینکه دارای مسیرهای مناسب هستن، جابجایی مصالح خیلی آسون تر و مهندسی بی زحمت تری داره و در خیلی موارد دیگه هزینه ساخت و خرید ویلا رو کاهش می ده.

اما ویلای شهرکی معایبی هم داره. مثلا جمعیت اون به نسبت بیشتره و در نتیجه سر و صدا و شلوغی هم بیشتر می شه. اما همین موضوع می تونه جنبه مثبت داشته باشه؛ یعنی اینکه شما تنها نیستید و می تونید به دلخواه، با همسایه خودتون معاشرت داشته باشید و یا در صورت لزوم ازش کمک بخواید.

انواع مختلف و زیادی از ویلاهای شهرکی در استان مازندران موجوده و ویلاهای داخل اون ها تنوع خوبی هم دارن؛ یعنی خریدار با مشاوره با افراد متخصص تو این حوزه و بازدید از این شهرک ها می تونن بهترین انتخاب ممکن رو داشته باشن.

 چهار محل آهی


انگتارود کجاست و خرید ویلا در انگتارود


 

 

هدف ما از ارائه این گونه مقاله چیزی نیست جز اینکه در حد توان به شما در انتخاب و خرید ویلا با ویژگی ها و قیمت مناسب کمک کنیم. امیدواریم با این مقاله ها و خرید ویلا و باغ ویلا در مناطق زیبایی شمالی، شما هم از این بهشت روی زمین لذت ببرید.