مهارت‌های اساسی بهترین مشاور املاک دنیا

در چند سال اخیر افراد زیادی به شغل مشاور املاک روی آورده اند، وظیفه یک مشاور املاک دادن مشاوره به افرادی که قصد خرید یا فروش زمین، مغازه و خانه را دارند می باشد. بسته به نوع مشاوره و سابقه کاری که دارند بعض از این مشاوران معروف تر و حرفه ایی تر هستند زیرا این توانایی را دارند که معامله ها را به عالی ترین شکل ممکن به سر انجام برسانند.

در این مقاله قرار است شما را به بهترین مشاور املاک دنیا تبدیل کنیم. این مقاله را دنبال کنید تا از این آموزش بهره ببرید.

وقتی صحبت از بهترین مشاوران در میان است ابتدا باید خصوصیات و ویژگی های آن ها را مورد بررسی قرار دهیم، زیرا همین خصوصیات است که باعث می شود تا یک مشتری به آنها اعتماد کند و معامله خود را به آنها بسپارد.

بهترین ویژگی های مشاور املاکبهترین ویژگی های مشاور املاک

 

برخی از این ویژگی ها را با هم بررسی می کنیم:

به هیچ وج خجالتی یا کمرو نیستند

با اعتماد به نفس هرچه تمام تر نظرات خود را بیان می کنند و نمی ترسند

از نقاط قوت ملک برای تبلیغ ملک استفاده می کنند

افراد آرام و صبوری هستند

عاشق شغلشان هستند

افرادی پرتلاش هستند

از معاملات قبلیشان به عنوان رزومه استفاده می کنند

خصوصیات زیادی وجود دارد که می توانید با پیروی از آنها به یک مشاور املاک موفق تبدیل شوید. رفت رفته ویژگی های بیشتری را برای شما بازگو می کنیم.

شناخت محیط و محله هایی که در آن نقطه فعالیت می کنید

یک مشاور املاک موفق از محله های اطراف خود شناخت کامل و دقیق دارد.این شناخت به شما کمک می کند تا در هنگام مذاکره و پیشنهاد مطمئن تر صحبت کنید.

زیرا ارزش ریالی یک ملک به فرهنگ و تاریخچه اون  نقطه جغرافیایی وابسته است. همچنین شناخت محله های غیر از محله های اطراف خودتان این امتیاز را برای شما دارد تا به مشتریانتان فرصت های عالی را پیشنهاد دهید.

اگر شما هم جز افرادی هستید که تازه وارد یک شهر جدید شدید و قصد دارید در زمینه مشاوره املاک فعالیت کنید بهتر است قبل از شروع ابتدا شهر جدید را به خوبی بشناسید تا به یک مشاور حرفه ایی تبدیل شوید.

برقراری ارتباط و معاشرت با افراد مختلف را یاد بگیرید.

برای تبدیل شدن به بهترین مشاور املاک دنیا یاد بگیرید که چطور  ارتباطات هدفمند بسازید، چگونه با افراد مختلف رفتار کنید. یک مشاور املاک که مهارت ارتباطی خوبی دارد به راحتی می تواند پای مشتریان احتمالی را به معامله بکشاند.

حتما به یاد داشته باشید که شما به عنوان یک مشاور املاک باید تمام زوایای یک معامله در بررسی کنید تا به نوعی در مذاکره شرکت کنید که دو طرف معامله احساس بهره مند شدن داشته باشند. پیشنهاد ما این است حتما چند کتاب در زمینه مشاوره املاک بخوانید.

 

صادق بودن

یک مشاور املاک خوب شخصی است که مورد اعتماد باشد، اعتماد فقط با صداقت به دست می آید. پس اگر میخواهید در کارتان پیشرفت داشته باشید سعی کنید دیگران هم احساس کنند که شما فردی صادق هستید تا به شما و حرف های شما اعتماد کنند.

این را به یاد داشته باشید که در هیچ شغلی با دروغ و ریاکاری نمی توانید موفق شوید، زیرا اگر مردم چنین حسی نسبت به شما پیدا کنند هیچگاه به شما اعتماد نخواهند کرد و در محله یا شهر خود در دروغ گویی شهرت پیدا می کنید.

شک نکنید کسی که قصد خرید، فروش یا اجاره را دارد، قبل از اینکه نزد شما بیاید کلی تحقیق و جست وجو می کند تا یک فرد مجرب و با اعتماد پیدا کند. اینجاست که اعتبار تان به شما کمک می کند، که این اعتبار هم از مشتریان ثابت شما کسب می شود، زیرا هر فردی پس از یک معامله موفق داستان خود را برای دیگران تبلیغ می کند ،در واقع در این جا به نوعی از شما تبلیغ می کند.این روش خود یک نوع استراتژی تبلیغاتی به نام تبلیغ دهان به دهان می باشد.

 

خوش اخلاق بودن

پیگیری همراه با روی خوش به شما کمک می کند که سرعت انجام معاملات تان بیشتر شود. زیرا در خرید یا فروش ملک نیاز به جلب رضایت طرفین معامله می باشد.

 

شناخت قوانین معاملاتی

شخصی که در حوزه مشاور املاک فعالیت می کند باید تمام و کمال قوانین مربوط به ملک را بشناسد تا علاوه بر مشاوره دادن به دیگران برای خود او هم مشکلی به وجود نیاید.

اگر شما هم فردی هستید که قرار است به عنوان یک مشاور املاک فعالیت کنید، به یاد داشته باشید که باید به صورت کامل با قانون ثبت،شهرداری،دارایی و قوانین مرتبط با املاک آشنا باشید.

یک مشاور املاک خوب در تمام مراحل خرید یا فروش یک ملک چه از لحاظ فنی و چه از لحاظ قانونی

 مشتریان خود را همراهی می کند. زیرا عموم افراد از در زمینه خرید، فروش یا اجاره یک ملک اطلاعات دقیقی ندارند.

 

تلاش مستمر

افرادی که می خواهند در حوزه مشاوره املاک معروف شوند پیگیری عجیبی دارند، اگر شما این پیگیری را نداشته باشید، شک نکنید شکست می خورید.

امروزه دیگر مانند گذشته نیست که منتظر بمانید تا مشتری پایش را داخل دفتر بگذارد. با پیشرفت علم و تکنولوژی خیلی از مراحل برای انجام یک معامله به وسیله اینترنت کوتاه شده است. با وجود برنامه هایی که در تلفن همراه نصب می شود، به راحتی می توانید خریداران یا فروشنده های زیادی را برای یک فایل پیدا کنید. یک مشاور املاک فعال پیگیر تمام این سیستم ها و سامانه های الکترونیکی است.

قطعا یک مشاور املاک موفق هیچگاه در انتظار مشتری نمی ماند بلکه از طریق این اپلیکیشن ها و جلساتی که می گذارد به دنبال مشتری می رود.

 


آشنایی با نحوه سرمایه گذاری با خرید ویلا در شمال


 

 

مشتاق باشید

مشاورانی که محبوبیت و شهرت خوبی کسب کرده اند،معمولا افرادی هستند که از شغلشان راضی هستند و شغلشان را دوست دارند. اگر می خواهید حرفه ایی بودن خود را به مشتریان خود بفهمانید سعی کنید بیشترین و بهترین پیشنهادات را با توجه به پولی که مشتری دارد به او ارائه کنید.

دفاتر املاک باید برای مشتریان خود احترام خاصی قائل شود، تا همیشه مشتریان را از خودشان راضی نگه دارند. متاسفانه اگر این شغل را دوست نداشته باشید،نمی توانید با اشتیاق فعالیت کنید و زود خسته می شوید.

یکی از نکات کلیدی که تا حدودی گویای شخصیت شماست،ظاهر شما می باشد،سعی کنید همیشه ظاهری تمیز و آراسته داشته باشید زیرا مشتریان قبل از اینکه با شما صحبت کنند از ظاهر شما، شما را قضاوت می کنند.

 

 


 

خرید ویلا در شمال


 

 

سخن پایانی

تمامی مواردی که تا اینجا با عنوان ویژگی های بهترین مشاور املاک دنیا نام بردیم فقط بخش کوچکی از ویژگیهای یک مشاور املاک موفق بوده است. این را به یاد داشته باشید اگر به دنبال پیشرفت و موفقیت هستید همواره باید اطلاعات و مهارت تان را هم ارتقا دهید. در واقع همیشه اطلاعات خود را در زمینه ملک و مستغلات به روز نگه دارید. زیرا به روز بودن از خصیصه های اصلی یک مشاور املاک موفق می باشد. از تکنولوژی برای ارائه خدمات به مشتریانتان استفاده کنید.

بهترین ویژگی های مشاور املاکبهترین ویژگی های مشاور املاک