نحوه خرید زمین در شمال

یکی از روش های سرمایه گذاری مطمئن و سود آور خرید ملک، ویلا و یا قطعه زمینی است که در منطقه ای خوش نقشه که از قابلیت پیشرفت در آینده ای نزدیک برخوردار باشد. شمال از جمله مناطق می باشد که ویژگی هایی همچون موقعیت عالی که قابلیت پیشرفت در آینده ای نزدیک را داشته باشد، دارا می باشد. منطقه ای است که به لحاظ آب و هوای مطبوع  و باب پسند اکثریت جامعه از اقلیمی بسیار عالی برخوردار می باشد. دارا بودن از زمینی سر سبز با جنگل هایی همیشه سبز، کوه هایی انبوه و پوشیده از درخت و چشم اندازی رو به دریا ، گوشه چشمی از موقعیت جغرافیایی این سرزمین بارانی می باشد. از این رو با داشتن قطعه زمینی هر چند کوچک ، امکان پیشرفت شما در آینده، بسیار بالا می باشد. اما در هنگام خرید زمین توجه به این نکته مهم می باشد که از چه طریقی و با چه کسانی وارد معامله می شوید. در حقیقت می بایست در نظر بگیرید که آیا از طریق خرید زمین در شمال ، آنچه که باب میل شما می باشد، نیازها و انتظارات شما از این معامله را برآورده می سازد؟ آیا می تواند در آینده ای نزدیک بازدهی خوبی برایتان به همراه داشته باشد؟

 

 از این رو قبل از هر گونه تصمیمی جهت خرید زمین در شمال، می بایست یک روش درست و مطمئن را در پیش بگیرید. معمولاً روش های مختلفی برای خرید ملک ، ویلا و زمین در شمال وجود دارد. رایج ترین روش خرید زمین در شمال از طریق انتخاب یک مشاور املاک امین و مطمئن می باشد. در حقیقت قدیمی ترین شیوه داد و ستد ملک و یا زمین در هر جای کشور که مراجعه نمایید ، رجوع به مشاور املاک می باشد. اما روش هایی چون معامله از طریق شرکت های ساخت و ساز  ( عمرانی) از طریق واسطه و یا دلال و یا مستقیماً با خود فروشنده وارد معامله شدن ، می باشد. همچنین روش هایی چون مطلع شدن از طریق آگهی های مزایده و یا خرید زمین های مزایده ای که سازمان های دولتی چون سازمان بنیاد مسکن، امور بهزیستی و یا کمیته امداد که دارای زمین هایی در مناطق مختلف در شمال می باشند ، وجود دارد که می توان با آنها وارد معامله شد.

اما امروزه در کنار روش های مختلف خرید زمین در شمال، یک روش دیگر، از طریق سایت ها و شبکه های اینترنتی می باشد که بسیار رونق گرفته است. در حقیقت با داشتن اینترنت، می توانید در هر نقطه از کشور که باشید با ورود به سایت املاک مد نظرتان، تصاویر و آگهی های های تبلیغاتی آن سایت را مشاهده نموده و با مطلع شدن از قیمت و نحوه فروش آن، وارد معامله شوید.

خرید و فروش زمین در شمالخرید و فروش زمین در شمال

 

شرایط و امکانات تهیه خرید زمین در شمال از روش های مختلف

همانطور که ذکر گردید خرید زمین در شمال از روش های متنوع و مختلفی امکان پذیر می باشد. چه بسا که خرید به صورت حضوری و یا گاهاً تلفنی ( به خاطر بعد مسافت )  امکان پذیر می باشد که در این صورت ریسک آن بسیار بالا می باشد.

1. یک روش خرید زمین در شمال از طریق واسطه و یا به اصطلاح همان دلال انجام می گیرد. منظور از واسطه و یا دلال، افراد و یا شرکت هایی که آگاه به امور خرید و فروش زمین می باشند. مثل دفاتر فنی مهندسی که در اکثر نقاط کشور و به خصوص در شمال، متعدد و بی شمار می باشند . همچنین از افراد خبره و با تجربه در خرید زمین در شمال بهره کافی می برند. کارشناسان دفاتر فنی مهندسی، اکثراً از همان منطقه بوده انتخاب می شوند. بنابراین آشنایی کافی از باب ضوابط و قوانین ملکی ، تفکیک زمین و همچنین نوع کاربری زمین را دارند.

همچنین این کارشناسان از تخصص کافی جهت شرایط آنکه بتوانند زمین مورد نظرتان را خریداری نموده و آن را از باب گرفتن سند شش دانگ به همراه تغییرات نوع کاربری زمین اعمال نمایند، دارا می باشند. اما آنچه که مهم است و می بایست از قبل بدان توجه نمود ،حق کمیسیون مشاورین دفاتر فنی مهندسی می باشد که تفاوت هایی به لحاظ قیمت نرخ مشاوره با دفاتر املاک مشاوره دارند. دفاتر فنی مهندسی، حق مشاوره خرید زمین ، گرفتن سند شش دانگ برای زمین، امتیاز تغییر نوع کاربری زمین و همچنین تفکیک و قطعه بندی زمین را برای مشتری انجام می دهند. از این رو حق مشاوره و کمیسیون آنها به مراتب بیشتر بوده و چیزی حدود مابین 7 الی 10 درصد می باشد.

بنابراین می بایست در نظر داشت  که پرداخت حق کمیسیون برای قطعه زمینی که تفکیک شده و دارای سند شش دانگ به همراه نوع کاربری مشخص می باشد به مراتب بسیار با ارزش تر از خرید قطعه زمینی که فاقد سند و کاربری مشخص می باشد، است.

خرید زمین با موقعیت عالی جهت پیشرفت در آیندهخرید زمین با موقعیت عالی جهت پیشرفت در آینده

 

2.روشی دیگر در باب معامله خرید زمین در شمال، این است که مستقیماً با فروشنده زمین ، وارد معامله و مذاکره شوید و در صورت رسیدن طرفین به توافق ،  معامله صورت گیرد. این نوع از معامله که خریدار با مالک زمین، مستقیماً وارد مذاکره می شود از آن جهت که پای هیچ گونه دلالی در میان نمی باشد ، می تواند به مراتب ارزان تر تمام شود. همچنین قدرت چانه زنی خریدار از فروشنده نیز بسیار قوت می گیرد. اما در هر صورت سعی نمایید که با یک مشاور و راهنمایی امین و با تجربه که آگاه به جغرافیا و منطقه زمین مورد نظر شماست ، پای میز معامله روید. چرا که ناآشنایی شما نسبت به مناطق شمالی می تواند تا حدود زیادی برای تان دردسر آفرین باشد.

3.یک نوع دیگر خرید زمین در شمال می تواند از طریق مزایده صورت پذیرد. مزایده در اصطلاح حقوقی به معامله ای گفته می شود  که طی آن مالی به صورت منقول و یا غیر منقول همچون زمین و یا ملک از طریق فرد یا شرکت و یا از طریق بانک به فروش رسانده می شود. آگاهی یافتن از این نوع معامله ها از طریق روزنامه های کثیرالانتشار و آگهی های محیطی، چاپ و اطلاع رسانی می شود.

زمین ، سرمایه گذاری مطمئن برای آیندهزمین ، سرمایه گذاری مطمئن برای آینده


قیمت زمین در شمال در سالهای اخیر تحت تاثیر چه عواملی تغییر کرده است


 

 

اما اگر قصد خرید زمین در شمال از طریق مزایده را دارید، نیازمند به داشتن یک سری شرایط و ضوابط خاص را می خواهید که برای دانستن آن می بایست از طریق یک نهاد حقوقی که کاملاً به نوع شرایط این گونه معامله ها آگاهی تام دارد، مراجعه و اقدام نمایید.

 

4.نوع دیگری از روش خرید زمین در شمال وجود دارد که از باب دارا بودن جواز و سند کاملاً مطمئن می باشد، معامله زمین هایی که تحت تکلف و سیطره یک نهاد دولتی باشد. در واقع بسیاری از نهاد های دولتی از جمله سازمان امور بهزیستی ، کمیته امداد ، بنیاد مسکن در اکثر نقاط شمالی کشور ، دارای زمین هایی بسیار خوش نقشه با موقعیت های عالی و همچنین برخورداری از ارزش سرمایه گذاری بالا می باشند. از این رو گاهاً اتفاق می افتد که این سازمان ها جهت احتیاج به نقدینگی ، قطعات زمین های خود را به مزایده و فروش می رسانند.

ساخت ویلا در زمینی خوش نقشه در شمالساخت ویلا در زمینی خوش نقشه در شمال


مناسب ترین قیمت برای خرید زمین در شمال


 

 

در کنار نهادهای دولتی ، شهرداری و سازمان منابع طبیعی نیز در مقاطع مختلفی در سال اقدام به فروش زمین های تحت تکلف خود می نمایند. اما آنچه که در اینجا می بایست بیان گردد، آن است که گاهاً برخی از دفاتر املاک بزرگ، اقدام به فروش زمین هایی در نوار ساحلی شمال کشور می نمایند. غافل از آنکه از سال 98 به بعد در پی فراخوان عمومی، هر گونه مجوز ساخت و ساز برای زمین های حاشیه سواحل خزر ممنوع می باشد.

در حقیقت این دفاتر املاک از اعتبار و نام خود سوء استفاده نموده و به افرادی ناآگاه و نا بلد از همه جا ، زمین هایی با اسناد غیر واقعی تحویل می دهند که در نتیجه آن، خریداران با شکست بزرگ تجاری روبرو می شوند. در حقیقت سازمان منابع طبیعی کشور، حتی به زمین هایی که دارای جواز ساخت و ساز در این محدوده از شمال کشور را دارند، حق هر گونه ساخت و ساز را لغو نموده است. در واقع سرنوشت این نوع زمین ها بلاتکلیف می باشد. از این رو می بایست در خرید زمین هایی که به یکی از نهادها و یا ارگان های دولتی متعلق می باشند و یا از طریق سازمان منابع طبیعی واگذار گردیده است، بدون هیچ گونه اطلاعات جامعی اقدام ننمایید.

برخورداری از یک مشاور املاک امین جهت سرمایه گذاریبرخورداری از یک مشاور املاک امین جهت سرمایه گذاری