شمال از اون جاهاست که پایه ثابت کل مردم برای مسافرته. شنیدین میگن ایرانیا موقع غذا پختن اول پیاز داغ درست میکنن، بعد تصمیم میگیرن که چی بپزن؟ مسافرت خیلی از ایرانیا هم همینطوریه؛ یعنی اول میرن شمال، بعد تصمیم میگیرن کجا برن! به این خاطر که تو شمال الی ماشالله جاهای دیدنی داریم؛ از رودخونهها و پلهای آدرنالین پرور بگیر تا جنگلهای پردرختی که درختاشون نمیزارن خود جنگل رو ببینید! از رستورانای سنتی و مدرن و غذاهاشونم نگم براتون... از باقلاقاتق گرفته تا کال کباب و سیرواویج و کدو بره که تصور هر کدوم آب دهن آدم رو راه میندازه. به خاطر همه این ویژگیهای خفن شماله که این همه آدم دنبال خرید ویلا تو شمال هستن؛ چون همه این آپشنا یک جا، هیچ جا پیدا نمیشه!!

 

 

رزک، یکی از روستاهای باصفا چمستان

چمستان مرکز بخش چمستان از شهرستان نور هست و از توابع استان مازندران به شمار میرن. این منطقه چشم انداز بینظیری از جنگل‌های بزرگ با درختای بلند داره و با یک جاده آسفالت 15 کیلومتری به شهرستان نور وصل میشه. این منطقه به طبیعت بکر و دست نخورده خودش معروفه و اگه دنبال یه جا دور از هیاهو و شلوغی آدما میگردید، از مناسبترین مکانها برای شماست. مردم و طایفههای خون گرم این منطقه به کارهایی مثل کشت برنج، گندم، سیبزمینی، جو یا پرورش دام و طیور و تخم مرغ و عسل مشغول هستن. تو این نزدیکیها یه چشمه آب گرم هم هست که بخاطر خواص درمانی و تاثیر فوقالعاده روی درد استخوان و مفاصل، توریستهای زیادی رو جذب این منطقه کرده.

 

رزک، از باصفاترین روستاهای این منطقه با آب و هوای مفرح و از دنجترین ناحیههای استان مازندران هست. این محدوده جمعیت کمی داره و دارای چند شهرک ویلاییه. شهرکهای رزک، خیلی منظم و یجورایی تو دل برو طراحی شدن و شما از دیدن عکس و طرحریزی و نقشه کشی این شهرکها و ویلاهاشون هم لذت میبرید.

 

خرید ویلای مناسب در رزک چمستان

این روزا آدمای زیادی برای خرید ویلا، از شهرهای مختلف راهی شمال میشن؛ اما خیلیهاشون حتی درست نمیدونن چه جور ویلایی میخوان و لازم دارن؟ یه ویلای خوب چه ویژگیهایی باید داشته باشه؟ همین که چشم انداز خوبی داشته باشه و استخردار باشه کافیه؟ نخیر آقا جان!

اول از همه باید به موقعیت خوب و دسترسی ویلا به جاهای مختلف توجه کنید. آیا فروشگاه، درمانگاه، جاده سالم و امکانات لازم تو اون منطقه موجود هست؟ آیا ویلا به اینترنت با سرعت مناسب دسترسی داره؟ سیستمهای حفاظتی، امنیتی و نگهبانی ویلا و منطقه مورد نظرتون در چه حاله؟ آیا ویلا دسترسی به شبکه برق یا ژنراتور و آب لوله کشی یا منبع آب داره؟ تعداد مناسبی از اتاق و فضاهای اختصاصی یا هال خصوصی در ویلا وجود داره؟

مورد بعدی که باید توجه کنید پیریزی و کیفیت ساخت ویلا و در واقع مصالح اون هست. در این مورد بهتره با افراد متخصص مشورت کنید تا ویژگی ویلاهای خوش ساخت رو بهتون معروفی کنن تا بعدا نیازی به پرداخت هزینههای اضافی و گزاف برای تعمیر و بازسازی ویلاتون نداشته باشید. همچنین ساخت اصولی و استاندارد ویلا برای عایق بودن برابر سرما و گرما هم مهمه. هدف خیلیا از خرید ویلا خوش گذرانی تو آب و هوای دلنشین شماله و مناسب نبودن دمای داخل ویلا تو روزهای گرم و سرد تابستون یا زمستون میتونه خاطره و تجربه تلخی رو براتون رقم بزنه.

سبک طراحی ویلا هم حائز اهمیته. کلاسیک، مدرن یا تلفیق این دو گزینه؟ شما باید تعداد زیادی نمونه از این سبکها اشنا باشید تا در نهایت ویلای مناسب برای خودتون و دوستان و خانوادتون انتخاب کنید. زیاد پیش اومده که خانوادهای بعد از پسندیدن دستپاچه یک ویلا، بعد از یه مدت انتظاراتشون از ویلا بر طرف نشده و از چشمشون افتاده.

شما باید همه این موارد رو در نظر بگیرید تا در نهایت بتونید تصمیم گیری درستی داشته باشید و ویلایی با متراژ و امکانات متناسب با هزینهای که قراره بکنید، به دست بیارید. در کنار این موارد اصلی، ویژگیهایی مثل منظره دید، درخت‌ها و باغهای میوه حیاط ویلا یا اطراف، پارک، آلاچیق، پارکینگ، انبار، تراس و سالنهای مختلف سرگرمی، ورزش یا نشیمن، میتونن مشخصههای مناسبی برای انتخاب ویلا باشن.

 رزک نور

 

خرید ویلا در شمال، تفریح یا سرمایه گذاری؟

کلمه سرمایه گذاری معنی خیلی گستردهای داره و دامنه وسیعی از فعالیتها شامل حالش میشه. به طور کلی سرمایه گذاری یعنی خرید کالایی که در حال حاضر و همین الان به اون نیاز ندارید، اما ممکنه در آینده به اون نیاز پیدا کنید. به زبان دیگه سرمایه گذاری یعنی تبدیل وجوه مالی به به انواع دارایی که در بلند مدت ارزش دارایی حفظ بشه و افزایش پیدا کنه. معمولا هدف سرمایه گذارها، افزایش و رشد و گسترش داراییها و سرمایشون هست. این سرمایه گذاری میتونه درجه ریسک متفاوتی داشته باشه و در کوتاه مدت یا دراز مدت، سرمایه گذار رو به سود برسونه.

سرمایه گذاری در علم اقتصاد، یعنی این که فرد کالایی خریداری کنه که در آینده به اون نیاز پیدا خواهد کرد و برای او سودآور خواهد بود. اما اگر بشه همزمان هم سرمایه گذاری کرد، و هم از اون کالا استفاده کرد، هوشمندانهتر به نظر نمیرسه؟

خرید ویلا میتونه گزینه عالی برای سرمایه گذاری باشه، چرا که خریدار علاوه بر حفظ سرمایه و ریسک سرمایه گذاری پایین، هم زمان از ویلا استفاده هم میکنه. این استفاده میتونه به شکل مصرف شخصی برای زندگی، تفریح برای تعطیلات و یا اجاره به مسافرها باشه. سرمایه گذار، حتی میتونه با خرید چند ویلا و احداث بنگاههای اجاره ویلا، از این راه کسب و کار خودش رو راه بندازه.

علاوه بر همه این موارد، رونق هر روزه شمال و افزایش تعداد توریستها میتونه سرمایه گذاری امن و مطمئنی برای هر کسی رقم بزنه.

 


کمربندی جدید شمال یا همان امامزاده عبدالله کجاست


 

 

هدف خیلی از مردم از کار و فعالیت، زندگی شاد مفرح با خانواده و دوستان هست و چه بهتر که این تفریح، به دور از دود و بوق و ترافیک و شلوغی باشه. بطور کلی نفس کشیدن زیر درخت پرتقال داخل حیاط و پریدن داخل استخر با آب خنک، میتونه تجربه کاملا متفاوتی از تمام تفریحها باشه؛ مخصوصا اگه کنار این تفریح، سود آوری و تامین آینده رو هم برای خریدارش به همراه داشته باشه.

 رزک چمستان

 

تو مقالههای قبلی کلی از زیباییها و ویژگیهای شمال گفتیم که البته هر چقدر بگیم کم گفتیم. ایران کشوری چهار فصل هست و قطعا شمال ایران، تو چهار فصل کردن اون نقش کمی نداره. از شکوفه های رنگارنگ بهار گرفته که قشنگی درخت رو چند برابر می کنن تا تابستونی که انگار روی درختا سبز پاشیدن. فصلی که شمال رو یکی از بهترین مقصدها برای مسافرت می کنه و خاطره های خوبی برای رهسپارهای شمال می سازه. از پاییز نگم براتون! ترکیب رنگ های زرد، نارنجی و قرمز که عقل از سر هر کسی می پرونه و کلا کمن کسایی که با درختای خزان زده عکس نداشته باشن. زمستون شمال هم کم تر از تابستون توریستی نیست. دریاچه های یخ زده و کوه های پر برف که همگی جون میدن برای اسکی و تفریح. توصیه ما به شما اینه که هیچ کدوم از فصل های قشنگ شمال رو از دست ندین!

 


جلیکان کجاست و خرید ویلا در جلیکان چمستان


 

 

محمود آباد و گالش پل، از خوب های شمال

محمود آباد، اسم یک شهر متوسط ساحلی در استان مازندرانه. مردم این شهر پررونق، به کارهایی مثل ماهی گیری، کشاورزی و صد البته صنعت توریست مشغول هستن. این شهر، با شهرهای مهمی مثل فریدون کنار، آمل، بابلسر و نور همسایگی داره و تولیدات مرغوبی تو محصولاتی مثل پرتقال، ماهی و برنج داره. از ویژگی های این شهر، می شه به ساحل و بندرهای قشنگ و پارکهای بزرگش اشاره کرد. این شهر به عنوان یکی از مقاصد اصلی مسافران، امکانات زیاد و ویژهای برای توریست ها داره و هر روزه اون ها رو توسعه میده. محمود آباد روستاهای زیادی داره و یکی از این روستاهای خوش آب و هوا، گالش پل هست. از برجسته ترین ویژگی های این روستا، دسترسی راحت به شهر و امکاناتی مثل برق، آب و تلفن و نزدیکی به ساحل دریاست. ساحل های زیادی تو این منطقه وجود دارن که امکانات زیادی رو در اختیار مسافرها و بازدید کننده ها قرار می دن. مسافرها می تونن از هتلهای بی شمار این منطقه استفاده کنن و یا این که از ویلای شخصی خودشون لذت ببرن.