روستای سوته کلا کجاست؟

روستای سوته کلا از توابع شهرستان آمل، در دهستان بالا خیابان لیتکوه قرار دارد. روستای سوته کلا از شرق به روستای میان رود، از شمال به شرکت لبنیاتی کاله و جاده آمل به نور، و از جنوب به روستای میخران متصل است.

شغل اکثر مردمان این روستا، دامپروری، کشاورزی، باغداری و... می باشد. و اکثر جوانان این روستا در شرکت بسیار بزرگ و معروف کاله که بر سر این روستا قرار دارد، مشغول به کار می باشند. در این روستا طرح هادی اجرا شده است. روستای سوته کلا از لحاظ موقعیت جغرافیایی یک حالت جلگه ای دارد. و با طبیعت سرسبز و دست نخوره و بکری که دارد. بسیاری از آدمیان را به خود مجذوب کرده است.

از آنجا که مازندران، مهد امامزادگان می باشد. و از هر ده روستا 8 تای آن مقبره امامزاده وجود دارد. لذا روستای سوته کلا نیز از این قائده مستثنی نمی باشد. مقبره امامزاده عباس نیز در این روستا وجود دارد. این مقبره معماری چوبی و قدیمی  که حکایت از فرهنگ طبری داشته، الان جای خود را به ضریح های امروزی داده است. شما بعد از طی کردن عرض روستا و نرسیده به روستای میان رود به این امامزاده برخورد خواهید کرد.

امامزاده 

 

حدود قیمت ویلا و زمین در روستای سوته کلای آمل:

شما زمانی که وارد جاده نور به آمل شده اید، بعد از شرکت کاله تقریبا چسبیده به محدوده شهری آمل روستای سوته کلا را خواهید یافت. این روستا به جهت اینکه شرکت عظیمی چون کاله بر سر آن قرار گرفته و تابع آن هست. و همچنین به جهت اینکه نزدیک به شهر می باشد، لذا به تمامی امکانات رفاهی اعم از درمانگاه، بیمارستان، پمپ بنزین فاصله ای در حد چند متر دارد. قیمت ویلا و زمین در آن به نسبت روستاهای همجوار خود چون روستای میانرود بسیار گرانتر می باشد. البته این نوع روستاها که دارای امکانات فوق العاده ای می باشند، همیشه متقاضی برای خرید آن وجود دارد. بنابراین وقتی شما دست به خرید ویلا یا زمین در چنین منطقه ای می زنید؛ سرمایه گذاری بسیار خوبی را انجام می دهید.

 سوته کلا

 

مسیر های قابل دسترسی  و فاصله تهران از روستای سوته کلا:

1) جاده هراز

که سریع ترین و کوتاه ترین  و بهترین مسیر، هم از لحاظ مسافت، هم از لحاظ ترافیک، و هم از لحاظ جاده سازی می باشد. و مسافتی معادل 201 کیلومتر و در زمان  سه ساعت و  23 دقیقه طی می شود. 

شما در این مسیر بعد از اینکه جاده هراز را طی نموده اید؛ در 5 کیلومتری شهر آمل به منطقه هلومسر نزدیک خواهید شد، که وارد کمربندی جدید امامزاده عبدالله خواهید شد و از آنجا وارد مسیر کمربندی آمل به چمستان می شوید و در همین مسیر بعد از اینکه پمپ بنزین و شرکت کاله را رد کرده اید، به روستای سوته کلا خواهید رسید.

برای دیدن این مسیر روی نقشه، کلیک کنید.

 

 2) مسیر جاده چالوس

 زمانی مسیر دوم یعنی مسیر جاده چالوس را انتخاب می شود که مسیر اول یعنی مسیر جاده هراز به خاطر ترافیک زیاد آخر هفته، اعیاد یا ریزش کوه و تعمیرات و مسدود بودن جاده؛ بسته باشد. این مسیر سرسبزی و زیبایی خاصی دارد و دارای جاده های پرپیچ و خم می باشد. در نتیجه این مسیر طولانی تر است، و مسافتی معادل 252 کیلومتر و زمان حدودی 4 ساعت و 24 دقیقه  را بایستی برای انتخاب این مسیر در نظر داشت.

این مسیر بعد از تهران وارد جاده چالوس شده و در نهایت به شهر چالوس می رسید و از آنجا به سمت شهرستان نور و وارد کمربندی نور به آمل می شوید و از شهر چمستان نیز عبور می کنید، تقریبا در انتهای این مسیر روستای سوته کلا قرار دارد.

برای دیدن این مسیر برروی نقشه، کلیک کنید.

 جاده

 

 

فاصله روستای سوته کلا با مناطق تفریحی، گردشگری اطراف:

 فاصله این روستا با پارک جنگلی کشپل  26 کیلومتر در 30 دقیقه،  با ییلاق لاویج  44 کیلومتر در 1 ساعت، با جنگل واز 21 کیلومتر در 20 دقیقه، با روستای ییلاقی جوربند 28 کیلومتر در 30 دقیقه، با روستای ییلاقی گزنا سرا 58 کیلومتر در 1 ساعت و نیم، با دریاچه الیمالات  33 کیلومتر در 50 دقیقه، فاصله دارد. همچنین این روستا با جنگل هلومسر 12 کیلومتر در 20 دقیقه، با بقعه امامزاده عبدالله 8 کیلومتر در 11 دقیقه، با دانشگاه شمال 14 کلیومتر در 20 دقیقه، با روستای ییلاقی فیلبند 62 کیلومتر در 1 ساعت و 40 دقیقه، با مجموعه اکسین 16 کیلومتر در 20 دقیقه  فاصله دارد.

گزناسرا

مقالات پیشنهادی سفیرویلا:

با جاذبه‌های توریستی شهر نور بیشتر آشنا شوید!‌

کمربندی جدید شمال یا همان امامزاده عبدالله کجاست

آشنایی با ویژگی های آتشگاه در محوطه ویلا

جلیکان کجاست و خرید ویلا در جلیکان چمستان

دشت نور کجاست و خرید ویلا در نور

رزک کجاست و خرید ویلا در رزک چمستان

هلومسر و خرید زمین در جنگل زیبای هلومسر شمال

انگتارود کجاست و خرید ویلا در انگتارود

سائیج محله کجاست؟ خرید ویلا در سائیج محله

روستای خشکرود مازندران کجاست؟ خرید ویلا در روستای خشکرود

روستای اسپند آمل کجاست؟ خرید ویلا در منطقه اسپند