استفاده از آتشگاه در محوطه ویلا

نشستن در طبیعت و لذت بردن از سر سبزی و فضای سبز پیرامون مان، می تواند حسی دل انگیز و نشاط آور را برایمان و دوستان مان به همراه آورد. داشتن ویلایی لوکس و مدرن با تمامی امکانات روز دنیا ،می تواند لذت بخش باشد. آنچه که در زیباتر نمودن ویلا، می تواند تاثیر گذار باشد، داشتن محوطه ای زیبا و دلنشین می  باشد. آنچه که در زیبا سازی محوطه یک ویلا، می تواند دخیل باشد علاوه بر نمای ظاهری ویلا، داشتن محوطه ای سر سبز از انواع درختان و گل و گیاه بسیار قشنگ و همچنین برخورداری آتشگاه در محوطه ویلا و یا همان شومینه رو باز می باشد. داشتن یک شومینه باز در میان محوطه ویلا، علاوه برآنکه می توانید در ایام سرد سال از گرما و حرارت آن لذت برده و دور همی هایتان را در اطراف آتشگاه بر پا سازید، می تواند آرامش و حس امنیت ( چون در محوطه ویلا می باشد ) هم به شما و اعضای خانواده تان ببخشد.

آنچه که در اکثر ویلا ها با آن مواجه هستیم، ساخته شدن آتشگاه در محوطه ویلا می باشد که می تواند محوطه ویلا را دو چندان زیبا و شیک گرداند. همچنین وجود و یا ساخت آتشگاه در ویلا می تواند بر ارزش مادی ویلا نیز بیافزاید. آتشگاه در حقیقت چیزی شبیه به داشتن شومینه در داخل خانه و یا ویلا می باشد . از آنجا که شومینه یکی از عناصر طراحی در دکوراسیون داخلی برای ویلا به حساب می آید، آتشگاه به عنوان یک شومینه رو باز، با طراحی های خاص و مدرن در محوطه باز در حیاط ویلا ساخته و طراحی می شود.

 

اما در برخی از ویلا سازی های مدرن و لوکس در محوطه ویلا، از شومینه نیز به عنوان طرحی زیبا و بسیار لوکس بهره برداری می شود. نحوه کار به این صورت می باشد که معمار سازنده شومینه، قسمت مناسبی از محوطه ویلا را به ساخت شومینه اختصاص می دهد. همچنین در اطراف شومینه ساخته شده در محوطه ویلا از مبلمان و یا صندلی هایی با چیدمان های بسیار زیبا و قشنگ استفاده می شود. همچنین برای داشتن سقفی بر روی این قسمت از محوطه ویلا که در مواقعی که هوا، ابری و یا برفی می شود از سقف متحرک استفاده گردد. این محوطه لوکس، فضایی بس دلنشین و زیبایی را به محوطه ویلایتان می بخشد. آنچه که می بایست در خصوص طراحی آتشگاه در محوطه ویلا با طراحی شومینه در محوطه ویلا، بیان نمود این است که در طراحی و ساخت هر دو این مدل ها، تفاوت هایی وجود دارد.

استفاده از آتشدان و یا شومینه رو باز در محوطه ویلااستفاده از آتشدان و یا شومینه رو باز در محوطه ویلا

 

آتشگاه در محوطه ویلا چیست و چرا برای محوطه سازی اهمیت دارد؟

 شومینه رو باز و یا به اصطلاح همان آتشگاه در طراحی فضای سبز ، باغ ویلا و یا محوطه ویلا، جهت تزیین و زیبا نمودن هر چه بیشتر محوطه به کار می رود و یا با ایجاد محیطی گرما بخش برای فصول سرد سال که دوست دارید در محوطه ویلا دور همی های شبانه به راه اندازید و چای گرم و دل چسبی را نوش جان کنید، استفاده می شود.

آنچه که می بایست در خصوص آتشگاه محوطه در ویلا، دانست این است که این شومینه رو باز از یک قسمت کاملاً مجزا در محوطه ویلا، طراحی و ساخته شده است که به لحاظ ظاهری به شومینه خانگی بسیار نزدیک می باشد. اما از نظر ابعاد و اندازه، تفاوت هایی با شومینه دارد.

آنچه که در نگاه اول از شومینه به چشم می آید، این است که شومینه یک محوطه بسته با یک دود کش که راهی به سمت سقف دارد، تشکیل شده است. در حالی که آتشگاه یا همان شومینه رو باز، یک فضایی کاملاً باز می باشد. هر دو یعنی هم شومینه و هم آتشگاه از یک سوخت مشخص جهت روشنایی و گرما استفاده می کنند. شومینه در جهت زیبا سازی و طراحی دکوراسیون داخلی ویلا به کار برده می شود، اما آتشگاه در جهت زیباتر نمودن دکوراسیون محوطه ویلا استفاده می شود.

امروزه بیشتر طرفداران خریدار ویلا و یا باغ ویلا، علاوه بر آنکه خواهان داشتن ویلایی لوکس و مدرن چه به لحاظ ظاهری ویلا و چه به لحاظ امکانات و دکوراسیون داخلی آن، خواهان داشتن محوطه ای زیبا در حیاط ویلایشان می باشند. از این رو در تزیین محوطه با ایجاد آتشگاه در ویلا و یا ایجاد شومینه ،می توانید نمایی خاص و بسیار لوکسی را به ویلایتان ببخشد. از این رو شعله های آتش در میانه محوطه ویلا، می تواند کانون زیبا و دل چسبی را برای دور همی هایتان مهیا شود.

 بنابراین می توان به جرات بیان نمود که وجود و ساخت آتشگاه و یا شومینه رو باز در محوطه ویلا، می تواند به حس زیباشناسی و همچنین حس آمیزی محوطه ویلایتان، کمک شایانی نماید و بر ارزش ظاهری و مادی ملک شما هم بیافزاید.

منظره دلچسب با آتشگاه در محوطه ویلامنظره دلچسب با آتشگاه در محوطه ویلا

 


خرید ویلا در شمال


 

نکات مهم برای طراحی آتشگاه در ویلا چیست؟

با فرا رسیدن فصل سرد سال، فعالیت ها و بیرون رفتن از ساختمان ویلا، کمی سخت و آزار دهنده می باشد. هوای سرد و برفی در زمستان می تواند انگیزه شما را به طور کل از مسافرت کردن به ویلایتان، دلسرد نماید. اما یادآوری داشتن آتشگاهی در میان محوطه حیاط با چیدمانی زیبا از صندلی و یا میزهای قشنگ، می تواند انگیزه رفتن به ویلا و رفتن در محوطه ویلا در حالی که برف سفید از آسمان شروع به باریدن نموده است در کنار گرمای آتشگاه نشسته و یا چای قند پهلو و لب سوزی را نوش جان فرمایید.

امروزه با توجه به پیشرفت در هنر معماری و ایجاد شکل و شمایل های نامتعارف اما متنوع و زیبا، می تواند کمک شایانی برای داشتن آتشگاهی زیبا و مدرن در محوطه ویلایتان شود. اشکال مربع ، مستطیل با دیواره های بلند و یا دایره ای و یا بیضوی از جمله طرح های ساده اما بسیار زیبا برای محوطه ویلا می باشد.

طرح دایره و یا ایجاد طرح نیم دایره می تواند، علاوه بر آنکه مساحت کمتری را نسبت به آتشگاه به شکل مستطیل اشغال نماید، می تواند فضای بیشتری را برای دور هم نشستن، فراهم نماید.

اما امروزه علاوه بر طرح های دایره ای و یا مستطیل شکل از طرح های مدرن و لوکس تری، استفاده می شود. در طراحی های مدرن، دیگر لزومی ندارد که از شکل های هندسی چون دایره، مربع و یا مستطیل تبعیت گردد. بلکه طراحی های مدرن براساس طراحی محوطه ویلا صورت می پذیرد به گونه ای که جزئی از طرح محوطه ویلا به حساب می آید.

نکته مهمی که می بایست در حین طراحی آتشگاه در نظر گرفته شود مصالح و ابزارآلات لازم برای طراحی آتشگاه می باشد. مثلاً یک نوع از طراحی آتشگاه که بسیار نیز مقرون به صرفه می باشد، ایجاد و یا ساخت یک سبد فلزی با دیواره های بلند که مشبک مانند می باشد، است. هدف از ایجاد و طراحی مشبک مانند برای دیواره های آتشگاه  به این علت می باشد که هوا بتواند آزادانه جا به جا شود  و کارایی سوخت آتشگاه را افزایش دهد.

فضایی دلچسب از داشتن آتشگاه در فصل های سردفضایی دلچسب از داشتن آتشگاه در فصل های سرد

 


فروش ویلا در شمال


 

سوخت مورد احتیاج در آتشگاه، بسته به آنچه که صاحب ویلا در نظر می گیرد، متفاوت می باشد. شاید صاحب ویلا تمایل داشته باشد که آتشگاه محوطه ویلایش با سوخت چوب، فضای اطرافش را گرم و مطبوع نماید که از این رو می بایست یک مکانی علاوه بر خود آتشگاه برای نگهداری از سوخت نیز طراحی گردد. البته استفاده و به کار بردن سوخت آتشگاه از طریق گاز شهری نیز امکان پذیر می باشد که نیاز به رعایت اصول ایمنی دارد.

 

از چه مصالحی برای ساخت آتشگاه در ویلا استفاده می‌شود؟

 آنچه که در ساخت و طراحی مصالح آتشگاه به کار برده می شود، برای آنکه هماهنگ با محوطه ویلا باشد، سعی می شود که نزدیک به سازه و مصالح به کار رفته در ساختمان ویلا،  انتخاب شود. همچنین با توجه به آنکه آتشگاه و یا همان شومینه رو باز در محیط محوطه که یک محیط کاملاً باز می باشد، ساخته می شود، می بایست مصالح و مواد اولیه ای که برای ساخت آن در نظر گرفته می شود، مقاوم و مستحکم باشد. اولین مصالحی که برای ساخت شومینه رو باز در نظر گرفته می شود، استفاده از فولاد ضد زنگ می باشد. آنچه که در خصوص فلزات باید دانست، پوسیدگی و خوردگی فلزات در مجاورت جریان هوای آزاد می باشد. فولاد ضد زنگ، ویژگی ها و مزیت های بسیار فراوانی دارد. از جمله به راحتی و به آسانی در کمترین زمان ممکن تمیز می گردد. از آنجایی که جنس آتشگاه از فولاد ساخته شده است، در برابر برف و باران نیز بسیار مقاوم می باشد و به هیچ وجه دچار زنگ زدگی نمی گردد. همچنین باید گفت که فولاد از جمله فلزاتی می باشد که به لحاظ اقتصادی گران قیمت می باشد. اما با توجه به ویژگی هایی چون عدم پوسیدگی در برابر شرایط نامتعادل اقلیمی ( چون در محوطه باز ساخته می شود) عدم تغییر پذیری رنگ و یا فرسودگی، بهترین گزینه برای طراحی و استفاده می باشد.

استفاده از نمایی شیک و مدرن آتشگاه در محوطه ویلااستفاده از نمایی شیک و مدرن آتشگاه در محوطه ویلا

 

البته در کنار فولاد ضد زنگ می توان از مصالحی چون آجر نسوز تزئینی و یا سنگ های ساختمانی و یا چوب استفاده نمود. یکی از جلوه های بسیار زیبایی که می توان به محوطه ویلا بخشید، این می باشد که هر مصالحی که در نما و ظاهر ویلایتان استفاده نموده اید، برای ساخت شومینه رو باز محوطه تان به کار ببرید. مثلاً اگر نمای ویلایتان از سنگ می باشد آن را برای ساخت آتشگاه تان نیز استفاده نمایید. البته اگر می خواهید نمای سنگ را اختصاص دهید.

آنچه که باید دانست این است که در ساخت آتشگاه در محوطه ویلا ، علاوه بر آنکه سلیقه ای می باشد، انتخاب مصالح جهت ساخت آن نیز کاملاً سلیقه ای و باب میل شما می باشد.

 

محوطه سازی اطراف آتشگاه در ویلا چگونه باشد؟

آنچه که در اولین نگاه به ذهن بیننده می رسد، این است که حال که برای زیباسازی محوطه ویلا، آتشگاه طراحی و ساخته شد، حال اطراف و فضای آتشگاه را با چه امکاناتی و به چه سبکی طراحی و آراسته نماییم؟ ابتدا برای آنکه یک آتشگاه را نصب کنید باید در نظر بگیرید که در کدام قسمت محوطه ویلایتان، می خواهید از آن بهره ببرید. در کنار استخر و یا در نزدیکی آلاچیق و یا در وسط محوطه ویلایتان. در صورتی که فضای اطراف آتشگاه را برای فصول گرم سال هم نیاز خواهید داشت ،می توانید از صندلی های قابل جا به جا شدن در کنار آن استفاده نمایید. و یا اگر آتشگاه تان در کنار فضای سبز محوطه تان بر پا شده است، جهت هر چه زیباتر نمودن جلوه محوطه ویلا، استفاده از صندلی های حصیری می تواند دو چندان بر زیبایی محوطه ویلایتان بیافزاید. نکته مهمی که می بایست در خصوص برخورداری محوطه از محل نشستن در نظر بگیرید، این است که اگر از صندلی استفاده می نمایید، حتماً می بایست مقاوم و از جنس خوبی تهیه شده باشد.

همچنین می توانید در اطراف آتشگاه تان از صندلی های ثابت ( یک سطح صاف که با بتن و سیمان ساخته شده است و با سنگ و یا سرامیک تزیین شده باشد. ) استفاده نمایید که در این صورت می بایست از سایبان و یا سقف های متحرک برای جلوگیری از نفوذ برف و باران استفاده نمود.

همچنین اگر تمایل داشتید که آتشگاه در ویلایتان را در مجاورت استخر بر پا سازید. می توانید از کاناپه و یا یک تخت ساده اما شیک استفاده نماید که محیطی دلنشین و زیبا را ایجاد می سازد.

نمایی زیبا از شومینه در محوطه ویلانمایی زیبا از شومینه در محوطه ویلا

 

سوالاتی در خصوص آتشگاه در محوطه ویلا

  1. منظور ازآتشگاه برای ویلا چیست؟

آتشگاه در حقیقت یک قسمت در محوطه ویلا می باشد که به صورت مستطیل، مربع، دایره یا بیضی ساخته می‌شود و ساختاری شبیه به شومینه خانگی دارد. آتشگاه برخلاف شومینه، کانالی برای خروج دود، ندارد. در واقع آتشگاه را شبیه به یک سکویی می‌بینید که با ارتفاع مشخصی از سطح زمین ساخته می‌شود. سوخت آتشگاه متفاوت است و می‌تواند نمای جذابی را به محوطه ویلایتان بدهد.

  1. چهنکات مهمی را در حین ساخت آتشگاه در محوطه ویلا باید رعایت نمود؟

موقعیت ساخت آتشگاه در محوطه ویلا، انتخاب مصالح مناسب برای ساخت آتشگاه، انتخاب مناسب مبلمان فضای باز برای اطراف آتشگاه، در نظر گرفتن سبک و مدل آتشگاه برای محوطه سازی

  1. بهترین مصالح برای ساخت آتشگاه در محوطه ویلا چیست؟

استفاده از فولاد ضد زنگ، سنگ‌های ساختمانی برای محوطه سازی، مصالح کامپوزیتی که در شرایط محیطی مقاوم و مستحکم باشند.

  1. چرا آتشگاه برای محوطه سازی ویلا اهمیت دارد؟

آتشگاه در محوطه ویلا، فضای سبز را زیباتر و جذابتر نشان میدهد. همچنین وجود آتشگاه در یک ویلا، ارزش ملک را افزایش میدهد. از سویی آتشگاه، مکانی را فراهم مینماید که ساکنان ویلا می توانند در اطراف آن استراحت کرده و یا مهمانی‌های خانوادگی خود را در محوطه ویلا بر پا سازند و از گرمای آتش آن لذت ببرند.

محوطه زیبا با ساخت شومینه رو بازمحوطه زیبا با ساخت شومینه رو باز

 

مقالات پیشنهادی " ویلا سفیر" :

 

عوامل اصلی تاثیرگذار بر محبوبیت خرید ویلا در شمال چیست

خانه های روستایی قدیمی و تبدیل آنها به کاخ ویلاهای عظیم چه تاثیری بر چهره شمال داشته است

تمایل به ساخت ویلا توسط خریدار بیشتر است یا به خرید ویلا آماده در شمال

نکاتی که در مورد ساخت ویلا در شمال باید بدانید

سیاست تعیین قیمت نهایی مالک ویلا در شمال بر چه اساسی است