قبل از اینکه به معرفی روستای جلیکان بپردازیم و بدانیم که جلیکان کجاست باید با شهرستان نور و بخش چمستان آشنا شویم. زیرا آگاهی از موقعیت منطقه می تواند اهمیت زیادی در خرید ویلا در شمال در جلیکان چمستان باشد. شهرستان نور که نام قدیم آن سولده می باشد، در گذشته در شهرستان آمل قرار داشته که در سال های بعد از آن جدا شده است. قدمت شهرستان نور به دوره اشکانیان باز می گردد، چرا که آثاری از این دوره در کاوش های باستان شناسی کشف شده است.

 خرید ویلا در شمال جلیکان چمستانخرید ویلا در شمال جلیکان چمستان

 

شهرستان نور به مرکزیت شهر نور واقع در غرب استان مازندران قرار دارد که جزو مناطق شهرنشینی قدیمی این استان می باشد. همانطور که گفتیم، سولده نام کهن این شهر است که هنوز هم گاهی اوقات ساکنان آن از نام سولده برای معرفی شهر خود استفاده می کنند. اما علت نام گذاری این شهر به نام نور به خاطر عبور رودخانه نور از این شهر است که از کوه های البرز به سمت آن سرازیر می شود.

 

 

چمستان کجاست و خرید ویلا در شمال چمستان چگونه است؟

نور پایتخت ساحلی ایران است و بسیاری از اراضی آن در کنار آب قرار دارند. به همین خاطر طبیعتی جذاب دارد و محل مناسبی برای سرمایه گذاری در شمال است. سه بخش مرکزی، چمستان و بلده در کنار هم شهرستان نور را تشکیل می دهند. موقعیت چمستان تقریبا در مرکز مازندران است. اگر از آمل به سمت نور حرکت کنیم در میانه راه به چمستان می رسیم. نزدیکی چمستان به جاده هراز باعث شده تا افراد برای خرید ویلا در شمال به چمستان بیایند، زیرا فاصله اش با جاده هراز تقریبا ۲۵ کیلومتر است. چمستان از جاده چالوس هم زیاد دور نیست و فاصله ای ۷۵ کیلومتری با آن دارد. در واقع می توان پل ارتباطی بین جاده چالوس و جاده هراز را چمستان معرفی کرد. همین موقعیت منحصر بفرد چمستان، باعث شده تا مورد توجه کسانی قرار بگیرد که قصد سرمایه گذاری در شمال را دارند.

 

 

معرفی روستای جلیکان چمستان

بخش چمستان از شهر نوآباد و دهستان های میانرود و لاویج تشکیل شده است. روستای جلیکان یکی از روستاهای دهستان میان رود می باشد که به دو قسمت جلیکان علیا و جلیکان سفلی تقسیم می شود. قسمت جلیکان علیا بافت قدیمی این روستاست و جلیکان سفلی به بافت تازه ساز و جدید آن گفته می شود. جلیکان با توجه به این که در بخش چمستان قرار گرفته، دارای آب و هوا و طبیعت منحصر به فردی است.

 

 در سرشماری سال ۱۳۸۵، مشخص شده که تعداد ۵۴۸ نفر در قالب ۱۴۲ خانوار در روستای جلیکان زندگی می کنند. خرید ویلا در شمال در جلیکان چمستان می تواند یک سرمایه گذاری مطمئن باشد. زیرا این منطقه بالاتر از سطح دریا قرار دارد و آب و هوای شرجی شدید دیگر مناطق شامل حال آن نمی شود. با خرید ویلا در شمال در جلیکان چمستان می توانید اوقات فراغت خود را در منطقه ای به دور از سر و صدا بگذرانید.

 سرمایه گذاری در شمال جلیکان چمستانسرمایه گذاری در شمال جلیکان چمستان

 

جاذبه های گردشگری جلیکان چمستان

از جاذبه های گردشگری چمستان می توان به جنگل های لاویج اشاره کرد. این جنگل های متراکم و انبوه بخشی از جنگل های هیرکانی هستند که تا ارتفاع ۲۵۰۰ متری از سطح دریا پیش می روند. بیشتر درختان این جنگل زیبا را درختان راش تشکیل می دهند که یادگاری از دوران کهن هستند. شاید مسافرانی که از جاده کنار جنگل عبور می کنند متوجه این منظره زیبا و کم نظیر نشوند. اما اگر به چمستان سفر کردید، جنگل نوردی با پای پیاده می تواند خاطره ای فراموش نشدنی را در ذهنتان حک کند. سرمایه گذاری در شمال در چمستان می تواند به پیشرفت این منطقه کمک نماید و خرید ویلا در شمال در چمستان یک منظره طبیعی ابدی را برای شما به ارمغان می آورد.

 

تنوع گیاهی و گونه های مختلف جانوری را می توان در جنگل لاویج مشاهده کرد. در جای جای این جنگل، چشمه هایی را می بینید که از دل زمین می جوشند و آبی زلال دارند. اگر اهل خوردن میوه های وحشی هستید، جنگل لاویج یکی از جاهایی است که می توانید انواع میوه های وحشی را در آن پیدا کنید. فصل بهار این جنگل، پر است از شکوفه های سفید. سرسبزی تابستان را که پشت سر گذاشتید، پاییز در جنگل لاویج، هزار رنگ است. این همه زیبایی شما را حیرت زده می کند. با خرید ویلا در شمال در چمستان هیچگاه این همه زیبایی را از دست نمی دهید.

 


عوامل اصلی تاثیرگذار بر محبوبیت خرید ویلا در شمال چیست


 

 

از دامنه های کوه در نزدیکی لاویج چشمه ای می جوشد که خواص درمانی زیادی دارد. این چشمه آبگرم با داشتن املاح معدنی فراوان و گوگرد، مرهمی بر دردهای مفصلی مانند زانو درد، پا درد و کمر درد است. همچنین آب این چشمه مثل یک داروی شفابخش برای امراض پوستی عمل می کند. اگر می خواهید از فشارهای عصبی و روحی خلاص شوید، دقایقی را در آب این چشمه آب تنی کنید. چشمه آبگرم لاویج دارای امکانات رفاهی مانند استخر، دوش، سرویس بهداشتی و … است. با خرید ویلا در شمال در چمستان می توانید از خواص درمانی این چشمه جادویی بهره مند شوید.

 خرید ویلا در شمال چمستانخرید ویلا در شمال چمستان

 

شرایط خرید ویلا در شمال چمستان

آنهایی که هنوز به چمستان سفر نکرده اند، خود را از دیدن طبیعتی بکر و چشم نواز محروم نموده اند. همانطور که می دانید چمستان در مقایسه با بخش های اطراف خود در ارتفاع بلندتری واقع شده و بنابراین از نظر آب و هوایی در موقعیت بهتری قرار دارد. همچنین چمستان از یک طرف به جنگل های هیرکانی نزدیک است و از طرف دیگر فاصله کوتاهی با دریا دارد. این ویژگی هاست که موقعیت چمستان را منحصر به فرد می کند. خرید ویلا در شمال چمستان می تواند یک موقعیت سرمایه گذاری مطمئن برای شما فراهم آورد. ویلاهای چمستان تنوع زیادی دارند و با قیمت های مختلفی عرضه می شوند. نکته ای که برای خرید ویلا در شمال چمستان باید مد نظر قرار دهید این است که ویلای مورد نظر حتما سند مالکیت و کاربری مسکونی یا تجاری داشته باشد. در غیر اینصورت به هیچ وجه گول حرف های بی پایه و اساس افراد سودجو را نخورد تا دچار خسارت مالی نشوید.

 

 

خلاصه مقاله

بخش چمستان از شهر نوآباد و دهستان های میانرود و لاویج تشکیل شده است. روستای جلیکان یکی از روستاهای دهستان میان رود می باشد که به دو قسمت جلیکان علیا و جلیکان سفلی تقسیم می شود. قسمت جلیکان علیا بافت قدیمی این روستاست و جلیکان سفلی به بافت تازه ساز و جدید آن گفته می شود. جلیکان با توجه به این که در بخش چمستان قرار گرفته، دارای آب و هوا و طبیعت منحصر به فردی است. خرید ویلا در شمال در جلیکان چمستان می تواند یک سرمایه گذاری مطمئن باشد. زیرا این منطقه بالاتر از سطح دریا قرار دارد و آب و هوای شرجی شدید دیگر مناطق شامل حال آن نمی شود. با خرید ویلا در شمال در جلیکان چمستان می توانید اوقات فراغت خود را در منطقه ای به دور از سر و صدا بگذرانید. خرید ویلا در شمال در چمستان یک منظره طبیعی ابدی را برای شما به ارمغان می آورد.