روستای اسکومحله کجاست؟

اسکومحله در استان مازندران، و از توابع شهرستان آمل می باشد. این روستا مرکز دهستان بالا خیابان لیتکوه می باشد. جمیعت این روستا براساس آخرین سرشماری حدود 9 هزار نفر می باشد.

این روستا از شمال با روستای تیسکابن و کاسمده، از شرق به شهرک صنعتی و کارخانجات، از غرب به کمربندی امامزاده عبداله متصل می باشد.

چون اين محل قشلاق طايفه اسكو مي باشد، و به نظر اين گروه اولين ساكنين محل نام برده بودند به همين خاطر اسكومحله مشهور شد. منطقه بالا خيابان ليتكوه از نظر ناهمواري هاي جغرافيايي و وضعيت توپوگرافي به سه ناحيه تقسيم مي گردد. ناحيه جلگه اي، كوهپايه اي و كوهستاني. اسكومحله و نواحي اطراف آن در بخش جلگه اي منطقه مذكور با ارتفاعي حدود 170 متر از سطح درياهاي آزاد قرار دارد. اسكومحله با جمعيتي بيش از 9 هزار نفر از محله هاي پر جمعيت شهرستان آمل مي باشد كه در موقعيت18/52درجه طول شرقي و 24/32 درجه عرض شمالي واقع است.

در اين محل دو طايفه بزرگ اسحاق و اسكو  كه از طوايف عمده ليتكوه مي باشند سكونت دارند. البته در كنار دو طايفه مذكور  طوايف كوچك تر نيز هستند كه با دو گروه عمده نسبت فاميلي دارند و سالهاست كه اين گروه هاي انساني به دور از هرگونه منازعات قومي و نژادي در كنار هم زندگي مي كنند.  

برای دیدن این روستا بر روی نقشه کلیک کنید.

اسکومحله

 

 

جاذبه های گردشگری روستای اسکومحله

از جاذبه های گردش گردی این شهر می توان منطقه جنگلی زیبای آلاش رود یا آلشترود، آبشار سنگ درکا، پارک جنگلی هلومسر، امامزاده عالی کیا سلطان، امامزاده مظفر، بازار امام زاده عبدالله، تکیه سنگ درکا، امامزاده داود و قدمگاه امام زاده عبدالله را نام برد .

بقعه تاریخی امامزاده عبداله: به جرات می توان گفت که مسیر جنگلی تا به شهر امام زاده؛ از زیباترین مناظر جنگل های انبوه است، خیلی از مردم شهر امامزاده عبدالله را به اسم روستای اسکو محله می شناسند؛ ساختمان اصلی امام زاده در سال 1343 تخریب و بنای کنونی جایگزین شده است ولی همچنان نا کامل می باشد. در چند سال پیش ساختمان اصلی که با معماری زیبای زمان پهلوی با طرح ملکه فرح پهلوی به شکل کلیسا بوده؛ تخریب شده و اینک به جای آن طرح مجلل؛ طرح جامع امامزاده که از بزرگترین طرح های امامزاده ای در شمال ایران است! جایگزین گشته تا اعتراضات زیاد مسئولین برطرف گردد و این گونه شد که ساختمان امام زاده عبدالله با ارادت مسئولین؛ ناقص بماند! در حومه آستانه، اقامتگاه ها و زائرسراهای متعددی وجود دارد: بازارچه، امکانات رفاهی، گرمابه عمومی و خصوصی، شهربازی با چشم اندازی زیبا از کوهستان و جنگل؛ که همه ساله زائرین و مسافران زیادی را از سراسر ایران اسلامی و کشورهای اسلامی خارج از کشور را پذیرا می باشد.

 امامزاده عبداله

 

مزایای خرید ویلا و زمین در روستای اسکو محله:

همانطور که قبلا گفته شد؛ کمربندی جدیدی در گذر این شهر واقع شده است، کمربندی وسیع با مناظر اطراف بی نظیر!

در طی مسیر از این کمربندی، ساخت و سازهای زیادی در چند ساله شدن این مسیر، بنا شده اند: رستوران ها و سوغات سراهای متعدد، بهشت امام زاده عبداله و دفاتر املاک بی شمار... این مسیر به عنوان مسیر اصلی مسافران از استان های مرکزی و سایر نقاط کشور به شهر های آمل، چمستان، نور و ... می باشد. چون این مسیر باعث کاهش مسافت و تاثیر بسزایی در کاهش ترافیک شهری داشته است و حدالامکان به بافت روستایی و جنگلی آسیب خاصی نرسانده است.

همچنین شهرک بزرگ صنعتی در این منطقه وجود دارد که نیروی انسانی بسیاری را مشغول به کار و کسب درآمد نموده است. همه این دلایل بسیار مهم باعث گردیده که سرمایه گذاری در این منطقه پتانسل خوبی را از خود خصوصا در چند سال اخیر از خود نشان دهد. پس شما با سرمایه گذاری با خرید ویلا یا زمین در روستای اسکومحله به بهترین نوع سرمایه گذاری با سود عظیم خواهید رسید.

 

 

فاصله روستای اسکومحله تا تهران:

که سریع ترین و کوتاه ترین  و بهترین مسیر، هم از لحاظ مسافت، هم از لحاظ ترافیک، و هم از لحاظ جاده سازی می باشد. و مسافتی معادل 191 کیلومتر و در زمان  سه ساعت و  14 دقیقه طی می شود. 

مسیرهای طی شده به صورت زیر است:

تهران - جاجرود – بومهن – رودهن - آبعلی – مشا – پلور – آب اسک – گزنک و….  و در 2 کیلومتری شهر آمل به منطقه هلومسر نزدیک خواهید شد که وارد کمربندی جدید امامزاده عبدالله خواهید شد. بعد از رد کردن شهرک صنعتی امازاده عبداله، درست روبروی پاسگاه اسکومحله در سمت راست میدان وارد مسیر روستای زیبا و سرسبز اسکو محله می شوید.

 برای دیدن این مسیر بر روی نقشه، کلیک کنید.

جاده هراز

 

اگر به دنبال خرید ویلا در شمال و خرید زمین در شمال یا خرید ویلا در منطقه جنگلی اسکومحله هستید، مشاورین حرفه ای و متخصص املاک سفیر ویلا با داشتن انواع  ویلا جنگلی، ویلا دوبلکس، ویلا فلت، ویلا نیم پیلوت و... آماده خدمت رسانی و مشاوره رایگان به شما سروران و متقاضیان محترم می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر به بخش تماس با ما مراجعه نمایید.

 

مقالات پیشنهادی سفیرویلا:

روستای تلیران کجاست؟ خرید ویلا در روستای تلیرانِ مازندران

روستای اغوزبن کجاست؟ خرید ویلا در روستای اغوزبن

روستای کاسمده کجاست؟ خرید ویلا در روستای جنگلی کاسمده

روستای اسپند آمل کجاست؟ خرید ویلا در منطقه اسپند