قیمت خرید ویلا شمال به سبک نوساز جنگلی

آیا تا کنون برای خرید ویلا شمال خصوصا ویلاهای جنگلی قیمت آن را در شمال کشور برآورد کرده‌اید؟ همانطور که می‌دانید شمال کشور یکی از مقاصد گردشگری بسیار تاثیرگذار در صنعت توریست می‌باشد. امروزه اغلب افراد در زمان تعطیلات برای گذران اوقات فراغت خود و خانواده شمال کشور را برای سفر انتخاب می‌کنند. هم‌چنین نزدیک بودن شمال کشور به پایتخت و برخی شهرهای دیگر، یکی از عواملی است که نقش اساسی در انتخاب مسافران و گردشگران برای سفر دارد.

شمال کشور علاوه بر داشتن آب و هوای دل‌پذیر دارای جاذبه‌های طبیعی بسیار و مناظر بکری می‌باشد. به همین دلیل بیشتر افراد تمایل به خرید ویلا در شمال دارند. وجود دریا و جنگل‌های فراوان سبب شده است تا افراد بسیاری اقدام به خرید ویلاهای ساحلی و جنگلی کنند. اما ساحل دریا با رطوبت بالایی که دارد مورد پسند همه‌ی افراد نخواهد بود. بنابراین افراد ترجیح می‌دهند ویلایی در جنگل برای خود خریداری کنند. به همین دلیل امروزه ساخت ویلاهای جنگلی دارای رشد چشمگیری می‌باشد.

موقعیت قرارگیری ویلاهای جنگلی به گونه‌ای است که با داشتن فضایی زیبا و سکوتی خالص، آرامش را در وجود هر فردی ایجاد می‌کند. چنانچه شما نیز قصد خرید ویلا شمال خصوصا جنگلی را دارید، بهتر است تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا با عواملی که بر قیمت ویلاهای جنگلی تاثیرگذارند، بیشتر آشنا شوید.

خرید ویلا شمالخرید ویلا شمال

 

چه مصالحی در ساخت ویلا به کار رفته است؟

نوع مصالح به کار رفته در ویلا نقش اساسی در تعیین میزان قیمت ویلا هنگام خرید ویلا شمال دارد. اینکه ویلای شما دارای استحکام و مقاومت عالی باشد به مصالحی که در ساخت ویلا استفاده می‌کنید بستگی دارد. چرا که با توجه به شرایط آب و هوایی مناطق جنگلی، مصالح ساختمان باید بسیار باکیفیت و مرغوب باشد تا ویلا در برابر بارش باران و برف مستحکم بماند. در ادامه این مقاله شما را با مصالحی که در ساخت ویلا باید از آن‌ها استفاده کنید، اشاره کرده‌ایم؛

بتن؛ اغلب بتن‌ها از ترکیب سیمان و درصد مشخصی از آب تهیه می‌شوند.

سیمان؛ سیمان از نمونه مصالح محبوب در ساخت ویلا شمال می‌باشد که به راحتی قابل دسترس است. از ویژگی مهم سیمان می‌توان به استحکام و مقاومت بنا، ایجاد سطحی یکنواخت و صاف و قیمتی مناسب اشاره کرد که اکثر سازندگان و معماران با آن آشنایی دارند.

یکی از کاربردهای مهم و اساسی سیمان، استفاده آن در دیوارهای بیرونی ویلا می‌باشد. اما در هنگام استفاده از سیمان در سطح زمین، بهتر است ارتفاع کافی با زمین داشته باشد. لذا با توجه به شرایط اقلیمی شمال کشور رطوبت موجود در سطح زمین موجب فرسودگی سیمان می‌شود. به همین دلیل برای پیش‌گیری از فرسایش و خرابی سیمان بهتر است ارتفاع سطح زمین را بررسی و سپس شروع به سیمان کاری کنید. اینکه سیمان از مقاومت بالایی برخوردار است، شکی نیست، اما باید در نظر داشته باشید که هر چند سال یک بار سیمان دچار کثیفی و فرسودگی می‌شود که به ترمیم احتیاج دارد. هم‌چنین به دلیل استحکام سیمان در برابر آب به نسبت گچ، گزینه‌ی مناسبی برای استفاده از آن در داخل ویلا می‌باشد.

چوب؛ با توجه به اینکه چوب در شرایط اقلیمی و آب و هوای شمال کشور سازگاری بهتری نسبت به فلزات و آهن دارد. برای ساخت در و نمای خارجی ویلا از آن استفاده می‌شود. چرا که استفاده از فلزات و آهن در ساخت ویلای شمال کشور سبب زنگ زدن فلزات می‌شود.

فروش ویلا شمال به سبک جنگلیفروش ویلا شمال به سبک جنگلی

 

سنگ؛ وجود سنگ‌ها با تنوع طرح بالا، زیبایی خاصی به نمای ویلای شما می‌بخشد بنابراین نمی‌توان از آن غافل شد. به دلیل اینکه آهن و فلزات در شرایط اقلیمی شمال کشور زنگ می‌زند، برای ساخت پله‌ها و نمای بیرونی ویلا از چوب و سنگ‌ استفاده می‌کنند. هم‌چنین لازم است تا هنگام خرید سنگ به این نکته توجه داشته باشید که همه‌ی سنگ‌ها برای نمای ویلا مناسب نیستند. به عنوان مثال: سنگ مرمریت با اینکه دارای تنوع بالایی می‌باشد اما در برابر نور خورشید رنگ آن کدر شده و یا در برخی موارد تغییر رنگ می‌دهد، به همین دلیل مناسب برای نمای خارجی ویلا نمی‌باشد. در مقابل سنگ تراورتن با داشتن تنوع رنگی کم، اما بسیار مناسب و مقاوم برای استفاده در نمای بیرونی ویلا می‌باشد. هم‌چنین برای تهیه سنگ تراورتن باید هزینه بیشتری به نسبت سنگ مرمریت پرداخت کنید.

سنگ گرانیت از دیگر سنگ‌های مناسب نمای ویلا با مقاومت عالی می‌باشد. سنگ‌های گرانیت علاوه بر آن که مناسب برای ساخت نمای خارجی ویلا در شمال کشور می‌باشد، از آن می‌توانید در پوشش فضاهای بیرونی، مانند: کف فضای باز نیز استفاده کنید.

آجر و بلوک‌های سفالی؛ استفاده از آجر و یا بلوک‌های سفالی با اینکه دارای وزن کمی هستند اما از قدرت چسبندگی و استحکام بالا برخوردارند. به همین دلیل گزینه مناسبی برای ساخت ویلا در شمال می‌باشد. از آنجایی که آجر قیمت مناسبی دارد، اغلب افراد ترجیح می‌دهند از آن در ساخت ویلا و ساختمان استفاده کنند. اما به این نکته توجه داشته باشید که با وجود رطوبت موجود در شمال کشور، آجر علاوه بر آن که رطوبت را به خود جذب می‌کند سبب شوره‌زنی در شرایط اقلیمی شمال کشور نیز می‌شود. به همین علت استفاده از آجر در ساخت ویلای جنگلی توصیه نمی‌شود. اما امروزه آجرهایی در ساختمان سازی تولید می‌شوند که بسیار مناسب برای ساخت ویلا در شمال می‌باشد.

قیمت خرید ویلا شمالقیمت خرید ویلا شمال

 

گچ ساده یا گچ ضد آب؛ گچ، یکی از مصالح پر مصرف و قابل دسترس در امر ساختمان سازی می‌باشد. اما این نکته را در نظر داشته باشید که گچ در برابر رطوبت مقاوم نیست و بعد از مدتی دچار فرسودگی می‌شود. اما ترکیب گچ با مواد خاص این امکان را برای سازندگان ایجاد می‌کند تا بدون فرسودگی از آن در ساخت ویلای شما استفاده کنند. چرا که ترکیب گچ با این مواد سبب مقاومت بالای گچ در برابر رطوبت می‌شود.

 

از چه مصالحی برای تیغه چینی استفاده می‌شود؟‌

برای ساخت مصالح تیغه چینی ابتدا باید به عواملی که به آن بستگی دارد دقت بالایی داشته باشید. در زیر به چنین عواملی اشاره کرده‌ایم؛

وزن؛ اولین چیزی که در هنگام تهیه مصالح ساختمانی باید مدنظر قرار گیرد، وزن مصالح می‌باشد. چنانچه وزن مصالح بالا باشد سازه شما سنگین‌تر و مقاوم‌تر خواهد بود. به همین دلیل مصالح با توجه به حجم آن‌ها به ترتیب، بلوک‌های سفالی، بلوک لیکا، بلوک‌های سیمانی و بلوک آجری می‌باشند. با توجه به انواع این مصالح، بلوک‌های سیمانی علاوه بر مقاومت بالا از قیمت بسیار کمی نیز برخوردار هستند. بنابراین با به راحتی می‌توانید این بلوک‌ها را تهیه و در ساخت ویلا استفاده کنید.

قیمت تمام شده؛ با توجه به شرایط اقتصادی با افزایش نرخ مصالح ساختمانی برای ساخت ویلای جنگلی رو به رو هستیم. هم‌چنین در شمال کشور مناطقی که برای ساخت ویلای جنگلی موجود باشد در دسترس نیست؛ به این ترتیب فروش ویلا شمال به صورت نوساز جنگلی با قیمت بالاتری صورت می‌گیرد‌‌. این نکته را در نظر بگیرید که شما برای ساخت ویلای جنگلی و هم خرید ویلا شمال باید زمین‌هایی که کاربرد کشاورزی ندارند را انتخاب کنید. بنابراین شما اجازه خرید، اجاره و ساخت ویلای جنگلی در چنین زمین‌هایی را ندارید‌. به همین دلیل است که تعداد زمین‌ها برای ساخت ویلای جنگلی رو به کاهش است.

خرید ویلا شمالخرید ویلا شمال

 

قیمت خرید ویلا شمال به سبک جنگلی

چنین محدودیت‌هایی سبب شده است تا ویلاهای قدیمی که در مناطق جنگلی وجود دارند و ویلاهای در حال ساخت، قیمت‌هایی به مراتب بیشتر برای فروش ویلا شمال در نظر بگیرند. مناطق جنگلی با طبیعت نابی که دارند، در میان مردم بسیار پرطرفدار می‌باشد به طوری که افراد ترجیح می‌دهند صبح را با صدای دل‌نشین پرندگان و هوای پاک جنگل آغاز کنند.

عوامل دیگری مانند؛ دکوراسیون ویلا، امکانات و نوع ویلا هستند که در تعیین قیمت ویلای جنگلی نقش اساسی دارند. به طور کلی ویلاهای دوبلکس نسبت به ویلاهای فلت در مناطق جنگلی دارای قیمت بیشتری می‌باشند. هم‌چنین برخی از ویلاهای موجود در مناطق جنگلی به صورت مبله هستند و دارای امکاناتی می‌باشند که به نسبت ویلاهای معمولی دارای قیمت بالاتری هستند. شما برای خرید ویلا شمال خصوصا جنگلی می‌توانید اینگونه ویلاها را انتخاب کنید. امکاناتی نظیر استخر، سونا و جکوزی تاثیر به سزایی در افزایش قیمت ویلاهای جنگلی دارد. معمولا طرح و ساخت ویلاها به دو صورت مدرن و کلاسیک ساخته می‌شود. بنابراین ویلاهایی که به صورت مدرن ساخته می‌شوند با توجه به مصالح ساختمانی آن، قیمت بیشتری نسبت به ویلاهای کلاسیک دارند. این نکته را در نظر بگیرید که بیشتر مصالح به کار رفته در ساخت ویلاهای جنگلی به روز و وارداتی هستند، بنابراین با افزایش نرخ دلار شاهد افزایش مصالح ساختمانی خواهید بود. هم‌چنین ویلاهای نوساز جنگلی که با چنین مصالحی ساخته می‌شوند با قیمت بیشتری به فروش می‌رسند.

خرید ویلا شمال در جنگلخرید ویلا شمال در جنگل

 

نتیجه گیری

شما انتخاب‌های بسیاری برای خرید ویلا شمال به صورت جنگلی دارید. ویلاهای جنگلی دارای انواع و امکانات مختلفی می‌باشند که بسته به نوع آن دارای قیمت‌های متغیری برای فروش نیز هستند. امروزه با در نظر گرفتن متراژ ویلاهای جنگلی می‌توان قیمتی حدود 1 میلیارد تومان را  برای آن‌ها تخمین زد. در حال حاضر اکثر ویلاهای جنگلی نوساز به صورت مدرن ساخته می‌شوند. به این ترتیب با توجه به موارد گفته شده در تعیین قیمت ویلای جنگلی، ویلاهای نوساز به سبک مدرن قیمت بالاتری به نسبت ویلاهای معمولی و کلاسیک دارند.

شرکت‌های متعددی در زمینه ساخت و ساز ویلا در شمال و خرید و فروش انواع ویلاها در شهرهای شمالی کشور فعالیت دارند. چنین شرکت‌هایی با داشتن سال‌ها سابقه می‌توانند گزینه‌ی خوبی برای مشورت کردن در خصوص خرید بهترین ویلای جنگلی باشند. بنابراین اگر شما نیز می‌خواهید ویلای جنگلی در شمال کشور بسازید می‌توانید از این شرکت‌ها مشاوره لازم را دریافت کنید.

 

مقالات پیشنهادی " ویلا سفیر " :

 

طراحی ویلا باغ لاکچری در شمال

خرید ویلا چوبی در شمال

خرید ویلا ییلاقی در مازندران

بهترین زمان خرید ویلا در شمال

خرید ویلا استخر دار در شمال

مشخصه‌ی ویلاهای گران قیمت چیست؟‌