« ویلا استخر دار »


 

هنگامی که تصمیم به خرید ویلا می کنید اولین گزینه، برای انتخاب ویلای ایده آل تصورمان، وجود استخر و دیگر امکانات رفاهی است، در کنار این انتخابات، باید واقع بین باشیم، و بپذیریم که وجود، استخر در ویلا یا منازل مسکونی، میتواند علاوه بر مزایا، دارای معایب و مشکلات باشد.

امروزه هر ویلایی که یک استخر کوچک، یا بزرگ در آن تعبیه شده باشد، جزء ویلای استخر دار محسوب می گردد، این استخرها می توانند در قسمت بیرونی یا داخلی بنا قرار گرفته باشند، و همچنین از نظر ظاهر و امکانات می توانند، متفاوت باشند، و به صورت سرپوشیده و سرباز طراحی و اجرا گردیده است، از استخرهای سرپوشیده،داخل ساختمان می توان در تمام فصول سال، بخصوص فصل سوز و سرما با وجود سیستم های گرمایشی و محیطی ایمن، از شنا کردن لذت برد، قابل ذکر است، امروزه طراحان، استخر هایی در فضای بیرونی بنا، ولی به صورت سرپوشیده اجرا می کنند، که در این طراحی ها، استخرها به وسیله شیشه، پنجره های بزرگ سراسری، و یا پارتیشن های کشوئی مخصوص، محافظت می گردند، طراحی و اجرای اینگونه استخر، هزینه اجرا چند برابر می کند، و همچنین نکته حائز اهمیت این است که، اگر ساکنین ویلا، بخواهند، در فصل سرما از این نوع استخر استفاده کنند، با مشکلات نظیر، گرم کردن، فضا روبرو می شوند.

 

ویلای استخر دار


« نکات، قبل از خرید ویلا استخردار »


 

* استخر ها به نگهداری و نظافت مداوم نیازمند هستند.

* تأثیر استخر، بر روحیه و دور کردن استرس و انرژی منفی افراد، و همچنین باعث بهبود در روند بعضی بیماری های استخوانی مفید می باشد.

* خدمات نگهداری و وجود پمپ، سیستم های مربوطه به استخر، می تواند هزینه بر باشد.

* برای جلوه بهتر استخر و امنیت، باید اطراف استخر محوطه سازی و حصار، طراحی و اجرا گردد.

* وجود استخر و امکانات بیشتر در ویلا، می تواند ارزش ویلای شما بیشتر نماید.

 


« مزایا و معایب ویلا استخردار »


 

× باعث زیبائی فضا، و به نوعی اثر بصری و فیزیکی، در محیط اطراف، ویلا می گردد.

×  موجب تفریح و سرگرمی خانواده، دوستان و مهمانان می شود.

× محیطی امن وسالم، در برابر استخرهای عمومی بیرون است.

× استخرها به تمیزکاری با مواد ضد عفونی و ترمیم شدن احتیاج دارند.

×  در فصل تابستان، آمار غرق شدن افرادی نظیر، ( نوجوان_کودک)  که به شنا مسلط نیستند، در ویلاهای خصوصی، قابل چشم گیر است.

× استخرها، محوطه حیاط را کوچک می کند.

× هزینه های جانبی، و هزینه قبوض(گرمایش، آب، برق، نگهداری) می تواند سالیانه، خرج بیشتری برایتان به وجود آورد، همچنین بیمه، ویلا یا خانه های مسکونی، بیشتر از خانه های معمولی است.

مزایاو معایب وجود استخر در ساختمان


« چگونگی ساخت، و انواع مختلف استخر »


 

ساخت استخر خانگی، از جمله موضوعاتی است که بسیاری از افراد، در فکر آن هستند، ساخت استخر در ویلاها یا منازل شخصی به روش های مختلف، امکان پذیر است، و همچنین استخرهای خانگی، به روش های مختلف، مانند: استخرهای پیش ساخته، بتن ریزی، و آجری اجرا می گردند.

استخر آجری: در ساخت ویلا با وسعت کم، و یا استخرهای موقتی، استفاده از آجر برای ساخت، بسیار به صرفه و ارزان است، ولی از معایب این استخرها، می توان از مقاومت نه چندان زیادی که، در برابر نیروهای خارجی وارده، ندارند، اشاره کرد، و در طول زمان، احتمال پیدایش مشکلاتی وجود دارد.

 

استخر با بتن پیش ساخته: استخرهای بتنی به خاطر ساخت، اصولی و کاربرد، میلگرد و بتن از مقاومت بالائی برخوردار است، و به عنوان یک استخر دائمی می توان از آن یاد نمود.

اما امروزه بر اساس رشد تکنولوژی، استخرها، با طراحی جدید، اجرا می شوند، که از جنس پلیمر هستند، و اجرای این استخرها، بعد از خاکبرداری و انجام زیرسازی، استخر پیش ساخته (شرکتی) نصب می گردد، و از مزیت خوبی که، این استخرهای پیش ساخته دارند، قابل انتقال و جابه جائی است، و همچنین  کمی پر هزینه تر از ساخت، به روش های قبلی، ذکر شده است.

قابل ذکر است، قبل از ساخت استخر، اول باید دلیل ساخت استخر را مشخص کنید، چنانچه هدف نهائی، مشخص گردید، اقدام به ساخت نمائید، به طور مثال: اگر ساخت استخر، در فضای رستوران سنتی، باغ ها، عمارت، و... ، در کل جنبه تزئینی دارند، ترجیحأ میتوان، از استخر آجری و گاهی، بتنی استفاده کرد، ولی برای خانه باغ ها و ویلاها، باید برای دوام بیشتر، و جلوگیری از خرابی سالانه، از متریال های مرغوب و با دوام استفاده کرد.

همچنین طراحی و ساخت استخر، نیاز به یک نیروی متخصص دارد و چنانچه از افراد، ناشی و نابلد، در زمینه عایق کاری، لوله کشی، ساخت و ... استفاده کنید، در نتیجه نهائی، منتظر یک کار بدون نقص نباشید.

 

ساخت استخر ارزان و مستحکم

 


« مدل های مختلف استخر »


 

مستطیلی: این مدل، بسیار عام پسند است، و در ضمن به خاطر، طراحی ساده اش، کم هزینه ترین نوع استخر است، و می توان برای چیدمان اطراف استخر، برنامه ریزی و اجرا کرد.

 

دایره ای: این مدل استخرها، بیشتر بصورت دایره ای کامل، یا منحنی اجرا می گردند، و این نوع استخر بیشتر به سبک کلاسیک، نزدیک است، و با اجرای کف سازیهای شیک و جلوه های بصری، به نوعی استخر، را به سبک مدرن تر، سوق دهید، و میتوان بسیار شیک و خاص باشد.

 

توکار: چنانچه ویلاها و خانه هائی بدون استخر خریداری گشته، و جهت علاقه، و دسترسی خصوصی به استخرهای شخصی، می توان از این مدل ( استخر  پیش ساخته) که به صورت توکار، و قابلیت نصب، درون فضای داخلی ساختمان مد نظر را داراست، استفاده کرد.

 

روی سطح زمین: این استخرهای روی سطح زمین، معمولا در کناره خود، از ابزارهای چوبی، سنگی، شیشه ای و... استفاده می کنند، و به صورت های گوناگون و اشکال مختلف، قابل اجرا هستند، همچنین در کنار استخرها، فضاهائی برای قرارگیری صندلی ها و بالشتک های مخصوص، جهت زیبائی و ریلکس کردن قرار می دهند، که جلوه خاصی به اطراف استخر، و راحتی اطراف می بخشد،

 میزان هزینه ی استخر ها با توجه به ابعاد، امکانات و متریالهای کاربردی متغیر است، و نمی توان هزینه ثابتی ذکر کرد، بعد تصمیم گیری به اجرا، میتوان از سازنده، تقاضای برآورد هزینه با توجه به قیمت های روز را در خواست کنید، قابل ذکر است، نوع استخر، نورپردازی، سیستم های گرمایشی و سرمایشی، روباز یا سربسته بودن استخر، سیستم تصفیه و گردش آب،  ابعاد و کف پوش های استخر، جکوزی و سونا می تواند، می تواند در هزینه های یک استخر تأثیر گذار باشد.

مدل های مختلف استخر


 

در این مقاله مروری بر گزینه های کاربردی، در انتخاب استخر داشته ایم، تا به شما کمک کنیم، که یک انتخاب آگاهانه و سودمندی، داشته باشید، امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده و اطلاعات کافی بدست آورده باشید، همچنین شما می توانید از طریق لینک های زیر دسترسی آسانتری به سایت ویلا سفیر داشته باشید.

خرید ویلا استخردار در شمال 

خرید ویلا دوبلکس استخردار

خرید ویلا استخردار 240 متری آمل

خرید ویلا در شمال