با عرض سلام و احترام خدمت شما بزرگواران، امیدوارم همیشه تنی سالم، و زندگی سرشار از خیر و برکت داشته باشید، در این لحظه با موضوعی، با شما همراه گشتیم، تا درباره ویلا باغ، مطالبی در اختیار شما دوستان، قرار دهیم.

 

باغ چیست؟

 معمولا، از گذشته تا به حال، فضای معماری باغ به گونه ای طراحی میشده، که در خارج از ساختمان، برای کشت مرکبات و یا نمایش گل و گیاه و... اجرا می گردیده است، ولی امروزه، باغ ها به رسمیت دیگری در آمده اند، ولی در کل باغ  در زمان پیدایش،یک جنبه عمومی داشته است.

 

باغ چیست


ویلا باغ:

زمان بسیاری است که ویلا باغ، خانه باغچه ای، در بین عموم مردم رایج گردیده است، و اکثریت مردم، برای دور بودن از شلوغی و دریافت آرامش و انرژی مثبت، به سوی طبیعت رهسپار می گردند، و به همین خاطر، برای دریافت آرامش ثابت، از بین گزینه ها، به خرید ویلا، و باغ ویلا روی آورده اند، قابل ذکر است، ویلا باغ ها معمولا، در روستاهای بکر و‌ سرسبز، و در زمین هایی که با توجه به وسعتش، بنا هسته مرکزی این فضا می باشد، و باغ ها بز اساس طراحی در قسمت پشت ساختمان، یا دور تا دور بنا قرار گرفته است، این فضاهای سنتی، که بیشتر نوستالژی بوده، و یادآور خاطرات کودکی و خانه های مادربزرگ می باشد، و‌لی امروزه تکنولوژی و مدرنیته، در این بناها هم رسوخ کرده اند، و معماری بعضی ویلا باغ ها از شکل سنتی در آمده است.

در ویلا باغ، محوریت اصلی، باغ و فضاهای سبزش می باشند، و به این سبب، در نگاه اول، سرسبزی فضا، به چشم می آید، و از ساختمان موجود، به نام خانه های مدرن و لوکس نام برده می شود، همچنین این نوع ویلاها، بیشتر برای فضائی سرمایه گذاری شده، در مکان تفرجگاه متقاضیان خرید ویلا است، و فضایی برای استقرار دائمی نمی باشد، و به همین سبب، این مکان تفریحی، با توجه به وسعت زمین‌های اطراف ساختمان و با پیشرفت تکنولوژی، دست طراحان و سازندگان برای، ایده پردازی باز گذاشته است، از امکانات تفریحی در باغ ویلاها، می توان به استخرها، زمین های بازی و تفریح، آلاچیق، باربیکیو، سونا و جکوزی، گلخانه، اسب سواری و ... نام برد.

باغ ویلا استخر دار: امروزه به دلیل افزایش جمعیت، و آپارتمان سازی و برج نشینی، بسیاری از امکانات برای خانوادن ها محدود شده است، و برای مثال: هر خانواده ای دارای استخر شخصی، در محل سکونت خود نیست، و‌ هنگامی که درصدد سرمایه گذاری با خرید ویلا بر آمده اند، گزینه استخر و دیگر امکانات تفریحی در اولویت، می باشد، قابل ذکر است، با رشد تکنولوژی، و با قدم گذاشتن مدرنیته به ساخت و ساز، سبب شده، استخرها، از این قاعده عقب نمانند، و به صورت سرپوشبده با متریالهای مختلف، در جهت استفاده در تمام فصول سال قرار گیرد.

 در محوطه حیاط، طراحی و اجرای آلاچیق، یک إلمان زیبائی است، که علاوه بر جنبه بصری، تزئینی، فضایی است برای گردهمایی،خانواده  و دوستان و مهمانان این مجموعه می باشد، همچنین ایجاد باربیکیو در قسمتی از گوشه حیاط، می تواند یادآور خاطرات دورهمی ها ، و حس و حال طبیعت گردی و زمان تعطیلات در دشت و جنگل را یادآور شود، به علاوه میتواند، یک راه کاری، برای طعم بهتر غذا باشد، زیرا پخت غذا بر روی آتش، بسیار در طعمش اثر گذار است.

وسعت زیاد زمین های باغ ویلا، این اختیار را مالک می دهد، که با طراحی و اجرای بعضی امکانات تفریحی، همانند تاب، و زمین های، بازی فضایی آرامش بخش و تفریحی سالم ، را برای اعضای خانواده و همچنین دیگر همراهان  فراهم می سازد.

 ویلا باغ در اسکیس


 سبک های مختلف در طراحی ویلا باغ:

 طراحی ویلا سازی و باغ ویلا در طرح و سبک های متفاوتی اجرا می گردد که، باغ ویلا در سبک های کلاسیک، مدرن، مینیمال و سنتی قابل اجرا هستند، ولی یک مشخصه واضح در  ویلاسازی و باغ ویلا وجود دارد، ‌محوطه سازی یکسان می باشد، و فقط در متریالهای به کار برده، متفاوت می باشند.

طراحی ویلا باغ در سبک های مختلف


  نکاتی، در ساخت و انتخاب باغ ویلا در شمال:

• سرمایه گذاری بر  روی زمین، و ساخت این نوع ویلاها، میتواند آینده سودآوری برای مالک به همراه داشته باشد، و در نتیجه انتخابی مناسب و خردمندانه است.

• با ساخت ویلا، میتوان، به تفکر و ایده، پَرو بال داده ذهنی خود، جان ببخشید، و به واقعیت، تبدیل کنید.

• در ساخت میتوان از بهترین مصالح با دوام و متریال، طبق سلیقه اجرا کرد.

•  همچنین میتوان، بسیاری از تجهیزات تفریحی را، هماهنگ با علایق خانواده، استفاده کرد.

• ابعاد زمین، در زیبائی و شیک بودن، ساختمان تأثیر بسزائی دارد، زمین برای ساخت، این سبک از ویلاها، باید به نحوی باشد که بتوان ویلا، باغ و حیاط، به همراه تمام امکانات را در خود، جای دهد، همچنین ، نمی توان زمین های زیر ۵۰۰ مترمربع را برای ساخت ویلا باغ در نظر گرفت.

 •  دکوراسیون داخلی خانه باغ ها، حتما باید، با سبک و طراحی، اجرا شده هماهنگ باشد، یعنی نباید دکور بصورت تلفیقی استفاده شود،‌ باید این موضوع را بیان نمود که، چون روند طراحی باغ ویلاها بیشتر به سمت و سوی سنتی بودن گرایش دارد، بنابراین دکور بنا، هم از مدرنیته خارج شود و به این سبک بیشتر سوق داده شود.

• طراحی درگاه، و ورودی ویلا باغ ها، تأثیرات بسزائی، بر روی نمایش زیبایی بنا و جذب مخاطب دارد.

• در خرید ویلا، امنیت ‌و موقعیت ویلا، بسیار حائز اهمیت است.

•بررسی اسناد ویلا و مسائل حقوقی 

 • در نمای ویلا باغ ها، می توان از نورپردازی و چراغ استفاده کرد، و علاوه بر زیبائی، این چراغ ها می تواند در شب، مسیر عبوری از ورودی اصلی تا ساختمان باشد.

• فرم و پلان ساختمان یک گزینه ای است،که در طراحی ویلا در زمینه وزش باد، و تابش خورشید، اثر گذار است.

نکات مهم برای طراحی ویلا


امروزه اولویت خرید ویلا، گذراندن اوقات فراغت، و دوری از آلودگی، و هرج و مرج شهر نشینی است و کمتر به اصول و نکات مربوط به ویلاسازی توجه می شود، بنابراین توصیه می شود، قبل از معامله به این نکات توجه کنید، و قابل ذکر است مشاوران مجموع، وه ویلا سفیر، در این زمینه می توانند، به شما کمک کنند، و جهت برقراری با مجموعه کافیست با ما تماس برقرار کنید، همچنین برای خرید ویلا و اطلاعات بیشتر، می توانید به لینک های زیر مراجعه کنید.

 خرید ویلا باغ در آمل

خرید ویلا فول امکانات

خرید ویلا لاکچری مازندرانآگاهی و اطلاعات قیل از معلمله ملک


موفق و تندرست باشید، و سپاسگذار از همراهی شما بزرگواران.