خرید ویلا چوبی در شمال


 

چوب یکی از مصالح ساختمانی قدیمی و اولیه است، که از دل طبیعت یافت می شود، و از زمان پیدایش انسان تا به حال، از این مصالح استفاده می‌کردند، موارد استفاده از چوب، در بخش های کاربردی متفاوت است، امروزه با گسترش و افزایش ، ساخت و‌ساز، استفاده از چوب به عنوان عنصری با دوام در بنا رواج پیدا کرده است، و روز به روز این وسیله، جایگاه ویژه تری در دل طراحان و خانواده ها پیدا می کند.

 


«مهم ترین،کاربردهای چوب»


 

* استفاده از چوب در ترئینات و‌ نماهای ساختمان

* استفاده در مبلمان، و مصنوعات چوبی و لوازم منزل

* استفاده در بهبود روند ساخت و ساز (قالب سازی، چوب بست، تکیه گاه و اعضای باربر ...)

*‌ ساخت خانه و ویلاهای چوبی

* کاربرد در صنایع کاغذ، کشتی سازی، پارچه و...

همچنین چوبهای مصرفی، در هر مکانی دارای انواع مختلفی می باشند، و به دلیل دوام و سازگاری با محیط اطراف، بسیاری از افراد مشتاق ساخت خانه و ویلاهای خود با چوب گشته اند،  

 

 

انواع چوب

 


 «مزایای ویلای چوبی»


 

 چوب به عنوان یکی از بهترین عنصر در حوزه ساخت و ساز به حساب می آید، و مهم‌ترین عوامل، در جهت محبوبیت چوب بین عوام ، عایق صوتی اش است، از آلودگی صوتی به خوبی جلوگیری می کند، و همچنین، عایق گرما، و سرمای مناسبی برای بناهای چوبی می باشد، و به نوعی تنظیم کننده دمای داخلی بر حسب شرایط جوی می باشد، به همین دلایل ذکر شده، و همچنین دیگر خصوصیات این مصالح، کاربردی، امروزه کشورهای پیشرفته، برای ساخت ویلاهای خود، بیشتر از چوب، به نسبت دیگر مصالح موجود استفاده می کنند، پس با ما همره باشید تا با کاربرد و خصوصیات بیشتر چوب و ویلای  چوبی بیشتر آشنا شویم.

• بعضی از چوبها مقاوت خوبی در برابر آب دارند، و از بهترین دلایل برای ساخت ویلاهای چوبی می باشند.

• معمولا ویلای چوبی به نسبت دیگر انواع ویلاها، با سرعت بالاتری ساخته و به اتمام می رسد، و همین نکته مثبت سبب می شود، تا ‌در وقت صرفه جوئی شود، و نیروی کار و هزینه ها به نسبت کاهش یابد.

• وزن سبک چوب به نسبت دیگر مصالح کاربردی در ساخت و ساز، در روند اجرای کار بسیار اثر مثبتی به وجود می آورد، و همچنین فرم دهی و حمل و نقل چوب به راحتی صورت می پذیرد، و در نهایت، وزن یک خانه چوبی به نسبت خانه های دیگر، با همان ابعاد، کم تر است.

• گوناگونی در طرح، نقوش و رنگ چوبها، دست مشتری را برای طراحی و انتخاب گزینه مد نظر باز می گذارد، و‌ به علاوه، بافت طبیعی چوب، جلوه خاصی، به محیط اطراف می دهد، و یک‌ حس آرامش و نوستالژی را برای افراد خانه به ارمغان می آورد.

• به دلیل اینکه چوب، یک متریالی است که از خود طبیعت، تولید می شود، با تمام اقلیم و آب و هوا سازگاری دارد، و برای هماهنگی و اجرا، دردسری ایجاد نمی کند، و همچنین چوب قابل تغییر نیست، و به دلیل طبیعی بودنش، قابل بازیافت است.

 


 «معایب ویلا چوبی»


 

 * چوب بکار رفته در ویلا می تواند به راحتی خراشیده و زخمی می شود.

* چوب های مصرفی در بنا، به سادگی دچار لک و آلودگی می گردند.

*  این ماده مقاومت بسیار پائینی، در برابر حشرات و جوندگان، از خود نشان می دهد.

* چوب، مقاومت پائینی، در برابر نفوذ رطوبت و آب دارد، و حتما باید ویلاها و سطوح چوبی را  با مواد و چسب های مخصوص روکش و مقاوم گردند.

* امکان شکستن و انحنا پیدا کردن در چوب وجود دارد.

 

مزایا و معایب چوب

 


«کاربرد چوب در دکوراسیون داخلی ساختمان»


 

امروزه با به کاری گیری عناصر طبیعی، در محیط های داخلی ساختمان، می تواند علاوه بر عنصر بصری و جلوه زیبا نمائی، میتواند‌ یک راهکاری برای ارتباط، فضای جسمانی و روحی برای افراد ساکن در محیط های دنج خانه های چوبی، ایجاد کند، عناصر چوب که باید در دکوراسیون رعایت شود:

• آکوستیک بودن

•رنگ و زیبایی 

• ظرفیت حرارتی و ضریب تحمل سختی

• قدرت شکل پذیری و عایق حرارت

قابل ذکر است، چوبها به خاطر مزیت هایی که در برابر دیگر متریالهای موجود دارا هستند، میتوانند نقش های مهمی در دکور ویلاها، منازل، و همچنین بخش های اداری و... داشته باشند، امروزه به خاطر شرایط زندگی، و کمبود فضا و اتاق، میتوان از این عناصر در بخش های، دیوارهای جدا کننده، کف، و همچنین سقف ها، بهره برد، به علاوه در وسایل تزئینی، قاب عکس ها، لوستر، کابینت ها، کمد، پنجره، درها،‌ مجسمه های چوبی و‌... از چوب بهره برد.

 

کاربرد چوب ئر صنایع معماری


«هزینه ساخت ویلای چوبی»


 

چنانچه  صحبت از ساختما‌ن سازی به میان می آید، و به طور حدودی، در صدد برآورد هزینه ها، طبق نقشه های فکری خود با متریالی همانند، چوب و آجری بر می آئید، تصورتان بر این مبناست که ویلا یا خانه چوبی، هزینه هنگفتی دارد، در حالی که در اشتباه به سر میبرید، خرید و ساخت ویلای چوبی، هرینه های بسیار بالاتری نسبت به دیگر ویلای لاکچری و مدرن ندارد، و چنانچه در ذهنتان سوالات متعددی در زمینه خرید و فروش ویلا وجود دارد، میتوانید برای کسب اطلاعات و مشاوره با مجموعه ویلا سفیر تماس برقرار نمائید.

هزینه ساخت ویلای چوبی 


«سوالات متداول در حوزه خرید ویلاهای چوبی»


 

* از نظر رنگ بندی، چوبها هیچ محدودیتی، در زمینه رنگی ندارند، و بر اساس سلیقه متقاضیان قابل سفارش هستند.

* ویلاها و‌ خانه ها در مناطق سردسیری، هم‌ دارای مقاومت بالایی هستند، و‌ با رعایت اصول و طبق نقشه طراحان خبره اجرا گردیده باشد، هیچ مشکلی، بنا را تهدید نمی کند.

* چوبها در حالت عادی، در مجاورت آتش مقاومت خود را از دست میدهد، و‌ از بین میرود، ولی امروزه با پیشرفت تکنولوژی، این موضوع نگران کننده نیست، چون با وجود، نانو‌ عایق ها، و کندسوز کننده های چوب، مقاوت و استحکام چوبها بالا رفته است، همچنین قابل ذکر است، استفاده از چوبهای مقاوم‌ تر در برابر حریق، در انتها، بر روی قیمت خرید و ساخت ویلا تأثیرگذار است.

* برای ساخت ویلاهای چوبی، همانند دیگر کشورها، آئین نامه و یا قانون‌ خاصی وجود ندارد، و میتوان با طی مراحل قانونی، جواز و پایان کار بنا را اخذ نمائید، همچنین در بعضی از مناطق کشور، مراحل اخذ سند کمی دشوارتر از خانه های معمولی می باشد، ولی در بعضی مناطق دیگر همانند شمال کشور، ساخت این بناها از سوی ارگان مربوطه با تشویقی و‌‌ وام استقبال می شود.

سوالات متداول در زمینه ویلاهای چوبی


 

 از اینکه تا انتهای مقاله با ما همراه بودید بسیار سپاسگزارم، و امیدوارم از مطالب، نهایت استفاده را برده باشید، و چنانچه قصد، مطالعه بیشتر در زمینه سرمایه گذاری در شمال را دارید، پیشنهاد می شود، از لینک های موجود در سایت ویلاسفیر  دیدن کنید، و جهت کسب اطلاعت بیشتر با ما تماس حاصل فرمایید.

 خرید ویلا در شمال

خرید ویلا نما مدرن

 ویلا سند دار

بهترین زمان برای خرید ویلا

خرید ویلا ارزان قیمت در شمال