آشنایی با خرید ویلا رو به دریا در شمال کشور

 

 یکی از چشم اندازهای بی نظیر ویلا، داشتن نمایی رو به دریا می باشد. اینکه صبح ها با تابش نور خورشید بر امواج دریا، بیدار شوید و شب ها با آهنگ موسیقیایی امواج آن به خواب روید، آرامشی دارد که گفتن آن وصف ناپذیر می باشد. خرید ویلا رو به دریا در شمال به سان قاب عکسی می ماند که در روزهای بارانی ، عطر هوای خوشی را به داخل اتاق می کشاند و ما را از همهمه و شلوغی شهرهای دود آلود بیرون می آورد.

ایران از جمله کشورهای استثنایی می باشد که با داشتن آب و هوای خشک ، هم در شمال و هم در جنوبش، دریاهایی پهناوری پهلو گرفته اند. دریاچه خزر که عنوان بزرگ ترین دریاچه جهان را یدک می کشد، یکی از آبراهه های بزرگ میان ایران با سایر کشورهای همسایه می باشد. از این رو می تواند به عنوان یک منطقه توریستی بسیار جذاب به شمار آید. از این رو ما شاهد افزایش توریست به خصوص توریست های داخلی از اقصی نقاط کشور به این منطقه سر سبز و حاصلخیز می باشیم.

داشتن و یا خرید ویلا رو به دریا در شمال، می تواند خواسته هر کسی باشد. اما جهت خرید ویلا چه رو به دریا و یا رو به جنگل های همیشه بهار شمال، می بایست با دانش کافی و با یک همراه با تجربه، صورت گیرد.

مشخصات یک ویلای خوب در شمالمشخصات یک ویلای خوب در شمال

 

مشخصات یک ویلای خوب در شمال

آنچه که در خصوص خرید ویلا رو به دریا در شمال، می بایست در نظر آورده شود این است که ویلایی که قصد خرید آن را دارید و می خواهید مأمنی برای امنیت و آرامش خود و اعضای خانواده تان باشد، می بایست تمامی جوانب آسایش و آرامش شما را تامین نماید. آنچه که در وهله نخست توجه ما را نسبت به ویلا جلب می نماید، متراژ ویلا می باشد. به طور کلی وقتی سخن از ویلا به میان می آید، شما با یک سازه 50 الی 70 متری روبرو نمی باشید. شما با مکانی حداقل 500 الی 1000 متری با تمامی امکانات، روبرو می باشید تا آرامش را به شما ببخشد. همچنین توجه به محیط اطراف ویلا و اینکه معمار سازنده آن چه توجه ای به پوشش گیاهی و همچنین موارد تزیینی آن داشته در نوع خود بسیار مهم و با اهمیت می باشد.

گاهی شما ویلایی را قصد می کنید که خریداری نمایید. ویلا از هر لحاظ باب میل شما می باشد اما امکان دارد که چشم انداز مناظر پیرامون ویلا، چندان باب میل شما نبوده و شما را از خرید آن منصرف سازد. این مورد بسیار اشتباه است. وقتی ویلایی از هر لحاظ مطابق سلیقه شما می باشد، ساخت و یا تزیین محیط پیرامون ویلا، چیزی نیست که به خاطر آن از کیفیت و ویژگی های برجسته ویلا، منصرف تان کند. حیاط و محیط اطراف را می توانید به راحتی و باب میل شخصی تان به بهترین شکل ممکن طراحی نمایید.

منظره ای چشم نواز رو به ساحل دریامنظره ای چشم نواز رو به ساحل دریا

 

از جمله ویژگی های مهم خرید ویلا رو به دریا در شمال، توجه به آب و هوای منطقه می باشد. شمال از جمله مناطقی می باشد که دارای آب و هوای شرجی بوده و در بیشتر فصول سال بارندگی دارد. از این رو توجه به نوع عایق بندی ساختمان و همچنین شیب دار بودن سقف ویلا، بسیار حائز اهمیت می باشد. نوع پوشش سقف، کیفیت مصالح مورد استفاده و همچنین نوع عایق بندی، می تواند بر قیمت تمام شده ویلا تاثیر فوق العاده ای بگذارد.

 

سرمایه گذاری برای خرید ویلای رو به دریا

در حین خرید ویلا رو به دریا در شمال، می بایست به یک سری از ویژگی های خرید ویلای خوب در شمال توجه نماییم. فقط هدف از خرید ویلا، داشتن ویو و یا چشم اندازی بکر و رو به دریا نباشد. بلکه می بایست همه جوانب یک ویلای خوب را در نظر گرفت. از جمله نکات مهمی که در حین خرید ویلا در شمال ، می بایست مد نظر قرار داده شود این است که آیا سازه ویلا ، بر اساس بافت منطقه طراحی و ساخته شده است؟ آیا طراحی و نمای بیرونی ویلا با آنچه که در داخل آن طراحی شده است، همخوانی های لازم را دارد؟ برای تمامی این سوالات می بایست جواب های قانع کننده و کارشناسانه ای داشت. چرا که ما با خرید ویلا در شمال فقط جویای یک منطقه آرامش بخش برای خود و اطرافیان مان نیستیم. بلکه گام اصلی ما با خرید ویلا در شمال، سرمایه گذاری در بلند مدت می باشد. از این رو می بایست به منطقه ، نوع مصالح به کار رفته و همچنین نوع طراحی ویلا، توجه عمیقی نمود.

کیفیت زندگی با داشتن ویلا رو به دریا در شمالکیفیت زندگی با داشتن ویلا رو به دریا در شمال

 

آنچه که می بایست در حین سرمایه گذاری و خرید ویلا، مد نظر قرار داده شود، نوع بافت زمین آن منطقه می باشد. باید دانست که زمین های نزدیک به دریا، کمتر امکان ساخت و ساز دارند. آن هم به خاطر سست بودن نوع بافت خاک در این منطقه ی حاصلخیز می باشد. بنابراین در حین خرید ویلا، می بایست نوع زمین به لحاظ استقامت و مقاومت در برابر شرایط اقلیمی و همچنین پیشامد های ناگوار طبیعی مورد ارزیابی کارشناسانه قرار گیرد. تا در صورت بروز حادثه ای، متحمل خسارت های جدی نشوید.

 

مناطق مناسب برای خرید ویلا رو به دریا در شمال

ساخت و ساز و خرید و فروش ویلا در منطقه شمالی کشور، هر ساله رو به افزایش می باشد . به خصوص با فرا رسیدن ایام عید و سفر کردن به این منطقه، بر حجم خرید و فروش ویلا در این منطقه افزوده می شود. مخصوصاً توجه به ویلاهای رو به دریا، بسیار جلب توجه می نماید. از این رو برای خرید ویلا رو به دریا در شمال، می بایست توجه نمود که چه منطقه ای را برای ساخت و ساز و یا خرید ویلا انتخاب می کنید.

در میان شهرهای توریستی در منطقه شمالی کشور، " نوشهر" از جمله مناطق ساحلی می باشد که با داشتن جاذبه های گردشگری فوق العاده زیبا و با ساخت و ساز ویلاهایی مدرن و کلاسیک، نظر بسیاری از مسافران را به سمت خود جلب نموده است.

نمایی زیبا از چشم انداز داخلی ویلا رو به دریانمایی زیبا از چشم انداز داخلی ویلا رو به دریا

 

همچنین باید گفت که نوشهر جزء منطقه آزاد توریستی به حساب می آید. از این رو به لحاظ سرمایه گذاری، منطقه ای بسیار مناسب می باشد. بنابراین می توانید با داشتن سرمایه و خرید ویلا در این منطقه، علاوه بر آنکه از طبیعت و ساحل بکر آن لذت خواهید برد، به لحاظ سرمایه گذاری نیز منطقه ای بسیار امن و اطمینان بخشی را انتخاب نموده اید.

 

مقالات پیشنهادی " سفیر ویلا " :

عوامل اصلی تاثیرگذار بر محبوبیت خرید ویلا در شمال چیست

خرید ویلا در شمال به سبک جنگلی در نور‌

اهمیت و ارزش سرمایه گذاری با خرید ویلای ساحلی

موارد مهم بازسازی بعد از خرید ویلا در شمال‌‌

موارد مهم در فسخ قرارداد خرید ویلا در شمال ‌

ملک مشاع، ملک مفروز هنگام خرید ویلا در شمال‌

تا کنون با خرید ویلا در شمال سرمایه‌گذاری کرده‌اید؟