تمایل به ساخت ویلا توسط خریدار بیشتر است یا خرید ویلا آماده در شمال

 

خرید ویلا یا ساخت ویلا در شمال، سرمایه گذاری در بخش مسکن و ساخت و ساز به تجربه بالایی نیاز دارد. در سال های اخیر در مناطق شمالی ایران شاهد رشد گسترده ساخت و ساز در مناطق مختلف بوده ایم. این مسئله این باور را در ذهن بسیاری از افراد بوجود آورده است که ممکن است ساخت ویلا به صرفه تر از خرید آن باشد. اگر شخصی غیر حرفه ای هستید چه در بخش ساخت و چه در بخش خرید حتما باید با دقت در این بازار حساس قدم بگذارید. گزینه خرید ویلا برای افرادی که تمایلی به ورود به دردسر های خاص ساختن ندارند بسیار مناسب است. اما بسیاری از افراد تمایل دارند تا ویلای خود را با توجه به الگوهایی که در ذهن دارند بسازند. اما این سوال مطرح است که آیا ساخت و ساز ویلا در شمال ارزش هزینه های که شخص باید از ابتدا تا انتهای کار پرداخت کند را دارد یا خیر؟. ساخت ویلا می تواند به دو صورت انجام شود:

  • خرید خانه کلنگی در یک منطقه مناسب و بازسازی آن
  • خرید زمین در یک منطقه مناسب و ساخت ساختمان ویلا از صفر تا صد

هر دو این روش مزایا و معایب خاص خود را دارد که خریدار ویلا باید از ابتدا به آن توجه داشته باشد تا در اواسط کار با مشکل مواجه نشود. باید توجه داشته باشید که این کار سلیقه ای است و  شرایط خاص خریدار تعیین کننده نوع کار می باشد. برای آشنایی بیشتر به مزایا و معایب هر دو روش و مقایسه بین طرفداران هر دو راه خرید ویلا یا ساخت ویلا در شمال می پردازیم.

 

مزایای خرید ویلا یا ساخت ویلا در شمال کدامیک بیشتر است؟

 

  • با خرید ویلای آماده و نوساز شما در کوتاهترین زمان ساکن می شوید و می توانید برای آینده خود برنامه ریزی کنید
  • تنوع طرحها در مناطق مختلف با توجه به بودجه شما
  • امکان خریداری ویلا در سبک مورد نظر با توجه به سلیقه شما
  • کوتاه بودن پروسه خرید نسبت به ساخت
  • امکان سوددهی سریعتر برای افرادی که ویلا را به قصد اجاره خریداری نموده اند
  • امکان استفاده از شرایط وام در صورت داشتن سند رسمی

 

معایب خرید ویلا

  • عدم امکان تغییر در طراحی داخلی و چیدمان ظاهری
  • هزینه بالای تغییرات در دکوراسیون و نمای خارجی خانه
  • عدم امکان تغییر مناسب در ساختمان متناسب با سلیقه در ویلاهای شهرکی

 

 تنوع طراحی در ساخت ویلاتنوع طراحی در ساخت ویلا

 

یکی  از مواردی که کمک زیادی به شما می کند تا انتخاب بهتری بین گزینه های ساخت و خرید ویلا داشته باشید. دریافت مشاوره از افرادی است که سابقه خرید و یا ساخت ویلاهای متعدد را در شمال را داشته اند می باشند. با توجه به تجربه این افراد می توانید تصمیمات بهتری در انتخابات خود داشته باشید.

 

مزایای ساخت ویلا نسبت به خرید ویلا

  • بودجه و هزینه شخص

مهمترین عامل در ساخت ویلا در شمال بودجه شخصی است چون بر اساس آن شما توانایی ساخت ویلا متناسب با طرح و یا سبک مورد نظر خود را دارید

  • شرایط زمین

اگر به عنوان یک بومی زمین در شمال دارید و یا اینکه در سال های قبل آن را خریداری کرده اید. ساخت ویلا بهترین گزینه برای شما می باشد.

  • سلیقه شخصی و نکات ایمنی

ویلاهای پیش ساخته با توجه به سلیقه پیمانکار ساخته می شود و ممکن است بخشی از ساختمان و یا حتی تمام آنها با نوع سلیقه شما متفاوت باشد. به همین دلیل برای افراد حساس و ریز بین ساخت ویلا بهتر از خرید آن می باشد.

تنوع در طراحی ویلاهای آماده شمالتنوع در طراحی ویلاهای آماده شمال

 

 

  • قیمت ویلاهای ساخته شده و آماده

کافی است شما در زمینه ساخت و ساز آشنایی داشته باشید و توانایی خریداری تجهیزات را از بخش های مختلف داشته باشید. این مورد کمک می کند تا مصالح با کیفیت را با قیمت مناسب تهیه کنید و قیمت تمام شده مصالح برای شما مناسب باشد و در بسیاری موارد نیز صرفه جویی شود

  • ایجاد فضای سبز و حریم خصوصی مناسب با توجه به سلیقه شخصی
  • امکان خرید تجهیزات ویلا با کیفیت مناسب
  • تعیین متراژ زمین و بنا
  • تعیین سبک معماری ویلا
  • ساخت ویلا یک سرمایه گذاری پر سودتر نسبت به خرید
  • امکان استفاده از وام های مختلف در زمان ساخت ویلا

امکان طراحی متمایز در ساخت ویلاامکان طراحی متمایز در ساخت ویلا

 

رکود اقتصادی و تاثیر بر خرید ویلا یا ساخت ویلا در شمال

از آنجا که ویلا جزو کالاهای لوکس به شمار می رود، امکان خرید و تهیه و ساخت آن فقط برای تعداد محدودی از افراد امکانپذیر است.در حقیقت این نوع سرمایه گذاری فقط گروه محدودی را در بر می گیرد، در سالهای اخیر رکود اقتصادی و  افزایش  هزینه های ساخت و خرید مصالح و نیروی کار قیمت تمام شده برای ساخت ویلا باعث شد تا بسیاری از انبوه سازان و سازندگان ویلا تمایل به فروش ویلاهای خود داشته باشند. اما از آن سو تعداد افرادی که توانایی خرید ویلا را داشته باشند نیز به دلیل تغییر هزینه ها و کاهش در آمد کاهش چشمگیری داشته است. بررسی های جدید نشان می دهد که بسیاری از خریداران سالهای گذشته دیگر تمایلی به خرید ندارند و ترجیح می دهند ویلاها را با توجه به درآمد خود اجاره یا رهن کنند. که در آن صورت هزینه های کمتری به آنها وارد خواهد شد. رکود اقتصادی تاثیر زیادی بر خرید ویلا یا ساخت ویلا در شمال کشور و به طور کلی در کل کشور داشته است. اما مناطق شمالی به دلیل شرایط گردشگری و خاصی که داشته اند بیشتر تحت تاثیر این تغییرات قرار گرفته اند. در بررسی های بیشتر میزان ویلاهای فروخته شده نسبت به ویلاهای در دست ساخت افزایش چشمگیری داشته است و دلیل آن محاسبات مالی خریدار و قیمت ویلا ها در شمال می باشد. زیرا برای ساخت یک ویلا در حتی اگر در مناطق روستایی قرار گرفته باشد قیمت مصالح تفاوت چندانی نمی کند و گاهی بازسازی ویلاهای قدیمی و خریداری نمونه های پیش ساخته بسیار مقرون به صرفه تر از ساخت آن می باشد. فرد خریدار با کمکی جستجو می تواند نمونه مناسب ویلا را  متناسب با سبک مورد نظر خود خریداری کند. حال آنکه از زمان شروع به ساخت تا پایان کار ساخت ویلا در شرایط اقتصادی بی ثبات ممکن است هزینه های زیادی به فرد تحمیل شود. به همین دلیل بسیاری از افراد از بین گزینه های خرید ویلا یا ساخت ویلا در شمال خرید را انتخاب می کنند.

 رشد خرید ویلا در شمال در سالهای اخیررشد خرید ویلا در شمال در سالهای اخیر

 

مقالات پیشنهادی " سفیر ویلا " :

 

بازار خرید ویلا در شمال، اجاره یا خرید کدامیک بیشتر انجام می شود

خرید ویلا در شمال به سبک جنگلی در نور‌

خرید ویلا در شمال و منطقه‌ی گردشگری آویدر

اهمیت و ارزش سرمایه گذاری با خرید ویلای ساحلی

موارد مهم بازسازی بعد از خرید ویلا در شمال‌‌