چرا خرید ویلای ساحلی مورد توجه و اهمیت سرمایه گذاران قرار گرفته است؟

از مناطق دیدنی و خوش آب و هوای شمال ایران، دو استان توریستی و گردشگری گیلان و مازندران، بسیار مورد توجه و استقبال هموطنان عزیز قرار گرفته است. زیبایی چشم نواز ساحل، سر سبزی کوه و جنگل های بکر شمال، داشتن آب و هوای سالم و مفرح، امکانات تفریحی و جاذبه های گردشگری، این قسمت از کشور را تبدیل به منطقه ای تفریحی - گردشگری نموده است. از این رو سبب گشته است که حجم انبوهی از سرمایه گذاری به این خطه سر سبز و پهناور سرازیر شده و ما شاهد ساخت و ساز و خرید ویلا ساحلی، جنگلی و همچنین ظهور دهکده های ویلایی باشیم.

 

آنچه که خرید و فروش آماری نشان می دهد، حکایت از آن دارد که خرید ویلای ساحلی به مراتب بیشتر از خرید ویلا جنگلی، مورد استقبال و پسند مخاطبان خود قرار گرفته است. یکی از مهمترین دلایل رغبت و تمایل اکثریت مردم جهت خرید ویلای ساحلی، دسترسی آسان و نزدیک به ساحل و امکانات دریا می باشد. چرا که نزدیکی و همجوار بودن با زیباترین و بکرترین جاذبه گردشگری، خواسته هر عاشق و دوست دار شمال و دریا می باشد. از سویی چشم انداز ویلاهای ساحلی، خاص و منحصر به فرد می باشد. معمولاً ویلاهای ساحلی طوری طراحی و مهندسی می شوند که در بهترین نقطه ساحل و دارای منظره ای بکر و رو به دریا ساخته می شوند. از این رو این امر سبب گران قیمت تر شدن ویلاهای کنار ساحل نسبت به ویلاهایی که در دل جنگل ساخته و پرداخته می شوند، گشته است. بنابراین توجه بسیاری از سرمایه گذاران را برای خرید ویلاهای ساحلی به خود معطوف داشته است.

 

همچنین از جمله شهر های مهم گردشگری شمال کشور، محمود آباد در استان مازندران و بندر انزلی و زیبا کنار در استان گیلان می باشند که مسافران بسیاری را در طول سال به خود جذب نموده است. آنچه که در سال های اخیر شاهد آن هستیم، ترقی و پیشرفت این شهر ها در کنار ساخت و ساز ویلاهای ساحلی، امکانات و تفریحات دریایی که سبب ورود و جذب انبوه سرمایه گذاران به شهرهای ساحلی شده است. 

خرید ویلای ساحلی زیباخرید ویلای ساحلی زیبا

 

قیمت خرید ویلای ساحلی در شمال چگونه است؟

از آنجا که گران قیمت ترین و با ارزش ترین کالا در بخش مسکن، زمین می باشد. بنابراین زمین های حاشیه دریای خزر، بسیار مورد توجه سرمایه داران بزرگ قرار گرفته است. زمین های حاشیه ای دریای خزر به دلایل نوع بافت و حاصلخیز بودن آن، قابلیت مسکونی محدودی دارند. از این رو قیمت زمین های ساحلی به مراتب گران قیمت تر و با ارزش تر از زمین هایی که در حاشیه جنگل ساخته می شوند، می باشد. بنابراین یکی از دلایل اصلی برای ورود سرمایه داران بزرگ به حاشیه دریای خزر، گران قیمت بودن این زمین ها می باشد. و کسانی که بودجه چندان قابل توجه ای ندارند، ویلاهای جنگلی را تهیه و خریداری می کنند.

 

از سویی آنچه که در چند سال اخیر در دو شهر توریستی گیلان و مازندران مشاهده شده است، سرمایه گذاری انبوه در بخش ویلا سازی و شهرک سازی می باشد. این امر علاوه بر رونق گیری و رشد و ترقی منطقه، سبب افزایش ارزش زمین های این دو منطقه گردشگری شده است. اما اگر شما قصد خرید ویلای ساحلی در یکی از دو استان گیلان و یا مازندران را دارید، در ابتدا می بایست به میزان بودجه و مبلغی که قصد سرمایه گذاری آن را دارید، توجه کنید. و به این نکته که ویلاهای ساحلی که در حاشیه دریای خزر در استان مازندران ساخته می شوند به دلیل موقعیت جغرافیایی مناسب، نزدیکی به جنگل، نزدیکی به جاده تهران، وجود امکانات تفریحی به مراتب گران تر از ویلاهای ساحلی که در استان گیلان ساخته می شوند، می باشند.

 

آیا ویلاهای ساحلی لوکس تر می باشند یا ویلاهای جنگلی؟

ویلاهای ساحلی به مراتب گران قیمت تر و با ارزش تر از ویلاهایی که در جنگل ساخته می شوند، هستند. چرا که سازندگان و سرمایه گذاران این بخش، ویلاهایی با کیفیت و با امکانات عالی سازه را طراحی کرده و می سازند.

زندگی مفرح در کنار ساحل دریازندگی مفرح در کنار ساحل دریا

 

اگر دقت کرده باشید مناطق شمال و به خصوص قسمت های ساحلی آن بسیار حاصل خیز بوده و ساخت و ساز این نوع زمین ها کمی سخت و دشوار می باشد. از این رو استفاده از مصالح و سازه های با کیفیت که در مقابل رطوبت، مقاومت بالایی داشته باشند، جهت ساخت و ساز ویلای ساحلی به کار گرفته می شود. بنابراین سنگ و مصالح به کار رفته در ساخت ویلاهای ساحلی، بسیار گران قیمت می باشد. همچنین به لحاظ امکانات رفاهی و امنیتی، ویلاهای ساحلی مدرن تر و از تجهیزات لاکچری و با کیفیت تری برخوردار می باشند. سرمایه گذاران و سازندگان ویلاهای ساحلی، جهت رفع نیاز های ساکنین این ویلاها، بهترین امکانات از جمله احداث سینمای خانگی، اتاق بازی، استخر، سونا، جکوزی، پاسیو، درب و پنجره های عالی، آشپزخانه مدرن و ... را تعبیه و ساخته اند.

 

همچنین شاید با دیدن و یا خرید ویلای ساحلی، این موضوع به نظر بیاید که چگونه امنیت ویلاهای کنار ساحل تامین می گردد؟ یکی از مهمترین اولویت ها در ساخت و ساز شهرک ها و به خصوص شهرک های ساحلی و یا ویلاهای ساحلی، توجه و اهمیت دادن به امنیت و حفظ جان و اموال ساکنان آن می باشد. چون بیشتر کسانی که دست به خرید ویلای ساحلی می زنند از جنبه سرمایه گذاری و یا تفریحی به آن نگاه می کنند و حضور آن ها در ویلا، به ایام تعطیلی و یا آخر هفته باز می گردد که به همراه خانواده و دوستان شان برای رفع خستگی و کسب انرژی و آرامش، جهت شروع هفته ای پر مشغله ، به شمال می آیند. بنابراین در زمانی که در ویلای خود حضور ندارند، این امکان وجود دارد که اسباب و اثاثیه ویلا، مورد دستبرد و دزدی سارقان قرار بگیرد. از این رو سرمایه گذاران و ویلا ساز ها، به پروژه حفظ و ایجاد امنیت برای ساکنین شهرک های ویلایی، توجه نموده اند. اکثر ویلا های ساحلی مجهز به پیشرفته ترین و به روز ترین سیستم های امنیتی، دوربین های مدار بسته 24 ساعته، سنسور های حرارتی و صوتی، بهترین و با کیفیت ترین دزد گیر ها و همچنین دارای نگهبانان 24 ساعته می باشند.

شهرک های ویلایی در کنار دریا

شهرک های ویلایی در کنار دریا

 

چگونگی رفع مایحتاج غذایی روزمره در کنار ویلاهای ساحلی

این نکته که اول بار به ذهن خریداران ویلای ساحلی، خطور می کند این است که مایحتاج و ملزومات بهداشتی و تغذیه ای خود را چگونه بر طرف سازند؟ به هیچ وجه از بابت نزدیکی ویلا به ساحل و یا دریا در خصوص تهیه غذا و خوراک، نگران نباشید. همزمان با ساخت و افتتاح پروژه های ویلا سازی در حاشیه دریای خزر، فروشگاه ها و هایپر مارکت های بزرگ با امکانات رفاهی مناسب، جهت بر طرف ساختن مایحتاج اولیه شهروندان عزیز، ساخته و بهره برداری شده است. از این رو شما می توانید با صرف زمان کمتر از ده دقیقه، در هر قسمت از محدوده ساحلی سکونت دارید، مایحتاج روزمره خود را سفارش و خریداری نمایید.

 

مقالات پیشنهادی " ویلا سفیر " کلیک نمایید:

 

موارد مهم در فسخ قرارداد خرید ویلا در شمال ‌

ملک مشاع، ملک مفروز هنگام خرید ویلا در شمال‌

نکاتی درباره ی انتخاب محله ی مناسب برای خرید ویلا یا خانه

تا کنون با خرید ویلا در شمال سرمایه‌گذاری کرده‌اید؟

دلیل خرید ویلا در شمال منطقه محمود آباد

نکاتی که باید در خرید ویلا در شمال باید رعایت کرد