سرمایه گذاری با خرید ویلا در شمال

در زندگی هر فردی رسیدن به یک تملک مالی مطمئن می تواند یکی از اهداف بزرگ برای او به شمار آید . دستیابی به این هدف، نیازمند سرمایه و بودجه کافی و همچنین نیازمند سرمایه گذاری مطمئن می باشد. یک سرمایه گذاری مطمئن می تواند خرید زمین، خرید ویلا و یا آپارتمان باشد .چه بسا با خرید ویلا در یک منطقه خوش آب و هوا همچون شمال کشور علاوه بر آنکه می تواند به عنوان یک سرمایه گذاری مطمئن و بلند مدت در آینده محسوب شود، می تواند مکانی برای گردش و تفریح خانواده در آخر هفته ها و یا تعطیلات گردد. در حقیقت با خرید ویلا در شمال که یک منطقه ای از هر لحاظ ( آب و هوایی، سر سبزی درختان و جنگل، داشتن دریایی بکر و زیبا) می تواند فرح بخش و لذت آفرین باشد. همچنین به لحاظ روحی و روانی نیز بسیار تاثیر گذار می باشد . عموماً زندگی شهرنشینی با همه سختی و مشقاتی که دارد بر روح روان هر فردی تاثیرات خود را باقی می گذارد . خستگی ، افسردگی، کسل شدن و ... این موارد تنها بخش کوچکی از عوارض روحی زندگی در آپارتمان های نقلی و کوچک شهرهای پر دود از ماشین می باشد.

 

طبیعت آدمی با سرزندگی و سر سبزی تناسب دارد. در حقیقت روح و روان آدمی نیازمند استشمام هوای تازه  و رویت مناظر بکر را می طلبد و اگر برای مدتی خود را از آن محروم سازد دچار دلمردگی و خستگی روحی می شود. گاهی تغییرات کوچک می تواند آغازگر تحولی عظیم و مثبت در زندگی ما باشد. با خرید ویلا در یک منطقه خوش آب و هوا و خوش منطقه در شمال کشور ، می توانید آغازگر یک زندگی رویایی و هیجان انگیز برای خود و خانواده تان باشید.

سرمایه گذاری در شمال با خرید ویلای رو به دریاسرمایه گذاری در شمال با خرید ویلای رو به دریا

 


قیمت ملک در سال 99 بالا می رود یا کاهشی خواهد بود؟


 

 

توجه به نکات مهم قبل از خرید ویلا در شمال

اما قبل از هر گونه اقدامی جهت خرید ویلا در شمال، می بایست به چند نکته مهم و با اهمیت توجه نمود:

  • شمال ایران از جمله مناطقی می باشد که دارای زمینی مرطوب و حاصلخیز می باشد ، هوایی بارانی که در بیشتر ایام سال ، پر باران می باشد. از این رو توجه به عمر و سن بنا و همچنین مقاومت بنا در برابر رطوبت و اینکه از چه مصالحی برای ساخت ویلا به کار گرفته شده است ، بسیار اهمیت دارد .
  • همچنین در هنگام خرید ویلا در شمال می بایست به سیستم امینی ( چرا که شما این ویلا را برای ایام تعطیلات خود در نظر گرفته اید، از این رو در بیشتر مواقع در ویلای خود ساکن نمی باشید. از این رو مجهز بودن ویلا به سیستم ایمنی ، اهمیت زیادی پیدا می کند) و امکانات رفاهی مناسب آن توجه نمایید.
  • همچنین نکته مهم دیگر در حین خرید ویلا در شمال، توجه به منطقه ای که ویلا در آن ساخته شده است ، می باشد. زیرا برخی مناطق در شمال جزء مناطق لاکچری به شمار آمده و از این رو ساخت و ساز در آن به مراتب گران تر از دیگر مناطق می باشد.
  • همچنین انتخاب شما در خرید ویلای ساحلی و یا خرید ویلای جنگلی چه به لحاظ ویو و چشم انداز آن و هم به لحاظ قیمت می تواند، تفاوت هایی را با یکدیگر به وجود آورد.

از این رو قبل از هر اقدامی تمامی موارد و شرایط موجود را می بایست، سنجید و آنگاه اقدام به خرید ویلا نمود. همچنین توجه به میزان بودجه و سرمایه گذاری شما در اولویت نخست قرار خواهد داشت که با توجه به آن می توانید اقدام به خرید ویلا نمایید.

خرید ویلای شهرک سازی شدهخرید ویلای شهرک سازی شده

 

بررسی شرایط و ویژگی های خرید ویلا در منطقه شمال کشور

آنچه که می بایست در خصوص تقسیم بندی ویلا در شمال، بیان نمود آن است که ویلا به دو صورت ویلا شهرکی و یا ویلای مستقل موجود می باشد. در ذیل به بررسی اجمالی این دو نوع ویلا می پردازیم.

1. ویژگی های برخورداری از ویلای مستقل در شمال کشور

 آنچه که امروزه شاهد آن در شمال کشور می باشیم ، رشد بی رویه شهرک سازی ویلا می باشد و از آنجا که دارای یک سری مزیت ها و برتری نسبت به ویلاهای مستقل دارد، بسیار مورد استقبال و توجه عموم مردم واقع گردیده است.

  • باید دانست که سرمایه گذاران برای ساخت و ساز جهت شهرک سازی، نیازمند تهیه زمینی با وسعت و متراژ بالایی می باشند. از این رو به هیچ وجه این زمین با وسعت بالا در داخل و یا مرکز شهر یافت نمی شود. از این رو به ناچار اکثر شهرک سازی ها در حومه و اطراف شهر ساخته و تهیه می شوند. بنابراین به لحاظ دسترسی به شهر و برخورداری از امکانات رفاهی شهر، سبب گشته است که قیمت آنها به نسبت قیمت ویلاهای مستقل کمی پایین تر باشد. اما سازنده این شهرک ها نیز توجه به امکانات رفاهی همچون ساختن سوپر مارکت ها، فروشگاه هایی که مایحتاج اولیه ساکنین شهرک ها را رفع و رجوع کند را در نظر گرفته اند.
  • یکی از مهمترین مزیت های شهرک سازی ویلا در شمال، داشتن و مجهز بودن شهرک ها به نگهبانان 24 ساعته می باشد. داشتن نگهبان در شمال یک امتیاز به حساب می آید. چرا که شما ویلا را با هدف گذراندن تفریحات آخر هفته و یا سال انتخاب می کنید. از این رو به صورت دائم در آن سکونت ندارید. بنابراین وجود نگهبانی 24 ساعته، می تواند برتری بهتری نسبت به ویلاهایی که هیچ نگهبانی مراقب آن ها نیست ، داشته باشد. همچنین نگهبانان، از ورود افراد ناشناس به درون شهرک بدون هماهنگی با ساکنان ویلا خودداری می کنند.

 

  • همچنین شهرک های ویلا سازی شده دارای انشعابات آب، برق، گاز می باشند. چرا که سازنده آن قبل از هر گونه اقدامی می بایست جواز ساخت و ساز در درون شهرک را از شهرداری مربوطه گرفته باشد.
  • یکی از امتیازات مهم در ویلاهای شهرک سازی شده ، ویو و منظره آن می باشد. ویلاهای شهرکی یا به سوی جنگل و یا رو به ساحل، چشم انداز بی نظیری دارند که انتخاب این منظره به سلیقه و همانطور که گفته شد میزان بودجه و سرمایه گذاری شما دارد.
  • همچنین توجه به خیابان در ویلاهای شهرک سازی شده، جهت تردد وسایل نقلیه و یا پیاده روی ساکنان شهرک، بسیار مهم و با اهمیت می باشد. همچنین برخورداری شهرک از امکانات فضای سبز، داشتن شهر بازی و ... بسیار مهم می باشد که در اکثر شهرک سازی ها در شمال به این نکات توجه شده است.
  • اما بزرگترین عیب خرید ویلا در شمال آن هم در قسمت شهرک سازی آن ، شلوغی جمعیت آن می باشد که همراه با ازدحام و سرو صدای ساکنین آن در ایام تعطیلات می باشد.

 


کاهش سود بانکی چگونه بر قیمت مسکن تأثیر می گذارد؟


 

 

  1. ویژگی های برخورداری از ویلای مستقل در شمال کشور
  • ویلای مستقل از جمله ویلاهایی می باشد که هم می تواند در داخل شهر و یا در حومه شهر ساخته و خریداری شود. داشتن ویلای مستقل، عموماً برای افرادی مناسب است که می خواهند در طول زمانی که در ویلای خود به سر می برند از آرامش و آسایش مناسبی برخوردار باشند. همچنین رعایت ضوابط و قوانین سفت و سخت که از ورود افراد غریبه و نا آشنا، بدون هماهنگی به داخل شهرک جلوگیری می شود را ندارد.
  • همچنین یکی از برتری های خرید ویلا در شمال به صورت مستقل در قیاس با شهرک ، میزان تردد و رفت و آمد در داخل آن می باشد.
  • همچنین باید دانست آنچه که قیمت ویلاهای مستقل را تحت تاثیر قرار می دهد، متراژ و مساحت آن و مشرف بودن ویلا رو به ساحل و یا جنگل می باشد.

منظره ای زیبا از شهرک سازی ویلامنظره ای زیبا از شهرک سازی ویلا


نکاتی که در مورد ساخت ویلا در شمال باید بدانید


 

 

ویژگی های خرید ویلا جنگلی، ویلا ساحلی، ویلا با بافت روستایی

1: ویلای ساحلی

داشتن و خرید ویلا با چشم اندازی رو به ساحل یکی از زیباترین و خاص ترین نوع خرید ویلا در شمال می باشد. ویلای ساحلی به مراتب نسبت به دیگر ویلا ها از قیمت بالایی برخوردار می باشد. آنچه که بر هزینه بَر بودن ویلای ساحلی می افزاید ، منطقه ساخت ویلا می باشد. ویلایی که در نزدیکی ساحل ساخته می شود با توجه به اقلیم و نوع خاک آن منطقه، می بایست از مصالح و مواد اولیه مرغوب و با کیفیتی که از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار می باشد ، استفاده گردد. مثلاً توجه به نوع اسکلت سازی ویلا، جلوگیری از رطوبت دیوارها ، نوع عایق بندی آن و ... بسیار مهم و با اهمیت می باشد. از این رو یکی از دلایل گران قیمت بودن ویلای ساحلی، مصالح به کار رفته در آن می باشد.

2: ویلای جنگلی

نوع دیگری از ویلا که در میان مردم با استقبال کم نظیری روبرو می باشد، خرید ویلای جنگلی می باشد. اگر به دنبال داشتن و خرید همچون ویلایی می باشید، به علت دور بودن از شهر و برخورداری نسبی از امکانات رفاهی ، به لحاظ قیمت نسبت به ویلاهای ساحلی ارزان تر می باشد. البته انتخاب آن به سلیقه و پسند شما مربوط می باشد.

خرید ویلای مستقل در شمالخرید ویلای مستقل در شمال

 

3: ویلا با بافت روستایی

نوع دیگر از خرید ویلا در شمال، ویلا با بافت روستایی می باشد. خرید این نوع از ویلاها در دل روستاهای بکر و بسیار زیبای شمال ، بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفته است. کسانی که تمایل دارند به رسم گذشته مانند پدران و مادران قبل از خود زندگی روستایی و به دور از شهرنشینی را تجربه نمایند، خرید ویلا در روستا این امکان را برایشان مهیا می سازد. از مزیت های آن علاوه بر سادگی و زیبایی آن می توان به دسترسی آسان تر و راحت تر آن به شهر را بیان نمود.