نکات مهمی که در مورد ساخت ویلا در شمال باید بدانید

ساخت ویلا در شمال، مهمترین بخش پس از خرید زمین آماده سازی آن برای ساخت می باشد. برنامه ریزی این مسیر به تنهایی کار پیچیده و حساسی است تا شما را به آنچه در ذهن خود دارید برساند. بهترین راه برای رسیدن به نتیجه مناسب پس از طراحی دریافت کمک و راهنمایی از یک فرد متخصص می باشد. ساخت ویلا در شمال در کنار زیبایی های که دارد از شرایط خاصی برخوردار می باشد. شما برای در اختیار داشتن یک محل مناسب برای رفاه و آرامش خود باید در همان ابتدای کار با توجه به نیازهای خود طراحی را انجام دهید.  بسیاری از افراد ترجیح می دهند که به جای خرید ویلای آماده اقدام به ساخت ویلا در شمال نمایند. حسن انجام این کار این است که ساختمان مورد نظر بر حسب علاقه و نیاز شخص طراحی می شود. اگر از افرادی هستید که برای ساخت و ساز وسواس و حساسیت خاصی دارید بهتر است برای ساخت ویلای خود در منطقه شمال به چند نکته مهم توجه کنید، چون ساخت ویلا و ساختمان در این مناطق از استانداردهای خاصی برخوردار می باشد از جمله:

  • توجه به ویژگی های آب و هوایی منطقه

منطقه ای که قرار است ویلا در آن ساخته شود باید از نظر آب و هوا و شرایط جغرافیایی زمین مورد توجه قرار گیرد. نوع مصالحی که برای ساخت در هر بخش استفاده می شود باید به گونه ای باشد که در تغییرات آب و هوایی و شرایط رطوبتی که در شمال کشور وجود دارد کمترین تغییرات را داشته باشد.

  • نقشه و طراحی ساختمان متناسب با شرایط اقلیمی منطقه باشد

مناطق شمالی در طول سال از میزان بارندگی بیشتری برخوردار هستند و به همین دلیل سقف خانه ها در شمال کشور به صورت شیبدار یا شیروانی ساخته می شود و استفاده از طراحی های دیگر برای سقف متناسب با آب و هوای این منطقه نمی باشد.

  • استانداردهای سیستم گرمایش و سرمایش به درستی رعایت شود

باید طراحی به شکلی انجام شود که از ورود رطوبت به داخل ساختمان و خروج و هدر رفتن انرژی داخل ساختمان در فصول مختلف جلوگیری شود.

  • انتخاب مصالح باید با دقت و توجه کافی انجام پذیرد

مصالحی که  برای ساخت انتخاب می شود باید به شکلی باشد که بیشترین دوام و کیفیت را در برابر تغییرات جوی داشته باشد.

  • ویلا باید تراکم قانونی و حریم شخصی داشته باشد

 طراحی مهمترین بخش ساختطراحی مهمترین بخش ساخت

 

مراحل ساخت ویلا در شمال

1-نقشه برداری زمین

2- طراحی نقشه ویلا

3- محاسبات نقشه

4- نقشه کشی بر روی زمین

  • کندن پی ساختمان و اجرای فونداسیون
  • اجرای اسکلت، سقف و ستون ها
  • دیوار چینی و سفت کاری

در این مرحله تقسیمات داخل ویلا و مشخصات هر بخش از ویلا مورد توجه است

  • کارهای داخلی ساختمان

در این مرحله سفید کاری، کاشی کاری، کف سازی و تاسیسات ساختمان کامل می شود.

آشپزخانه و سرویس بهداشتی نیاز به کاشی و سرامیک هایی دارد که علاوه بر زیبایی در مقابل رطوبت و تغییر دما دچار خرابی نشود. همچنین در کف سازی ساختمان بهتر است برای کف سالن و یا اتاق خواب ها از لمینت و پارکت استفاده شود.

  •  نمای بیرونی

نمای بیرونی ساختمان نیز به اندازه طراحی داخلی دارای اهمیت است. استفاده از مصالحی که مقاومت مناسبی در مقابل تغییرات آب و هوایی منطقه شمال داشته باشد علاوه بر زیبایی ظاهر ویلا نیاز شما را به تعمیرات و نگهداری سالانه کاهش می دهد.

 استفاده از تاسیسات مناسب برای ویلا

استفاده از تاسیسات مناسب برای ویلا

 

نکات مهم ساخت ویلا در شمال

برای اینکه ویلای شما یک ساختمان شیک و مناسب داشته باشد باید نکات مهم زیر را مورد توجه قرار دهید:

  • هزینه ای که برای این کار در نظر گرفته اید

هزینه و بودجه عاملی است که بیشتر از سایر موارد بر  شرایط ساخت تاثیر گذار است. بودجه شما برای خرید زمین تعیین کننده متراژ، منطقه و حتی طرح ویلای شما می باشد

  • موقعیت جغرافیایی منطقه ساخت ویلا

این بخش رابطه مستقیمی با نوع روحیات شما دارد، برای مثال اینکه شما ترجیح می دهید در منطقه کوهستانی باشید یا منطقه جنگلی در شرایط ساخت ویلا تاثیر گذار است.

  • دسترسی به مراکز خرید و خدمات شهری

نیازهای ما بخش اصلی زندگی ما را تشکیل می دهند، گاهی اوقات در شرایط بحرانی قرار می گیریم و نیاز است تا بعضی از خدمات حساس مانند بخش های درمانی در دسترس ما باشند. فاصله زیاد از خدمات شهری چندان به صلاح نیست.

 

 طراحی زیبای یک ویلا در شمال

طراحی زیبای یک ویلا در شمال

 

  • دسترسی به مسیرهای رفت و آمد
  • هدف شما از ساخت ویلا در شمال

اینکه شما قصد دارید از ویلا برای درآمدزایی استفاده کنید و یا اینکه آن را برای زمان تعطیلات خود و خانواده نگهداری کنید در نوع ساخت ویلا تاثیرگذار خواهد بود

  • زمان مناسب ساخت ویلا

انتخاب زمان مناسب برای ساخت ویلا به شما کمک می کند تا در هزینه های ساخت صرفه جویی بیشتری داشته باشید. برای مثال زمانی که نیروی کار بیشتری در دسترس شما باشد و مصالح قیمت مناسب تری دارند ساخت ویلا نیز راحت تر خواهد بود.

  • انتخاب سازندگان ویلا

مصالحی که در ساخت ویلا در شمال مورد توجه است

انتخاب نوع مصالح برای ساخت ویلا در شمال ارتباط مستقیم با آب و هوای منطقه دارد. استفاده از آجرهای سفالی و یا بلوک های سفالی برای ساخت ساختمان ویلا بیشتر از آجر معمولی مورد توجه است. زیرا مصالح سفالی وزن کمتری دارند و ملات به آنها به راحتی می چسبد. طراحی داخلی بخش های مختلف ساختمان ویلا از چوب و یا می باشد. کیفیت سنگ هایی که برای نمای بیرونی و کف استفاده می شود به گونه ای است که بیشترین مقاومت را در برابر تغییرات آب و هوایی داشته باشد. اسکلت ساختمان با توجه به رطوبت بالا به گونه ای طراحی و استفاده می شود که کمترین تغییرات را داشته باشد. در هنگام گود برداری برای ساخت باید به این نکته توجه داشته باشید که گود برداری به صورت اصولی انجام شود. به علت وجود رطوبت با گذشت زمان زمین ویلا سست نشود و ساختمان از بین نرود. البته نوع خاک زمین ویلا با توجه به اینکه ویلا جنگلی است یا ساحلی متفاوت است. اما شرایط ذکر شده را برای هر دو نوع زمین باید در نظر گرفت. استفاده از اسکلت بتونی بیشتر از اسکلت آهنی مورد توجه است.

نکته مهمی که در زمان ساخت ویلا در شمال باید به آن توجه کرد ای مورد می باشد که قبل از اقدام به هر کاری باید با یک معمار و طراح و مشاور آگاه در زمینه ساخت و ساز مشاوره داشته باشید. چون ساخت ویلا در شمال شرایط متفاوت تری با ساخت و ساز در دیگر مناطق دارد

 

 مقالات پیشنهادی " سفیر ویلا " :

قیمت زمین در شمال در سالهای اخیر تحت تاثیر چه عواملی تغییر کرده است

پیش بینی آینده شمال ایران با افزایش ساخت وساز و خرید ویلا چگونه است

بازار خرید ویلا در شمال، اجاره یا خرید کدامیک بیشتر انجام می شود

خرید ویلا در شمال و منطقه‌ی گردشگری آویدر