خرید ویلا در شمال کشور، یکی از سرمایه گذارهای بزرگ اقتصادی به حساب می آید، و در بین عموم‌ مردم، کمتر کسی، وجود دارد که، روزی در خلوت و یا دورهمی های خود، از رویا و یا هدف خریداری یک ویلا، سخن به میان نیاورده باشد، و در طی آمار ثبت شده، در این چند سال اخیر، ساخت و ساز و یا خرید ویلا، بسیار پرطرفدار گشته است، و افراد بسیاری در این راه، به سرمایه گذاری می پردازند، و اطمینان خاطر بیشتری، نسبت به این حوزه دارند، ولی در کنار اینکه، خرید ویلا در شمال ، گزینه مناسبی برای،  حفظ سرمایه و افزایش امور اقتصادی می باشد، ولی باید در این حوزه، با درایت و آگاهی، و همچنین با همکاری یک فرد متخصص، در این پروژه، و معامله مهم، گام برداشت.

 

خرید ویلا در برنامه های زندگی


 

 اینبار، با شما همراهان همیشگی ویلا سفیر، همراه گشتیم، تا یکی از مهمترین موضوعی که در حوزه بازار مسکن، شاهدش هستیم، و افراد بسیاری، مورد سوء استفاده و کلاهبرداری قرار گرفته هستند، و شاهد ضررهای مالی گشته اند، بپردازیم، تا بتوانیم در این راه به مردم کمک کرده باشیم، پیشنهاد می کنم، بامطالعه این مقاله، با مضمون، آشنایی انواع اسناد ویلا، همراه باشید.

عده ای از افراد در کل کشور، بر اساس گفته های مردمی و‌ بدون شناخت‌ و اطلاعات کافی، به این باور و عقیده پایبند هستند که، بسیاری از ویلاها و زمین های، شمال کشور، دارای سندهایی نامعتبر‌ و یا با هویت های نا‌معلوم می باشند، در حالی که این طرز فکرهای اشتباه، ناشی از عدم تحقیقات کامل و زود باوری های بدون پایه و اساس می باشد، بطور کلی اسناد موجود در حوزه بازار املاک و زمین، به دو دسته ی عادی و رسمی تقسیم شده اند،‌ که هر کدام در رتبه های حقوقی، دارای تفاوت های گوناگونی با یکدیگر می باشند، به هر حال، هنگامی که بدون در نظر گرفتن جوانب کار، و فقط صرفا، برای معامله سریعتر و ارزانتر، در این حوزه گام بر میدارید، داشتن سند، یا عدم وجود سند، میتواند، در آینده مشکل آفرین باشد، و‌ قابل ذکر است، افرادی که اقدام به خرید ویلاها، در زمان، اوج گرانی ویلاها، یا زیر قیمت، می کنند، در دام افراد سودجو، قرار می گیرند، و‌ در حین معامله و با پرداخت مبلغی از پیش پرداخت، متوجه، عدم سند معتبر ویلا، یا ملک مورد نظر می گردند، و در انتها، معامله ای با سند قولنامه ای انجام داده اند.

 

انواع سند در بازار ملکی

 

سند قولنامه ای:

اسناد قولنامه ای، و مبایعه نامه ها، از اعتبار و‌ محبوبیت کمتری نسبت به سندهای معتبر، برخوردار هستند، و در واقع ثبت و امضای نهایی، این نوع اسناد، توسط شورای محل مورد نظر مربوطه، امضا می گردد، و ثبت قانونی نگردیده است، در حالی که اسناد معتبر، با توجه به اصول و قانون های تصویب شده، و در اداره اسناد رسمی کشور، به مهر و امضای، میرسد، و هر فردی، با این مدرک، میتواند از حق رسمی و اموال خود، در برابر هر شخصی دفاع کند.

 سند قولنامه ای چیست


 سند تفکیکی:

زمین های شمال کشور، معمولا از متراژ بالایی برخوردار هستند، و برای صراحت در فروش، و قدرت خرید متقاضی به خاطر، بودجه مالی پائین، اقدام به جداسازی زمین به قطعات کوچکتر، نموده اند، و در نهایت هر قطعه، به صورت جداگانه دارای سندی به نام تفکیکی می باشند، و هر کدام از این سندها، دارای حق و حقوق قانونی می باشد.

 

سند تفکیکی به چه معناست


 سند شش دانگ:

 سندهای شش دانگ، از معتبرترین و خوش نام ترین نوع سندها می باشند، که بیانگر این است که کل ساختمان یا زمین به از شش جهت، به طور کامل، در اختیار دارنده سند، می باشد، و باید بیان داشت، که این نوع اسناد، کمتر دچار مشکل می شوند، و هر فردی با چنین سندی، اطمینان قلبی، کاملی از سرمایه گذاری خود دارد.

 سند شش دنگ چیست


 سند رهنی:

این سند مرتبط به املاکی است، که در هنگام خرید، از وام بانکی استفاده شده است، این نوع سندها، تضمینی برای بانک ها، برای پرداخت اقساط وام، از فرد وام گیرنده می باشد، در صورتی که اقساط در زمام های تعیین شده پرداخت نگرد، و به اخطار بانک بی توجهی شود، بانک قادر به تصاحب زمین، ویلا یا ... می باشد.

 سند رهنی چیست


 سند وقفی:

بسیاری از افراد خیر در سطح کشور وجود دارند، که زمین و خانه های خود را وقف می کنند، و اداره اوقاف، بر اساس ساماندهی هایی که انجام داده، این ملکها و... را به صورت اقساط ۹۹ ساله به اشخاص عادی که متقاضی، خرید این نوع املاک‌ بوده اند، واگذار کرده است، و‌ بر این اساس، مالک ملک، باید سالیانه، مبالغی را به اداره اوقاف واریز نمایند، موضوعی که در این نوع سندها مطرح است، این است که، اداره اوقاف اختیار تام، در جهت ساخت و ساز، و‌ نقل و انتقال و... به شمای مالک نمی دهد، و باید با اطلاع و استعلام اداره اوقاف و پرداخت عوارض، اقدام به این کار نمائید.

 سند وقفی چیست


 سند وراثتی:

چنانچه صاحب اصلی ملکی دار فانی را وداع گوید، این اموال مذکور به وارث شخص تعلق می گیرد، که در حکم قانون، به ملک ورثه ای نام گرفته است، و در حالی وراث، شخص فوت شده، سندهای جدیدی برای خود اتخاذ نکنند، باز هم در کتاب قانون، به سند ورثه ای شهرت دارد.

 

سند وراثتی چیست


سند وکالتی: 

سندهایی که توسط صاحبان اصلی، به دلایل مختلفی، همچون، فرار مالیاتی، تعجیل در فروش، گم شدن سند اصلی و... به وکالت افرادی دیگر، و در دفاتر رسمی، به ثبت می رسد، پیشنهاد می شود، قبل از این کار، تمام جوانب را در نظر بگیرید، چون بر اساس پرونده های موجود در دادگستری، کلاهبرداری های بسیاری، با چنین وکالت نامه هایی صورت گرفته است.

 سند وکالتی چیست


سند المثنی:

چنانچه به هر دلیلی، سند اصلی از بین رفته است، مالک اصلی میتواند با مراجعه به ثبت احوال، و با بیان شرح وقایع، اقدام به دریافت، سند المثنی نماید.

 سند المثنی چیست


سند معارض:

 گاهی به این مشکل برخورد می کنیم که، یک ویلا یا زمین دارای، دو‌ سند متفاوت می باشد، که با نام و‌ زمان‌های متفاوت ثبت گردیده است، که به اسناد معارض نام گرفته اند، و با مراجعه به دادگاه، و بر اساس بررسی هایی که، بر دو سند موجود انجام می گیرد، و‌ سندی که قطعیت داشته باشد، به رسمیت و دیگری باطل می گردد، زیرا بر اساس قانون و مراکز اجرایی، هر ملک و ساختمان و ... باید دارای یک سند باشد.

 سند معترض چیست


 اسناد سازمانی:

املاک و‌ زمینهایی که در اختیار ارگان های دولتی قرار دارند، و هر گونه خرید و‌ فروش، باید زیر نظر ارگان مربوطه، و سازمان کلان شهرها باشد.

 سند سازمانی به چه معناست


 اسناد ملی:

بسیاری از زمین ها و ویلاهای موجود، در حاشیه یا حریم جنگل ها، به مراتب جزء منابع طبیعی می باشند، و خرید و فروش این مناطق بدون اطلاع و آگاهی، این ارگان دولتی ممنوع است.

 تعریف سند ملی


 در سخن پایانی باید بیان داشت، که تنها موردی که می تواند در هنگام خرید ویلا در شمال کشور، شما را متحمل ضرر و زیان نماید، نا آگاهی نسبت به انواع اسناد و‌مسائل حقوقی و همچنین نا آشنایی به مناطق شمالی می باشد، به همین جهت از شما بزرگواران دعوت می کنم برای بالا بردن سطح آگاهی خود، در این حوزه، و همچنین زمینه های مربوط به خرید ویلا و سرمایه گذاری در شمال به لینکهای زیر مراجعه نمائید، و چنانچه، نیاز می بینید، با مشاوران ما صحبت نمائید، و از این طریق مشاوره دریافت نمائید، کافیست با مجموعه ویلا سفیر تماس برقرار نمائید.

 

خرید ویلا سند دار

 ویلا نما مدرن سند دار

  خرید ویلا لاکچری شمال

چگونگی دریافت کد رهگیری ملک

روش های صحیح مشاوره گرفتن و خرید ویلا

تفاوت سند شورایی و سند تک برگ

مشکلات احتمالی خرید ویلا بدون سند

موفق و پیروز باشید.