طراحی ویلا به سبک مینیمال چگونه است؟

طراحی و سبک معماری ویلاها، مختلف می باشد که این امر بستگی به سلیقه و جغرافیای زندگی دارد. ما در کشور خود با انواع سبک های معماری، سبک سنتی- ایرانی، سبک ایرانی- اسلامی و سبک معماری مدرن و اروپایی روبرو هستیم. یکی از سبک های مدرن و امروزی در دنیای معماری طراحی ، سبک مینیمال می باشد. اگر چه شکل گیری اولیه این نوع طرح در غرب اتفاق افتاده است اما در میان مردم ما نیز با استقبال چشمگیری روبرو شده است. طراحی ویلا به سبک مینیمال به علت سادگی بی اندازه اش در معماری، ساخت بنا و دکوراسیون داخلی، بیش از حد جاذب و گیرا می باشد. این سبک از معماری که جزء معماری مدرن به حساب می آید به معنای حداقل گرایی می باشد. یعنی آنچه که در فضای داخلی خانه به کار برده می شود و همچنین نوع متریالی که در ساخت این نوع معماری ها استفاده می گردد، بسیار محدود و ساده می باشد. بنابراین آنچه ما در طراحی ویلا به سبک مینیمال مشاهده می کنیم، چیزی جز سادگی در فرم، سادگی در فضا، مادیات، جزئیات رنگ چیز دیگری مشاهده نمی کنیم.

مینیمالیسم، در حقیقت نوعی فلسفه طراحی و شیوه زندگی می باشد که با برقراری سادگی در شیوه طراحی و دکوراسیون خود، طرفداران زیادی را به خود جذب و معطوف داشته است. در معماری مینیمالیسم از فرم های ساده، فضاهایی با پلان های باز، حداقل استفاده از دیواره های داخلی، تاکید بر نماها و استفاده از نور طبیعی در فضاهای داخلی خانه، استفاده شده است. این نوع از طراحی مدرن، سعی دارد که با محدود نمودن جزئیات و اضافات چه در فضای بیرونی و یا فضای داخلی خانه و همچنین حذف و یا محدود کردن منحنی ها و زوایای دید، بر سادگی و مدرن بودن این نوع از سبک معماری جدید بیافزاید.

طراحی زیبا به سبک مینیمالطراحی زیبا به سبک مینیمال


نکاتی در مورد ساخت ویلای شهرکی در مناطق شمالی کشور


 

 

ویژگی های طراحی ویلا به سبک مینیمال

طراحی مینیمال، شیوه ای مدرن از طراحی و معماری می باشد که به بیان محدودیت و ویرایش فضا اشاره دارد تا افراد به وضوح در مکان، دست یابند. شاخصه ی اصلی نمای طراحی ویلای مینیمال، برخورداری از سطوح صاف و یکدست و بدون هیچ گونه المان الحاقی یا تزئینات خاص یا شاخص می باشد. در این شیوه طراحی، خطوط صاف و ممتد افقی و عمودی، مبنای مرز بندی ها قرار می گیرد. بنابراین در این نوع از سبک معماری سعی شده است که کمتر از دیوار و یا فضاهای بسته استفاده گردد.

بنابراین در ساخت این نوع سبک از معماری، ما با محدودیت متریال مواجه هستیم. تنها از دو نوع متریال، بتن به صورت اکسپوز یا پرداخت شده و یا استفاده از سیمان سفید در طراحی و معماری آن به کار برده می شود. همچنین استفاده از ماده پوششی پیوسته در بیرون نمای ساختمان، علاوه بر بالا بردن جذابیت بصری سازه، می تواند بیان کننده ویژگی ها و خصوصیات فیزیکی و بافت سازه هم باشد.

همچنین از ویژگی های شاخص و خاص در طراحی ویلا به سبک مینیمال که می توان به آن اشاره نمود، فضا و دکوراسیون داخلی یکدست و  پیوسته آن، می باشد. در معماری داخلی این نوع از سبک ها، پلان های باز با کمترین میزان دیوار به وضوح مشخص می باشد که در نتیجه چشم اندازی زیبا و یکدست را نظاره گر می باشیم. همچنین در صورتی که طراحی داخلی، نیازمند دیوار و یا فاصله کشی باشد، به تیغه کشی و مرز بندی ساختاری فضا، اقدام می گردد.

همچنین از ویژگی ها و شاخصه های طراحی ویلا به سبک مینیمال، فضاهای یکدست و هموار این نوع ، سبک معماری می باشد. فضاهایی که دارای کاربری یکسانی می باشند، مانند آشپزخانه با محیط نشیمن و یا پذیرایی، همگی با هم در یک سطح وسیع و باز قرار می گیرند.

طراحی زیبای آشپزخانه به سبک مینیمالطراحی زیبای آشپزخانه به سبک مینیمال


ویلای لوکس در شمال چه مزایایی دارد؟


 

 

همچنین آنچه که طراحی این دست از سبک معماری مدرن را با دیگر سبک های معماری متفاوت ساخته است، تزئینات و استفاده از عناصر در دکوراسیون داخلی آن می باشد. باید اشاره نمود که از ویژگی های شاخص و قابل توجه طراحی ویلاهای مینیمال، محدودیت و یا نبود هر گونه تزئینات و یا عناصر اضافی در دکوراسیون داخلی فضای ساختمان می باشد. در فضا های داخلی، فقط مبلمان و یا اشیاء ضروری چیده شده و مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین در این نوع سبک از معماری مدرن، از سطوح شیشه در طراحی آن بسیار استفاده می گردد. مثلاً از شیشه، در باز شوها ، تیغه ها، کف ها و پله ها مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از شیشه در این نوع سبک از معماری، سبب شفافیت، سبکی و گشودگی فضا می گردد. همچنین استفاده از شیشه در این نوع از طراحی مدرن، سبب می شود که نور بیشتری به محیط ویلا تابیده شده و شما می توانید نهایت استفاده مفید از نور را در طول روز داشته باشید.

یکی از ویژگی های شاخص طراحی ویلا به سبک مینیمال اهمیت استفاده از نور طبیعی در کل فضای عمومی خانه می باشد. همانطور که بیان گردید در طراحی ویلا به سبک مینیمال، فضاهایی با پلان های باز دیده می شود که این امر سبب می شود که نور طبیعی در بخش های مختلف خانه جریان پیدا کند. همچنین استفاده از سطوح دیواری با رنگ و تِم روشن و استفاده ی محدود از دکوری ها و اشیاء تزئینی، بر سادگی و جذابیت بیشتر این نوع معماری مدرن می افزاید.

طراحی مینیمال، سبک معماری جدیدطراحی مینیمال، سبک معماری جدید

 

 


 

نکاتی که در مورد ساخت ویلا در شمال باید بدانید