واقعیت های مربوط به شغل مشاور املاک

ذهنیت اکثر مردم اینگونه شکل گرفته که شغل مشاور املاک بدون زحمت و راحت در عین حال شغلی فوق العاده پر درآمد است و مشاورین املاک می توانند تنها با ایجاد یک فضایی به اصطلاح بنگاه،خط ثابت، میز و صندلی این شغل را تشکیل دهند که تنها کارشان این است که از طرفین معامله ملک حق کمیسیون بگیرند! اگر بخواهیم واقع بینانه به این موضوع نگاه کنیم باید بگوییم صحیح است که این شغل پر درآمد و زیباست، اما  در کنار این محاسن، معایبی چون: استرس، ریسک و سختی های مختص به خودش را دارد. اگر می خواهید با واقعیت های این شغل آشنا شوید ادامه مقاله را دنبال کنید.

شغل مشاور املاکشغل مشاور املاک


بهترین راهکارهای موفقیت برای مشاورین املاک تازه کار


 

 

شغل مشاور املاک چه معایبی دارد؟

مهم ترین معایب شغل مشاور املاک عبارتند از:

نبود تضمین برای موفقیت:

شغل مشاور املاک نیز مانند بقیه شغل های موجود در دنیا نیازمند مهارت و اصولی است که باید حتما قبل از شروع آن را خوب یاد گرفت تا بتوان در آن موفق شد در غیر این صورت هیچ گونه تضمین  موفقیتی برای این کار به طور صد در صدی وجود ندارد و تلاش باید در جهت زمان، پول و سرمایه‌گذاری انجام شود البته که هیچ ضمانتی در جهت موفقیت نمی توان بیان کرد زیرا برای گرفتن مدرک در چنین رشته ای نیازمند مطالعه و امتحانی مفاهیمی پیچیده و سخت است.

 

مسئولیت پذیری زیاد:

به عنوان یک فرد کاردان و مستقل باید تلاشتان در راستای برآورده شدن نیازهای مشتریان باشد زیرا در قبال معامله های فروش، اجاره‌ و خرید ملک مسئولید. از دیگر نشانه های مسئولیت پذیری می توان به گسترش ارتباطات، کسب و کار بازاریابی و مدیریت صحیح اشاره کرد زیرا اکثر تازه کاران این شغل نمی دانند میزان تلاش برای موفقیت در این شغل چقدر است.

 

نداشتن زمان معین برای بدست آوردن پول:

یکی دیگر از معایب شغل مشاور املاک در آغاز کار،  مشخص نبودن میزان درآمد است. اکثر تازه کاران در این حوزه برای ادامه دادن به کار خود نیازمند پشتوانه و منبع مالی هستند. با صبوری در طی زمان می توانید اولین قرارداد خود را به ثبت برسانید که امکان دارد این مرحله ماه ها طول بکشد و شما هنوز پولی دریافت نکنید. نکته ای که باید توجه کرد، حفظ و ساختن ارتباطات بر اساس شرایط بازار می باشد.

 

انعطاف در زمان بندی:

 انعطاف در زمان بندی به چه معناست؟ به این معناست که در صورت اعلام نیاز مشتریان هم باید انعطاف پذیر بود امکان دارد در زمان هایی که شما مشغول به کار هستید بقیه در حال استراحت و مشغول انجام مسائل شخصی باشند مانند آخر هفته ها. سوالی که این جا مطرح می شود، آیا می توانید وقتتان را برای یک مشتری که تماس گرفته است خالی کنید؟ حتی اگر زمانی که در حال استراحت با خانواده یا دوستانتان باشید؟ و لازم است در حین معامله رضایت هر دو طرفین را در نظر گرفت.

 

شغل پر استرسی است:

یکی دیگر از نقاط ضعف شغل مشاور املاک، فرآیندهای برنامه ریزی نشده است زیرا مشاورین املاک باید مهارت های لازم برای انجام معامله را داشته باشند که البته انجام هرگونه معامله ملکی برای مشاورین استرس زاست. و باید در نظر گرفت، نارضایتی هر یک از طرفین معامله پس از تلاش های پی در پی مشاور، که امکان دارد حتی به ضرر او به پایان برسد.

 

تعداد رقبای بی شمار:

داشتن رقبای زیاد جز ویژگی های منفی شغل مشاور املاک به حساب می آید. با ورود به این حرفه باید خود را برای رقبای بی شماری آماده کنید که هر تعداد به مشاورین املاک اضافه شود به همان اندازه از مشتریان شما کاهش می یابد که این عامل سبب دشواری این شغل است.

 

غیرقابل پیش بینی بودن بازار ملک:

یک حقیقتی که باید راجب این حرفه دانست، تغییرات همیشگی بازار املاک است که فرقی هم به حال خریدار و فروشنده نمی کند. عواملی چون: نامتناسبی در اعطای وام، تغییرات نرخ بهره بانکی، تأمین مالی و از همه پر اهمیت تر، افرادی که در تصمیم گیری مصمم نیستند و دائم در حال شک و تردید هستند در فرآیند تصمیم گیری بازار املاک موثرند. این عواملی که نام برده شده سبب کاهش تعداد معاملات که در نهایت کم شدن مشتریان در بنگاه است که خود عامل بروز ریسک در شغل مشاور املاک می‌شود.

 


وظایف مشاوران املاک در انجام معامله


 

 

کلام آخر

هدف از انتشار این مقاله، نگاهی درست و منطقی به مراحل کسب و کار در شغل مشاور املاک است که ما شما را با معایب این شغل آشنا کردیم. این شغل، شغلی پیچیده و گسترده ای است که اگر پشتکار و انگیزه وجود داشته باشد و بتوان به صورت اصولی آن را یاد گرفت می توان موفق شد.

شغل مشاور املاکشغل مشاور املاک