پیش بینی آینده شمال ایران با افزایش ساخت و ساز و خرید ویلا چگونه است

ساخت و ساز ویلا و آینده شمال ایران، مناطق سرسبز شما همیشه گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری در زمینه خرید و فروش مسکن، ملک و ویلا بوده است. در سالهای اخیر تغییرات گسترده ای در زمینه ساخت ویلا شکل گرفته است و بسیاری از مناطق شمالی چهره ای متفاوت پیدا کرده اند. در سالهای اخیر شما شاهد تغییرات گسترده ای در بخش های مختلف شهرهای شمالی بوده ایم. هر جا که زمین مناسب ساخت و ساز و طراحی ویلا بوده است، ساختمانی ساخته شده است. مشکلات زیاد کشاورزان و علاقه به داشتن رفاه بیشتر باعث شده است در سالهای اخیر بسیاری از زمین های کشاورزی تبدیل به ویلا شده اند. در ده سال گذشته رشد ساخت و ساز ویلا در بخش های مختلف استان مازندران باعث شده است تا ساخت و سازهای غیر قانونی و بدون مجوز نیز انجام شود ، که این موضوع به از بین رفتن محیط طبیعی منطقه مازندران بوده است. اگر دلایل این حجم از ساخت و ساز و تغییرات را از مردم مازندران، واسطه ها و فروشندگان زمین های کشاورزی بپرسید همگی جواب خواهند داد که دلیل آن چیزی جز ورود سرمایه به این منطقه نبوده است. آنچه مشخص است اگر در این زمینه کارهای کارشناسی و دقیقی انجام نشود ساخت و ساز ویلا و آینده شمال ایران دستخوش تغییرات بزرگی خواهد شد. باید توجه داشت که سرمایه هایی که بوسیله ساخت و ساز وارد مناطق شمالی می شوند در همه مناطق به صورت یکسان توزیع نمی شود. و فقط گروه خاصی از افراد از این سرمایه ها سود می برند. آنچه واضح است اگر برنامه ریزی درستی انجام نشود ساخت و ساز ویلا و آینده شمال ایران ممکن است در اثر مدیریت نامناسب به بی ثباتی و خروج سرمایه از این منطقه نیز منجر شود.

 فروش ویلاهای نیمه کاره در شمالفروش ویلاهای نیمه کاره در شمال

 

دلایلی که بر ساخت و ساز ویلا و آینده شمال ایران تاثیرگذار است

  • توزیع نادرست سرمایه ساخت و ساز در بخش های مختلف شمال کشور
  • تعدد پیمانکاران
  • ضعف در کنترل روند ویلاسازی
  • ساخت و سازهای غیر مجاز
  • ورود کارکنان دولت به این بخش با سودای درآمد زایی بیشتر
  • علاقه به داشتن سهم از طرح های اقتصادی در حال اجرا توسط افراد سودجو
  • شیب صعودی افزایش قیمت ویلا
  • تمایل کشاورزان به زندگی راحتتر
  • ایجاد تورم و حباب در بخش مسکن در سودای قرار گرفتن در مناطق آزاد تجاری

در سالهای اخیر مسئولان استان مازندران به دنبال تبدیل بخش هایی از این استان به مناطق آزاد بودند و همین مورد باعث شد تا عده زیادی از مردم فکر کنند که این طرح برای کل استان در نظر گرفته شده  است و بسیاری از ساخت و ساز ها و فروش ها تحت تاثیر این طرح قرار گرفت. اما متاسفانه فقط بخش هایی از مازندران در طرح قرار دارند و مناطق دیگر هیچ بهره ای از این طرح نخواهند برد. متاسفانه شفاف سازی لازم صورت نپذیرفته و ساخت و ساز ها و تغییرات همچنان در حال انجام است. در کنار ساخت و ساز ویلا و آینده شمال ایران ما شاهد چالش ها و تغییراتی در نوع زندگی مردم این منطقه نیز خواهیم بود که توسط افراد سودجو برنامه ریزی می شود .

 

ساخت و ساز به بهانه سود بیشترساخت و ساز به بهانه سود بیشتر

 

ساخت و ساز ویلا و آینده شمال ایران چه تغییری خواهد کرد 

ساخت و سازهای رو به رشد ویلا در مناطق شمالی باعث بوجود آمدن چالش های بسیاری شده است. پیش بینی که از آینده ساخت و ساز و خرید ویلا در شمال می شود این است که با گذشت زمان ما شاهد موارد مهم زیر خواهیم بود:

  • از بین رفتن شالیزارها و فروش آنها برای ساخت ویلا
  • توسعه نامناسب روستاها
  • از بین رفتن بافت روستایی و تاریخی
  • از بین رفتن مناطق کوهستانی و جنگلی
  • تخریب منابع ملی و محیط زیست
  • فشار بر زیر ساخت ها و عدم توسعه مناسب آن
  • تغییر فرهنگ و سبک زندگی مردم منطقه
  • رکود اقتصاد بومی منطقه که شامل بخش های کشاورزی و دامداری می شود
  • اختلاف طبقاتی بین مردم

اگر در سالهای پیش رو فکری برای حل این چالش ها نشود با گذشت زمان شاهد از بین رفتن بخش های عظیمی از مناطق شمالی خواهیم بود.  اساتید اقتصاد  بسیاری هشدار داده اند که تغییرات نامناسب و شتاب در این موارد ذکر شده باعث ایجاد یک توسعه ناپایدار در این بخش ها خواهد شد. 

 سود و افزایش ساخت ساز در شمالسود و افزایش ساخت ساز در شمال

 

 

پیش بینی های حرفه ای از ساخت و ساز ویلا و آینده شمال ایران

مناطق شمالی ایران به دلیل برخورداری از آب و هوای مناسب و زیبایی طبیعی و شباهت زیادی که به مناطق زیبای اروپایی دارد یکی از مقاصد گردشگری و سرمایه گذاری می باشد. پیش بینی های حرفه ای نشان می دهد که استان مازندران و بخش های خاصی از این استان پتانسیل زیادی برای پیشرفت و سرمایه گذاری دارند و در سال های آینده ما شاهد تغییرات عظیمی در این بخش ها خواهیم بود. اگر شما جزو افرادی هستید که قصد خرید ملک جهت سرمایه گذاری و یا انبوه سازی دارید باید به مناطق جدید با یک دید بلند مدت نگاه کنید و با بررسی شرایط پیشرفت در چند سال آینده اقدام به خرید زمین نمائید. دسترسی به این گونه اطلاعات حرفه ای با مشاوره با افراد آگاه و بررسی سند پیشرفت استان امکان پذیر است. مراقب مشاوره افراد سودجو باشید. بسیاری از کارشناسان بخش ساخت و ساز اعتقاد دارند که سود خرید ویلا و ساخت ویلا بیشتر از خرید زمین در این مناطق می باشد. شهرهایی مانند آمل، چمستان، سرخرود در فهرست مناطقی هستند که آمادگی لازم برای پیشرفت و تغییر چهره مناسب در شمال را در سالهای آینده دارند. تراکم جمعیت در این مناطق کم است و بخش های مناسبی برای ساخت و ساز ویلا بدون تغییر در چهره طبیعی مناطق روستایی را دارند. بوجود آمدن خدمات عمومی و شهری مناسب و کوتاه شدن فاصله بین شهرها و روستاها امکان سرمایه گذاری در بخش های کشاورزی و باغداری را نیز برای علاقمندان به فعالیت در این بخش ها بوجود آورده است. شمال ایران به مرور زمان دچار تغییرات عظیمی خواهد شد اما مناسب تر آن است که این تغییرات با یک شیب مناسب و بدون از بین رفتن زیبایی های این منطقه انجام شود.

 

 

مقالات پیشنهادی " سفیر ویلا" :

 

موارد مهم بازسازی بعد از خرید ویلا در شمال‌‌

آشنایی با ویلاهای پیش ساخته

موارد مهم در فسخ قرارداد خرید ویلا در شمال ‌

برخورداری از محوطه‌ی سبز ویلای شمال در هنگام مسافرت

ملک مشاع، ملک مفروز هنگام خرید ویلا در شمال‌

برای جلوگیری از اتلاف گرما چه باید کرد؟

تفاوت سبک مدرن با کلاسیک در چیست؟