معرفی ویلای پیش ساخته

امروزه علم و تکنولوژی به مانند سرعت نور، رشد و پیشرفت شگفت انگیزی کرده است. در دوره ای که ما در آن زندگی می کنیم، آن چنان زمان با ارزش تلقی می گردد که دیگر هزینه ای صرف ساخت و ساز بنا به مانند گذشته نمی شود. بلکه قطعات و تجهیزات اولیه سازه در کارخانه توسط مهندسین سازه، معماری و ساخته می شوند و فقط نیازمند سر هم نمودن و اتصال پیچ و مهره می باشند. به این شیوه از ساخت بنا در کمترین زمان ممکن، خانه یا ویلاهای پیش ساخته می گویند.

ویلاهای از پیش ساخته شده، ترکیبی از فناوری و تکنولوژی با هدف مدیریت زمان می باشند. انتخاب این نوع از ساخت و ساز برای ویلاهای شخصی خود، دیگر نیازمند پی ریزی، فونداسیون کاری، خرید مصالح و دیگر کارهایی که می بایست در هنگام ساخت خانه و یا ویلا سازی صرف می شد، خبری نیست. کافی است که شما، صاحب ویلا با انتخاب یک نوع از سازه های مختلف ویلاهای پیش ساخته، در کمترین زمان ممکن، صاحب ویلا شده و در ویلای خود همراه با سایر افراد خانواده قهوه بنوشید.

در ساخت و طراحی ویلاهای از پیش ساخته شده، مهندسین، دقت بسیار زیادی جهت ساخت این نوع خانه ها به کار می برند. از آنجا که این ویلا ها در کارخانه طراحی، ساخت و پرداخت می شوند، بنابراین تمامی امکانات از جمله طراحی دقیق اتاق، آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی ( با توجه به متراژ درخواستی صاحب خانه) ساخته می شود. همچنین تمامی محل های عبور کابل های سیم کشی برق، کانال تهویه، لوله های فاضلاب، اندازه ستون ها، دیواره، ارتفاع سقف، تمامی درست و دقیق طراحی می شوند تا کمترین پِرتی در هنگام اجرا و نصب داشته باشند.

ویلای از پیش ساخته شدهویلای از پیش ساخته شده

 

خانه و یا ویلاهای پیش ساخته شده بر دو نوع می باشند. این نوع سازه ها یا به صورت ثابت در یک مکان مشخص، ساخته شده و غیر قابل جا به جایی می باشند و یا با توجه به شناخت و نیاز صاحب ویلا و با توجه به اقلیم و شرایط آب و هوایی به صورت سیار و قابل جا به جایی، طراحی می شوند. ویلاهای پیش ساخته شده ی سیار، در قالب کانکس می باشند. اما ویلاهای پیش ساخته شده ی ثابت و غیر قابل حمل، از سازه های دقیق و استوار تری ساخته می شوند که در کارخانه طراحی شده و در محل مورد نظر صاحب ویلا، اجرا و نصب می شوند.

 

انواع متنوع ویلاهای پیش ساخته

ویلا و یا خانه های از پیش ساخته شده دارای نوع سازه های متنوعی می باشند. بنابراین با توجه به نوع سازه و متریال اولیه این نوع ساختمان ها، به انواع متنوعی تقسیم بندی می شوند که هر یک از این نوع سازه ها، دارای مزایا و ویژگی های منحصر به خود بوده که می توانید با توجه به نیازمندی ها و میزان بودجه خود یکی از این سازه ها را انتخاب کنید.

  1. ویلای پیش ساخته شده بتنی: این نوع سازه، بدنه ای از نوع فلز داشته که بسیار سبک و ارزان می باشد. این نوع سازه از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار بوده و در نتیجه قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارد. اما این نوع سازه به علت زمان بَر بودن، جهت ساخت و ساز آن در کارخانه نسبت به دیگر سازه ها، دیرتر تحویل مشتری داده می شود.
  2. ویلای پیش ساخته LSF: یکی از پیشرفته ترین، مدرن ترین و بروز ترین ویلاهای از پیش ساخته شده می باشند. متریال این نوع سازه بر پایه ورق های کم ضخامت فولادی با پوشش گالوانیزه می باشد که فضاهای خالی میان سازه با پنل های گچی پُر و طراحی می گردد. نمای بیرونی سازه نیز با توجه به معیار ها و درخواست صاحب خانه، ساخته و نصب می گردد. این نوع از ویلاهای پیش ساخته شده، وزن بسیار کمی داشته و به سرعت نصب و سر هم می گردند. استحکام و پایداری بسیار خوبی در برابر حوادث و بلایای طبیعی نظیر زلزله، آتش سوزی، سیل زدگی و... داشته که آن ها را جزء با کیفیت ترین و مرغوب ترین ویلاهای پیش ساخته قرار داده است. این نوع ویلا ها از دقت بیشتری نسبت به ویلاهای با سازه بتنی ساخته می شوند. اما نکته بسیار مهم در ساخت ویلاها و یا خانه های پیش ساخته با سازه LSF ، این می باشد که در طراحی آن ها می بایست از نیروهای متخصص و زبده استفاده گردد و تامین قطعات فلزی برای این نوع سازه، گران می باشد. همچنین در طراحی این نوع سازه ها با محدودیت در ساخت طبقات، روبرو می باشید.
  3. ویلاهای پیش ساخته شده چوبی: متریال چوب از دیرباز سهم مهمی در طراحی های داخلی منزل داشته است. چوب ها یادآور سر سبزی و گرمای طبیعت می باشند. از این رو سازه هایی بر پایه متریال چوبی، بی رقیب می باشند. ویلاهای پیش ساخته شده چوبی، دارای وزن سبک، استحکام و انعطاف پذیری بالا و همچنین از زیبایی چشم نوازی برخوردار می باشند. استفاده از این نوع ویلاها در دل جنگل، ترکیبی از زیبایی و جاودانگی را به رخ طبیعت می کشد. ویلا و یا خانه های از پیش ساخته شده اگر چه از جنس چوب می باشند اما دارای عایق حرارتی و عایق برق بوده و زنگ زدگی ندارند.زیبایی و صرف هزینه با ویلای از پیش ساخته شده

زیبایی و صرف هزینه با ویلای از پیش ساخته شده

 


خرید ویلا در شمال


 

قیمت ویلاهای پیش ساخته

در ساخت و طراحی این نوع از سازه ها، به حدی دقت عمل به خرج داده شده است که کوچکترین نقص و یا عیبی در هنگام نصب این نوع سازه ها وجود نخواهد داشت. بنابراین مقدار پِرتی آن نیز در هنگام نصب، کاهش می یابد که این عامل، نقش بسزایی در کاهش هزینه کارگر، مواد اولیه، زمان نصب و ... دارد. قیمت ویلاهای پیش ساخته شده بسیار متفاوت می باشد و بستگی به متراژ بنا ( با توجه به درخواست صاحب خانه متغیر می باشد. ممکن است یک طبقه و یا دوبلکس سفارش داده باشد که قیمت ها با هم فرق می کند)، نوع مصالح به کار رفته در هنگام تعبیه و ساخت بنا در کارخانه، همچنین به محل نصب آن نیز بستگی دارد.

 

مزایای ویلای پیش ساخته شده

  1. از مهمترین مزیت های ویلاها و یا خانه های از پیش ساخته شده، ساخت سریع و آسان آن ها می باشد. شما فقط کافی است که جنس سازه، متراژ و محل نصب ویلا را تعیین کرده تا در اسرع زمان، صاحب ویلا شوید. ویلا و یا خانه از پیش ساخته شده به مانند یک ویلا و یا خانه مدرن، می تواند علاوه بر داشتن اتاق، آشپزخانه، حمام و یا سرویس بهداشتی با توجه به در خواست صاحب خانه از امکانات لوکس و لاکچری مانند مجهز بودن به سونا، جکوزی و ... برخوردار باشد.
  2. دومین ویژگی مهم ویلاهای از پیش ساخته شده، قابلیت جا به جایی و حمل و نقل آسان آن ها می باشد. اما این نکته بسیار مهم می باشد که هر مکان و یا جغرافیایی که در حوزه اختیارات شهرداری می باشد از قبل می بایست مراحل اداری جهت گرفتن مجوز را طی نموده باشد و در صورت نداشتن ایراد، ویلای خود را در آن مکان نصب کنید.   
  3. سومین مزایای این نوع سازه ها، صرفه جویی در میزان انرژی می باشد. همانطور که ذکر گردید در ساخت این نوع سازه ها از بهترین متریال، قطعات و تجهیزات استفاده می گردد. همانطور که در ویلاهای مدولار مشاهده می شود از بهترین و با کیفیت ترین درب و پنجره با سیستم عایق بندی پیشرفته استفاده شده است. در نتیجه در هزینه انرژِی دریافتی، صرفه جویی خواهد شد.
  4. همچنین از آنجا که این نوع ویلاها از قبل در کارخانه ساخته و پرداخته می شوند و فقط جهت نصب و سر هم بندی به محل مورد نظر انتقال داده می شوند. بنابراین در هزینه هایی چون وقت، نیروی کارگر و مصالح، صرفه جویی می گردد.

		ویلا سازی از پیش ساخته شده در دل جنگل

ویلا سازی از پیش ساخته شده در دل جنگل

 

مقالات پیشنهادی " ویلا سفیر" :

آشنایی با انواع نمای ساختمان‌ در شمال

برخورداری از محوطه‌ی سبز ویلای شمال در هنگام مسافرت

برای جلوگیری از اتلاف گرما چه باید کرد؟

تفاوت سبک مدرن با کلاسیک در چیست؟

خرید ویلا با اسکلت بنتی یا اسکت فلزی؟ کدام بهتر است