عوامل بسیاری روی کیفیت و محل زندگی تاثیر می گذارد اما بی شک، تاثیری که محله ی مورد انتخاب روی این کیفیت می گذارد، از سایر عوامل موثرتر می باشد. بررسی دقیق محله ی مناسب برای خرید ویلا و موقعیت مکانی آن، باعث می شود مطلوبیت حاصل از زندگی در محله ی جدید، به مراتب زیاد شود. انتخاب محله هایی که با گذشت زمان، رشد قیمتی مناسبی دارند، باعث می شوند ارزش سرمایه گذاری بیشتر شود. با گوش دادن به اخبار های مربوط به املاک و مسکن، می توان یک رنج قیمتی مناسب برای محله های گوناگون را فهمید. در ادامه نکاتی درباره ی انتخاب محله ی مناسب برای خرید خانه خواهیم گفت تا بتوانید بر اساس آن ها، محله ی مناسبی برای خود بتوانید پیدا نمایید. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

باید در انتخاب خانه ی جدید در محله ای جدید، نهایت دقت و توجه را به کار برد

باید در انتخاب خانه ی جدید در محله ای جدید، نهایت دقت و توجه را به کار برد

 

مقدمه ای بر انتخاب محله ی مناسب

این نکته که هر چقدر خانه ی مورد نظر، دوست داشتنی و جذاب باشد اما در یک محله ی نامناسب قرار داشته باشد، به اندازه ی زیادی روی زندگی هر شخص، تاثیر می گذارد. می توان از مشکلات ریز خانه چشم پوشی کرد یا آن ها حل کرد اما تغییر محله ی مورد زندگی، امکان پذیر نمی باشد و می تواند آسیب های جدی به محیط خانواده، وارد نماید. بنابراین حتما در حین تغییر خانه، روی محله ی جدید قابل سکونت خود، تحقیق های فراوان انجام دهید تا پس از نقل مکان، دچار پشیمانی نشوید. در زیر، به مهم ترین نکاتی که باید در این راستا، به آن ها توجه کنید، اعلام شده است.

 

مهم ترین نکات برای انتخاب محله ی مناسب برای خانه

1- به طور قاطع، داشتن یک محله ی عالی بهتر از داشتن یک خانه ی عالی می باشد. به عبارت دیگر، سکونت در خانه ای مناسب در یک محله ی عالی، به مراتب بهتر از سکونت در یک خانه ی عالی و محله ای مناسب، می باشد. بنابراین در انتخاب محله ی جدید خود، دقت لازم را به خرج دهید.

2- نرخ قیمتی محله ها با یکدیگر متفاوت است. برخی از محله ها به دلایل گوناگون، در حال پیشرفت می باشند  و روز به روز بر ارزش آن ها افزوده می شود؛ درحالیکه محله هایی وجود دارند که به دلایل متفاوت تری، در حال پسرفت بوده و ارزش املاک موجود در آن ها، رو به کاهش می باشد.

		قیمت، عاملی مهم در انتخاب مسکن می باشد      قیمت، عاملی مهم در انتخاب مسکن می باشد

 

3- انتخاب محله ای که در حال توسعه می باشد و ساخت و ساز های زیادی در آن می شود، بسیار مناسب می باشد؛ زیرا این محله ها در گذشته مورد استقبال واقع نمی شدند اما اکنون، نگاه بیشتری به آن ها می شود و به مرکز کلان شهر های عمده نیز نزدیک می باشند. بنابراین هنگام انتخاب محله ی مناسب برای خود، به رونق و نشانه های آن در محله ی خود، توجه نمایید.

4- انتخاب شهری که دارای دانشگاهی با دانشجویان فراوان باشد، سبب می شود شغل و مزایای اقتصادی فراوانی در آن ایجاد شود. دانشگاه ها، صنایع پایداری می باشند که در آن ها، فراز و فرود های اقتصادی تاثیری ندارند.

5- از خریدن خانه هایی که به دانشگاه بسیار نزدیک هستند، اجتناب نمایید؛ زیرا دانشجویان ترجیح می دهند در نزدیکی دانشگاه خانه تهیه نمایند تا اینکه خوابگاه بگیرند. از طرفی دیگر، نگهداری و تمیزی خانه از جانب مستاجران، به شدت نسبت به مستاجران، کمتر می باشد و این موارد، جزو اولویت های آنان نمی باشد.

6- اگر در شهری سکونت دارید که دارای فرودگاه می باشد، توصیه می کنیم از خریدن خانه هایی که در مسیر پرواز هواپیما می باشند، دوری کنید؛ زیرا فرودگاه ها دائما در حال توسعه و رفت و آمد می باشند و آن چیزی که امروزه تحت عنوان مشکل کوچک برای شما خطاب می شود، می تواند در آینده مشکلات بزرگی را برایتان ایجاد نماید.

7- امکانات موجود در محله بسیار مهم است. این امکانات باعث می شود ارزش ملک و سرمایه گذاری، بیشتر شود و دسترسی به هرگونه وسایلی از طریق آن ها، آسوده شود. این امکانات مانند نزدیک بودن به مدرسه یا دسترسی ساده به بزرگراه ها می باشند.

8- از خریدن خانه در محله هایی که در نزدیکی پمپ گاز یا پارکینگ های ماشین می باشند، خودداری نمایید؛ این اماکن دارای شلوغی های زیادی می باشند و مناسب سکونت، نمی باشند.

9- قبل از خرید خانه در محله ی مناسب خود، در روزها و ساعت های مختلف به آن رجوع نمایید تا محله را از حالت های مختلف مانند سر و صدا و شلوغی و ترافیک، کنترل نمایید.

10- زمین خالی در اطراف خانه ی مورد نظر، بسیار مهم است؛ زیرا ممکن است در آن مدرسه یا بزرگراهی ساخته شود که تاثیر بسزایی در محل زندگی شما می گذارد.

11- از خرید خانه در نزدیکی معادن زغال سنگ یا نیروگاه های هسته ای، خودداری نمایید؛ زیرا این امکان علاوه بر شلوغی و سر و صدا، دارای خطر نیز می باشند و کیفیت زندگی شما را تحت شعاع خود قرار می دهند.

12- از خریدن خانه در نزدیکی گودال ماسه یا کارخانه نیز اجتناب نمایید؛ زیرا در این مناطق، ماشین آلات سنگین تردد می کنند و باعث اذیت شدن افراد ساکن در خانه می شوند.

محله ای که دسترسی راحت تر به مرکز شهر را داشته باشد، از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشدمحله ای که دسترسی راحت تر به مرکز شهر را داشته باشد، از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد

 

13- قبل از تهیه ی خانه در محله ی مناسب خود، درباره ی جمعیت آن محله تحقیق نمایید. برای مثال هنگامی که دارای فرزند جوانی می باشید، دوست نداشته باشید در منطقه ای ساکن شوید که قدیمی نشین می باشد.

14- توجه به مسیر مناسب و کوتاه مدت برای رسیدن به محل کار، از دیگر عوامل مهم در تعیین محله ی مناسب برای سکونت می باشد. معمولا از خانه تا محل کار بیشتر از نیم ساعت نباید طول بکشد.

15- امنیت، مقوله ای بسیار مهم می باشد که بسیاری از افراد قبل از خریدن خانه به آن توجه می کنند. قبل از خرید خانه امنیت محل را از نظر میزان جرم و جنایت بررسی نمایید و سپس اقدام به تهیه ی خانه، نمایید.

16- در محله ای ساکن شوید که از نظر جغرافیایی مناسب باشد؛ زیرا با تقسیم بندی های جدید و میزان ساخت و ساز ها، پاکسازی و مسطح کردن آغاز می شود و عوارض زمینی نیز، شروع می شود.

17- در محله ای که دارای مدرسه ای مناسب می باشد، اقدام به خرید خانه نمایید. در این موضوع حتی اگر فرزندی ندارید، اقدام به خرید نمایید؛ زیرا بر ارزش این خانه ها، روز به روز افزوده می شود و در هنگام فروش نیز، خریداران زیادی دارد.

بررسی چرخه ی زندگی در محله ی جدید، بسیار مهم استبررسی چرخه ی زندگی در محله ی جدید، بسیار مهم است

 

18- محله ها، دارای چرخه ی زندگی متفاوتی می باشند و این چرخه از از 50 تا 70 سال متغیر می باشند. برخی از محله ها در فاز رشد، برخی بدون تغییر، برخی در حال زوال و برخی دیگر نیز در حال نوسازی می باشند. حتما قبل از خرید خانه از نوع چرخه ی زندگی موجود در محله ی جدید، مطلع شوید.

19- محله های جدید، محل کسب درآمد بیشتری نسبت به محله های قدیمی می باشد.

20- به ناحیه ای که قصد عزیمت به آن را دارید، توجه نمایید؛ زیرا در برخی از مناطق، کارخانه هایی در حال تاسیس می باشد که دارای عوارضی همچون آلودگی صوتی و آلودگی هوا می باشند و این مشکلات، گریبان گیر افراد ساکن در نزدیکی آن ها می شود.

 

جمع بندی نهایی

موارد ذکر شده شما را در خرید خانه ی جدید در محله ی مناسب، یاری می کند. علاوه بر موارد فوق، عوامل دیگری نیز می توانید در انتخاب صحیح محله ی مناسب، افراد را کمک نماید. این عوامل شامل موارد شخصی، قیمت مناسب، شرایط خاص و . . . می باشد. امیدواریم به وسیله ی این مقاله، بتوانید محله ی مناسب خود را، تهیه نمایید.

حتما قبل از خرید خانه در محله ی مناسب خود، تمام ویژگی های آن محل را بررسی نمایید

حتما قبل از خرید خانه در محله ی مناسب خود، تمام ویژگی های آن محل را بررسی نمایید

 

مقالات پیشنهادی " ویلا سفیر":

 

تا کنون با خرید ویلا در شمال سرمایه‌گذاری کرده‌اید؟

دلیل خرید ویلا در شمال منطقه محمود آباد

نکاتی که باید در خرید ویلا در شمال باید رعایت کرد