مناطق شمالی ایران به دلیل داشتن مناطق بکر و زیبایی همچون جنگل و دریا و داشتن آب و هوای مناسب، همواره مورد علاقه ی بسیاری از افراد بوده است. کافی است چند روزی تعطیل باشیم و سری به این مناطق بزنیم تا حال و هوایمان عوض شود. البته باید ترافیک زیاد و حجم عظیمی از مردم برای ورود به این مناطق را نیز در نظر گرفت. با افزایش زیاد مسافرین به این مناطق، باید افزایش قیمت ها را نیز در نظر داشته باشیم. بنابراین بسیاری از افراد فکر سرمایه گذاری در این مناطق را می کنند و در نظر دارند ایده ی خرید ویلا در شمال را عملی نمایند. این کار، علاوه بر صرفه ی اقتصادی، باعث سرمایه گذاری نیز می شود. در ادامه بیشتر با موضوع خرید ویلا در شمال آشنا می شویم و از ابعاد گوناگون آن را مورد بررسی قرار می دهیم.

 

خرید ویلا در شمال نمای جنگلی داشته باشد یا ساحلی؟

مناطق شمالی با داشتن دو منطقه ی بکر و زیبا یعنی جنگل و دریا، سبب شده افراد متمایل به خرید ویلا در شمال، به تکاپو بیافتند که ویلا در منطقه ی جنگلی بخرند یا دریایی؟ همانطور که از نام این دو نوع ویلا مشخص است، ویلای مشرف به دریا، نمای آبی دریا را به ارمغان می آورد و در طرف مقابل، ویلایی که در نزدیکی جنگل و خارج از بافت شهری باشد، آرامش و صدای روح نواز پرندگان را پوشش می دهد. حال سوال این می باشد که کدام ویلا بهتر است؟

 

ویلای ساحلی

ویلای ساحلی، در نزدیکی مرکز شهر قرار دارند و با طی کردن مدت زمان کوتاهی، قادر خواهید بود به مراکز خرید در سطح شهر، دسترسی داشته باشید. ویلاهای ساحلی، به دلیل نزدیکی به دریا، دارای جوش و خروش فراوان می باشند و محیطی هیجان انگیز و دل نشین را برایتان رقم می زنند. البته باید این نکته را نیز ذکر کرد که اگر از گرما بیزارید، قید خریدن ویلا در شمال و در نزدیکی دریا را بزنید؛ زیرا در فصل تابستان دمای این مناطق بسیار زیاد و شرجی می باشد. همچنین به دلیل مرطوب بودن این مناطق در شمال، همواره در معرض تعمیر و خرابی می باشند و به طور مرتب باید مورد بررسی قرار گیرند و اگر دارای مشکلاتی بودند، مورد تعمیر قرار گیرند.

نوعی ویلای ساحلینوعی ویلای ساحلی

 

ویلای جنگلی

در دسته ی دیگر، ویلاهای جنگلی وجود دارند که به دور از مناطق شهری می باشند. از خصوصیات بارز این مناطق،  آرامش مثال زدنی آن می باشد که به دور از حواشی موجود درون شهر ها می باشد. برخلاف ویلاهای ساحلی، ویلاهای جنگلی از قیمت پایین تری برخوردار می باشند. اگر به دنبال آرامش هستید و دوست دارید هزینه ی کمتری برای یک ویلا خرج کنید، پیشنهاد می کنیم از ویلاهای جنگلی استقبال نمایید. البته باید قبل از ورود به این ویلاها، وسایل مورد نیاز خود را تهیه نمایید؛ زیرا این ویلاها معمولا خارج از بافت شهری می باشند. همچنین باید به امنیت این ویلاها، توجه خاصی داشت؛ زیرا در خارج از مناطق شهری وجود دارند و در گزند دزد ها یا حیوانات وحشی می باشند.

نمایی از ویلای جنگلینمایی از ویلای جنگلی

 

ویلای شهرکی چه می باشد و دارای چه مزایایی می باشد؟

ویلاهای شهرکی، به آن دسته از ویلاهایی گفته می شود که درون یک زمین وسیع قرار دارند و به صورت 24 ساعته توسط نگهبان، تحت مراقبت قرار دارند. این ویلاها به صورت مستقل از محیط بیرون می باشند و ورود و خروج افراد متفرقه به درون آن ممنوع می باشد. این دسته از ویلاها مختص افرادی است که زمان های خاصی در سال را صرف سکونت در آن می کنند. این ویلاها یک مجموعه بزرگ می باشند و دارای فضای سبز و زمین بازی کودکان می باشند. البته سکونت در این ویلاها دارای هزینه ی ماهانه می باشد و این هزینه صرفا برای سکونت نمی باشد و به صورت دائمی باید پرداخت شود. ویلاهای شهرکی دارای مشتری های خاصی می باشد و فروش آن به سرعت میسر نمی باشد؛ بنابراین برای فروش آن باید مدتی منتظر باشید تا مشتری خاص آن پیدا شود.

نمایی از ویلاهای شهرکینمایی از ویلاهای شهرکی

 

برای خرید ویلا در شمال باید چه نکاتی را توجه نماییم

افرادی که قصد خرید ویلا در شمال یا سرمایه گذاری در این مناطق را دارند، باید نکاتی را توجه نمایند تا از خرید خود پشیمان، نشوند. برخی از این نکات به شرح زیر می باشد:

 

خرید ویلا در شمال متناسب با بودجه

شاید مهم ترین فاکتور برای خرید ویلا در شمال، مقدار بودجه و توان مالی شخص باشد. معمولا افرادی که قصد خرید ویلا در شمال را دارند، ابتدا با توجه به میزان بودجه ای که دارند، ویلاهای متناسب با آن را می بینند و سپس با توجه به تعداد افراد و ابعاد ویلا، نسبت به تهیه آن اقدام می کنند.

خرید ویلا در شمال منوط به شش دانگ بودن سند ویلا

حتما قبل از خرید ویلا در شمال، از شش دانگ بودن سند آن اطمینان کافی را حاصل نمایید؛ زیرا در صورت وجود هرگونه ابهام درباره ی سند آن، در آینده با مشکلات زیادی رو به رو می شوید. این مورد در ویلاهای شهرکی بیشتر دیده می شود. هنگامی که یک کارفرما ویلایی را در شهرکی می سازد و قبل از پایان ساخت آن، به شخصی می فروشد، ابهاماتی درباره ی سند شش دانگ آن، به وجود می آید. در این حالت خریدار تنها باید مبلغی را به عنوان پیش پرداخت به کارفرما انتقال دهد و از واریز کل مبلغ، خودداری نماید. همچنین باید هنگام اتمام کار، از آزاد بودن سند و در رهن نبودن آن در بانک نیز اطمینان کامل کسب شود تا از بروز هرگونه مشکل پس از خرید ویلا در شمال، جلوگیری به عمل آید.

 

سخن پایانی

ویلاهای شمالی، ارائه دهنده ی حس خوب هیجان و آرامش هستند و باعث می شوند از هیاهوی موجود در شهر های شلوغ علی الخصوص پایتخت، دور شوید. ویلاهای ساحلی باعث افزایش هیجان و تفریح و ویلاهای جنگلی، باعث انتقال آرامش بیشتر به اشخاص، می شوند. البته باید قبل از خرید ویلا، تحقیقات کاملی درباره ی علاقه مندی به نوع ویلا ( ساحلی، جنگلی، شهرکی ) انجام شود و سپس از تمام زوایا شامل بودجه و سند ویلا، اطمینان کامل نسبت به ویلا، کسب شود تا پس از خرید ویلا در شمال، پشیمانی عاید نشود. امیدواریم از خواندن این مقاله، نهایت استفاده را ببرید.