موارد مهم در فسخ قرارداد خرید ویلا در شمال ‌

در قرارداد خرید یا فروش ملک، بندی وجود دارد که به عنوان فسخ قرارداد ذکر شده است. زمانی عمل فسخ قرارداد صورت می‌گیرد که خریدار یا فروشنده از تصمیم خود منصرف شود. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا در مورد شرایط فسخ قرارداد در مراحل مختلف خرید یا فروش مطالب مفیدی در اختیارتان قرار دهیم.

 

مراحل فسخ قرارداد خرید یا فروش‌

شما برای فسخ قرارداد خود می‌توانید از سه روش زیر اقدام نمایید:

  1. حکم قانون: این روش زمانی انجام می‌شود که بنابر شرایط و حکم قانون باشد.
  2. فسخ: ممکن است در قرارداد یکی از طرفین قصد انحلال داشته باشد‌.
  3. اقاله: در قرارداد خرید و فروش دو طرف رضایت انحلال قرارداد را داشته باشند.

در نظر داشته باشید که شما زمانی حق فسخ قرارداد را خواهید داشت که زمان آن تعیین شده باشد‌. هم‌چتین در تمام قراردادها مانند؛ خرید،فروش و اجاره باید زمان فسخ قرارداد منعقد گردد. اگر در قراردادی تنها یک طرف معامله راضی نباشد می‌تواند به راحتی در زمان تعیین شده فسخ قرارداد آن را فسخ نماید به این ترتیب لازم نیست که دو طرف رضایت بر فسخ داشته باشند.

فسخ قرارداد خرید ویلا در شمالفسخ قرارداد خرید ویلا در شمال

 

حتما به جملات و کلمات نوشته شده در عقد قرارداد دقت لازم داشته باشید و اگر معنای جمله یا کلمه‌ای را متوجه نشدید حتما از یک کارشناس بپرسید چرا که ممکن از هرگونه اعتراض و یا حقی از شما گرفته شود. به عنوان مثال (اسقاط کافه‌ی خیارات) این جمله در بعضی از قراردادها نوشته شده است که حق اعتراض را از فروشنده و یا خریدار سلب می‌کند. هم‌چنین به یاد داشته باشید که مبلغی از طرف معامله‌ای که به هر دلیلی قرارداد را فسخ کرده باشد، متحمل می‌شود که باید مبلغ تعیین شده جهت ضرر و زیان معامله‌ی فسخ شده را پرداخت نماید.

 

توجه به نکات مهم در فسخ قرارداد

در برخی از موارد ممکن است ملکی به دلیل تخلف از هر کدام از طرفین فسخ شود. به طور نمونه، مستاجری که به ملک خسارت وارد کرده، یا در زمان مشخص اقدام به تخلیه نکرده، یا پرداخت اجاره ماهیانه تاخیر داشته که اگر هر کدام از این موارد باشد به عنوان شرط‌های فسخ قرارداد یاد می‌شود. اگر قصد خرید یا فروش ویلا در شمال را دارید حتما از زمانی که قرارداد منعقد شده است به حق فسخ قرارداد توجه لازم را داشته باشید. چنانچه در برخی از شهرهای شمالی مانند؛ نور و چمستان در مناطق جنگلی ممکن است ویلای شما در بافت نباشد که در این صورت حتما برای جلوگیری از هرگونه ضرر و زیان عنوان حق فسخ قرارداد در اینجا لازم و ضروری می‌باشد.

 

مقالات پیشنهادی " سفیر ویلا " :

 

ملک مشاع، ملک مفروز هنگام خرید ویلا در شمال‌

نکاتی درباره ی انتخاب محله ی مناسب برای خرید ویلا یا خانه

تا کنون با خرید ویلا در شمال سرمایه‌گذاری کرده‌اید؟

دلیل خرید ویلا در شمال منطقه محمود آباد

نکاتی که باید در خرید ویلا در شمال باید رعایت کرد