آشنایی با انواع نمای ساختمان‌

نمای یک ساختمان از دیرباز یکی از مولفه‌های بوده که تاثیر به سزایی در جلب توجه افراد داشته است؛ به طوری که تاثیر آن را در انتخاب ویلا و یا بنا می‌بینیم. ایرانیان از گذشته تا به امروز اهمیت بسیاری به نمای ساختمان‌ها داده‌اند چرا که این مسئله در طراحی و ساخت بناهای تاریخی باقی مانده در شهرهای مختلف مورد توجه بوده است. همانطور که می‌دانید انتخاب نمای ساختمان دارای انواع مختلف است که به فرهنگ و رسوم آن شهر بستگی دارد. در ادامه‌ی این مطلب همراه باشید تا با انواع نمای ساختمان آشنا شوید.

 

معرفی انواع نماهای ساختمان هنگام خرید ویلا در شمال

نمای سنگی‌: ویژگی‌ برتر این نما در کنار زیبایی که به ساختمان می‌بخشد، از قیمت مناسب و ماندگاری بالا برخوردار است. در این میان سنگی که بیشتر برای نمای ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد سنگ تراورتن است که به دلیل درگیری مناسب با ماسه و ملات موجب ماندگاری و استحکام نمای در طولانی مدت می‌باشد. برخی از مناطق و شهرهای شمالی مانند؛ محمود آباد و چمستان در ساخت نمای ساختمان از نمای سنگی استفاده می‌کنند. به این ترتیب در هنگام خرید ویلا در این شهرها می‌توانید نمای سنگی را در آن‌ها مشاهده کنید.

نمای آجری‌: این نوع نما بیشتر در بناهای قدیمی و مناطقی که آب و هوای خشک دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طوری که ممکن است این نما را در رنگ‌های مختلف و ساختمان‌های در مناطق مرکزی و جنوبی ایران مشاهده کنید.

خرید ویلا در شمالخرید ویلا در شمال

 

نمای چوبی‌: اگر در گذشته نگاهی به خانه‌های شمالی کشور دقت کنید؛ خواهید دید که سازه‌ی بیشتر خانه‌ها از چوب و گل می‌باشد. با گسترش مصالح ساختمانی جدید و افزایش قیمت چوب سبب شده تا امروزه فقط در قسمت‌های مختلف ساختمان از چوب استفاده می‌کنند. هم‌چنین استفاده از چوب در ویلاهای شمالی علاوه بر سازگاری با طبیعت شمال باعث افزایش قیمت ویلا در شمال نیز می‌شود.

نمای سیمانی‌: می‌توان این نما را جزو نماهای پرطرفدار که سبب مقاومت بیشتر نما در شرایط مختلف آب و هوایی می‌باشد. نام برد.

نمای شیشه‌ای‌: عمده کاربرد این نوع بنا بیشتر برای ساختمان‌های تجاری کاربرد دارد، چرا که از سبکی مدرن برخوردار است. البته به یاد داشته باشید که نمای شیشه به دلیل عبور دادن نور از خود می‌تواند در فصل‌های گرم موجب اذیت شود.

نمای سرامیکی‌: برای نمای ساختمان ویلا به دلیل قیمت مناسب، نصب آسان و هم‌چنین مقاومت قابل توجه از نماهای سرامیکی استفاده می‌شود.

نمای کامپوزیت‌‌: ترکیب به کار رفته در این نوع نما از دو لایه آلومینیوم و یک هسته پلی اتیلن می‌باشد. از نمای کامپوزیت می‌توانید در انواع مختلف آب و هوا برای نما ساختمان استفاده کنید.

نمای رومی‌: در گذشته بیشتر استفاده از این نما در میان رومیان صورت می‌گرفت اما کم کم پرکاربرد شدن آن نزد ایرانیان نیز در نمای ساختمان ایجاد شد.

 

‌سخن پایانی

در این مقاله با انواع نما و ویژگی‌های آن آشنا شدید. حال برای خرید ویلا می‌توانید بسته به محیط و سلیقه فردی نمای مورد نظر خود در را انتخاب کنید. شما امکان آن را دارید تا در هنگام خرید و فروش ویلا در شمال انواع بناها را مشاهده نمایید.

 

مقالات پیشنهادی " سفیر ویلا " :

تفاوت سبک مدرن با کلاسیک در چیست؟

خرید ویلا با اسکلت بنتی یا اسکت فلزی؟ کدام بهتر است

از ضوابط طرح هادی روستایی چه اطلاعاتی دارید؟

معنی کلمه ی اکازیون در معامله ی ملک چیست؟

برخورداری از پروانه ساختمانی و مجوز پایان کار‌

اساسی ترین مشکلات خانه های قدیمی