برخورداری از محوطه‌ی سبز ویلا در هنگام مسافرت

اهمیت مراقبت از گل و گیاهانی که در ویلای شما وجود دارند و به مراتب رشد می‌کنند، مسئله‌ی مهمی به خصوص در فصل‌های بهار و تابستان می‌باشد. اگر هنگام خرید ویلا در شمال از افراد بومی نیستید بهتر است برای حفظ فضای طبیعت ویلای خود چاره‌‌ای بی‌اندیشید. حال در این مقاله قصد داریم در مورد نکاتی که سبب می‌شود تا در هر زمان که از ویلای خود بازدید می‌کنید همیشه با فضای سبز ویلای خود مواجه شوید.

  • حذف علف‌های هرز‌: هر چند یک بار در مسافرت‌هایی که به ویلای خود در شمال می‌روید، بهتر است برای رسیدن مواد معدنی به گیاهان علف‌های هرز باغچه یا باغ را از بین ببرید.
  • اهمیت لاشبرگ‌: برای آن که ریشه‌ی گل و گیاهان باغچه‌ی شما در فصل گرما از بین نرود از لاشبرگ در ۶ سانتی خاک استفاده کنید چرا که مانع از تبخیر آب می‌شود.
  • شرایط آبیاری خودکار‌: اکثر کسانی که در شمال ویلا دارند از آبیاری خودکار برای آبیاری گیاهان و باغچه‌ی خود استفاده می‌کنند. به یاد داشته باشید بهترین زمان برای آبیاری شب است لذا میزان تبخیر شدن آب کم می‌باشد. هم‌چنین در فصل‌های گرم سال برخلاف فصل‌هایی که بارندگی وجود دارد، میزان آبیاری را بیشتر کنید.

گیاهان رونده باعث می‌شوند تا باغچه‌ی شما با گل و گیاهان دیگر تنیده شوند؛ بنابراین برای جلوگیری از آن بهتر است تا از یک چوب قائم برای پیش‌روی آن استفاده کنید.

خرید ویلا در شمالخرید ویلا در شمال

 

انواع آبیاری گیاهان بعد از خرید ویلا در شمال

آبیاری با بطری: اگر در ویلای خود گل‌هایی دارید که در گلدان رشد می‌کنند، بهترین گزینه برای نگهداری آبیاری توسط بطری می‌باشد. به این ترتیب قبل از ترک ویلا می‌توانید با ایجاد سوراخ‌هایی در بطری‌های پلاستیکی پر آب، آن را به صورت معکوس در گلدان بگذارید تا در روزهایی که در ویلا نیستید آبیاری گیاهان صورت گیرد.

آبیاری با نخ: روشی دیگر برای آبیاری گیاهان که توسط نخ می‌باشد. در این روش با استفاده از نخ‌هایی که نازک نباشد مانند کتان تهیه نمایید، سر آن را حدود 7 سانتی متر درون خاک قرار داده و قسمت بعدی آن را درون یک بطری پر آب بگذارید تا آبیاری به خوبی صورت گیرد. هم‌چنین در نظر داشته باشید که علاوه بر ارتفاع زیاد بطری از لبه‌ی گلدان  آن را در معرض مستقیم نور خورشید قرار ندهید تا آب موجود در بطری و نخ تبخیر نشود.

به یاد داشته باشید زمانی که قصد دارید تا ویلا را ترک کنید گلدان‌هایی که در مقابل آفتاب هستند را به مکان‌هایی که سایه دارند منتقل نمایید تا نور کافی به آن‌ها برسد. علاوه بر آن بهتر است تا اگر در باغچه‌ی ویلای خود صیفی‌جات کاشته‌اید در صورت ترک ویلا آن‌ها را برداشت کنید یا اگر برخی از گیاهان شما گل داده‌اند برای جلوگیری از پژمردگی آن‌ها را بکنید و در خانه از دیدن آنها لذت ببرید.

 

کلام پایانی

بهتر است قبل از خرید ویلا، علاوه بر تخمین قیمت ویلا در شمال توجه خاصی به فضای سبز موجود در ویلا نیز داشته باشید. لذا وجود فضای سبز در ویلا با آب و هوای دل‌پذیر شمال مفهوم پیدا می‌کند. در برخی از شهرهای مختلف شمالی مانند: محمودآباد، نوشهر، نمک آبرود، کلارآباد، رویان، چمستان، نور و... ویلاهای با طراحی منحصر به فرد از فضای سبز ساخته شده‌اند گه هنگام خرید با فروش ویلا در شمال بسته به سلیقه‌تان می‌توانید از آنها بهره‌مند شوید.

 

مقالات پیشنهادی " سفیرویلا" :

برای جلوگیری از اتلاف گرما چه باید کرد؟

تفاوت سبک مدرن با کلاسیک در چیست؟

خرید ویلا با اسکلت بنتی یا اسکت فلزی؟ کدام بهتر است

از ضوابط طرح هادی روستایی چه اطلاعاتی دارید؟

معنی کلمه ی اکازیون در معامله ی ملک چیست؟