امروزه جهان رو به پیشرفت و‌ مدرنیته شدن گام برداشته است، و‌ این تکنولوژی در حوزه  ساختمان هم، تأثیرات مثبتی ایجاد کرده است، و هر ساختمان با سازه و نماهای متفاوت، با توجه به سلیقه مالک، اجرا می گردد، و باید بیان داشت، ما امروزه، این روند را در شمال کشور، و بر روی ویلاها هم مشاهده می کنیم، که سبک اجرا و ساخت بنا، با زمانهای قبل بسیار متفاوت است، و اکثریت به صورت دوبلکس، نیم پیلوت، تریبلکس، و ... ساخته شده اند، که ما در این مقاله، به صورت جداگانه، به توضیح کامل هر کدام از سازه های ویلایی، جهت اطلاعات بیشتر میپردازیم، پس ما را همانند همیشه، همراهی کنید.

 

« انواع ویلا»

ویلای فلت چیست؟

یکی از قدیمی ترین نوع ویلا می باشد، و در گذشته، بیشتر ویلاها با این نوع سازه، و بصورت همکف ساخته می شدند، که امروزه، به دلیل گرانی زمینها و تورم اقتصادی و همچنین پیشرفت و تغییر نقشه های اجرایی، سبب گشته، ویلاها بصورت، دوبلکس و تریبلکس اجرا گردند، باید بیان داشت، در شمال کشور، افراد بسیاری را می بینیم که در حال تعمیر و بازسازی ویلاهای خود از حالت فلت، به دوبلکس و تریبلکس هستند.

 

تصویر ویلا فلت


 

ویلای نیم پیلوت چیست؟

 ویلاهای موجود در شمال کشور، و اقساع نقاط کشور، را با نام نیم پیلوت، یا نیم دوبلکس، توسط مهندسان و ناظران اجرا می گردد، و به سبب اختلاف سطح کمی که نسبت به سازه های دوبلکس دارد، نمی توان این نوع ویلا را، جزء اعضای خانواده ویلاهای دوبلکس دانست، ویلاهایی که نیمه دوبلکس معرفی می شوند، معمولا، با ایجاد دو یا سه پله، سطح فضا را بالاتر اجرا می کنند، که با این روش، هم جلوه و زیبایی خاصی به ویلا بخشیده، و همچنین از فضاها به بهترین نحو، استفا‌ده می شود، در این نوع ویلا با چنین سازه ای، یک اتاق را در سطح بالاتر ی از زمین می سازند، تا بتوانند از فضای زیر این اتاق، برای موتورخانه،انباری و یا پارکینگ استفاده نمایند، وقتی از ویلای نیم پیلوت سخن به میان می آید، اکثریت عموم مردم، به یک ویلا با نقشه ی دو اتاق خوابه در طبقات، می اندیشند، ولی فکری کاملا اشتباه است، و در واقعیت ویلاهای نیم دوبلکس سازه ای متفاوت تر از دوبلکس دارند، و همچنین از نظر قیمتی هم، متفاوت می باشند، و نسبت به ویلاهای فلت گرانتر، و نسبت به دوبلکس ارزانتر هستند.

 

تصویر ویلا نم پیلوت


 

ویلای دوبلکس چیست؟

هنگامی که  از ویلای دوبلکس سخن به میام می آید، منظور طراحان و بیشتر مالکان، این است، که برای دسترسی به امکانات و اتاق های موجود، باید شاهد تغییر اختلاف در طبقات باشیم، به طور کلی طراحی سازه ای این ویلاها، بصورت طبقه ای، یا دو سطح متفاوت اجرا می گردد، و یکی از مشخصه های اصلی همه ویلاهای دوبلکس، وجود پلکان می باشد، که عضو جدایی ناپذیر در این گونه بناهاست، و طراحان در این حوزه، بسیار میکوشند، تا پلکانی طراحی کنند، که جلوه خاص، و زیباتری به فضای، داخلی ویلا ببخشد، و بر اساس سلایق و پیشنهاد طراحان، پله های داخلی ساختمان می تواند، دورانی، مارپیچ، سه طرفه، نیم دایره، و... باشد، و یکی از عاملی که به طراحی پله بستگی دارد، میتوان گزینه مساحت زمین باشد.

 تصویر ویلا دبلکس


 

«نکات مهم در خرید ویلاهای دوبلکس و نیم دوبلکس»

 

* ویلا دوبلکس، بر حسب ارتفاعی که در سازه ساختمان ایجاد میکند، میتواند یک چشم انداز زیبایی را برای بنا، و خانوار ایجاد کند، بر همین اساس، در هنگام خرید ویلا، حتما به این نکته توجه کنید.

* متریال کاربردی در ساختمان، از مهمترین نکاتی است، که باید مورد، بررسی قرار گیرد، چون قرار است بعد از معامله، در این مکان زندگی جریان گیرد،. و در صورت نامرغوبی مصالح، در آینده دچار مشکل جیران ناپذیری، خواهید شد.

* قانونی، و حقوقی بودن سند و ساختمان، جزء ضروری ترین گزینه ها، برای کنترل می باشد، چون خرید ویلا و زمین، معامله ای بسیار تخصصی می باشد، و پیشنهاد میشود، در این حوزه از افراد خبره، و با تجربه، مشاوره و راهنمایی دریافت نمائید، و باید بیان داشت، چنانچه بین دوراهی و سردرگمی مانده اید، و انتخاب گزینه برای شما دشوار گردیده، بهتر است، با مجموعه ویلا سفیر تماس برقرار کنید، تا بتوانید یک سرمایه گذاری خردمندانه ای، داشته باشید.

 انتخاب بهترین ویلا


 

«مزایا و معایب ویلا دوبلکس»

 • به دلیل طراحی که در این نوع، ویلاها، صورت میگیرد، فضای عمومی خانه، و‌ اتاقهای استراحت، و ... از یکدیگر، جدا شده اند، و به نوعی باعث ایجاد حریم خصوصی گردیده اند.

• گاهی اوقات، مالکان به دلیل نداشتن، فضای بسیار زیاد، برای ساخت و ساز، از ارتفاع برای جبران زمین استفاده میکنند، و فضاها را در طبقات شکل می دهند.

• ما در زندگی خود، آسایش و امنیت را از اولویتهای طبیعی هر خانه میدانیم، و به همین دلیل نمیتوانیم، همانند فرهنگها و زندگانی، افراد غربی پیروی کنیم، و به دلیل دوبلکس بودن، فضای خالی را اجاره دهیم، چنانچه مسیر عبور و مرور، مجزا باشد، میتواند، یک گزینه، برای کسب درآمد باشد.

 • از معایب ویلای دوبلکس، میتوان به سر و‌صد، اشاره کرد، که میتوان از طریق اصولی بسیار تأثیر گذار باشد.

• امروزه به دلیل تورم و مشکلات اقتصادی، بازسازی و تعمیرات اینگونه ویلاها بسیار، پرهزینه  می باشد، و همچنین به دلیل، سطح ارتفاع و وسعت خانه، مسئله سرمایشی و گرمایشی هم میتواند، یک گزینه منفی باشد.

• در هنگام ساخت پله ها، حتما به ارتفاع استاندارد، پله ها، و همچنین امنیت(نرده)  توجه نمائید.

 مزایا و معایب ویلا دوبلکس


 

«خرید ویلا دوبلکس بهتر است یا نیم دوبلکس؟»

 هر شخصی، در زندگی، چنانچه قصد خرید، و‌ سرمایه گذاری را دارد، در اولویت اول، با توجه به بودجه مالی، و بر اساس سلیقه خود برنامه ریزی می کند، اگر در این راه از بودجه، کمی برخوردار هستید، مشاوران حقوقی مجموعه، پیشنهاد میکند، به سمت فایل ویلاهای نیم دوبلکس بروید، زیرا در این بناها، از متریال، و مصالح کمتری نسبت به سایر ویلاها، استفاده شده، و بنابراین ارزانتر است، ولی در مقابل، قیمت ویلا برای شما مسئله ای نیست، و صرفا به دنبال و با امکانات مناسب و مدرن هستید، حتما از این فایلها، دیدن کنید. 

 

 فروش ویلا دوبلکس شمال

 

فروش ویلا نیم پیلوت

 

خرید ویلا دوبلکس سنددار

 

خرید ویلا تریبلکس

ویلا دوبلکس لخم یا نیم دبلکس؟


 « طراحی دکوراسیون داخلی ویلاهای دوبلکس»

سبک ساخت ویلاهای دوبلکس بصورت مدرن بوده است، و به همین جهت طراحی داخلی بنا، به تبعیت از نوع اجرا، بصورت مدرن و با وسایل لوکس دکور می شود، به یک نکته ای که در طراحی ویلاهای دوبلکس، بسیار حائز اهمیت است، چنین می باشد که، اتاقهای خواب، حمام، در طبقات بالا و قراگیری آشپزخانه، سرویس بهداشتی، اتاق مهمان و نشیمن و پذیرایی در طبقه اول، سبب گشته حریم خصوصی حفظ گردد، و دلیلی برای، محبوبیت این نوع ویلا، باشد، همچنین باید، قبل از اجرا، نکاتی بین مالک و طراحان رعایت گردد.

* باید سبک و میزان هزینه ای پرداختی مشخص گردد.

* از تزئین و بکارگیری وسایل بزرگ و حجیم پرهیز گردد.

* إلمان ها و انتخاب وسایل بر اساس فرهنگ و روحیات مالک باشد.

* رنگ بندی و ترکیب انتخاب رنگ، باید طبق سلایق مشتری باشد.

طراحی داخلی ویلا

 


 

در کلام آخر، از  همراهی شما بسیار سپاسگزارم، و امیدوارم از مطالب، استفاده کامل را برده باشید، و امیدوارم همیشه تندرست و زندگی همراه با خیر و برکت داشته باشید.