خرید ویلا شمال و مصالح ساختمانی مهم در ویلای جنگلی

شمال کشور یکی از مقاصد مهم مسافران در تعطیلات و آخر هفته‌ها می‌باشد. چرا که وجود طبیعت بکر و مناظر منحصر به فرد هر مسافر و گردشگری را به خود جذب می‌کند. به همین دلیل است که اغلب افراد با خرید ویلا شمال و ساخت ویلا در این راه سرمایه‌گذاری کرده و سرمایه خود را حفظ می‌کنند. برای ساخت ویلا در شمال زمین‌های بسیاری وجود دارد، که بستر سرمایه‌گذاری در این زمینه‌ را برای افرادی که به دنبال سرمایه‌گذاری هستند، فراهم کرده است.

به این نکته توجه داشته باشید که برای موفقیت در ساخت و ساز ویلا در شمال، لازم است تا نکاتی را رعایت کنید. استفاده از مصالح با کیفیت یکی از موارد بسیار پر اهمیت در ساخت ویلا می‌باشد. چرا که برخورداری از کیفیت بالا در مصالح ساختمانی نقش بسزایی در ساخت ویلا دارد که در ادامه به ویژگی‌های مصالح ساختمانی اشاره کردیم. اینکه از چه مصالح مرغوبی برای ساخت ویلا در شمال استفاده کنیم بر عهده معمار و سازندگان می‌باشد. هم‌چنین مصالحی که برای ساخت ویلا در شمال مورد استفاده قرار می‌گیرد به دو عامل؛ نوع ویلا، خانه یا آپارتمان، شرایط اقلیمی و رطوبت در منطقه مورد نظر بستگی دارد.

 

ویژگی ویلاهای جنگلی

ویلاهای جنگلی یکی از پرطرفدارترین مناطق برای خرید ویلا شمال به شمار می‌روند. چرا که دارای رطوبت کمتر از ویلاهای ساحلی و طبیعت دل‌پذیر با آب و هوای پاک می‌باشد. موقعیت ویلاهای جنگلی به گونه‌ای است که فاصله‌ی بسیاری با شهر دارد، به همین دلیل خبری از شلوغی، هیاهوی شهر و آلودگی هوا در آن نیست. ویلاهایی که در دل جنگل ساخته می‌شوند از نمونه ویلاهای بسیار ایده‌آل برای افرادی که مشکل تنفسی و ریوی دارند می‌باشد. به این ترتیب بسیاری از افراد که به چنین بیماری مبتلا هستند، تمایل به خرید ویلا شمال به صورت جنگلی دارند تا بتوانند از آب و هوای تمیز آن استفاده کنند.

خرید ویلا شمال به صورت جنگلیخرید ویلا شمال به صورت جنگلی

 


 خرید ویلا چوبی در شمال


 

حتما به این نکته دقت داشته باشید که ویلاهای جنگلی مانند ویلای ساحلی باید طبق اصول خاصی ساخته شوند. بنابراین استفاده از مصالح ساختمانی با کیفیت در ساخت ویلا بسیار با اهمیت است. اگر از مصالح ساختمانی نامرغوب استفاده شود، خواهید دید که در مدت زمان کوتاهی ویلا دچار فرسودگی و خرابی می‌شود.

 

مراحل ساخت ویلای جنگلی

دقت به مراحل ساخت ویلای جنگلی از نکات مهم در ساخت ویلا می‌باشد. در ابتدا لازم است به این نکته توجه کنید که اسکلت اصلی بنا باید از جنس بتن ساخته شود. به این دلیل که شرایط آب و هوایی شمال کشور دارای رطوبت بالایی می‌باشد و استفاده از اسکلت آهنی به مرور زمان دچار زنگ‌زدگی می‌شود و نیاز است تا ویلا را بازسازی کنید.

در مرحله‌ی بعدی بعد از ساخت اسکلت، نیاز است تا دیوارهای بنا را بسازید. در این مرحله نیز بهتر است از بلوک‌های بتنی استفاده کنید. چنانچه بلوک‌های بتنی قیمت بالاتری به  نسبت بلوک‌های آجری دارند، اما دارای مقاومت بالایی می‌باشند و برای ساخت ویلا شمال بسیار مناسب هستند.

بعد از آنکه بخش‌های مختلف ویلا با بتن ساخته شد، حال نوبت به آن می‌رسد تا نمای بیرونی و داخلی ویلا را تکمیل کنید. برای طراحی نمای بیرونی ویلاهای جنگلی اکثرا کارفرما آن را انتخاب می‌کند. به این نکته دقت داشته باشید که هر چه نمای بیرونی و داخلی ویلا دارای طراحی خاصی باشد، مشتریان بیشتری را جذب خود می‌کند. مدل رومی از نمونه طراحی برای نمای بیرونی ویلاهای شمال کشور همراه با سقف شیروانی می‌باشد. به دلیل بارش فراوان باران در مناطق شمال کشور، طراحی سقف شیروانی یکی از مواردی است که از تخریب ساختمان ویلا در هنگام باران‌های پی در پی جلوگیری می‌کند.

 

ویلاهای جنگلی چه امکاناتی دارند؟

دور بودن از هیاهو و شلوغی شهر؛ اصلی‌ترین ویژگی ویلاهای جنگلی آرامش و طبیعت بی‌نظیر آن می‌باشد. هم‌چنین موقعیت اینگونه ویلاها به گونه‌ای طراحی شده است که برخلاف ویلاهای ساحلی، شلوغی و رفت . آمد در آن به ندرت دیده می‌شود. بنابراین برای افرادی که به به دنبال آرامش و دوری از شلوغی هستند گزینه‌ی خوبی می‌باشد.

خرید ویلا شمالخرید ویلا شمال

 


 بهترین زمان خرید ویلا در شمال


 

داشتن بهترین آب و هوا‌؛ اکثر ویلاهای که در دل جنگل‌ها ساخته می‌شوند از آب و هوای بسیار مطلوبی برخوردار هستند به طوری که دارای اکسیژن بالایی نسبت به روستاها و ویلاهای ساحلی می‌باشد. میزان رطوبت در ویلاهای جنگلی به نسبت ویلاهای ساحلی بسیار ناچیز است، به همین دلیل بسیاری از افراد تمایل دارند تا ویلایی در دل جنگل خریداری کنند. هم‌چنین با توجه به موقعیت ویلاهای جنگلی دسترسی به آن کمی دشوار بوده و تردد ماشین در آن کم است، بنابراین خبری از آلودگی زیست محیطی و سرب در مناطق جنگلی شمال کشور نیست. چنین ویژگی‌هایی سبب شده است تا خرید ویلا شمال به صورت جنگلی بسیار مورد استقبال قرار بگیرد.

 

دقت به ساخت ویلاها و فاصله‌ی آنها با یکدیگر

داشتن چشم‌اندازی رو با طبیعت بکر جنگل و کوه یکی از امکاناتی است که در هنگام خرید ویلای جنگلی باید به آن توجه ویژه داشته باشید. هم‌چنین در زمان خرید ویلا می‌توانید به ساخت ویلاها و فاصله‌ی آن‌ها دقت کنید چرا که ممکن است ویلایی در حال ساخت با فاصله‌ی کم از ویلای شما باشد که در این صورت امکان بهره‌مند شدن از چشم‌انداز زیبای جنگل وجود نخواهد داشت.

 

از نمونه امکانات مهم ویلای جنگلی‌

در وهله‌ی اول باید ویلای جنگلی که قصد خرید آن را دارید مورد بررسی قرار دهید و از مزاید و معایب آن آگاه باشید.‌ مجوز پایان کار یکی از موارد مهم در ویلاهای جنگلی می‌باشد. چرا که برخی از سازندگان ویلاهای جنگلی، ویلاهارا در زمین‌های کشاورزی می‌سازند که در این صورت شما نمی‌توانید امکاناتی نظیر آب، برق و گاز را در این ویلاها فراهم کنید. از تکمیل بودن امکانات ویلا مطمئن شوید که آیا مناسب برای زندگی یا اقامت کوتاه مدت هست یا خیر. هم‌چنین آنتن‌دهی در مناطق جنگلی بسیار مهم است، بنابراین تمام اطراف و اتاق‌ها را بررسی کنید که اینترنت و گوشی همراه شما آنتن خوبی داشته باشد. انجام تمام این کارها زمان زیادی از شما نمی‌گیرد بلکه می‌توانید بدون از دست دادن سرمایه خود، بهترین خرید ویلا شمال به صورت جنگلی را تجربه کنید.

مراحل ساخت ویلای جنگلیمراحل ساخت ویلای جنگلی

 

مصالح ساختمانی ضروری در ساخت ویلای جنگلی‌

  • بتن

از نمونه محصولات مهم و سازگار با شرایط آب و هوایی شمال کشور می‌توان به بتن اشاره کرد که از ترکیب آب و سیمان تشکیل می‌شود.

  • سیمان‌

بتن‌ها را می‌توان با سیمان به هم متصل کرد که چنین عملی باعث افزایش استحکام و مقاومت بتن‌ها می‌شود. همانطور که می‌دانید سیمان یکی از مصالح محبوب و قابل دسترس برای استفاده در دیوارهای بیرونی ویلا می‌باشد. اغلب سازندگان ویلاهای شمال از سیمان برای ساخت ویلا استفاده می‌کنند. چرا که سیمان علاوه بر قیمت مناسبی که دارد، ایجاد سطحی یکنواخت و صاف را برای شما فراهم می‌کند. به این نکته در هنگام استفاده از سیمان در ساخت ویلا دقت کنید و از سطح زمین ارتفاعی را مشخص کنید و سپس شروع به سیمان کاری نمایید. با توجه به اینکه زمین دارای رطوبت است، به همین دلیل برای جلوگیری از فرسایش سیمان این کار را انجام دهید. در این که سیمان یکی از مصالح مناسب و عالی می‌باشد، شوی نیست اما لازم ‌است تا هر چند سال یکبار آن را ترمیم کنید تا فرسوده و کثیف نشود. علاوه بر مقاومت سیمان، شما می‌توانید برای طراحی داخلی ویلا سیمان را جایگزین گچ کنید، لذا گچ در برابر رطوبت و آب از مقاومت کمی برخوردار است.

  • چوب

چوب‌ها از دیگر مصالحی هستند که با داشتن سازگاری خوب در شمال کشور، از آن‌های به جای آهن در نمای ویلا استفاده می‌کنند.

  • سنگ

سنگ‌ها دارای انواع مختلف با طرح‌های متنوع می‌باشند که با شناسایی هر یک از آن‌ها می‌توانید مناسب‌ترین را برای نمای ویلای خود انتخاب کنید. امروزه برای نمای بیرونی ویلا، پله‌ها و... در کنار چوب از سنگ برای زیباتر شدن ویلا استفاده می‌کنند. فلزات و آهن در برابر شرایط اقلیمی شمال کشور دچار زنگ‌زدگی می‌شوند، بنابراین سنگ‌ها با مقاومت و زیبایی که دارند جایگزین ایده‌آلی برای آهن می‌باشد.

خرید ویلا شمالخرید ویلا شمال

 

اما در این میان باید به نکته توجه داشته باشید که همه‌ی سنگ‌ها برای نمای خارجی ویلا مناسب نیستند. به عنوان مثال سنگ‌های مرمریت علاوه بر آن که تنوع بالایی در طرح و نقش دارند، اما گزینه خوبی برای استفاده در نمای ویلا در شمال نمی‌باشد، چرا که در اثر رطوبت موجود در شمال و تابش نور خورشید کدر می‌شود و تغییر رنگ می‌دهد. به همین دلیل شما می‌توانید از دیگر سنگ‌ها مانند؛ سنگ گرانیت و سنگ تراورتن استفاده کنید. سنگ‌های گرانیت با توجه به قیمت مناسب و مقاومت بالا یکی از نمونه سنگ‌های عالی برای فضای خارجی مثل کف فضای باز بسیار مناسب است. سنگ تراورتن به نسبت سنگ مرمریت دارای قیمت بالاتری می‌باشد، هم‌چنین تنوع این مدل از سنگ‌ها نیز کم است. اما در کنار آن گزینه‌ی مناسبی برای زیبایی نمای ویلاهای شمال می‌باشد.

  • گچ ساده یا گچ ضد آب

گچ با توجه به ساختاری که دارد از مقاومت بسیار کمی برخوردار است. بنابراین استفاده از آن با توجه به شرایط اقلیمی شمال کشور، بعد از مدتی دچار فرسودگی می‌‌شود. اما سازندگان برای آنکه گچ را در ساخت ویلای شمال استفاده کنند آن را با موادی ترکیب می‌کنند تا مقاومت خوبی در برابر رطوبت داشته باشد.

  • بلوک یا آجر سفالی

یکی از مصالحی که سازگار با شرایط شمال کشور است، بلوک‌های سفالی می‌باشد. این مصالح از وزن کم و البته قدرت چسبندگی بالایی برخوردار است. اغلب سازندگان ویلاهای شمالی از آجر برای ساخت ویلا استفاده می‌کنند، اما لازم است بدانید که در کنار قیمت مناسب آجر، رطوبت را در شمال کشور به خود جذب می‌کند و دچار شوره زنی می‌شود. امروزه مصالحی مانند آجر تولید می‌شود که دارای مقاومت عالی و سازگاری با محیط شمال کشور دارد که می‌توانید از آن‌ها برای ساخت ویلا شمال استفاده کنید.

فروش ویلا شمال به صورت جنگلیفروش ویلا شمال به صورت جنگلی

 

تبلیغات بیش از حد خرید ویلا شمال به صورت جنگلی‌

هرگز گول تبلیغات بسیار برای خرید ویلای جنگلی در شمال را نخورید. در بازار خرید و فروش ویلا شمال، افراد سودجویی وجود دارند که با تبلیغات دروغین قصد دارند تا ویلایی مشکل‌دار و یا زمینی که کاربرد کشاورزی دارد را به شما پیشنهاد کنند.به همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم در زمان خرید ویلا کمی وقت بگذارید و به صورت حضوری ویلای مدنظر خود را مورد بررسی قرار دهید.

 

عوامل مهم در تیغه چینی ویلای جنگلی

در این بخش قصد داریم تا عواملی که برای تیغه چینی بسیار حائز اهمیت است را برای شما شرح دهیم؛

  1. وزن: وزن مصالح به کاررفته در ساخت ویلا بسیار مهم است، لذا هر چه مصالح ساختمانی سنگین‌تر باشد، سازه‌ی شما مقاوم‌تر و سنگین‌تر خواهد بود. در این میان مصالح ساختمانی بر اساس حجمی که دارند به ترتیب به بلوک‌های سفالی، بلوک لیکا، بلوک‌های سیمانی و بلوک آجری تقسیم می‌شوند.
  2. هزینه‌های تمام شده: برای اینکه در ساخت ویلا از مصالح مقاوم با قیمت مناسب استفاده کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم از بلوک‌های سیمانی که علاوه بر قیمت مقرون به صرفه آن، در شمال کشور به راحتی در دسترس هستند استفاده کنید. بلوک‌های سیمانی با مقاومت بالایی که دارند بسیار مناسب برای ساخت ویلا شمال می‌باشد.

 

سخن پایانی

اگر خودتان قصد دارید ویلای جنگلی بسازید می‌توانید با استفاده از نکات گفته شده از مصالح اصلی ساخت ویلاهای جنگلی، بهترین ویلا را در دل جنگل در میان طبیعتی ناب بسازید. هم‌چنین در شهرهای بزرگ شمال کشور شرکت‌های معتبری با داشتن بیش از چند سال سابقه و تجربه در زمینه‌ی خرید ویلا شمال و ساخت انواع ویلا در شمال کشور فعالیت دارند، که اگر شما نیز قصد دارید تا ویلایی در شمال کشور داشته باشید به شما پیشنهاد می‌کنیم تا از این شرکت‌ها مشاوره بگیرید و بهترین خرید ویلا شمال را تجربه کنید. قبل از هر اقدامی، اطلاعات کافی از خرید و ساخت ویلا در شمال کسب کنید تا از هرگونه خسارت و از بین رفتن سرمایه خود جلوگیری کنید.