خرید ویلا ییلاقی در مازندران 


«آشنائی با استان مازندران»

مازندران یکی از استان های سرشناس و سرسبز کشور ایران است، که به دلیل مجاورت با دریای مازندران، که به عنوان بزرگترین، دریاچه جهان، ثبت شده است، استان مازندران با مرکزیت ساری، در قسمت شمالی نقشه ایران، واقع گردیده است، و رتبه نخستین شهر، در جذب توریست و گردشگر، به خود اختصاص داده است، و قابل ذکر است اقتصاد، بیشتر مردم این خطه کشاورزی است، آمل، بابل، بهشهر، چالوس، محمودآباد، نکا، نور، ساری، قائمشهر، سوادکوه و تنکابن  از شهرستان های استان مازندران می باشند.

 

اشنایی با منطقه مازندران


 

«ییلاق به چه معناست؟»

ییلاق عمومأ روی ارتفاعات قرار گرفته است، و در فرهنگ لغت به مکانی گفته می شود، که در تابستان و فصل گرما، در آنجا مستقر می شوند، و همچنین کمتر کسی، وجود دارد در ایران زندگی کند، که دوست نداشته باشد، اوقات فراغتش را در مناطق خوش آب و هوا بگذرانند، بنابراین این تعطیلات و تغییر آب و هوا علاوه بر سرگرمی، می تواند بر روی روحیه و شادابی، انسان تأثیر بسزائی دارد، و یکی از مناطقی که، برای گذراندن اوقات فراغت مناسب است، کوهستان می باشد.

این گونه آب و هوایی در یک خطه، سبب گشته تا افراد شهر نشین، در تابستانه ها، با سفر به کوه پایه ها (ییلاق) بتوانند، از این آب و هوای مطبوع بهره مند گردند، همچنین ییلاق، علاوه بر جنبه طبیعت گردی و تغییر حال و هوا، می تواند بهترین مقصد برای سرمایه گذاری در شمال کشور باشد، حالا ییلاق مازندران کجاست؟ و چه نوع امکاناتی دارد؟ باید با ما همراه باشید، تا به پاسخ این سوالات برسید.

در مناطق کوهستانی، عوامل موثری در شکل گیری محیطی صورت می پذیرد:

* تلفیق فضاهای روستائی و شهری

* هماهنگی بافت با ویلاها و ساختمان

* شهرک ها و ویلاها، اغلب در قسمت جنوبی( تابش آفتاب و جلوگیری از سیل و خطر) بنا گردیده است.

 

وجود مناطق کوهستانی در خطه شمال کشور


 

«ویژگی و الزامات ساخت و ساز در ییلاق»

 • ارتفاع خانه ها و اتاقها کم است.

• تراس و ایوان های کوچک و ایجاد ستون های قطور

• ایجاد سقف شیب دار

• طراحی و ساخت پنجره ها رو به سمت جنوب، شومینه و کرسی

• محوطه سازی

•  استفاده از مصالح بومی نظیر آجر و سنگ

• ساخت پارکینگ در کالبد حجمی ساختمان

• به دلیل ایجاد سایه، ساخت ایوان در قسمت پشتی بنا کاری بسیار اشتباه است.

• پرهیز ساخت ورودی های بزرگ و در جهت باد و کوران

• جلوگیری از ایجاد ارتفاع( طبقات) و گستردگی  نقشه،در ساخت بنا در کوهستان

 الزامات در ساخت وساز ویلا

 


 

«مزایا و معایب ویلا در ییلاق»

 زندگی در مناطق کوهستانی، علاوه بر دیدگاه مثبت، نیازمند امکانات بیشتر، از دیگر مناطق است، و زندگی در این محیط، دارای شرایط خاص و سخت تر است.

* امنیت ویلا در مناطق کوهستانی از مهمترین ویژگی های این بنا است.

* طبیعت و محوطه اطراف ویلا، همانند یک ارگان حیاتی، برای ویلا می ماند، و ویلای بدون چشم انداز مناسب، مانند چشم بدون نور و فروغ می باشد، پس هنگام خرید حتمأ به این گزینه ها  دقت کنید.

* کوهستان بخاطر ارتفاع و اختلاف سطح از منطقه شهری، باعث شده از شهر و امکانات خدماتی_درمانی_رفاهی دور باشیم، و بر اساس احتمالات و اتفاق های پیش بینی نشده، سعی کنید در هنگام خرید ویلا، به این موارد دقت کنید، و یک منطقه کوهستانی را انتخاب کنید، که به این مراکز فاصله کمتری داشته باشد.

 * از مهمترین مزایای ویلاهای کوهستانی، قیمت مناسبش نسبت، به دیگر ویلای جنگلی و ساحلی و ... هستند، همین گزینه باعث شده، تا افرادی که توانائی خرید ویلاهای ذکر شده را ندارند، به سمت خرید ویلای کوهستانی روی آورند.

 * ویلاهای ییلاقی به دلیل محوریت قرارگیری اش در مناطق کوهپایه ای و به سبب دوری شهرها و آلودگی های موجود، می تواند محیطی مناسب برای افرادی که خواهان دوری از محیط شهری و مشکلاتش هستند، میتواند گزینه ای، برای زندگی باشد.   

 

«انواع ویلاهای کوهستانی»

 * کوهستانی صخره ای

* کوهستانی جنگلی

* ویلاهای ترکیبی

 

«مناطق ییلاقی، مناسب سرمایه گذاری در مازندران»

 

مازیچال: یکی از زیباترین روستاهای مرتفع استان مازندران می باشد، مازیچال، منطقه ای ییلاقی است، که در  مجاورت روستای دراسرا واقع گردیده، برای دسترسی به این منطقه باید، از جاده های پیچ و خم های محدوده کلاردشت عبور کنید، چنانچه برای رسیدن به مازیچال، ممکن است دچار، زحمت و سختی شوید، ولی تحمل این مسافت، به مقصدی بسیار زیبا و با صفا می ارزد، از مهمترین ویژگی های این روستا، وجود پوشش های جنگلی در محدوده در قسمت های همسطح روستای مازیچال است، و همانطور، با اختلاف سطح، به منطقه کوهستانی نزدیک می شویم.

آلاشت:یک منطقه، تاریخی از توابع سوادکوه، که قدمتی ۳۰۰ساله دارد، روستای زیبای آلاشت، دارای دشتی، مرتفع و وسیعی است، که همواره در میان کوه ها و ارتفاعتش، ابرها و مه ها، در گردش است، همچنین ییلاقات کوچک و بزرگی در جای جای این منطقه وجود دارد، که هنگام گام برداشتن در این روستاها، میتوان وجود مه های سرگردان در آسمان را به وضوح با دستان خود لمس کرد.  

گرسماسر: این منطقه، با چشمه سارها زیبا، با آب های خنک، و دشتهای وسیع و کوه های مرتفع میشناسند، چون گرسماسر در مجاورت رامسر قرار دارد، با قرارگیری در ارتفاعات به تمام رامسر و تنکابن، اشرافیت کامل دارید، و میتوانید چشم اندازی کامل از شهر داشته باشید، چشمه های آب معدنی گرسماسر، با برندهای، راد‌کنار، پولاد، رستم سر، امیر خانی در بازار موجود است، که همگی از چشمه سارهای این منطقه بهره میبرند، همچنین قابل توضیح است، این منطقه ، علاوه بر مزیتهای ذکر شده، یک آثار تاریخی(قلعه) را در منطقه خود، که بیش از ده قرن پیش، به جای مانده را حفظ کرده است.

 فیلبند: ییلاق فیلبند، یکی از زیباترین و شگفت انگیزترین، روستای کوهستانی در منطقه خاورمیانه است، با سفر به این منطقه، همانند این است، که به دنیای مه و ابرهای سرگردان سفر کرده اید، و به علاوه دشت و چمنزارش همانند عطرها معطر هستند، این ییلاق در منطقه کوهپایه ای سنگچال، و همچنین با ادامه مسیر به فیلبند زیبا میرسید، همچنین جواهرده، برنت، نپاسر، یوش، اتراق و... نمونه های دیگر از مناطق کوهپایه ای برای انتخاب ویلا در شمال و سرمایه گذاری می باشد.

مناطق ییلاقی در مازندران


 

سفر به کوهستان قطعا، یک سفر لذت بخش، و پر آرامشی خواهد بود، چنانچه، در برنامه زندگی خود، قصد خرید ویلا در ییلاق های شمالی را دارید، در این مقاله، ویژگی ویلای کوهستانی را توضیح داده ایم، و خصوصیات و نکاتی در خصوص این نوع ویلاها بیان کرده ایم، امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشه، و توانسته باشیم، در راه سرمایه گذاری به شما کمک کرده باشیم، چنانچه نیازمند اطلاعات بیشتر برای خرید ویلا هستید، کارشناسان مجموعه ویلا سفیر، پیشنهاد میکنند، حتما از لینکهای زیر استفاده کنید

 خرید ویلا تا 400 میلیون

قیمت زمین و ویلا بصورت حدودی

عوامل تأثیرگذار بر قیمت ویلا در شمال

بهترین روش سرمایه گذاری