همانطور که می دانید یکی از گزینه های پرطرفدار و پرمتقاضی، خرید ویلا در شمال و یا خرید زمین در شمال می باشد، زمانی که شما برای خرید در شمال می خواهید اقدام کنید، باید به یک سری نکات توجه نمایید، تا دچار دردسر و ضرر نشوید، خرید ویلا و زمین در شمال، دارای مزایا منحصر به فردی می باشند، در یک صورت می توانید یک انتخاب درست داشته باشید، که به صورت اصولی اقدام به خرید نمایید، در این مقاله مشاورین مجرب سفیر ویلا، به نکات مهمی که برای خرید ویلا در شمال و خرید زمین در شمال، باید توجه نمایید، اشاره می کنند، ما را تا انتهای این مقاله، با نگاه گرمتان همراهی کنید.

 

 برای خرید زمین یا خرید ویلا در شمال باید این نکات را بدانید

 

نکات مهم برای خرید ویلا در شمال

در مقالات قبلی وبسایت "سفیر ویلا" گفته ایم که ویلاهای شمال، در سازه های مختلف اعم از؛ فلت، نیم پیلوت، دوبلکس، تریبلکس و.... به صورت شهرکی یا مستقل، در منطقه ساحلی و یا جنگلی ساخته می شوند، زمانی که شما برای خرید ویلا در شمال اقدام می کنید، باید مشخص کنید به دنبال چه ویلایی و در چه منطقه ایی هستید، سپس ویلای مورد نظر را توسط مشاورین املاک های معتبر شمال، پیدا کنید، نکاتی که باید در خرید ویلا در شمال به آن توجه کنید، شامل موارد زیر می باشد؛

 

  • در اولین قدم باید بدانید که خرید ویلا با اجاره ویلا در شمال دو مقوله کاملاً متفاوت هستند، هر یک از آن دارای یک سری قوانین می باشد.

 

  • برای خرید ویلا در شمال ابتدا باید به این موضوع فکر کنید که ویلا را برای سکونت همیشگی می‌ خواهید یا تنها برخی از روزهای تعطیل سال در ویلا سکونت خواهید داشت؟ در این صورت زمانیکه ویلا را برای سکونت خریداری می کنید، باید حتما حتما به منطقه مورد نظر توجه بسیاری داشته باشید، زیرا منطقه های شمالی دارای یک سری مزایا و معایبی می باشند، و هر منطقه با منطقه ی دیگر متفاوت می باشد.

 

  • شمال کشور از طبیعت و زیبای منحصر به فردی برخوردار می باشد، اغلب ویلاها دارای ویو عالی و زیبایی می باشند، پس به منظره‌ و ویو ویلا که روبروی آن قرار دارد توجه ویژه‌ ای داشته باشید.

 

  • برای خرید ویلا در شمال نباید عجولانه تصمیم گیری کنید و باید مواردی مانند راه‌ های دسترسی به ویلا و امکانات آن را بررسی کنید؛ برای مثال، راه دسترسی ویلا به مرکز شهر، مرکز خرید و رفاهی و درمانی و.... را بررسی کنید.

 

  •  اگر می خواهید ویلایی برای سرمایه گذاری و کسب درآمد داشته باشید، باید شهرهایی را که گردشگران و توریست های بسیاری به آن شهرها مراجعه می کنند، را  انتخاب کنید.

 

  • موقعیت جغرافیایی ویلا و همسایگی آن تأثیر زیادی در انتخاب و خرید ویلا دارد.

 

  • یکی از مهم‌ ترین مواردی که هنگام خرید ویلا در شمال باید به آن توجه داشته باشید قیمت تمام شده ویلا است، امکانات ویلا، موقعیت جغرافیایی، نوع سازه و.... عواملی هستند که بر قیمت ویلا تاثیر گذار می باشند.

 

برای خرید زمین یا خرید ویلا در شمال باید این نکات را بدانید

  • باید بدانید که اکثر ویلاهای شمالی دارای شرایط فروش به صورت نقد و اقساط می باشند، اگر به دنبال خرید ویلا اقساطی در شمال هستید، می توانید ویلاهای شهرکی را در الویت قرار دهید، زیرا ویلاهای شهرکی دارای شرایط فروش به صورت نقد و اقساط می باشند.

 

  • اسناد و مدارک رسمی ویلا، مهم ترین رکنی می باشد، که حتما قبل از خرید ویلا در شمال باید آن را بررسی کنید، ویلاهایی که دارای سند مالکیت هستند، نشان دهنده ی آن است که ویلا به صورت قانونی ساخته شده است، و شما با خرید ویلا سند دار در شمال، یک معامله بی دردسر و قانونی را تجربه خواهید کرد.

 

  • یکی دیگر از مواردی که هنگام خرید ویلا در شمال حتی در صورت سند دار بودن ویلا باید آن را بررسی کنید، این موضوع است که سند ویلا نباید در رهن بانک باشد و هیچ گونه وامی نباید روی آن گرفته شده باشد. 

 

  • و...

 

هر آن‌ چه نیاز است قبل از خرید زمین در شمال بدانید را در این مقاله بخوانید:

 

شما پروژه هایی بسیاری با خرید زمین در شمال می توانید انجام دهید، سرمایه گذاری با خرید زمین در شمال می تواند سود بسیاری را برای شما به همراه آورد، ارزش ملک روزانه در شمال در حال افزایش می باشد، بی شک شما می توانید در این عرصه پیشرفت بسیاری داشته باشید، با توجه به اینکه زمین های بسیاری با کاربری های متفاوت وجود دارد، شما باید طبق هدفی که دارید، زمین مورد نظر را انتخاب کنید، برای مثال اگر می خواهید اقدام به ساخت ویلا نمایید باید زمینی با کاربری مسکونی را خریداری کنید، سپس با دریافت مجوزات ساخت، اقدام به ساخت ویلا در شمال نمایید، کاربری زمین انواع مختلفی دارد که شامل؛ مسکونی، تجاری، زراعی و باغی و..... می باشد، که می توانید با مشورت با مشاورین املاک، متناسب با پروژه ایی که قصد دارید، استارت آن را در شمال بزنید، کاربری متناسب را خریداری کنید.

 

برای خرید زمین یا خرید ویلا در شمال باید این نکات را بدانید

 

برای هر یک از زمین‌ های موجود در شمال کاربری متفاوتی وجود دارد، که حتما باید قبل از خرید زمین نوع کاربری زمین را مورد بررسی قرار دهید، برای استعلام نوع کاربری زمین، می‌توانید از دوایر دولتی همچون اداره جهاد کشاورزی و اداره منابع طبیعی شهر و محلی که زمین در آن قرار دارد استعلام کنید، از دیگر نکاتی که باید برای خرید زمین به آن توجه کنید، به صورت زیر می باشد؛

 

  • هدف از خرید زمین را مشخص کنید (سرمایه گذاری، سکونت و ساخت و ساز، کشاورزی یا باغداری)
  • تحقیق و کسب اطلاعات کافی و لازم از منطقه مورد نظر و موقعیت جغرافیایی
  • طرح‌ های توسعه مربوطه
  • تحقیق در مورد قیمت واقعی منطقه و محدوده زمین
  • انجام مذاکره با فروشنده زمین 
  • بررسی جوانب و رسیدن به توافق اولیه با مالک 
  • انتخاب مشاور املاک معتمد
  • عقد قرارداد بین طرفین 
  • بررسی کلیه استعلامات و مدارک اصلی 
  • تنظیم قرارداد مبایعنامه در سربرگ اصلی دفتر املاک
  • نکته مهمی که در انجام هر معامله‌ ای از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، آگاهی و اشراف کامل به زمین است.
  • پیش از انجام هر معامله‌ ای باید از سند دار بودن زمین مطمئن شوید، برای انجام این کار بهتر است در هنگام معامله از کمک یک فرد متخصص و قابل اعتماد استفاده کنید، و از طریق ارگان های دولتی سند زمین را مورد بررسی قرار دهید.
  • قیمت زمین در شمال کشور عمدتا با توجه به میزان فاصله‌ ای که با ساحل و دریا و جنگل دارد، و طبق موقعیت آن محاسبه می‌ شود، قبل از انجام معامله بهتر است از مشاوران املاک در آن منطقه از نرخ قیمت زمین در شمال کشور به خصوص آن منطقه کسب اطلاع کنید.

 

 برای خرید زمین یا خرید ویلا در شمال باید این نکات را بدانید

 

آمار خرید ویلا در شمال و خرید زمین در شمال کشور بسیار بالا رفته و هر کسی با توجه به توانایی مالی که دارد سعی می‌ کنند، ویلا و یا زمینی را در شمال خریداری کنند، اگر در این مسیر نیاز به ویلا و زمین را خریداری کنید، می توانید به سایت معتبر سفیر ویلا مراجعه کنید، فایل ها بسیاری آماده فروش می باشد، اگر در این مسیر نیاز به راهنمایی دارید، می توانید به تیم مجرب سفیر ویلا مراجعه کنید، برای ارتباط مستقیم با مجموعه سفیر ویلا، به بخش تماس با ما مراجعه کنید.