آیا کلماتی نظیر (آیا این تعطیلات بریم شمال؟) (وقتت خالیه، بریم شمال یه آب و هوا عوض کنیم) و ... برای گوشتان آشنا نیست؟

معمولا سفر به شمال، جزء یکی از گزینه های پیشنهادی، از طرف اعضای خانواده و یا دوستان، برای مسافرت میباشد، حالا شاید برای اون‌ دسته از افرادی که هنوز به شمال سفر نکرده اند، جای سوال باشد، که شهرهای شمالی کجاست؟ و‌ چه مزایا و زیبایی هایی دارد، که اکثریت مردم، مشتاق سفر به شمال هستند!

باید اینگونه بیان کرد که، ایران به خاطر تنوع آب و هوایی و‌‌ گوناگونی فصل ها، خالق طبیعتی زیبا و رویایی در جای جای کشور است، که در فصل گرما و تعطیلات این امکان بیشتر فراهم میگردد، که به یکی از مناطق شمالی نقشه سفر کنند، و همچنین شمال (مازندران_گیلان) به نوعی قطب گردشگری، به حساب می آیند، و یکی از پرطرفدار ترین، مناطق می باشند، که سالیانه، مسافران و گردشگران را به خود جذب کرده، و موجب رونق اقتصادی کشور گردیده است، و همچنین، وجود منابع طبیعی، و گونه های آب و هوای متفاوت در یک خطه، یکی از جذابیتهایی است، که با هر سفر به شمال، برای مسافران تکراری نمی شود، و گاهی بعضی افراد، این سفرهای پر تکرار به شمال، را امری عادت گونه، و کم هزینه تر نسبت به دیگر شهرهای ایران میدانند، در حالی که این سخن نمی تواند صد در صد مورد قبول باشد، زیرا با زندگی در این شهرهای شمالی، و بازدید از تمام نقاط تفریحی، و وجود بناهای تاریخی، جاده ها و جنگلهای بیرنظیر و سرسبز  و ... میتواند، به این نکته رسید، که شمال را به بهشت تشبیه کرد، و با وجود تغییر فصل، انگار شمال کشور، تن پوشی جدید به تن کرده، و رخ جدیدی نمایان کرده است.

 هنگامی که از مناطق زیبا و‌ بکر شمال صحبت می کنیم، در واقع منظورمان، مناطقی می باشد، که مورد ساخت و ساز قرار نگرفته و همانطور بکر و زیبا به جای مانده است، و به نوعی سرمایه ملی به حساب می آیند، که باید از آنها به خوبی نگهداری کرد، نه اینکه برای سودآوری و خودخواهی و طمع انسانها، رو به نابودی برود، زیرا با نابودی و‌ از بین رفتن طبیعت، در واقع در سالهای آینده، نسل انسانی رو به نابودی و انواع گوناگونی، از بیماری ها پیش میرود.

محبوبیت شمال


 «نمونه های خاص، از زیبایی ها، و مکانهای چشمگیر شمال» 

 

* دریاچه چورت ساری در مازندران: 

مناطق شمالی علاوه بر زیبایی، بسیار پهناور است، گستردگی پوشش گیاهی و سرسبزی مناطق و جاده ها، و همچنین زیبایی بی نظیر شمال، و... موهبتی است، که خدا به ساکنان شمال، ارزانی داشته، که باید خداوند را، همیشه به خاطر این لطف و رحمتش شاکر باشیم.

این منطقه ای که عنوان کرده ایم، در شهر ساری، و ۱۰ کیلومتری روستای چورت واقع شده، که به میانشه هم شهرت دارد، که در تمام فصول، بخصوص فصل بهار، از زیبایی چشمگیری برخوردار است، و از بارزترین مشخصه این دریاچه، وجود درختچه های خشک شده،  داخل دریاچه می باشد، که جلوه خاص و اسرارآمیزی به این منطقه بخشیده است، پیشنهاد میشود حتما، برای یکبار هم شده، از این دریاچه، دیدن کنید.

 

* دریاچه عباس آباد: 

از دیگر جاهای دیدنی استان مازندران عباس آباد است، که در گذر از جادههای، زیبای کلاردشت و تا رسیدن به مقصد، از وجود جنگلهای زیبا بی بهره نمیمانید، از دیگر نکات جالب درباره این دریاچه این چنین باید گفت، که یک بنای کوچک تاریخی در میان این دریاچه نهفته است، که قدمت این منطقه و دریاچه را نشان می دهد، همچنین، در کنار این دریاچه زیبا، باغی وجود دارد، که به ثبت یونسکو رسیده است، و باید بیان داشت که این دریاچه در تمام سال، با تغییرات فصل، به نحوی زیبایی منحصر به فرد خود را حفظ می کند، ولی بر اساس دیده ها و گفته ها، اردیبهشت ماه، این مکان، بی نهایت زیبا است، و با گردش و تفریح در این وقت از سال، میتواند یک سفر عالی را در دفترچه خاطرات شما به جای بگذارد. 

 

* فیلبند:

این منطقه خاص، که ابرهای سرگردان،جای جای این روستا را احاطه کرده اند، که سبب گشته آب و هوای این منطقه، در طول سال سرد باشد، و چنانچه قصد سفر به این منطقه را دارید، بهترین و کم خطرترین مسیر، میتواند جاده هراز می باشد.

 

* نمک آبرود:

یکی از گزینه هایی تفریحی است، که بیشتر افراد مشتاق به گذراندن اوقات فراغت خود، در این منطقه توریستی، گردشگری می باشند، نمک آبرود، یک منطقه شهرکی است، که از تعداد زیادی ویلا در این بخش، و مناطق اطراف تشکیل شده است، یکی از مشخصه های تفریحی نمک آبرود، میتوان به تله کابین اشاره کرد، که وسایل دیگری برای هیجان و دریافت انرژی و لذت بردن از مسافرت، برای گردشگران، و مسافران ایجاد گردیده است، همچنین ،از دیگر مناطق موجود در مازندران، میتوان به : جواهرده، متل قو، رامسر و‌... نام برد. 

در مناطق شمالی کشور، وقتی سر بر می گردانی، شاهد ‌انواع گوناگونی از، مکان تفریحی، و جاذبه های گردشگری، تاریخی و ... هستی، و‌ نمی توان‌ به تمام جزئیات این مناطق پرداخت، و صرفا به بیان، نام آنها میپردازیم، که با مطالعه این مقاله، حداقل به گوشتان آشنا باشد، و اطلاع داشته باشید، که در  مناطق شمالی چنین، مکانهایی وجود دارد.

 

نمونه مکانهای پر بازدیدکننده شمال

 


«جاذبه های گردشگری گیلان»

 • موزه میراث روستایی

• منطقه آزاد انزلی

•شهرداری رشت

• تالاب و اسکله انزلی

•  شهر ماسوله

• قلعه رودخان

• استخر و بام‌ سبز لاهیجان

• موزه چای ایران

• بقعه شیخ زاهد گیلانی

• فومن جاذبه های گردگری گیلان


«نکات مهمی که قبل از سفر باید به آن فکر کنید»

 

* به چه هدفی برای مسافرت برنامه ریزی کرده اید، و دوست دارید در این مسافرت چند روزه، به چه مکانها و شهرایی برای تفریح مناسب میدانید.

 

* قبل از سفر، آب و هوا و مناطق اسکان را بررسی و یا رزرو و هماهنگ نمائید، و بهترین گزینه برای ارامش و راحتی بیشتر در سفر، میتوان به اجاره ویلای شمال اشاره کرد.

 

* برای مسافرت با خیال راحت، یهتر است، از تمام وسایل مورد نیاز خود، لیست تهیه نمائید، تا بتوانید، به راحتی به تمام کارهای خود برسید، و همچنین  باید، به هزینه های  احتمالی سفر هم فکر کنید، و‌ برای بودجه مالی خود برنامه ریزی نمائید.

 

* میتوانید برای رعایت سلامت و‌ بهداشت، از میان سایتهای معتبر، و یا پیج های گردشگری، رستورانها و یا فروشگاه های سالم را پیدا کنید، تا در مسافرت و جاده، دچار مشکل نشوید.

 نکات مهم قبل از سفر


 در سخنان پایانی اینگونه میتوان بیان کرد، که با سفر به شمال، و کجای ایران، در وهله اول، سلامت جسمی و روحی انسان را، افزایش می دهد، چنان چه وارد طبیعت می شوید، به طور ناخودآگاه، انرژی منفی از انسان دور میشود، و‌ نبوغ و‌، خلاقیت،‌ می شود، و وجود انسانی سرشار از انرژی مثبت می گردد، و به همین خاطر، هر انسانی نیازمند، این است، در بهترین فرصت، از مشغله های فکری و کاری، و تمام مسئولیتها، کمی فاصله بگیرید، و به استراحت و گشت و گذار مشغول گردد، و همچنین سفر کردن، هم دارای نکات مثبتی است که بسیار تأثیر گذار است، که چند نمونه از آن را در زیر بیان شده است.

• خودشناسی

• ثبت لحظات خوش و خاطره انگیز

• آرامش خاطر و افزایش اعتماد به نفس

• تطبیق و هماهنگ شدن با شرایط سخت

• بهبود روابط اجتماعی و فردی

نکات مثبت سفر در روح و روان انسان


قابل ذکر است، چنانچه قصد سفر به شمال را دارید، و همچنین برای آینده خود و خانوادتان، به فکر سرمایه گذاری پر سودی هستید، پیشنهاد می شود، در حالی که در شمال قرار دارید، بهتر است، یک زمان خالی را برای خود در نظر بگیرید و به این مسئله هم رسیدگی نمائید، گزینه های  پیشنهادی مجموعه ویلا سفیر، برای شما بزرگواران، موارد زیر می باشد، لطفا مطالعه بفرمائید.

فروش ویلا مازندران

فروش ویلا شمال

خرید ویلا قسطی 

تندرست و پیروز باشید.