علت تغییر کاربری مین

 

سالیان گذشته، خرید ویلا و زمین، آنچنان مانند این روزها، رونق، و افزایش نداشته است، و فقط قشرهای خاصی از جامعه، قادر به انجام،‌ این معامله بوده اند، ولی امروزه، این نوع معامله آن روی سکه را به مردم نشان داده است، و شرایط را هموار ساخته، و همچنین اقشار مختلف جامعه، به دلایل، آلودگی ها، بیماری، آب و‌هوا و ... اقدام‌ به خرید ویلا، و زمین در جهت ساخت و ساز، کرده اند، ولی با توجه به این که، انجام این معاملات، باعث پیشرفت اقتصادی منطقه، و‌ نوعی مزیت برای شمال کشور است، ولی با توجه به افزایش تقاضا،‌ میتواند زنگ خطری برای تغییر کاربری زمین، باشد.

 

همه ی افراد، حداقل یک بار هم شده، اصطلاح، کاربری زمین به گوششان خورده، و با این کلمه بیگانه نیستند، از دیرباز تا به حال، هر ساخت و سازی که انجام می شده، برای یک نیت و هدف خاصی اجرا می گردد، که معمولا کاربری ساختمانها، انواع گوناگونی دارد، که تمام مشخصات و‌ اطلاعات کامل، به صورت قانونی، در پروانه ساختمان ثبت شده است.

در کل کشور ایران، از هر قوم و‌ فرهنگی، در مورد مناطق شمالی، و‌ از شهرهای مازندران و‌ گیلان، سوال بپرسید، و یک‌ مشخصه، که مختص، و وصف این شهرها باشد، بپرسید، از زمین های سرسبز و‌ حاصلخیز، و‌ زمینهای چای، نام میبرند، که به نوعی معرف این مناطق شمالی هستند، ولی امروزه، به خاطر افزایش، تقاضای خریدار، زمین و ویلا، باعث شده، زمینهایی که مختص مسکونی و ساخت و ساز است، کم شود، و از این سو، رو به زمینهای کشاورزی و‌ باغی آورند، و‌ با دریافت مجوز، به ساخت و ساز در این زمینها بپردازند، در حالی که نمیدانند، با از بین بردن این زمینها، شاید به ظاهر به سود دهی برسند، و‌ سرمایه گذاری انجام داده اند، اما به این عقیده و فکر نرسیده اند، که باعث نابودی اکوسیستم می شوند، و نابودی طبیعت، و مناطق کشتزارها، و ... می شود، و این چرخه، در آینده ی، نسلهای بعد از ما، تأثیر گذار است، ‌و‌ میتواند، خطرات جبران ‌ناپذیری به همراه داشته باشد.

تغییر کاربری و نابودی محیط زیست


 «کاربری های زمین»

* کشاورزی: در این نوع زمینها، مالک فقط جایز است، به کاشت و‌ برداشت محصولات خوراکی اعم از ( برنج، گندم، میوه و ...) بپردازد، زمینهایی با این کاربری، یا به صورت، زراعی و‌ یا باغی می باشد، که باغی فقط باید به کاشت درخت بپردازید، ولی در زمین زراعی، میتوانید هر نوع محصولات زود بازده، کشت شود.

 

* مسکونی: بر زمینهایی دلالت دارد که فقط مختص ساخت و ساز و زندگی می باشد.

 

* صنعتی: این کاربری، فقط برای تولید کارخانه، کسب و‌کار و‌ ایجاد اشتغال، صنعتی می باشد.

 

* خدماتی: زمینی که با هدف، و نیت، خدمت رسانی به عموم‌ مردم جامعه شکل گرفته است، و بر اساس، این روند، با توجه به ایجاد، کسب و‌ کار، و‌ بر پلی برای برطرف کردن، مشکلات، و... به متقاضی ارائه داده شده است.

 

 * اداری: زمینی که‌ برای ساخت و‌ ساز، برای  ارگان های دولتی، نظیر شهرداری، وزارت خانه، بانکها، و ... ارائه داده می شود.

 

* فضای سبز و پارکینگ: همانطور که نام برده شد، برای احداث‌ پارکینگ، مجوز داده شده است، و همچنین برای احیا و زیباسازی شهر و منطقه، و مناسب ترین گزینه، برای تفریح، پارک، و‌ ایجاد فضای سبز، می باشند.

 

* فرهنگی _ مذهبی: زمینهایی برای گورستان ها و سینما،‌ مساجد و ... اختصاص داده شده است، تا بتوانند با ایجاد این مراکز بتوانند به درد مردم  رسیدگی کنند.

 

تغییر کاربری زمین


 

 باید بیان داشت که، انواع کاربری، دیگری در زمینه، خدمات و‌ تجهیزات شهری، فرهنگی، خدمات درمانی و ...  هم وجود دارند، که هر کدام به نحوی، مشغول به کار خاصی هستند، و‌ چنانچه طبق بیانات ابتدای مقاله، گفته شد، بر اساس طمع، و‌ روند افزایش کاربری، قانونی در سال 74‌، در خصوص حفظ و نگهداری اراضی کشاورزی و باغ تصویب گردیده،که تغییر کاربری فقط در مواقع ضروری امکان پذیر است، و چنانچه در این مسیر قرار گرفته اید، باید بدانید، که باید با سند مکتوب، و همچنین، اسناد و‌ مدارک مربوطه، به جهاد کشاورزی مراجعه کرده، و با بیان دلایل انجام این تغییر، خواستار رسیدگی به این درخواست می باشید، که معمولا، برای حفظ طبیعت، و قانون های اجرایی، سخت با این درخواست موافقت می نمایند، و چنانچه بعد از ثبت اعتراض، و بعد از بازرسی مجدد، چنانچه رأی بر قابل پیگیری، صادر شد، و با اجرای کمیسیون، و‌ موافقت با این طرح، و‌ طی روند کاری، به شخص مورد نظر اطلاع داده میشود، و پس از پرداخت عوارض، و قطعی شدن سند، با مراجعه به ثبت اسناد، به درج‌ سند، اقدام نمائید، و‌ قابل توضیح می باشد، که چنانچه با اجرای کمیسیون و گفتمان بین کارشناسان، نظر مبنی بر، عدم کاربری صادر گردیده است، در آن زمان مالک می تواند، اقدام به مجوز ساخت و ساز بدون تغییر کاربری نماید، در حالی که به این نکات زیر توجه کنید:

 

• متراژ زمین

• نوع کاربری و محصولات 

• موقعیت زمین

• کاربری زمینهای اطراف

• سابقه تفکیک، و ساخت و ساز، و دیگر نکات مربوط به ارگان مربوطه.

 

در سخنان پایانی باید بیان داشت، یکی از مهمترین تغییراتی که، بر روی زمین صورت میگیرد، مختص زمینهای کشاورزی است، که این سالهای اخیر، بسیار گسترش یافته است، و‌ نوعی معظل است، همچنین باید قبل از معامله دقت داشته باشید، و زمین مناسبی، مرتبط با هدف و کار خود انتخاب کنید، زیرا زمینهای شمال بیشتر با کاربری کشاورزی می باشد، و گاها، تغییر کاربری، بسیار زمان بر است، و در این راه، احتمال مشکلات هم هست.

با توجه به اینکه، شما تصمیم به سرمایه گذاری در شمال، از طریق خرید زمین می باشید، توصیه میکنم با مشاوران مجموعه ویلا سفیر، همگام شوید، تا بتوانند، بر اساس دانش و مسائل حقوقی خود، و سلایق و هدفتون، به شما کمک کنند، و چنانچه، حس میکنید، با مشاوره آنلاین، 

  میتوانید، به خواسته خود، در حوزه خرید و فروش ویلا و زمین برسید، کافیست با ما تماس بگیرید.

 همچنین برای دریافت، اطلاعات بیشتر با لینکهای زیر همراه شوید:

خرید زمین در شمال

ویلا باغ در شمال

زمین سند دار با اقساط

ویلا دوبلکس فراتر از انتظار

روش های صحیح مشاوره گرفتن و خرید ویلا

طراحی ویلا باغ

فروش ویلا در شمال با ارزانترین قیمت

 

«با آرزوی سلامتی و موفقیت برای شما بزرگواران»