خرید ویلا شمال به صورت جنگلی و اجاره‌ی آن‌

خرید ویلا شمال، به عنوان یکی از مناسب‌ترین روش‌ها جهت سرمایه‌گذاری و حفظ سرمایه شما می‌باشد. شمال کشور یکی از مقاصد سفر برای مسافران می‌باشد که به علت داشتن آب و هوای دل‌پذیر و طبیعتی ناب مسافران و گردشگران آن را برای ایام تعطیلات انتخاب می‌کنند. شمال کشور علاوه بر وجود تعداد بسیار زیادی ویلا، دارای زمین‌های متعددی نیز هست که گزینه مناسبی برای ساخت انواع ویلاهای مسکونی می‌باشد. بنابراین ساخت ویلا در شمال با وجود سوددهی بالایی که دارد، اغلب افراد سرمایه‌ی خود را صرف ساخت ویلا می‌کنند.

ویلاهای جنگلی با توجه به امکانات و موقعیت خاص و منحصر به فردی دارد که مختص به خود ویلاهای جنگلی می‌باشد. اگر برای خرید ویلا شمال به سبک جنگلی و یا ساحلی تردید دارید، بهتر است تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا در مورد امکانات موجود در ویلاهای جنگلی مطالب جالبی در اختیارتان قرار دهیم.

 

ویژگی ویلاهای جنگلی‌

اگر به موقعیت ویلاهای جنگلی نگاه کنید، خواهید دید که چنین ویلاهایی در دل جنگل و به دور از هیاهوی شهر ساخته شده‌اند و چه بسا دارای آب و هوای بی‌نظیر با رطوبت بسیار ناچیز به نسبت ویلاهای ساحلی می‌باشد. به این ترتیب چنین محیطی بسیار ایده‌آل برای استراحت و اقامت افرادی می‌باشد که مشکلات ریوی دارند و ترجیح می‌دهند ویلایی در جنگل داشته باشند. خرید ویلا شمال در جنگل این امکان را برای افراد فراهم می‌کند تا به دور از آلودگی شهر از هوای تمیز و پاک جنگل بهره‌مند شوند.

این نکته را به یاد داشته باشید که اگر می‌خواهید ویلایی در جنگل بسازید حتما به مصالحی که برای ساخت ان به کار می‌رود، دقت کنید. زیرا اگر مصالح نامرغوب در ساخت ویلاهای جنگلی استفاده شود، بعد از مدت زمان کوتاهی ویلا فرسوده خواهد شد و دیگر قابل سکونت نخواهد بود.

خرید ویلا شمالخرید ویلا شمال

 

داشتن آب و هوای پاک‌

یکی از مواردی که باعث استقبال افراد برای خرید ویلای جنگلی شده است، وجود هوای تمیز و میزان اکسیژن بیشتر در این منطقه می‌باشد. با توجه به موقعیت مکانی ویلاهای جنگلی تردد ماشین در آن کم است، بنابراین وجود سرب و آلودگی زیست محیطی در آن بسیار ناچیز است. داشتن چنین ویژگی مهمی سبب شده است تا افرادی که مشکل تنفسی و ریوی دارد اقدام به خرید ویلا شمال به سبک جنگلی کنند. علاوه بر موارد گفته شده رطوبت در مناطق جنگلی کمتر از مناطق ساحلی و کنار دریا می‌باشد.

 

دور بودن از شلوغی شهر‌

فضاهای آرام و دل‌نشین اغلب برای افرادی که از شلوغی فراری هستند، گزینه‌ی عالی برای خلوت کردن و استراحت می‌باشد. ویلاهای جنگلی به دلیل رفت و آمد کمتر به نسبت ویلاهای ساحلی و حتی روستاها دارای آرامش بیشتری می‌باشد.

 

گول تبلیغات جهت خرید ویلا شمال را نخورید!‌

حتما برای خرید ویلای جنگلی زمان کافی صرف کنید تا از احتمال هر مشکلی پیش‌گیری کرده باشید. در این میان افراد سودجو قصد دارند با تبلیغات دروغین ویلا و حتی زمین‌هایی در جنگل که برای ساخت ویلا مناسب نیستند را به شما پیشنهاد کنند. به همین دلیل به شما توصیه می‌شود برای خرید ویلا شمال به صورت حضوری مراجعه کرده و تمام جوانب ویلا و زمین را مورد بررسی قرار دهید.

 

دقت به فاصله‌ی ویلاها از یکدیگر‌

قبل از خرید ویلا حتما به چشم‌انداز ویلا توجه کنید. ویلاهایی که در جنگل ساخته می‌شوند دارای چشم‌انداز زیبایی از طبیعت و کوه هستند. بنابراین دقت به اینکه آیا ویلایی در رو به روی ویلای شما در حال ساخت است، یا خیر، می‌تواند مانع از داشتن چشم‌انداز ویلا باشد.

خرید ویلا شمال به صورت جنگلیخرید ویلا شمال به صورت جنگلی

 

امکاناتی موجود در ویلا

قبل از خرید ویلا شمال در جنگل به شما توصیه می‌شود تا پایان کار ویلا و امکانات موجود در آن را بررسی کنید. برخی از ویلاهایی که در جنگل ساخته می‌شوند به دلیل اینکه در زمین‌های کشاورزی ساخته شده‌اند، فاقد آب، برق و گاز می‌باشند‌. علاوه بر اینکه ویلا پایان کار ندارند، شما نمی‌توانید برق و آب دریافت کنید و ممکن است در آینده مشکلات دیگر برایتان ایجاد کند. نکته‌ی دیگر که باید مدنظر قرار دهید موقعیت ویلای جنگلی می‌باشد، چرا که خیلی از ویلاهای جنگلی در موقعیت‌های خاصی قرار دارند که امکان آنتن‌دهی و اینترنت برای شما فراهم نیست.

در ضمن هنگام خرید ویلای جنگلی حتما تمام زوایای ویلا، اتاق‌ها و اطراف آن را بررسی کنید و مطمئن شوید که آیا ویلایی که قصد خرید آن را دارید مناسب شما است یا خیر. تنها با چند ساعت وقت گذاشتن می‌توانید از ضرر و زیان سرمایه خود جلوگیری کنید.

 

هزینه اجاره ویلای جنگلی‌

برای اجاره ویلاهای جنگلی نمی‌توان قیمت کلی بیان کرد چرا که قیمت آن به عوامل مختلفی بستگی دارد. که در زیر به نمونه‌هایی از آن اشاره کرده‌ایم؛

  • فصل مناسب برای اجاره ویلا در شمال؛ به طور مثال اجاره ویلاهای جنگلی در فصل زمستان به دلیل رفت و آمد کم دارای قیمت کمتری می‌باشد.
  • وجود امکاناتی مانند: استخر، سونا و جکوزی
  • قدمت ویلا
  • مساحت ویلا

بنابراین چنین عواملی نقش تاثیرگذاری در قیمت تمام شده ویلا دارند. به هر حال امروزه با توجه به نوسانات قیمت ویلاهای شمال کشور، خرید و فروش ویلا شمال به صرفه افراد نباشد که در این صورت برخی از افراد ترجیح می‌دهند با توجه به شرایط اقتصادی ویلایی اجاره برای خود کنند.

فروش ویلا شمالفروش ویلا شمال

 

اهمیت اجاره ویلا به صورت جنگلی در تابستان

همانطور که می‌دانید فصل تابستان با وجود تعطیلات مدارس و آخر هفته‌ها تقاضا برای سفر به شمال کشور پر رونق‌تر از سایر فصل‌های سال می‌باشد. به همین دلیل مسافران و حتی گردشگران بسیاری برای داشتن اقامتی در شمال اقدام به اجاره ویلا در شمال کشور می‌کنند که در این صورت نیز شاهد افزایش هزینه‎‌های اجاره ویلا در این فصل خواهید بود. با توجه به این که در اوایل فصل تابستان هوا مناسب است، مدت زمان اجاره ویلا نیز بیشتر از فصل‌های دیگر است، به طوری که می‌توان گفت هر چه تقاضا برای اجاره ویلا بیشتر باشد، هزینه اجاره ویلا بیشتر خواهد بود. در نهایت می‌توان قیمت اجاره ویلا در فصل تابستان را چیزی حدود 500 هزار تومان به ازای هر شب تا 3 میلیون تومان در نظر گرفت که البته قیمت اجاره ویلا به امکانات موجود در ویلا بستگی دارد.

هم‌چنین خرید ویلا شمال که دارای امکاناتی مانند؛ استخر، سونا و جکوزی است، دارای قیمت بیشتری می‌باشد. به این نکته توجه کنید که اجاره ویلای مدرن هم در فصل تابستان و هم در فصل زمستان دارای قیمت بیشتری است. لذا هزینه‌ی مصالح به کار رفته و امکانات موجود در چنین ویلاهایی سبب افزایش قیمت اجاره آن‌ها شده است. در مورد ویلاهای دوبلکس نیز باید بگوییم که چنین ویلاهایی در فصل تابستان برخلاف فصل زمستان که به وسایل گرمایشی بیشتری نیاز دارند، شاهد افزایش قیمت اجاره ویلا هستیم. به طوری که افراد بسیاری به صورت گروهی به شمال سفر می‌کنند و بنابراین تقاضا برای ویلای دوبلکس بیشتر است.

 

اهمیت اجاره ویلا به صورت جنگلی در زمستان

فصل زمستان با وجود شرایط آب و هوایی تقاضا برای اجاره ویلا و سفر به شمال کشور کاهش می‌یابد. به  این ترتیب بارش برف و باران و شرایط سخت تردد را می‌توان از عوامل مهم در کمتر شدن اجاره ویلا در شمال تلقی کرد. بنابراین افراد کمتری به نسبت فصل‌های بهار و تابستان به شما سفر می‌کنند. هم‌چنین افرادی که در شمال ویلا دارند، ویلاهای خود را در فصل زمستان با کمترین قیمت اجاره می‌دهند.

امکانات خرید ویلا شمالامکانات خرید ویلا شمال

 

ویلاهایی که دارای استخر هستند نیز با قیمت کمتری به مسافران اجاره داده می‌شود؛ لذا استفاده از استخر در فصل زمستان چندان قابل استفاده نمی‌باشد. بنابراین چنین ویلاهایی نیز در فصل زمستان و با توجه به شرایط آب و هوایی دارای قیمت کمتری است. در نظر داشته باشید که برخی از افراد نیز ترجیح می‌دهند تا در فصل‌های دیگر سال اقدام به خرید ویلا شمال به صورت جنگلی کنند. چرا که رفت و آمد در زمان بارش برف و باران دشوار می‌باشد.

 

نتیجه گیری

در این مقاله سعی شده تا عوامل مختلفی را هنگام خرید ویلا شمال به صورت جنگلی و اجاره‌ی آن‌ مورد بررسی قرار دهیم. به این ترتیب اجاره انواع ویلاهای جنگلی دارای نرخ ثابتی نمی‌باشد. اما قیمت اجاره ویلاهای جنگلی که به صورت دوبلکس و نوساز هستند، بیشتر است. چرا که با توجه به شرایط اقتصادی بازار و نوسانات موجود در آن شاهد افزایش قیمت مصالح ساختمانی هستیم. به همین دلیل افرادی که ویلای نوساز و دوبلکس در شمال دارند، برای آنکه بتوانند سرمایه‌ای که صرف ساخت ویلا در جنگل را کرده‌اند، ه دست بیاورند، ویلاها را با قیمت بالاتری اجاره می‌دهند.

ویلاهایی که دارای ساخت قدیمی و امکانات عمومی هستند بسیار مورد استقبال مسافران قرار گرفته‌اند، چرا که با قیمت مقرون به صرفه‌تری اجاره داده می‌شوند. هم‌چنین برخی از افراد هستند که فصل زمستان را برای سفرهای گروهی خود با اجاره ویلای دوبلکس انتخاب می‌کنند. زیرا همانطور که در این مقاله به آن اشاره کردیم اجاره ویلا در فصل زمستان بسیار کمتر از فصل تابستان و بهار می‌باشد. با وجود شرکت‌های معتبر در شهرهای شمال کشور که در زمینه تولید ویلا و خرید و فروش ویلا شمال فعالیت دارند، دیگر نگران سرمایه خود نباشید. بلکه با مشاوره از این شرکت‌ها تنها با بودجه‌ای که در اختیار، دارید بهترین انتخاب را از ویلا داشته باشید.