نکات مهم هنگام خرید ویلا شمال کنار دریا‌

شهرهایی که در مرکز و جنوب کشور وجود دارند، دارای آب و هوای خشک و گرم می‌باشند. بنابراین افراد برای تعطیلات و روزهای پایانی هفته شمال و دریا را برای تفریح و سفر انتخاب می‌کنند. چرا که شمال کشور دارای آب و هوایی دل‌چسب، طبیعتی بکر و ساحلی آرام است و افراد با خرید ویلا شمال می‌توانند تجربه‌ی خوبی کسب کنند.

 

وجود دریا و ساحل زیبای آن از موارد بسیار محبوب در شمال کشور می‌باشد که هر ساله مسافران بسیاری بازدید از آن روانه‌ی شمال کشور می‌شوند. آرامشی که در کنار ساحل دریا وجود دارد سبب شده است تا افراد بسیاری برای رهایی از شلوغی شهر، آلودگی هوا، استرس و مشکلات شهرنشینی به این نقطه از شمال پناه ببرند و ساعت‌ها از آرامش آن بهره‌مند شود.

 

انواع ویلاهای موجود در شمال‌

برای آنکه بتوانید انتخابی راحت از خرید ویلا در شمال داشته باشید، باید بدانید که دو نوع ویلای ساحلی و جنگلی در شمال کشور وجود دارد. این نوع ویلاها از نمونه ویلاهای پرطرفدار بین مسافران و گردشگران می‌باشد. ویلاهای جنگلی در نزدیکی جنگل و حتی در دل جنگل نیز ساخته می‌شوند که آرامش خالصی را در وجود هر فردی ایجاد می‌کند. هم‌چنین موقعیت قرارگیری ویلاهای ساحلی در نزدیکی دریا می‌باشد و دارای چشم‌انداز بی‌نظیری از دریا است. این نکته را در نظر داشته باشید که خرید ویلای ساحلی به آسانی که فکر می‌کنید نیست، بنابراین برای پیش‌گیری از هر ضرر و زیانی بهتر است مواردی را رعایت کنید که در ادامه این مقاله به نکات مهمی از آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

خرید ویلا شمال به سبک ساحلیخرید ویلا شمال به سبک ساحلی

 

مسیر دسترسی به ویلا‌‌

دسترسی ویلا به امکانات و خدمات رفاهی یکی از موارد بسیار مهم در هنگام خرید ویلا شمال می‌باشد. توجه داشته باشید که دسترسی آسان به شما این امکان را می‌دهد تا به راحتی در طول روز مایحتاج روزانه خود را تهیه کنید. امروزه با گسترش توریست در ناحیه ساحل دریا، مغازه و پاساژهای متعددی وجود دارد که می‌توانید به آن‌ها دسترسی راحتی داشته باشید. در مقابل ویلاهای جنگلی علاوه بر اینکه دارای دسترسی محدود هستند، شما باید با چند کیلومتر رانندگی مغازه مورد نظر خود را پیدا کنید تا بتوانید خرید خود را انجام دهید. در برخی دیگر از ویلاهای جنگلی مغازه‌ای وجود ندارد و شما به ناچار باید وسایل و امکاناتی را از قبل خریداری کنید.

 

نوع سند ویلا‌

قبل از خرید ویلا شمال به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما سند ملک مورد نظر را بررسی کنید. چرا که برخی از افراد هستند که با سند ویلا وام دریافت کرده‌اند که شما باید اطلاع کافی در این زمینه داشته باشید. ممکن است ناآگاهی شما منجر شود تا شما قسط‌های وام را پرداخت کنید؛ زیرا سند به نام شما می‌باشد. هم‌چنین فروش ویلا با قولنامه یکی دیگر از مواردی است که احتمال دارد با آن مواجه شوید. بنابراین اگر اطلاعات مفیدی از سند ملک ندارید بهترین کار مشاوره از املاک معتبر در شمال کشور می‌باشد. در حد امکان از خرید و فروش ویلا شمال با سند و به صورت قولنامه خودداری کنید.

در این میان نیز افراد سودجویی هستند که زمین‌های کشاورزی را که فقط کاربرد کشاورزی دارد به عنوان زمین ساخت و ساز ویلا به شما پیشنهاد می‌کنند. برای اینکه بتوانید از هرگونه مشکلات احتمالی جلوگیری کنید، بهتر است از خرید زمین‌هایی که فقط کاربرد کشاورزی دارند اجتناب کنید.

خرید ویلا شمالخرید ویلا شمال

 

ظاهر ویلای شمال

ظاهر زیبای ویلا اولین چیزی است که در هنگام خرید ویلا شمال نظرتان را به خود جلب می‌کند. به این ترتیب به یاد داشته باشید که در کنار ظاهر ویلا به چشم‌انداز و مصالح به کار رفته در ساخت ویلا نیز دقت کنید. ممکن است ویلایی با ظاهر بسیار شکیل مورد پسند شما قرار بگیرد، اما در واقع از مصالح بی‌کیفیت در ساخت آن استفاده شده باشد و از چشم‌انداز جالبی برخوردار نباشد. به هر حال ملاک خرید ویلا ظاهر زیبای آن نیست. چرا که در عمل از استحکام بسیار کمی در برابر شرایط برخورداراند. هم‌چنین بعد از گذشت زمان می‌توان ظاهر ویلا را تغییر داد، اما مصالح اصلی به کار رفته و یا خود زمین ویلا را هرگز نمی‌توان تغییر داد.

 

مصالح به کار رفته در ویلا

مصالح ساختمانی به کار رفته در ویلاهای شمال یکی دیگر از مباحث مهمی است که باید مد نظر قرار دهید. لذا هر چه مصالح ساختمانی از استحکام بالایی برخوردار باشند، ویلای شما از عمر طولانی‌تری برخوردار خواهد بود. در غیر این صورت اگر مصالح نامرغوب در ساخت ویلا استفاده شده باشد، عمر سازه کم خواهد شد و شما هر ساله مبلغی را بابت تعمیرات و بازسازی ویل باید خرج کنید.

 

چشم‌اندار ویلای لب دریا‌

چشم‌انداز ویلا یکی دیگر از مواردی است که با در نظر گرفتن آن به راحتی می‌توانید طلوع و غروب خورشید را با صدای امواج دریا نظاره‌گر باشید. بنابراین در هنگام خرید ویلا شمال به نوع ویلا توجه کنید، لذا ویلاهای دوبلکس و تریبلکس دارای چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای از دریا دارند. چنانچه ویلاهای کلاسیک و فلت دارای چشم‌انداز دریا نیستند و اگر که چشم‌انداز ویلا برای شما در اولویت است، خرید ویلای دوبلکس را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

خرید ویلا شمال در لب دریاخرید ویلا شمال در لب دریا

 

امکانات جانبی ویلا

فروش ویلا شمال در برخی از شهرهای شمال کشور که دارای امکانات جانبی هستند، با قیمت بالاتری صورت می‌گیرد. مبله بودن ویلا، داشتن استخر، سونا و جکوزی، سرایدار از نمونه امکانات موجود در برخی از ویلاهای شمال کشور می‌باشد که صرفا ویلاهای مبله با امکانات برای رهن و اجاره مناسب هستند. اگر برای خرید ویلا با ویلاهای مبله مواجه شدید، باید بدانید که با مبلغ بیشتری به فروش می‌رسد، لذا دارای تمام امکانات رفاهی و جانبی در ویلا می‌باشد. اغلب خرید ویلاهایی که به صورت مبله هستند به شما توصیه نمی‌شود. چنین ویلاهایی با امکانات جانبی بیشتر برای مسافران و گردشگران مناسب است که به دنبال اقامتی کوتاه مدت در شمال کشور هستند. در هنگام خرید ویلا در شمال بهتر است تمام امکانات ویلا را مورد بررسی قرار دهید. بنابراین اگر در ویلا به استخر نیاز ندارید می‌توانید از خرید ویلا با استخر خودداری کنید، چرا که چنین ویلاهایی دارای هزینه‌ی بیشتری به نسبت ویلاهای معمولی دارند.

 

خرید ویلا شمال برای سرمایه‌گذاری‌

امروزه مسافران بسیاری علاقه‌مند به داشتن ویلایی در نزدیکی ساحل دریا می‌باشند، به طوری که اقدام به خرید ویلا شمال به سبک ساحلی می‌کنند. خرید ویلای شمال علاوه بر داشتن اقامتی خاطره‌انگیز برای افراد می‌تواند سرمایه و کسب درآمد خوبی باشد‌. چرا که اگر افراد قصد اجاره ویلا در شمال را داشته باشند؛ هر ساله با اجاره ویلای ساحلی خود می‌توانند در مدت زمان کوتاهی هزینه‌ی خرید ویلا را به دست آورند.‌ با توجه به شرایط نامناسب اقتصاد افراد در صدد آن هستند تا با انتخابی هوشمندانه سرمایه‌ی خود را چند برابر کنند. به شما پیشنهاد می‌کنیم با شرایط اقتصادی پیش رو، خرید ویلا و یا زمین در شمال که دارای ریسک کمتری می‌باشد را برای سرمایه‌گذاری در نظر بگیرید.

فروش ویلا شمال

فروش ویلا شمال

 با اینکه شما انتخاب‌های بسیاری در زمینه سرمایه‌گذاری در اختیار دارید. اما باید به فکر بخشی از سرمایه‌گذاری باشید که دارای بازدهی قابل توجهی است. از آنجایی که ریسک خرید ویلا کمتر از خرید طلا، ارز و سکه می‌باشد و ممکن است سود کمتری به شما بدهد اما هرگز باعث از بین رفتن سرمایه اولیه شما نمی‌شود. به این ترتیب خرید ویلا و زمین در هر زمانی رشد قابل توجه خود را داشته است و احتمال ضرر و زیان در آن ناچیز است.

در هنگام خرید و فروش ویلا توجه داشته باشید که در زمان مناسب اقدام به خرید و فروش کنید تا در آینده دچار مشکل نشوید هم‌چنین چک کردن سند قانونی ویلا و مجوز پایان کار از موارد مهم در امر خرید ویلا می‌باشد که حتما باید مورد بررسی قرار گرفته شود.

 

انگیزه شما از خرید ویلای ساحلی‌

برای خرید ویلا شمال به سبک ساحلی هر فردی هدف و انگیزه متفاوتی نسبت به دیگری دارد. به عنوان مثال اغلب افراد برای اقامت و به منظور سفر و گذران اوقات فراغت در تعطیلات اقدام به خرید ویلا می‌کنند. چنانچه برخی از افراد به منظور سرمایه‌گذاری، ویلای ساحلی خریداری می‌کنند که حتی امکانات، ظاهر و موقعیت مکانی ویلا برای آن‌ها در اولویت نمی‌باشد‌. البته برای گروه اول اولویت قرار گرفتن ویلا و موقعیت آن به نسبت قیمت ویلا بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

به این نکته توجه کنید که با در نظر گرفتن علاقه افراد به ویلاهای ساحلی، اشخاص سودجو در این میان هستند که یک ویلا را به چند نفر می‌فروشند. پس بهتر است قبل از هر اقدامی برای خرید ویلای ساحلی از شرکت‌های معتبر مشورت بگیرید.

 

نتیجه گیری

ویلاهایی که در کنار دریا ساخته می‌شوند دارای چشم‌انداز بی‌نظیری می‌باشند. شما با خرید چنین ویلاهایی طلوع و غروب زیبای خورشید را در کنار دریا تماشا خواهید کرد. بنابراین اگر شما نیز قصد دارید تا از چشم‌انداز دریای بی‌کران بهره‌مند شوید، نکات اساسی عنوان شده در این مقاله را بررسی کنید.  هم‌چنین برای اینکه از مشکلات احتمالی هنگام خرید ویلا شمال جلوگیری شود، بهتر است از موارد عنوان شده غافل نشوید و آن‌ها را به موقع رعایت و اجرا نمایید. این نکات عنوان شده گر چه ساده هستند اما لازم نیست تا شما بابت آن مبلغی پرداخت. در مناطق مختلف شمال کشور به ویژه شهرهای بزرگ آن، شرکت‌های معتبر با بیش از چند سال سابقه فعالیت در خرید و فروش ویلا در شمال وجود دارند که با مشاوره از آن‌ه می‌توانید، بهترین خرید و سرمایه گذاری را داشته باشید. اگر شما نیز قصد دارید تا با سرمایه خود ویلایی با چشم‌انداز فوق‌العاده در کنار ساحل خریداری کنید، چنین شرکت‌هایی می‌توانند انتخاب بسیار مناسبی را به شما پیشنهاد دهند.