خرید ویلا شمال و مدت زمان ساخت و ساز آن

آب و هوای دل‌پذیر، مناظر بی‌نظیر، طبیعت بکر شمال کشور سبب شده است تا مسافران و گردشگران بسیاری برای تعطیلات و البته تمدد اعصاب شمال کشور را برای سفر انتخاب می‌کنند. بنابراین ممکن است برخی از شما به فکر ساخت و ساز ویلا و یا خرید ویلا شمال بیفتید. چرا که امروزه با توجه به استقبال بسیار مسافران به شمال کشور، ساخت و ساز ویلا گسترش قابل توجهی پیدا کرده است. علاوه بر آن در سال‌های اخیر شاهد گردشگران بین‌المللی و تمرکز بر روی توریسم بوده‌ و افزایش چشمگیری در صنعت گردشگری داشته است.

در این میان افرادی هستند که در شمال کشور، زمین دارند و می‌خواهند تا با ساخت ویلا در آن درآمدی کسب کنند. البته در مقابل نیز یک‌سری از افراد ساخت و ساز ویلا را به منظور اقامت شخصی برای خود می‌سازند. به هر حال افراد با توجه به نیاز خود اقدام به ساخت و ساز ویلا در شمال کور می‌کنند. تنها چیزی که در این میان ممکن است برای شما سوال ایجاد کند این است که چه مدت زمان می برد تا ویلایی ساخته شود؟ اگر شما نیز قصد ساخت ویلا در مناطق مختلف شمال کشور را دارید، توصیه می‌کنم تا برای پاسخ سوال خود تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

چگونگی ساخت ویلا در شمال‌

برای ساخت ویلا در شهرهای مختلف شمال کشور مراحل مختلفی وجود دارد که آسان خواهد شد. در ادامه این بخش به بررسی موارد مهم آن پرداخته‌ایم.

خرید ویلا شمالخرید ویلا شمال

 

اطمینان از سند معتبر قانونی

قبل از خرید زمین ویلا این نکته را در نظر داشته باشید که زمین شما باید دارای سند قانونی باشد، هم‌چنین علاوه بر آن زمینی را برای ساخت و ساز انتخاب کنید که کاربرد کشاورزی نداشته باشد. برخی از زمین‌ها در شمال کشور، حتی در مناطق جنگلی که بسیار خوش آب و هوا هستند، زمین‌ها صرفا برای کشاورزی مناسب هستند که متاسفانه چنین زمین‌هایی در مناطق شمالی برای ساخت و ساز دارای مجوزهای قانونی نمی‌باشند.

 

دریافت مجوز‌های لازم‌

همانطور که اولویت اول ساخت و ساز خانه و آپارتمان دریافت مجوز است، به این ترتیب نیز برای ساخت ویلا در شمال کشور اولین قدم دریافت مجوزهای لازم برای ساخت می‌باشد. اینکه در چه فصلی اقدام به خرید ویلا شمال یا ساخت ویلا می‌کنید، اگر بدون دریافت مجوزهای لازم اقدام نمایید در هر زمان امکان تخریب و یا مصادره ملک شما وجود دارد.‌

این نکته را در نظر بگیرید که اگر در چنین زمین‌هایی اقدام به ساخت و ساز ویلا کنید و در هر مرحله‌ای از ساخت باشید، سازه‌ی شما خراب خواهد شد و تنها سرمایه‌ی شما از بین خواهد رفت. هم‌چنین افرادی در این میان هستند که به دلیل رفت و آمد دشوار در فصل زمستان اقدام به ساخت ویلا می‌کنند تا کسی متوجه ساخت و ساز آن‌ها نشود. به این امید که بتوانند در پایان کار مجوز دریافت کنند. چنانچه دریافت مجوز یکی از اقدامات اساسی برای ساخت ویلا می‌باشد که حتما باید دریافت شود. بنابراین در زمان ساخت ویلا بسیار حساس باشید و گول حرف‌های افرادی را نخورید که با ترفندهای مختلف قصد دارند زمین‌های کشاورزی را برای ساخت به شما پیشنهاد کنند.

 

نوع زمین ساخت ویلا

علاوه بر دریافت مجوز در ابتدای ساخت ویلا، به زمینی که برای ساخت و ساز ویلا خریداری می‌کنید، حتما توجه کنید و زمینی را خریداری نمایید که قابلیت ساخت ویلا داشته باشد. چرا که برخی از زمین‌های حاشیه دریا به دلیل جزر و مد و یا عمومی بودن آن‌ها گزینه‌ی خوبی برای ساخت ویلا نمی‌باشند. در نهایت بعد از دریافت مجوزهای لازم، حدود ۶ ماه تا ۲ سال زمان برای ساخت ویلا نیاز است. اما نوع ویلای مدنظر شما، نوع مصالح ساختمانی و طراحی داخلی، انتخاب هر یک از این موارد دارای زمان‌بندی متفاوتی برای ساخت ویلا می‌باشد.

مراحل ساخت ویلامراحل ساخت ویلا

 

چه عواملی در زمان ساخت ویلا موثر است؟‌

علاوه بر موارد گفته شده، فصل ساخت ویلا در شمال به مدت زمان اتمام کار ویلا بستگی دارد. در فصل زمستان به دلیل بارش باران و برف، ساخت ویلا به کندی پیش می‌رود، چرا که مصالح ساختمانی به خوبی خشک نمی‌شوند. بنابراین آغاز فصل بهار تا پایان پاییز با توجه به خوب بودن شرایط آب و هوایی، می‌تواند گزینه‌ی ایده‌آلی برای ساخت و ساز باشد.

 

آیا خرید ویلا شمال یا ساخت آن به صرفه است؟‌

با در نظر گرفتن مشکلات اقتصادی و کم ارزش شدن پول، افراد در پی آن هستند تا با ساخت و ساز ویلا در شمال سرمایه خود را حفظ کنند و سود قابل توجهی را کسب کنند.‌ با اینکه خرید سکه و ارز دارای ریسک بالایی می‌باشد، اما خرید ویلا شمال می‌تواند علاوه بر ضرر کم یک راه سرمایه‌گذاری بسیار مناسب برای هر فردی باشد. ممکن است با خرید ویلا در شمال به سوددهی کمی برسید اما مطمئنا دارای سود در بلند مدت برای شما خواهد داشت. چنانچه ریسک خرید ویلا شمال به نسبت خرید سکه، طلا و ارز کم است، اما به راحتی می‌توانید سرمایه خود را حفظ کرده و یا با اجاره ویلا درآمدی در آینده برای خود داشته باشید.

 

مصالح ساختمانی مناسب برای ساخت ویلا در شمال‌

به دلیل متفاوت بودن شرایط آب و هوایی شمال کشور به نسبت بخش‌های دیگر، مصالح به کار رفته در ساخت و ساز ویلا نیز در شمال متفاوت است. به این ترتیب برای ساخت ویلا باید از مصالحی استفاده شود که علاوه بر کیفیت دارای مقاومت و استحکام خوبی باشد.

بتن؛ سازندگان برای اینکه از بتن در ساخت ویلا استفاده کنند، سیمان و درصد مشخصی از آب را با هم ترکیب می‌کنند.

سیمان؛ برای اینکه بتن‌ها از استحکام بالایی در سازه برخوردار باشند، از سیمان استفاده می‌کنند که بهترین نوع  آن به نام پرتلند است که به عنوان معروف‌ترین مصالح ساختمانی شناخته می‌شود. قیمت مناسب سیمان، ایجاد سطحی صاف و یکنواخت از ویژگی‌های بارز سیمان می‌باشد. اغلب معماران و سازندگان آشنایی کامل از آن دارند و ترجیح می‌دهند از سیمان در ساخت و ساز ویلا استفاده کنند.

فروش ویلا شمالفروش ویلا شمال

 

از سیمان در بخش‌های مختلف ویلا به خصوص نمای بیرونی آن استفاده می‌کنند. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که با توجه به آب و هوای شمال کشور در طولانی مدت، سیمان دچار فرسودگی می‌شود بنابراین بهتر است که هر از چند سالی آن بخش از ویلا که سیمان‌کاری شده است را ترمیم کنید. از آنجایی که مقاومت سیمان از گچ بیشتر است، بنابراین می‌تواند جایگزین خوبی برای گچ در طراحی نمای داخلی ویلا باشد.

هنگامی که قصد دارید تا در شمال کشور ویلایی برای خود بسازید، توجه داشته باشید که با در نظر گرفتن ارتفاع از سطح زمین عمل سیمان‌کاری را انجام دهید. در غیر این صورت سیمان در تماس با سطح زمین با توجه به شرایط اقلیمی شمال کشور، در مدت زمان کوتاهی فرسوده و از بین خواهد رفت.

چوب؛ چوب یکی از مصالح بسیار مناسب با توجه به شرایط جوی شمال کشور می‌باشد. چرا که فلزات و آهن در هوای مرطوب شمال زنگ می‌زنند. به همین علت از چوب برای نمای بیرونی و داخلی ویلا استفاده می‌کنند.

سنگ؛ سنگ‌ها با توجه به مقاومت بالایی که دارند، گزینه‌ی ایده‌آلی برای ساخت پله‌ها و نمای بیرونی ویلا می‌باشند. سنگ‌ها در انواع متنوع و زیبا تولید می‌شوند که باید در هنگام ساخت ویلا به نوع آن دقت داشته باشید، چرا که هر سنگی مناسب نمای خارجی ویلا نمی‌باشد. به طور مثال؛ سنگ‌های مرمریت در رنگ‌ و تنوع بالایی وجود دارند که شما نمی‌توانید از آن برای نمای ویلای خود استفاده کنید، زیرا تابش مستقیم نور خورشید بر روی آن سبب تیره شدن و تغییر رنگ آن می‌شود.

خرید ویلا شمالخرید ویلا شمال

 

در این میان سنگی که مناسب برای نمای ویلا باشد، سنگ تراورتن است. امروزه این نوع سنگ‌ها علاوه بر پرداخت مبلغی بالا دارای تنوع رنگی کمی نیز هستند. بنابراین شما انتخاب‌های بسیاری از سنگ‌ها برای فضای خارجی ویلا و حتی کف فضای باز دارید که می‌توانید با خرید آن زیبایی را به ویلای خود هدیه دهید. سنگ‌های گرانیت از دیگر سنگ‌های بسیار مناسب با مقاومت بالا به نسبت دیگر سنگ‌ها در امر ساخت و ساز ویلا می‌باشد.

آجر سفالی یا بلوک‌های سفالی؛ آجر یکی از مصالح پرمصرف در ساختمان‌سازی به شمار می‌رود. اما به شما توصیه می‌شود تا از آن در ساخت ویلای شمال استفاده نکنید. چرا که شرایط آب و هوایی موجود در شمال کشور مرطوب و شرجی است که باعث شوره‌زنی و البته جذب رطوبت در خود می‌باشد. امروزه آجرهایی با سازگاری بلا تولید می‌شوند که دارای چسبندگی بالا و وزن کم است که بسیار مناسب برای استفاده در ساخت ویلای شمال کشور می‌باشد.

 

گچ ضد آب یا گچ ساده؛ از مصالحی که برای ساخت ویلا که همیشه در دسترس است، می‌توان به گچ ساده اشاره کرد. اما به این نکته توجه داشته باشید که گچ مقاومت خیلی کمی در برابر رطوبت و آب دارد. به طوری که بعد از مدتی فرسوده می‌‎شود. برای آنکه بتوان از گچ در شرایط اقلیمی شمال کشور استفاده کرد، آن را با مواد خاصی مخلوط می‌کنند تا از مقاومت بالایی در برابر رطوبت برخوردار شود.

 

نتیجه گیری‌

یکی از مراحل ساخت ویلا در شمال داشتن مجوزهای لازم می‌باشد و بررسی سند قانونی ویلا در هنگام خرید ویلا شمال از موارد بعدی است که حتما باید به آن توجه ویژه داشته باشید. هم‌چنین مدت زمانی که برای ساخت یک ویلا در نظر گرفته می‌شود به عوامل مختلفی از جمله نوع ویلا بستگی دارد. لذا ساخت ویلاهایی که به صورت کلاسیک و فلت هستند به مدت زمان کم‌تری نیاز دارند و سریع‌تر ساخته می‌شوند. اگر شما قصد خرید و فروش ویلا شمال را دارید، می‌توانید از شرکت‌های معتبر در زمینه سرمایه‌گذاری و مدیریت ساخت و ساز ویلا مشاوره بگیرید. شرکت‌های ساختمانی بسیاری در نقاط مختلف شمال کشور با بیش از چند سال سابقه می‌توانند گزینه‌ی مناسبی برای افرادی باشند که اطلاعات کافی در زمینه ساخت و ساز ندارند، باشد.