خرید ویلا شمال یا رهن و اجاره آن؟

شمال کشور یکی از مناطق بسیار مهم در امر گردشگری و سفر در ایام تعطیلات می‌باشد. مناطق مختلف شمالی با داشتن مناظر و چشم‌اندازهای بکر هر ساله مسافران بسیاری را به سمت خود جذب کرده است. ممکن است تمام افراد برای اقامت در شمال ویلایی نداشته باشند، بنابراین برای اقامت در شمال خرید ویلا شمال، رهن یا اجاره آن از اقداماتی است که مسافران می‌توانند با استفاده از آن اقامتی خاطره‌انگیز را برای خود رقم بزنند. اما اینکه رهن یا اجاره ویلا به صرفه‌تر است باید در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

مسلم است افرادی اقدام به خرید ویلا در شمال می‌کنند، شرایط و اقامتی راحت‌تر از افرادی دارند که ویلا رهن یا اجاره می‌کنند. هم‌چنین رهن و اجاره ویلا در شمال دارای مزایا و معایبی می‌باشد که قبل از هر اقدامی باید آن را در نظر بگیرید و متناسب با آن انتخابی راحت داشته باشید.

 

نکات مهم در هنگام رهن و اجاره ویلا‌

در این بخش شما را با نکاتی در مورد خرید ویلا شمال، رهن و چه اجاره ویلا در شمال آشنا می‌سازیم. به این ترتیب شما در انتخاب هر یک از این‌ها باید نکات کلی گفته شده را مد نظر قرار دهید.

نوع سند ویلا‌ را مشخص کنید!

از نکات مهم در هنگام خرید ویلا در شمال توجه ویژه به نوع سند ملک می‌باشد. اینکه اطلاعات کافی از سند ویلا داشته باشید به شما کمک می‌کند تا بفهمید که آیا بر روی سند ویلا وامی گرفته شده است یا خیر. چرا که در صورت گرفتن وام و عدم پرداخت آن شما موظف به پرداخت وام خواهید بود چرا که ویلا به نام شما می‌باشد. بنابراین قبل از هر اقدامی برای خرید ویلا شمال از مشاورین املاک معتبر و مطمئن مشورت بگیرید تا نوع سند را برای شما مشخص کند.

خرید ویلا شمالخرید ویلا شمال

 

نکته‌ی دیگری که باید به آن توجه کنید، فروش ویلا شمال با قولنامه آن هم به چند نفر است. اگر ویلای که قصد خرید آن را دارید، دارای سند معتبر است؛ اما از خرید آن با قولنامه خودداری کنید.  هم‌چنین افراد سودجویی هستند که اقدام به فروش زمین کشاورزی می‌کنند تا آن را به عنوان زمین‌های ساخت ویلا به فروش برسانند که تنها کاربری کشاورزی دارد نه ساخت و ساز. بنابراین بهتر است از خرید چنین زمین‌هایی که فقط برای شما دردسر دارد، اجتناب کنید.

 

نوع مصالح به کار رفته در ویلا‌

اینکه چه مصالح ساختمانی در ویلایی که قصد رهن یا اجاره آن را دارید؛ به کار رفته است، بسیار مهم است. چرا که هر چه مصالح به کار رفته بهتر باشد عمر ویلا نیز بیشتر خواهد بود و در مدت زمان طولانی‌تری به بازسازی نیاز خواهد داشت.

 

نوع ساخت ویلا ‌

امروزه ساخت ویلاها به صورت دوبلکس، تریبلکس و فلت گسترش یافته است، چرا که چشم‌انداز زیبای شمال کشور را در چنین ویلاهایی به راحتی می‌توانید نظاره‌گر باشید. حال اگر قصد اجاره و یا رهن ویلای دوبلکس را دارید حتما طبقه‌ی دوم آن را چک کنید. هم‌چنین اگر ویلای فلت مد نظر شما است حتما چشم‌انداز آن را نیز بررسی کنید، چون برخی از ویلاهای فلت دارای چشم‌انداز جالبی نیستند.

 

موقعیت مکانی ویلا‌

 انواع مختلفی از ویلاها در دو منطقه‌ی ساحلی و جنگلی ساخته می‌شوند. در وهله‌ی اول بهتر است مشخص کنید که قصد خرید ویلا شمال در چه منطقه‌ای را دارید. مسلم است که ویلاهای دوبلکس در نزدیکی دریا دارای قیمت بیشتری می‌باشند. بنابراین باید معیار خود از منطقه‌ی قرارگیری ویلا مشخص کنید. دیدن غروب خورشید کنار ساحل دریا و لذت بردن از طبیعت بکر جنگل، هر کدام می‌تواند بهترین انتخاب برای داشتن اقامتی فراموش‌نشدنی باشد.

اجاره و رهن ویلا در شمالاجاره و رهن ویلا در شمال

 

ظاهر زیبای ویلا

ظاهر و ساختار ویلا یکی دیگر از نکاتی است که باید هنگام رهن و اجاره ویلا مدنظر قرار گیرد. این نکته را در نظر بگیرید که ملاک ویلا فقط ظاهر زیبای آن نمی‌باشد، بلکه حتما استحکام آن را نیز مورد بررسی قرار دهید. برخی از ویلاهای با ظاهری زیبا دارای مقاومت کم در برابر شرایط هستند و یا با استفاده از مصالح بی‌کیفیت ساخته شده‌اند. به هر حال شما می‌توانید ظاهر ویلا را تغییر دهید اما به راحتی نمی‌توان زمین و یا مصالح به کار رفته در ویلا را تغییر داد.

 

هر آنچه از رهن ویلا باید بدانید!‌

رهن ویلا برای افرادی که قصد دارند در مدت زمان طولانی در شمال کشور اقامت داشته باشند توصیه می‌شود. به عنوان مثال افرادی که برای انجام ماموریت، کار، تحصیل و مواردی این چنینی قصد دارن به مدت ۳ ماه یا بیشتر ویلا رهن کنند. از مزیت‌های رهن ویلا در شمال می‌توان به عنوان حفظ سرمایه‌ افراد اشاره کرد. چرا که پس از پایان قرارداد مبلغ پرداختی برای رهن ویلا را به طور کامل دریافت می‌کنند.

 

در مقابل اگر شما اقدام به اجاره ویلا در شمال نمایید، موظف هستید تا مبلغی را برای اجاره ماهیانه ویلا پرداخت نمایید. به طور کلی در پایان قرارداد اجاره ویلا مبلغ زیادی را از دست خواهید داد. بنابراین با توجه به شرایطی که در اختیار دارید و مدت زمان اقامت می‌توانید ویلا را رهن و یا اجاره کنید.

 

عوامل تاثیرگذار در اجاره ویلا و رهن‌ آن‌

برای اینکه بتوانید ویلا در شمال اجاره و یا رهن کنید، بهتر است بدانید که رهن و اجاره آن به شرایط مختلفی وابسته است و دارای قیمت‌های متغیر می‌باشد. چنانچه هر ساله با افزایش قیمت مسکن در شمال کشور رو به رو هستیم، مسلم است که ویلاها نیز با قیمت بالاتری رهن و اجاره داده شود. در این بخش به عواملی که در رهن و اجاره ویلا تاثیر به سزایی دارد اشاره کرده‌ایم؛

خرید ویلا شمالخرید ویلا شمال

 

دو طبقه بودن یا نبودن ویلا‌

دوبلکس بودن ویلا تاثیر بسیاری بر قیمت اجاره و حتی رهن ویلا دارد. با توجه به طراحی و ساخت اینگونه ویلاها، دارای فضای بیشتری نسبت به دیگر ویلاها می‌باشد، بنابراین از قیمت بالاتری برای رهن و اجاره برخوردار است. اگر شما نیز قصد اجاره و رهن ویلا به صورت دوبلکس را دارید، بهتر است گروهی به شمال کشور سفر کنید. لذا در این صورت هزینه اجاره و یا رهن ویلا برای شما کمتر خواهد بود. در مقابل تیز ویلاهایی که به صورت فلت ساخته می‌شوند، دارای قیمت مناسب‌تری برای اجاره و رهن می‌باشند. اجاره یا رهن ویلا به شکل فلت می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای سفرهای خانوادگی باشد.

 

وجود برخی امکانات در ویلا‌

در برخی از ویلاهای امکانات جانبی نظیر؛ استخر، سونا، جکوزی، مبله بودن ویلا و سرایدار وجود دارد که دارای قیمت بیشتری برای اجاره و رهن ویلا می‌باشند. به دلیل امکاناتی که در ویلاهای مبله وجود دارد، مبلغ بیشتری را برای رهن و اجاره باید پرداخت کنید.

چنین ویلاهای مبله برای افرادی مناسب است که قصد دارند تا اقامتی طولانی مدت در ویلا داشته باشند، در این صورت نیازی نیست تا هزینه‌های اضافی بابت خرید وسایل ویلا نمایند. ویلاهایی که دارای استخر و امکاناتی از این قبیل می باشند تیز دارای قیمت بیشتری هستند. اگر که استفاده از استخر در ویلا برای شما ضروری نیست، می‌توانید از رهن و اجاره چنین ویلایی اجتناب کنید.

 

فصل مناسب خرید ویلا شمال یا اجاره و رهن آن‌

فصل یکی دیگر از عوامل موثر در زمان رهن و اجاره ویلا در شمال می‌باشد. مناسب‌ترین قیمت برای رهن و اجاره ویلا و حتی خرید ویلا شمال کشور، فصل سرد سال می‌باشد. چرا که به دلیل رفت و آمد دشوار و سرمای بیش از حد در مناطق شمالی، افراد بسیار کمی اقدام به اجاره و رهن ویلا می‌کنند. به این ترتیب نیز اجاره آن دارای قیمت کمی می‌باشد. در حالی که فصل بهار و تابستان، به دلیل تعطیلی عید و تعطیلات مدارس افراد بسیاری ترجیح می‌دهند که به شمال کشور سفر کنند. به همین دلیل تقاضا برای اجاره و رهن ویلا افزایش می‌یابد، چرا که با وجود ویلاهای بسیار و اجاره رفتن آن، صاحبان دیلا قیمت‌های رهن و اجاره را زیاد می‌کنند.

خرید ویلا شمالخرید ویلا شمال

 

شاید به این نکته دقت کنید که چرا در فصل‌های مختلف سال قیمت‌ها رو به کاهش و افزایش است. اما باید بدانید که برخی از صاحبان ویلا در شمال با اجاره و رهن دادن ویلای خود در طول سال کسب درآمد می‌کنند. بنابراین به ناچار در فصل‌هایی که مسافر زیاد است شاهد افزایش قیمت هستیم تا آن‌ها نیز بتوانند در فصل‌هایی که مسافر بسیار کم است امرار معاش کنند.

 

نتیجه‌گیری‌

به طور کلی نمی‌توان گفت که رهن ویلا برای شما به صرفه‌تر است یا اجاره آن. اکر شما نیز در شما قصد اجاره و رهن ویلا را دارید، باید بدانید که عوامل مختلفی در قیمت هر یک از آنها بستگی است. به این ترتیب با بررسی عوامل عنوان شده در این مقاله می‌توانید مناسب‌ترین ویلا را برای خود رهن یا اجاره کنید.‌

 

به صورت کلی رهن ویلا در شمال برای افرادی مناسب است که قصد دارند در اقامتی طولانی مدت به هر دلیلی در شمال کشور داشته باشند. هم‌چنین اجاره ویلا در شمال برای افرادی که قصد دارند تا اقامتی کوتاه مدت داشته باشند مناسب می‌باشد. برای اجاره و رهن ویلا نمی‌توان قیمت مشخصی ارائه کرد. لذا قیمت رهن و اجاره به عوامل مختلفی بستگی دارد، که این عوامل به مواردی نظیر؛ فصل، نوع ویلا و تعداد مسافران می‌باشد. در این میان برای آنکه از هر گونه مشکلات، ضرر و زیان احتمالی جلوگیری کنید، می‌توانید از شرکت‌هایی که در زمینه خرید و فروش ویلا شمال در نقاط مختلف شمال فعالیت دارند، کمک بگیرید.‌  ممکن است برخی از صاحبان ویلا، ویلایی را به چند نفر اجاره یا رهن کنند که برای پیش‌گیری از چنین مشکلاتی بهتر است از این شرکت‌ها بهره‌مند شوید.‌

شرکت‌های متعددی با بیش از ۱۵ سال سابقه فعالیت در زمینه سرمایه‌گذاری و ساخت و ساز ویلا در شهرهای مختلف شمال وجود دارند که می‌توانید برای اجاره و رهن ویلا از این شرکت‌ها مشورت بگیرید. به این ترتیب اگر شما نیز قصد خرید ویلا شمال یا اجاره و رهن آن را دارید با مراجعه به چنین شرکت‌های معتبری می‌توانید بهترین انتخاب از ویلاهای مناطق شمال کشور داشته باشید.