مناطق جنگلی مناسب برای خرید ویلا شمال

شمال کشور با داشتن دریای نیلگون و البته طبیعت بکر جنگل یکی از پرطرفدارترین نقاط برای سفر و گذران اوقات فراغت مسافران و گردشگران می‌باشد. امروزه مناطق مختلف دیدنی شمال کشور به یک قطب گردشگری تبدیل شده است. به طوری که گردشگران بسیاری از نقاط مختلف جهان به ویژه کشورهای عربی برای بازدید از طبیعت بی‌نظیر شمال، این منطقه را برای گردشگری انتخاب می‌کنند. برخی از کشورهای حاشیه دریای خلیج فارس از داشتن جنگل‌های بکر بی‌بهره‌اند، به همین دلیل مناطق شمال کشور برای آن‌ها به عنوان یک مقصد گردشگری بی‌نظیر برای سفر می‌باشد.

خرید ویلا شمال به سبک جنگلی و هم‌چنین ساخت ویلای جنگلی از مواردی است که برای داشتن اقامت در مناطق جنگلی محسوب می‌شود. به این نکته توجه کنید که ساخت ویلای جنگلی مختص مناطقی است که دارای زمین و آب و هوای مناسب برای ساخت ویلا هستند و نمی‌توان در تمام نقاط شمال اقدام به ساخت ویلای جنگلی نمود. اگر شما نیز قصد خرید ویلا شمال و یا ساخت ویلای جنگلی دارید، بهتر است در ادامه مقاله همراه ما باشید تا اطلاعات کافی از مناطق جنگلی مناسب برای ساخت ویلا و یا خرید ویلا در شمال ایران کسب کنید.

 

بهترین مناطق برای ساخت ویلا جنگلی در شمال

استان مازندران و گیلان بهترین مناطق جنگلی را برای ساخت ویلا دارا می‌باشند. به طوری که با داشتن ویلایی جنگلی در یکی از این مناطق به راحتی می‌توانید با رهایی از زندگی و دغدغه‌های شهری، از طبیعت و آب و هوای دل‌چسب آن بهره‌مند شوید. در این مناطق به دلیل اینکه خاک مناسب و شرایط اقلیمی بهتری موجود است می‌تواند بسیار ایده‌آل برای ساخت و ساز ویلا در نظر گرفته شود. در این میان منطقه‌ی هزار جریب که در بین دو استان مازندران و گلستان واقع شده است، از جمله مناطق زیبا برای ساخت ویلای جنگلی و حتی خرید ویلا شمال می‌باشد. در این منطقه کوه‌ و دشت‌های سرسبز در میان شهرهایی چون؛ ساری، بهشهر و نکا قرار دارد که زیبایی خاصی را در این منطقه ایجاد کرده است.

 

خرید ویلا شمال

برای رفتن به منطقه هزار جریب راهی نسبتا طولانی را در پیش دارید. بهترین راه دسترسی به این منطقه‌ی زیبا و سرسبز، مسیر بهشت فاطمه و علی تپه می‌باشد. با پیمودن این مسیر به منطقه‌ی پاسند می‌رسیم که دارای جاده‌ای ماسه‌ای است، به همین دلیل در زمان بارندگی و بارش برف توصیه می‌شود که در فصل زمستان به آنجا سفر نکنید. در نهایت با رد شدن از این منطقه به هزار جریب می‌رسیم. منطقه هزار جریب علاوه بر زیبا بودن به عنوان یک منطقه بر به شمار می‌رود. بنابراین اگر برای اولین بار است که به این منطقه سفر می‌کنید و قصد خرید ویلا شمال دارید، بهتر است با فردی که آشنا به مسیر است، همراه شوید.

 

پارک ملی بوجاق

موقعیت مکانی پارک ملی بوجاق در نزدیکی بندر کیاشهر و شهرستان آستانه اشرفیه از استان گیلان قرار گرفته دارد. پارک ملی بوجاق از جاذبه‌ی گردشگری زیباکنار است که به عنوان نخستین پارک ملی که به صورت مناطق خشکی و مناطق دریایی در ایران ثبت شده است. وسعت این پارک ملی به بیش از 3260 هکتار می‌رسد. به این ترتیب حدود 1600 کیلومتر آن متعلق به مناطق دریایی و 160 کیلومتر آن را خشکی و تالاب در برگرفته است. هم‌چنین قسمت خشکی پارک ملی بوجاق به سه منطقه‌ی جنگلی، ساحلی و علفزار تقسیم می‌شود.

پارک ملی بوجاق با توجه به موقعیتی که دارد این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا از دیگر مناطق آن دیدن کنید. شما می‌توانید در قسمت شمالی آن به دریای خزر و قسمت جنوبی آن به بندر کیا‌شهر و تاسیسات صدا و سیما در روستای امیرکیاسر دسترسی داشته باشید. تالاب‌های موجود در پارک ملی بوجاق از تلاقی دو تالاب در قسمت غربی، همراه دلتای سفیدرود، جلگه‌ها و علفزارهای غربی و قسمت شرقی، تالاب‌های کیاشهر تشکیل شده است. به این ترتیب پارک ملی بوجاق از سال 1381 در فهرست پارک‌های ملی کشور ایران ثبت شده است.

خرید ویلا شمل به صورت جنگلیخرید ویلا شمل به صورت جنگلی

 

پارک جنگلی کیاشهر‌

موقعیت مکانی پارک جنگلی کیاشهر در نزدیکی زیباکنار قرار دارد که به زیباترین پارک در این منطقه شناخته شده است. این پارک جنگلی با توجه به اینکه در کنار ساحل دریای خزر، مرداب‌های طبیعی و پل چوبی قرار گرفته است؛ به عنوان مهم‌ترین منطقه گردشگری در کیاشهر به شمار می‌رود. امروزه مسافران بسیاری علاوه بر خرید ویلا در شمال اقدام به اجاره ویلا در کیاشهر می‌کنند تا بتوانند از جاذبه‌های طبیعی آن استفاده کنند.

 

چه گونه‌های جانوری در زیباکنار وجود دارد؟‌

بر اساس تحقیقات انجام شده در سال 1384 و 1385 پارک جنگلی کیاشهر، بیش از 234 گونه پرندگان از تیره مختلف و جانوران گوناگون در این منطقه قرار دارند. چرا که با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب زیباکنار انواع مختلفی از جانوران و گیاهان در این منطقه قرار دارند. به همین دلیل وجود تنوع بالا از گونه‌های جانوری و گیاهی، بسیاری از افرادی که علاقه‌مند به محیط زیست هستند، تمایل دارند تا ویلایی در این منطقه داشته باشند و اقدام به خرید ویلا شمال و حتی ساخت آن می‌کنند. در اینجا به برخی از پرندگانی که در منطقه زیباکنار قرار دارند اشاره کرده‌ایم؛ فلامینگو، قو، آنقوت، پرستوی دریایی، سسک، غاز، خروس کولی، گیلانشاه، سارگپه، ماهی خورک، لک لک، قرقاول، کاکایی، زنگوله بال، گیلار، حواصیل، مرغ سقا، آبچلیک، خوتکا، بلدرچین، هدهد، زنبورخوار، چنگر، درنا، مرغابی، چکاوک، سبزه قبا، دارکوب، بوتیمار، چاخ‌لق، کشیم، جغد، ابیا، قار، پاشلک، بلبل، سلیم، تلیله، باکلان و هم‌چنین برخی از پرندگان شکاری از قبیل؛ عقاب دریایی، سینه سرخ، طرلان، چلچله، زرده پره، مگس‌گیر، دم جنبانک، کوکو، قرقی، هما، پپت، توکا، سنگ چشم، چرخ ریسک، عقاب، سنقر، دلیجه، بالابان، لاچین، قمری، کورکور، ترمتای، بحری، پیغو و لیل در این منطقه‌ی زیبا دیده می‌شود. به طور کلی این پرندگان هم در پارک ملی بوجاق و هم در منطقه زیباکنار ساکن هستند. جالب است بدانید که تعداد این پرندگان در فصل مهاجرت نیز بیشتر می‌شود، چرا که اغلب در فصل زمستان منطقه زیباکنار بهترین زمان برای مهاجرت پرندگان در این منطقه می‌باشد.

خرید ویلا شمال در کیاشهر

 

خرید ویلا شمال در کیاشهر

علاوه بر بسیاری از پرندگان، بیش از ۵۰ گونه آبزیان و تنها پستاندار دریای خزر، فک، نیز در این منطقه وجود دارد. معروف‌ترین آبزیان می‌توان به، سرخ باله، ماهی سفید، سیم پرک، مبه کپور و ماهی کاراس اشاره کرد. با توجه به موارد گفته شده، در ادامه باید بدانید که پارک جنگلی کیاشهر یک گزینه‌ی عالی برای خرید ویلا شمال می‌باشد. اما به دلیل آنکه این منطقه جزء آثار ملی ثبت شده است، به شما توصیه می‌شود در صورتی که قصد سرمایه‌گذاری در این پارک جنگلی کیاشهر را دارید، اقدام به ساخت ویلای جنگلی در این منطقه کنید.

 

خرید ویلا شمال بین جنگل‌های نور و نوشهر

در سفرهای خود به شمال حتما شاهد مناظر سرسبز و طبیعت زیبای دو استان نور و نوشهر بوده‌اید. هم‌چنین با اینکه میزان دسترسی به امکانات رفاهی در بین این دو شهر محدود است، اما ساخت ویلا در آن پر رونق می‌باشد. بنابراین استقبال مردم از خرید ویلا شمال در این منطقه را می‌توان چشم‌انداز زیبا و نزدیکی به جنگل و دریا دانست. بیشتر ویلاهایی که در بین این دو شهر یاخته می‌شود دارای چشم‌انداز هم‌زمان دریا و جنگل می‌باشد. اغلب ویلاها نیز در نزدیکی جنگل ساخته شده‌اند و برای افرادی که مشکل تنفسی دارند، گزینه‌ی مناسبی می‌باشد.

جنگل‌های دیدنی بین شهر نور و نوشهر بسیار بکر و سرسبز است و دارای جاذبه‌های طبیعی از جمله غار و کوه‌های مرتفع در خود می‌باشد. وجود غار در جنگل‌های شمال، یکی از جاذبه‌های بی‌نظیر برای جذب گردشگران و مسافران به این منطقه محسوب می‌شود. اغلب غارهای موجود در جنگل‌های شمال کوچک هستند اما تجربه‌ی شگفت‌انگیزی را در سفر به جنگل‌های شمال برای شما و اطرافیانتان ایجاد می‌کند. علاوه بر غار جاذبه‌های طبیعی دیگر در چنین مناطقی وجود دارد که بسیار زیبا و استوار هستند و انتخاب عالی برای علاقه‌مندان به کوهنوردی می‌باشد تا اوقات خوشی را در این منطقه طبیعی سپری کنند. بنابراین با توجه به علاقه‌ی مسافران و گردشگران برای داشتن اقامت در جنگل، سبب شده است تا ویلاهای جنگلی بسیاری در شمال کشور به ویژه در محدوده زیباکنار و جنگل‌های حفاظت شده در این مناطق گسترش یابد. البته باید این نکته را در نظر بگیرید که با وجود گونه‌های مختلف جانوری بهتر است تنها در شب و بدون همراه وارد جنگل نشوید.

خرید ویلا شمال در منطقه ملی بوجاقخرید ویلا شمال در منطقه ملی بوجاق

 

سخن پایانی

یکی از ویژگی‌هایی که شمال کشور را به یک منطقه‌ی بی‌نظیر تبدیل کرده‌است، وجود جنگل‌های طبیعی، سرسبز و دریای بی‌کران آن می‌باشد. به دلیل آب و هوای دل‌پذیر، همیشه بارانی و شرجی در شمال کشور شاهد جنگل‌‌های مرتفع بسیاری خواهید بود. لازم است بدانید که با توجه به وجود گونه‌های جانوری و پرندگان بسیار، ساخت و ساز ویلا در مناطق جنگلی ممنوع می‌باشد. البته برای داشتن ویلا در مناطق جنگلی می‌توانید اقدام به خرید ویلاهای از قبل ساخته شده کنید. هم‌چنین در برخی از مناطق جنگلی ساخت ویلا دارای رونق بسیاری می‌باشد که شما می‌توانید با کسب اطلاعات کافی، ویلایی در جنگل داشته باشید و از جاذبه‌های بی‌نظیر آن بهره شوید.

اگر شما نیز قصد دارید تا ویلای جنگلی در شمال کشور داشته باشید، می‌توانید از شرکت‌های معتبر و پیشرو در زمینه‌ی خرید و فروش ویلا شمال کمک بگیرید. چرا که با داشتن سابقه‌ی زیاد این نوع شرکت‌ها می‌توانید بهترین خرید و حتی سرمایه‌گذاری را در زمینه ساخت و ساز ویلا تجربه کنید. چنانچه مرکز اصلی شرکت‌های ساختمانی در زیباکنار قرار دارند، با دسترسی آسان به جنگل‌های این منطقه می‌توانید بهترین مشاوره را از انواع ویلاهای جنگلی در مناطق مختلف کسب نمایید.