نمونه دکور سنتی هنگام خرید ویلا شمال

شاید قبل از خرید ویلا شمال این سوال برای شما ایجاد شود که دکور ویلاهای شمال به چه صورت است؟ ویلاهایی که در شمال به فروش می‌رسند در دو صورت سنتی و مدرن طراحی و ساخته می‌شوند. ویلاهای سنتی به ویلاهایی گفته می‌شود که بر اساس بافتی سنتی و قدیمی با استفاده از مواد و متریال سنتی طراحی می‌شوند. در مقابل ویلاهای مدرن، از آن دسته از ویلاهایی هستند که ابزار و متریال آن‌ها به روز است و طراحی آن کاملا متفاوت از ویلاهای سنتی می‌باشد. در این مقاله قصد داریم تا  مطالب جالبی در مورد نمونه دکوراسیون سنتی هنگام خرید ویلاهای شمال را برایتان شرح دهیم.

 

نمای بیرونی ویلا به سبک سنتی چگونه است؟

در نمای بیرونی ویلاهای سنتی بیشتر از مصالحی که برای ویلاهای قدیمی استفاده می‌شود به کار رفته است . به طوری که مصالح امروزی در ساخت ویلاهای سنتی جایی ندارد. بنابراین عمده مصالح مانند؛ آجر و سیمان سفید را برای ساخت نمای بیرونی ویلاهای سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. سازندگان و معماران برای ساخت چنین ویلاهایی از نرده‌ و تیرهای چوبی برای ستون و در طراحی پنجره‌ها از درهای چوبی بزرگ استفاده کرده‌اند. چرا که استفاده کردن از تیرهای چوبی در سقف ویلاهای سنتی حسی دلگرم کننده و خودمانی را در هر فردی ایجاد می‌کند. طراحی بالکن در ویلاهای سنتی به گونه‌ای است که دور تا دور ویلا را فرا گرفته و برخلاف ویلاهای مدرن در یک قسمت ویلا به صورت متمرکز نمی‌باشد.

 

هنگام خرید ویلا شمال، نمای داخلی ویلای سنتی را چیزی به سبک قدیمی مشاهده خواهید کرد. چرا که در ویلاهای سنتی جایی برای مبلمان و فرش‌های مدرن وجود ندارد، بلکه به جای آن‌ها از بالشتک و پشتی و همین طور فرش‌های دست بافت استفاده شده است. آشپزخانه ویلاهای سنتی با طراحی قدیمی که دارند بسیار متفاوت از آشپزخانه‌های ویلای مدرن هستند. از کاشی‌های فیروزه برای بخش‌هایی از دیوار آشپزخانه و چوب برای کابینت‌ها و سقف آشپزخانه استفاده شده است، که بسیار تداعی کننده قدیم می‌باشد.

فروش ویلا شمال به سبک سنتیفروش ویلا شمال به سبک سنتی

 

نقش فرش‌های ایرانی در ویلاهای سنتی

فرش‌های ایرانی دارای بازدیدکنندگان بسیاری می‌باشند. به طوری که بیشترین بازدیدکنندگان آن از ایران است. اگر قصد دارید تا هزینه‌ی کمتری به خرید فرش اختصاص دهید، قالیچه‌های عشایری و گلیم‌ها گزینه‌ی عالی برای استفاده از آن در دکور سنتی ویلا می‌باشند. طرح‌های هندسی و انتزاعی از ویژگی بارز چنین گلیم‌هایی است. هم‌چنین از آن‌ها می‌توان به عنوان جایگزینی برای هزینه‌های کم و مراقبت آسان برخوردار شد.

 

نقش کاشی ایرانی در ویلاهای سنتی

یکی از نماد ساختمان‌های ایرانی به کار رفتن کاشی به رنگ‌های فیروزه‌ای، سفید، زرد و آبی می‌باشد. با اینکه کاشی سازی از نظر فناوری دچار تغییراتی شده است اما جالب است بدانید که در ایران قدمتی صد ساله دارد. کاشی‌های پلی کروم، کاشی‌های رنگ آمیزی شده و کاشی‌ها معرق از نمونه فعالیت‌های کاشی سازی می‌باشد. اگر قصد دارید برای تزیین دیوارهای ویلای سنتی خود از کاشی استفاده کنید و خرید کاشی برای شما امکان‌پذیر نیست می‌توانید به راحتی با استفاده از اندازه‌ی یک میز قهوه با روکش کاشی خریداری کنید.

 

نقش سفال در ویلاهای سنتی

با اینکه تکنیک‌های مدرن جایگزین تکنیک‌های سنتی شده است، اما با این حال سفال‌های خاکستری و آبی از نمونه هنرهای باستانی ایران به شمار می‌رود و در میان افراد محبوب هستند. سفال‌ها جدای از آنکه در انواع مختلف تولید می‌شوند، اما امروزه شاهد استفاده‌ی آن به صورت روزانه هستیم. بنابراین اخیرا علاقه‌ی افراد به سفال و کارگاه‌های سنتی به خوبی حفظ شده است. هم‌چنین شما می‌توانید برای برای تزئین دکور داخلی ویلا و حتی محیط آشپزخانه از سفال‌های رنگی و زیبا استفاده کنید.

 

طرح‌های جذاب از فرش‌ و دکوری‌های سنتی در ویلا

وجود برخی از لوازم خانگی نظیر؛ قابلمه‌های سنتی پخت و پز، کوزه‌های سفالی، کاسه‌ها، شیشه‌ها با طرح‌های مینیاتوری و... می‌توانند ظاهر ویلای شما را به سبک سنتی متحول کنند. اما جدای از این المان‌ها، هیچ چیزی به اندازه‌ی فرش‌های دست بافت نمی‌تواند تاثیر به سزایی در ویلاهای سنتی داشته باشد. یکی از سبک‌های پارسی در ایران سبک قاشی‌های مینیاتوری می‌باشد که می‌توانید نمونه‌هایی از این شاهکار ایرانی را در شعرها، نوشته‌های عامیانه و داستان‌های اصیل ایرانی به صورت کاملا سنتی مشاهده کنید. علاوه بر سرمایه‌گذاری در امر خرید ویلا شمال، یک دیگر از راه‌های سرمایه‌گذاری برای افرادی که به هنر علاقه ویژه‌ای دارند، سرمایه‌گذاری در آثار مینیاتوری می‌باشد.

خرید ویلا شمالخرید ویلا شمال

 

هم‌چنین نقاشی‌های لاکی که در ایران حدود دو قرن قدمت دارند را می‌توانید در آثاری مانند؛ جعبه‌های جواهرات، جعبه‌های قل و آینه‌ها مشاهده کنید که قسمتی از تاریخ را برای شما به تصویر می‌کشد. شما می‌توانید با هنر نقاشی تصاویر بی‌نظیری از طبیعت، طرح‌های منحصر به فرد از الگوهای هندسی و طرح‌های حیوانات و گل و گیاه را انتخاب و طراحی کنید. به طور کلی می‌توانید از طرح‌هایی که کاملا به صورت سنتی مانند دیوار آویز‌های بافته شده و کوسن‌های زیبا را انتخاب کنید. چنانچه قصد دارید ویلای خود را ب سبک سنتی تزئین کنید از گزینه‌ها و المان‌های سنتی و معاصر استفاده کنید تا فضای ویلا تداعی‌کننده سبک سنتی باشد.

 

اهمیت دکور سنتی هنگام خرید ویلا شمال

طراحی‌های قدیمی و کارهای تزئینی از دیرباز در دکوراسیون‌های داخلی نقش اساسی داشته است. امروزه از دکوری‌های سنتی مانند: بشقاب‌ها، شمعدان‌ها، مجسمه‌هایی از جنس قلع و برنج برای درخشش دکور داخلی ویلاهای سنتی استفاده می‌کنند که به اتاق نشیمن و حال درخشش خاصی می‌بخشد. هم‌چنین قلیان که به عنوان دخانیات از آن یاد می‌شود، به یکی از عنصرهای تزئینی در خانه‌ها و به ویژه ویلاهای سنتی تبدیل شده است. ظروفی که بر روی آن‌ها نقش پرندگان و حیوانات حک شده است نیز یکی دیگر از گزینه‌های جذاب برای تزئین دکور ویلاهای سنتی می‌باشد.

 

خرید ویلا شمال به عنوان سرمایه‌گذاری‌

با توجه به شرایط اقتصادی که به صورت نامتعادل در ایران وجود دارد. برخی از افراد به دنبال آن هستند تا با یک سرمایه‌گذاری صحیح سرمایه‌شان را چند برابر کنند. بنابراین خرید ویلا در شمال به عنوان یک گزینه مناسب برای سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود که بسیاری از افراد در شمال کشور اقدام به خرید زمین و حتی ویلا می‌کنند. با توجه به این شرایط اقتصادی موجود در ایران خرید ویلا یک انتخاب هوشمندانه است که دارای ریسک کمتری نیز می‌باشد. هم‌چنین راه‌های بسیاری برای سرمایه‌گذاری وجود دارد اما بسته به زمانی که در آن قرار دارید خرید ویلا شمال می‌تواند بیشترین بازدهی را در آینده برای شما به همراه داشته باشد.‌

خرید ویلا شمال به سبک سنتیخرید ویلا شمال به سبک سنتی

 

وجود شهرهای مختلف در شمال کشور، شرایط آب و هوایی و مناظر بکر سبب شده است تا افراد بسیاری را به خود جلب کند. به طوری که افراد بسیاری در طول سال برای تفریح و تعطیلات خود شمال کشور را در اولویت قرار می‌دهند. به همین دلیل خرید و فروش ویلا شمال می‌تواند از راه‌های دیگر برای حفظ سرمایه باشد. هم‌چنین با خرید ویلا در برخی از شهرهای شمالی مانند؛ زیبا کنار و رامسر که ساخت ویلاهای جدید کمتر دیده می‌شود نیز با اجاره آن به درآمد قابل توجهی دست یابید. به این ترتیب خرید ویلا در شمال علاوه بر آنکه سرمایه شما را حفظ می‌کند، سبب کسب درآمد نیز می‌شود. در چنین مناطقی است که افراد به دلیل نداشتن بودجه کافی برای خرید ویلا، اقدام به اجاره آن می‌کنند.

 

انتخاب بهترین موقعیت مکانی برای خرید ویلای سنتی

به طور کلی داشتن ویلا در شمال از جهاتی برای شما ایجاد درآمد می‌کند. ویلاهایی که در کنار ساحل دریا ساخته شده‌اند از دیگر مناطقی هستند که بسیار پر رونق می‌باشند. چرا ‌که افراد بسیاری برای رهایی از شلوغی شهر به آرامش ساحل دریا رو می‌آورند و اقدام به اجاره ویلا در شمال می‌کنند. شهرهای مختلف شمال کشور یک انتخاب ایده‌آل برای مسافرت افراد به شمار می‌رود تا بتوانند تعطیلات خوبی را در مناطق شمالی برای خود و خانواده رقم بزنند. امروزه با گسترش ساخت انواع ویلاهای سنتی و مدرن در شمال کشور، هم‌ چنان تقاضا برای افرادی که قصد خرید ویلا شمال را دارند نیز بیشتر می‌شود. اما با اینکه تمام زمین‌های شمال مناسب ساخت ویلا نیستند، با این حال خرید و فروش ویلا شمال به سختی صورت می‌گیرد.

 

در برخی از مناطق شمال که خرید ویلا دارای طرفداران بسیاری می‌باشد. عمدتا در چنین مناطقی ساخت ویلاها در حد کافی صورت گرفته است و زمینی که برای ساخت ویلا موجود باشد در اختیار نیست. بنابراین اگر شما هم قصد خرید ویلا شمال را دارید باید از دقت بیشتری در این زمینه برخوردار باشید و به دنبال ویلاهایی باشید که دارای قیمت مناسب‌تری می‌باشند. به این نکته توجه داشته باشید که قیمت ویلا در این مناطق نیز بالا است به همین دلیل افرادی که با خرید ویلا در این مناطق قصد سرمایه‌گذاری دارند به سود قابل توجهی دست یابند‌.

خرید ویلا شمالخرید ویلا شمال

 

نتیجه گیری‌

همانطور که در این مقاله ویژگی‌های ویلاهای سنتی را مورد بررسی قرار دادیم، شما می‌توانید با توجه به سلیقه‌ی خود سبکی متفاوت را در ویلای خود تجربه کنید. با توجه به ویژگی‌های گفته شده در مورد دکور سنتی ویلاهای شمال، جالب است بدانید که ویلاهای سنتی در بین افراد به ویژه توریست‌ها بسیار پرطرفدار است. به طوری که توریست‌های خارجی ترجیح می‌دهند در ویلاهایی که نشان از اصول و هویت ایرانی است، اقامتی خاطره‌انگیز داشته باشند تا در ویلاهایی که به صورت مدرن و مشابه ویلای خودشان طراحی شده است، اقامت کنند. ساخت و حتی خرید ویلا شمال به سبک سنتی یکی از انتخاب‌های هوشمند برای سرمایه‌گذاری در زمینه ملک می‌باشد؛ چرا که تعداد چنین ویلاهایی در شهرهای شمالی محدود است. هم‌چنین در خصوص ساخت ویلا سنتی در شمال، شرکت‌های معتبری فعالیت دارند که می‌توانید برای خرید ویلای سنتی و یا ساخت آن از این شرکت‌ها مشورت بگیرید. وجود افراد و سازندگان ماهر در چنین شرکت‌هایی این امکان را به شما می‌دهد تا با توجه به انواع مختلفی از ویلاها را طراحی می‌کنند. هم‌چنین شما می‌توانید بسته به سلیقه‌ی خود از این شرکت‌ها کمک بگیرید تا متناسب با سلیقه شما ویلا را طراحی کنند.