بابلسر کجاست؟ و خرید ویلا ساحلی در بابلسر 


 

با سلام و خسته نباشید، خدمت همراهان گرامی ویلا سفیر، امیدوارم همیشه تندرست و شاد باشید، با ما همراه باشید تا اطلاعاتی در مورد یکی از  شهرهای شمالی در اختیارتان قرار دهیم، تا در هنگام انتخاب بتوانید تصمیم هوشمندانه تری اتخاذ کنید. 

 

مازندران و شهرهای شمالی کشور بر اساس دارائی های طبیعی، همچون آب و هوای دلپذیر و طبیعت دلنشین و روح نواز، وجود همزمان جنگل و دریا و ... همچون نگینی در کشور ایران محسوب میگردد، که سالیانه مسافران و گردشگران، را به خود جذب می کند، و نیز مرکزی برای سرمایه گذاری می باشد، قصد داریم سفری مطالعاتی به شهر بابلسر داشته باشیم، پس ما را یاری کنید.

 

بابلسر کجاست؟

 

شهرستان بابُلسَر یکی از شهرهای توریستی، ساحلی استان مازندران می باشد، که از غرب به شهر فریدونکنار و از سمت جنوب با شهر امیرکلا، و از شمال و جنوب با دریای خزر و رشته کوه های البرز همسایه است، و در 20 کیلومتری شهر بابل و 231 کیلومتری شهر تهران قرار دارد، همچنین این شهر جزء مناطق معتدل به حساب می آید و بارش سالیانه باران در این منطقه، 886 میلی متر می باشد، قابل ذکر است این شهر در دوره قاجار به اعتبار امامزاده ابراهیم، و اعتقاد اکثریت مردم، مبنی بر اینکه، سر برادر امام رضا در این منطقه دفن شده است، به مشهدسر لقب گرفته بوده است، و با گذشت زمان با توجه به همجواری با شهر بابل به بابلسر تغییر نام داده است، همچنین رودخانه عبوری در این شهر، بابلسر را به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم کرده است، که این رود، خروشان بودن خود را مدیون کوه های البرز است که در این جریانات از بابل و بابلسر عبور میکند، و در نهایت به دریای خزر سرازیر می شود.

 بابلسر کجاست؟

 


برای دسترسی و مسیریابی بهتر بر روی نقشه بابلسر کلیک کنید.


 

 

جاذبه های گردشگری شهر بابلسر:

 

* پل تاریخی (معلق): این بنای فلزی که در خیابان پاسداران و بر روی رود زیبای بابلرود واقع گردیده است، توسط مهندسان سوئدی و آلمانی در سال1313 به دستور حکومت پهلوی اول احداث شده است، این پل تاریخی، به طول 80 و عرض 8 متر، و با ارتفاع 16متر، در زمان احداثش لقب نخستین پل ماشین رو را کسب گردیده است.

 

* امامزاده عبدالله: این آرامگاه مطهر در ضلع جنوب شرقی بابلسر قرار گرفته است، که از نوادگان امام سجاد (ع) می باشد، طبق کتیبه های موجود در این بقعه، بنا در قرن نهم هجری، و توسط سید بابلکانی ساخته شده است، و درها، صندوق های چوبی و کتیبه های موجود در این امامزاده جزء  آثار تاریخی محسوب می گردند.

 

* باغ وحش بابلسر: این مجموعه در خیابان دریا، و به عنوان تنها باغ وحش شمال کشور به حساب می آید، و بر اساس اسناد ثبت شده به صورت خصوصی اداره می شود، در این باغ وحش، طاووس، قو، شیر، خرس، پلنگ، شتر، عقاب، گرگ و دیگر حیوانات نگهداری و زیست می کنند.

 

* برج ساعت و میدان مجسمه: این آثار قدیمی در دوره پهلوی اول، و توسط شیخ صالحی مشهد سری (سر سلسله خاندان صالحی، از خانواه سرشناس و اصیل بابلسر) بنا گردیده است، که این برج ساعت، بعد از انقلاب بنام دولت شده، و در 1386 به عنوان آثار ملی، در ایران ثبت گردیده است، موقعیت مکانی این بنا در خیابان فلسطین (کاخ سابق) قرار گرفته است، و امروزه نمادی برای زیبایی این شهر میباشد.

میدان مجسمه هم مانند دیگر آثار تاریخی این شهر، متعلق به دوره پهلوی است، و در سال 1354 به ثبت رسیده است.

 

* هتل کازینو: این بنا در سال 1329 و مصادف با دوره ی حکومت پهلوی دوم، طبق نقشه و به منظور فضای اقامتی (هتل) احداث گردیده بود، که امروزه تغییر کاربری داده و به عنوان بیمارستان تخصصی سرطان، شهید رجایی در حال خدمات رسانی می باشد.

قابل ذکر است این شهر زیبای توریستی، در هر گوشه و کنار خود شاهد آثار تاریخی و گردشگری متفاوتی می باشد که هر کدام به ثبت رسیده اند و به خاطر تعداد زیاد آثار ترجیحاً به ذکر نام این آثار میپردازیم تا انگیزه ای باشد، برای دیدن این مناطق، و آثار تاریخی به این شهر سفر کنید، و از نزدیک شاهد این زیبایی ها باشید.

. اسکله ساحلی بابلسر

. منطقه ساحلی میرود

. روستای گالشکلا

. شهرک های ساحلی کرفون و خزر شهر

. تلاب عزیزک

. سد لاستیکی عرب خیل

. مدرسه نرجس

. ساختمان های اداره برق، بهداری و هواشناسی

 جاذبه های گردشگری شهر بابلسر

 


 

سرمایه گذاری در بابلسر:

 

 همانطور که ذکر شده، بابلسر به عنوان یک شهر توریستی، گردشگری در ذهن عموم مردم کشور، شناخته شده، و به خاطر ترقی و رشد روزافزون در حوزه بازار مسکن، افراد بسیاری متقاضی خرید ویلا در بابلسر  و یا ملک و آپارتمان می باشند، و به همین منظور، ویلاسازی در مناطق خوش آب و هوای شمالی در نوع ویلا لاکچری و لوکس در حال افزایش است، و می توان این موضوع را بیان کرد، که بابلسر به خاطر قرارگیری مناسب در یک منطقه ای که دسترسی کامل به مراکز تفریحی، رفاهی، مراکز خرید، منابع طبیعی همچون جنگل و دریا، و ... را داراست، میتواند به شما در یک انتخاب هوشمندانه کمک کند، همچنین این شهرهای شمالی، به خاطر مجاورت با دریا، میتواند یکی از بهترین گزینه ها برای انتخاب ویلا از نوع ساحلی باشد، امروزه ویلاهایی که در مجاورت جنگل و دریا قرار دارند، پر طرفدارتر و یک انتخاب مناسب برای اقامت، و گذراندن اوقات فراغت هستند، قابل ذکر است ویلای ساحلی از قیمت و موقعیت مکانی، دارای ارزش بالاتری نسبت به دیگر ویلاها هستند.

 

 

مزایای ویلا ساحلی:

 * دسترسی آسان تر به جاده و راههای ارتباطی

 * مناظر و چشم انداز زیبا

 * امنیت بهتر

 * آب و هوای مطلوب

* طراحی مدرن و شیک تر ویلاها و تنوع بیشتر

* دسترسی به امکانات تفریحی موجود در ساحل

 

ویلا ساحلی در بابلسر

 


 

در سخنان پایانی باید ذکر کنم که، مهمترین نکته ای که باعث محبوبیت شمال در بین عموم مردم شده است وجود زیبایی های طبیعی، دریا، آب و هوای بکر و بی نظیر آن است، و  خرید ویلا ساحلی میتواند مناسب افراد و خانواده های باشد، که به دریا و آرامش آن علاقه مند هستند، همچنین شما برای انتخاب و خرید ویلا در شمال و دیگر مناطق نیازمند، اطلاعات و آگاهی در این زمینه می باشید، که پیشنهاد می شود، از مشاوران مجرب و کارآمد مجموعه ویلا سفیر برای رسیدن به هدف و نتیجه مطلوب تر راهنمائی دریافت نمائید.

 

 


 برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید، با مجموعه ما تماس حاصل فرمائید.


 

 چنانچه قصد مطالعه دیگر مقالات موجود در ویلا سفیر  را دارید میتوانید  به لینک های زیر مراجعه نمائید.

 + بهترین روش سرمایه گذاری در شمال

+ روش های صحیح مشاوره گرفتن و خرید ویلا در شمال

+ عوامل تأثیر گذار بر قیمت ویلا در شمال

 

با آرزوی تندرستی و موفقیت روزافزون.