مشکلات احتمالی خرید ویلا در شمال بدون سند:

 

امروزه معامه ملک بدون سند، از جمله معضلاتی است که در اوضاع گرانی بازار مسکن، و با تمایل افراد به خرید ملک با کمترین قیمت، و مناسب ترین شرایط مواجه می شویم، که توصیه می شود از انجام چنین معاملاتی خودداری کنید، چنانچه قصد خرید ویلا در شمال را دارید، پیشنهاد میکنم برای کسب اطلاعات بیشتر تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

 

همانطور که می دانید، خرید و فروش ویلا از جمله معاملاتی می باشد که همیشه در نوسانات رکود و رونق می باشد، که این عوامل باعث می شود، متقاضیان خرید و فروش بدون تدبیر و شناخت کامل، وارد معامله ای شوند که علاوه بر نداشتن سود، باعث پشیمانی و از بین رفتن سرمایه می شود.

 

بر اساس قانون، تمامی کاربری ها اعم از ویلا، زمین، آپارتمان و ... دارای سند مالکیت می باشند، که با در اختیار داشتن سند مالکیت، تمام تصمیمات همچون خرید، فروش و انتقال ملک در اختیار مالک قرار می گیرد، در بعضی مواقع خریداران ملک بدون سند، و فقط به یک دست نوشته به همراه دو شاهد بسنده می کنند که در واقع این سند نامعتبر بوده و در آینده مالک با مشکلات فراوانی روبرو می کند.

 

سند ملک به عنوان یک نوشته معتبر و رسمی برای فرد در خصوص مالک قانونی به حساب می آید، که به دسته عادی و رسمی تقسیم شده است، که اسناد رسمی از ارزش و اعتبار بیشتری برخوردار هستند.

 

مشکلات خرید ویلا بدون سند

__________________________________________________________________________________________________________________

 

ملک قولنامه ای:

 
 
قابل توضیح است ملکهایی که دارای مشکلاتی همچون، طبقات غیر مجاز، نداشتن پایان کار، تکمیل نبودن سیستم ایمنی ساختمان و در کل قابلیت انتقال سند به صورت رسمی وجود ندارند، را به صورت قولنامه ای و بدون سند معامله می کنند، پیشنهاد می شود در این نوع معاملات با دقت بالا تمام جوانب را بررسی کنید و سپس اقدام به خرید کنید، همچنین در صورت مواجه شدن با چنین معاملاتی حتما به این موارد توجه داشته باشید:
 
 
* از معامله وکالتی جدأ خودداری کنید.
 
* از مالکیت اصلی و حقوقی فروشنده اطمینان حاصل کنید.
 
* معاملات را در دفاتر رسمی انجام دهید و هرگز معاملات وکالتی و حقوقی  خود را در بنگاه ها انجام ندهید.
 
* در ثبت معامله تمام حق و حقوق را از فروشنده ساقط کنید.
 
* و در کوتاه ترین زمان ممکن اقدام به ثبت سند رسمی و قطعی کنید.
 
 
تشخیص ملک قولنامه ای

__________________________________________________________________________________________________________________

 

تشخیص ملک بدون سند:

 

بهترین روش برای اطلاع و اطمینان خاطر از وضعیت ملک مراجعه به شهرداری می باشد، که از این می توانید میزان بدهی، تخلفات ساختمان و یا احتمال  دستور تخریب، و در کل می توانید از تمام اطلاعات ضروری و مهم مربوط به ساختمان مطلع شوید، و با توجه به این اطلاعات درصد ضرر و زیان و از بین رفتن سرمایه شما کاهش می یابد. 

برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران حقوقی ویلا سفیر کافیست با ما تماس حاصل فرمايید.

 چنانچه قصد سرمایه گذاری با خرید ویلا در شمال را دارید پیشنهاد می کنم از فایل فروش ویلا سند دار دیدن کنید.

 

 

پیش خرید املاک بدون سند:

 

قابل ذکر می باشد، یکی از انواع معاملات بدون سند، معاملاتی است که فرد اقدام به پیش خرید ملک می نماید، بسیاری از متقاضیان این دسته املاک با هدف سرمایه گذاری، اقدام به خریداری این چنین ملک هایی می نمایند، که قابل ذکر است که در برخی موارد اتفاق افتاده که یک ملک توسط افراد کلاهبردار و سودجو به چندین افراد فروخته شده است، پیش خرید املاک به خاطر کامل نبودن ساختمان مد نظر و در نتیجه آماده نبودن سند، نیازمند بررسی و تحقیق بیشتر بوده تا بتوان از بروز مشکلات و خطاها جلوگیری کنند از جمله می توان به نکات ذیل اشاره کرد:

 

*  مالکیت و اطلاعات از فروشنده به طور دقیق و کامل مشخص شده باشد.

* تمام قراردادها برای پیش فروشی ملک در دفتر اسناد رسمی تنظیم شود.

* تمام مشخصات ملک و ساختمان، اعم از متراژ، موقعیت مکانی، تعداد طبقات و واحدهای احداثی، مصالح و متریال های بکارگیری و ... باید به طور دقیق ثبت شود.

* زمان دقیق اجرا و تحویل و همچنین میزان خسارت های احتمالی ناشی از عمل نکردن در قبال تعهد های درج شده از سوی دو طرف قرارداد باید مشخص و ثبت گردد.

 پیشنهاد مشاوران حقوقی سایت ویلا سفیر به شما عزیزان، این می باشد، که هنگام خرید حتما از افراد منصف و با اعتماد پیش خرید کنید و حتما سازنده ملک را بشناسید و یا در صورت غریبه بودن، تمام تحقیقات قبل از خرید را انجام دهید، و سپس ملک را با اطمینان خاطر خریداری کنید.

 

پیش خرید کردن ملک

__________________________________________________________________________________________________________________

 

 برای سند دار کردن، یک ملک فاقد سند باید به چه ارگانی مراجعه کرد؟

 

اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید که تجربه معامله یک ملک به صورت قولنامه ای را داشته اید، و یا قصد خرید ملک بدون سند را دارید، برای دریافت سند باید به هیأت حل اختلاف مراجعه نمایید، همچنین می توانید برای حل مشکل سند املاکی که طبق قانون، تعیین تکلیف اراضی و املاک فاقد سند را دارند هم به همین ارگان مراجعه کنید و مشکل خود را برطرف کنید، در ادامه برای دریافت سند و طی مراحل اداری در ابتدا باید مالک به هیأت حل اختلاف حضور پیدا کرده و دلایل بدون سند بودن ملک را بازگو کند، و بعد از بررسی و تحقیقات لازم و تأئید کارشناس رأی نهایی صادر می گردد، بعد از رأی صادر شده، هیأت آن را در رسانه ها منتشر می کند، و اداره ثبت اسناد، طبق قانون بایدرأی را دو نوبت به فاصله 15 روز در روزنامه های کثیرالانتشار و محلی منتشر کند، و در آخر طبق ضوابط نتیجه اعلام می گردد.

 

 

ارگان مربوطه برای اخذ سند

 ______________________________________________________________________________________________

 

در چه صورتی نمی توان ملک را سند دار کرد؟

 

گاهی قانون هم نمی تواند ملک را سند دار کند، و املاکی وجود دارند که نمی توان برای آنها سند دریافت و ثبت کرد، این املاک به دو دسته تقسیم بندی شده اند:

 * هر گاه مالک رسمی وملک، فاقد سند،یا حداقل یک نفر از ورثه وی فوت شده باشد.

* مالک ملک، مفقودالاثر باشد.

 

 و در آخر خرید ملک دارای سند رسمی در هر شرایطی بهترین انتخاب است اما نباید این نکته را فراموش کنید که گاهی می توان در مناطق دورتر از شهر و با قیمت مناسب تر ملک و ویلا را به صورت قولنامه ای خرید ولی با مشورت از وکلای حقوقی و آگاهی به تمام نکات قانونی و حقوقی ، و استعلام های مربوطه، اقدام به خرید و اخذ قرار داد نمائید.

 

با آرزوی موفقیت و تندرستی برای شما همراهان گرامی.