راه های مختلف خرید زمین در شمال

موضوع خرید زمین در شمال به قدری مهم می باشد که اگر تا به الان مقاله های تخصصی فراوانی هم در این باره نوشته شده باشد باز هم می توان به نکته ای مهم از آن اشاره کرد.

در گذشته هم مطالبی در مورد ویژگی ها، خصوصیات و معایب خرید زمین در شمال نگاشته ایم اکنون قصد داریم این مقاله را برای تکمیل مطالب گذشته و آگاهی بیشتر شما شرح دهیم.

عموما افراد برای خرید زمین در شمال از شیوه های متنوعی استفاده می کنند که مرسوم ترین آن ها شامل خرید به شیوه مشاور املاک، دلال ها، وب سایت های اینترنتی، شرکت های عمرانی، خرید زمین در شمال به طور مستقیم از فروشنده، خرید از طریق آگهی و مزایده، زمین های مزایده بنیاد مسکن، کمیته امداد، بهزیستی و زمین های مازاد دیگر موجود در شمال کشور می باشد.

به عنوان نمونه برای پیدا کردن زمین مورد نظر می توانید به مراجعه حضوری بروید یا از طریق تماس تلفنی با مشاورین املاکی که در حوزه زمین های شمالی فعالیت می کنند، هماهنگی لازم را انجام دهید.

یکی از مواردی که برای خرید زمین در شمال جذاب اما خطرناک می باشد، توصیه و پیشنهاد های آشنایان و دوستان است که باید دقت داشته باشید.

در ادامه مقاله قصد داریم در مورد گزینه های متفاوت به همراه ویژگی ها و معایب خرید زمین در شمال را با توضیحات بیشتر و جزئی تر بپردازیم. 

 خرید زمین در شمالخرید زمین در شمال

 


قیمت زمین در شمال در سالهای اخیر تحت تاثیر چه عواملی تغییر کرده است


 

 

 

خرید زمین در شمال از طریق واسطه و دلال

همان طور که گفته ایم هر مشاور املاکی دارای تجربه کافی و لازم در حوزه خرید و فروش زمین نمی باشد به همین دلیل در شمال دفاتر مهندسی موجود است که به طور تخصصی در حوزه قطعه بندی زمین و تفکیک اراضی فعالیت می کنند.

عموما کارشناسان فنی که در این دفاتر مهندسی فعالیت دارند به لحاظ تجربی و قانونی، از تخصص و آشنایی لازم به قوانین و ضوابط تفکیک برخوردارند که فعالیت اکثر آن ها با زمین های کشاورزی، باغی و در نقاط حومه است و در زمینه گرفتن تغییر کاربری، سند و تفکیک اراضی برای زمین های قطعه بندی شده در شمال اطلاعات لازم و کافی را دارند.

در زمان خرید زمین در شمال از طریق دفاتر فنی و دلال دقت کنید که در این هنگام با کمیسیون ۷ الی ۱۰ درصد روبرو می شوید چون این دفاتر مهندسی پاداش گرفتن تغییر کاربری و تفکیک را در این کمیسیون دریافت می کنند.

خرید و فروش زمین خام در شمال که سند و کاربری ندارند، مشکل بزرگ و جدی می باشد و باید توجه کرد که کمیسیون برای زمین های دارای سند و تفکیک شده از ارزش بیشتری برخوردار است. قیمت نهایی زمین در پایان توسط مشاور املاک و دلال تعیین می گردد که به قدرت چانه زنی در مورد قیمت و مذاکره بین آن ها بستگی دارد.

 

خرید زمین در شمال مستقیم از فروشنده

در شمال به دلایل گوناگونی اعم از: بازاریابی ضعیف و وجود زمین های فراوان که بدون واسطه می باشند به صورت مستقیم از جانب خود فروشنده جهت فروش گذاشته می شوند. به همین دلیل در نقاطی که جزو حومه شهر های مهم شمال به حساب می آیند، بنر های کوچک و بزرگ فروش زمین را مشاهده می کنید.

یکی از دلایل اصلی که افراد به طور مستقیم برای خرید زمین در شمال از فروشنده اقدام می کنند، قیمت کمتر به همراه تخفیف می باشد. اگر شما هم به دنبال خرید زمین در شمال با مبلغ کمتری هستید، خرید به صورت مستقیم از فروشنده پیشنهاد بسیار خوبی می باشد.

خرید زمین در شمالخرید زمین در شمال

 

خرید زمین در شمال از طریق آگهی و مزایده

مزایده یکی از شیوه های نادر در معاملات خرید زمین می باشد و عموما اطلاع رسانی آن ها از طریق آگهی های منطقه ای و روزنامه انجام می شود که تحت شرایط خاصی مانند مزایده زمین های در دست بانک و یا مزایده زمین های قطعه بندی شده به وسیله شرکت ها صورت می گیرد.

در حالت کلی خرید و فروش زمین در شمال از طریق مزایده شامل شرایط و ضوابط ویژه ای است، توصیه می کنیم اگر قصد خرید زمین به این شیوه را دارید حتما با کمک یک نهاد حقوقی که آگهی کاملی از مزایده و شرایط معامله را دارد، اقدام کنید.

اگر به دنبال آگهی مزایده فروش زمین در نقاط گوناگون شمال کشور هستید می توانید در سایت های گوناگون و مرتبط پیدا کنید که البته توصیه می کنیم حتما احتیاط کنید.

 


خرید ویلا در شمال به سبک جنگلی در نور‌


 

 

خرید زمین های منابع طبیعی و دولتی در شمال

در نقاط گوناگون شمال کشور اکثر نهاد های دولتی مخصوصا منابع طبیعی صاحب زمین می باشند. عموما این زمین ها به دلیل احتیاج سازمان به نقدینگی و همچنین سازمان مربوطه دیگر به آن احتیاجی ندارد برای فروش گذاشته می شوند.

برای مثال بسیار زیاد اتفاق افتاده که سازمان هایی چون کمیته امداد، بنیاد مسکن و بهزیستی اقدام به فروش املاک زمین های مازاد شان کرده اند که بیشتر همین زمین ها به لحاظ قیمت و موقعیت از ارزش زیادی برخوردارند و اشخاص بسیاری برای خرید این زمین ها مشتاق هستند.

منابع طبیعی و شهرداری در موقعیت های گوناگون به علت های مختلف دیده شده که زمین های محدوده خود را به اشخاص حقیقی و حقوقی برای واگذاری و فروش اقدام کرده اند.

اکنون زمین هایی که در نوار ساحلی شمال کشور هستند جزو منابع طبیعی محسوب می شوند که برای خرید در دفاتر املاک بزرگ سندسازی و معامله می شوند، اما این افراد مطلع نیستند که این اسناد دارای اعتبار نیستند و از سال۹۸ تا به الان هیچ گونه مجوزی جهت ساخت و ساز برای آن ها صادر نگردیده است و از جانب منابع طبیعی به زمین های دارای مجوز نیز که در حال ساخت و ساز هستند، اخطار توقف ساخت داده شده است در حقیقت می توان بیان کرد که این گونه زمین ها سرنوشت خوبی ندارند و بلاتکلیف می باشند.

به همین دلیل ما به شما توصیه می کنیم اگر قصد خرید زمین دارید تا جایی که امکان دارد به سراغ زمین های واگذار شده، منابع طبیعی، زمین های دولتی و هر ارگان دیگری نروید.

 

سخن پایانی

امکان دارد افرادی برای ساخت و ساز ویلا به سراغ خرید زمین در شمال بروند به همین جهت این سرمایه گذاری نیازمند به حضور مشاور املاک است تا مناسب ترین نوع زمین را انتخاب کنند.

مجموعه مشاور املاک جهان می تواند در خرید زمین در شمال همراهیتان کند و با خیال آسوده سرمایه گذاری خود را با این مشاور املاکی جلو ببرید و از امتیازات و امکانات این مجموعه حرفه ای استفاده کنید.

مشاور املاک سفیر شعبه های مختلفی در سراسر مازندران دارد و کسانی که هدف خرید زمین در شمال دارند، می تواند گزینه خوبی به حساب آید.

پیش از اقدام به کاری حتما با این گروه مشورت نمایید و سپس اقدام به سرمایه گذاری کنید.

خرید زمین در شمال

خرید زمین در شمال